Witam wszystkich! :)
Mam dla was dobrą wiadomość: Już niebawem rusza kolejny sezon Pucharu Areny Heroes
Na stanowisku organizatora, zamiast Mateusza, zobaczycie tym razem mnie.
Do rozegrania będzie w sumie 5 map
Nie prowadzę zapisów ponieważ idea turnieju zakłada możliwość dołączenia w dowolnym momencie.
Warto spróbować swoich sił, tym bardziej, że zagranie jednej mapy nie zobowiązuje nas do rozgrywania kolejnych.
Na zwycięzcę turnieju czeka nagroda w formie lekcji ze zwycięzcą wielu turniejów pvp Tyranuxusem!
Do wzięcia udziału jest wymagane konto na naszym wortalu lub na serwerze Discord vcmi.
Rejestracja w Jaskini jest pod tym linkiem:
Discord vcmi można znaleźć TUTAJ
Kanał na tym Discordzie używany do turnieju (międzynarodowy odpowiednik tego tematu) jest TU
Jak to ogólnie przebiega?
To bardzo proste.
Jako organizator, publikuję w tym temacie i na wspomnianym wyżej Discordzie save początkowy z mapy. Umieszczasz go w folderze Saves, włączasz mod związany z odpowiednią mapą turnieju, upewniasz się że masz dobrze ustaione AI i możesz bez przeszkód przystąpić do gry.
Celem jest ukończenie misji w jak najlepszym (to znaczy najkrótszym) czasie. Mowa oczywiście o ilości tur, nie o real-time.
Wracają zapisy na dwóch poziomach trudności. Przejście mapy na poziomie 200% klasyfikuje nas wyżej niż przejście jej na 130%. Także jak komuś uda się przejść mapę na 200% to dodatkowe przejście jej na 130% nic nie daje.
Gdy już to zrobisz, wysyłasz save końcowy (np. sprzed ostatniej bitwy lub zajęcia miasta) oraz zapisy z każdej tury rozgrywki na adres: h3pahs09@gmail.com
Walkę końcową sprawdzam za pomocą trybu Auto-Combat. W razie potrzeby wykonanych będzie kilka prób.
Jeśli gracz sądzi, że Auto-Combat może sobie nie poradzić, wraz z plikiem umieszcza opis bitwy, a ja ją wedle tego opisu rozgrywam. Tu warto zaznaczyć, że sędzia nie jest debilem i umie ocenić czy walka faktycznie jest do wygrania.
Save od gracza przyjmuję raz. Dlatego sugeruję przemyśleć rozgrywkę i wysłać kiedy będziemy pewni wyniku. Po co ta zasada? Ano po to żebym poradził sobie z przeanalizowaniem Waszych zapisów, a gdyby każdy wysyłał po kilka zapisów, to byłoby trudniej. Dlatego tej zasady trzymamy się sztywno żeby nie zachęcać pozostałych graczy do wysyłania mi do każdej mapy 10 maili zamiast jednego.
W ustalonym terminie robię podsumowanie, przyznaję punkty oraz publikuję kolejną mapę.
Punkty przyznawane są według schematu:
[miejsce/ ilość punktów]
1 - 100
2 - 85
3 - 70
4 - 60
5 - 50
6 - 42
7 - 35
8 - 30
9 - 25
10 - 21
11 - 18
12 - 16
13 - 14
14 - 12
15 i dalej - 10
Regulamin:
1. [Nowość] Korzystamy z VCMI w wersji 1.3 chyba że przy publikacji mapy wskazano inaczej. VCMI wymaga Heroes III w wersji polskiej (Złota Edycja) lub angielskiej (Complete)
2. Jeśli posiadasz Złotą edycję należy ją skorygować za pomocą patcha autorstwa Hellburna. Poprawia on takie niedopatrzenia polskiej wersji (Złota Edycja) jak choćby błędne obrażenia reptilionów i cerberów. Patch można pobrać TUTAJ (instalujemy w folderze z grą)
3. Korzystamy z zestawu modów i wybranego dla danej mapy. W celu wczytania odpowiedniej listy modów włączamy mod turniejowy wskazany dla danej mapy.
4. Wraz z publikacją mapy określany jest czas przeznaczony na oddanie save'ów
5. W przypadku remisu są przyznawane miejsca ex aequo
6. Nie dzielimy się publicznie swoimi wynikami w czasie przeznaczonym na grę, bo to psuje innym zabawę i pozwalałoby innym graczom na kopiowanie Waszych ruchów.
7. Przed właściwą rozgrywką można użyć kodów, na przykład na odkrycie całej mapy, po to by obrać skuteczną strategię. Później należy ponownie wczytać grę, tak by finalny save nie zawierał śladów użycia kodów.
8. Zwycięzcą turnieju zostaje gracz z największą ilością punktów na koniec
9. We wszystkich kwestiach decydujący głos posiada organizator
10. Wysyłamy zapisy z każdej tury rozgrywki. Zapisy zwycięzców mapy będą publikowane w tym temacie i na Discordzie vcmi.
W razie pytań i wątpliwości można pisać w tym temacie lub wysłać do mnie Prywatną Wiadomość.
Jestem także dostępny na heroesowych Discordach jako Warzyw647.
Zabawę zaczynamy zaraz po publikacji VCMI w wersji 1.3, co jest planowane na 4 sierpnia!
Pozdrawiam! :)