Imperium

Behemoth`s Lair

Pytania ogólne

Permalink

Hayven

odpowiednio zwiększyć mu statystyki, ale tylko o tyle, ile zdobyłby w ramach nadwyżkowych awansów.

Po przetestowaniu potwierdzam. Przeciwnik miał 1level wyżej, więc dostałem bonus +1 do knowledge. Od siebie dodam, że miałem knowledge 17 (i 170 many), założyłem maskę i w tej samej turze zaatakowałem przeciwnika. Walkę zacząłem z 180 many, więc w przypadku bonusu do knowledge to dostajemy też w prezencie odpowiednio więcej many.

Permalink

Pozwoliłem sobie przenieść pierwszą część wypowiedzi do innego wątku - Dagon
http://imperium.heroes.net.pl/post/87554#p87554

Pytanie kolejne, jak zaatakować przeciwnika (w zasięgu mojego ruchu) dzikim/krwawym cyklopem wręcz, jeśli mam koło siebie goblina? Bo jakbym nie kombinował, to cyklopy ciepią goblinami, zamiast podejść do przeciwnika :/

Liczba modyfikacji: 2, Ostatnio modyfikowany: 14.02.2022, Ostatnio modyfikował: Dagon

Permalink

A próbowałeś wcisnąć przy wyborze celu CTRL? W ten sposób zawsze wybierzesz konwencjonalny atak, zamiast ostrzału.


Permalink

https://www.maps4heroes.com/forum/opinions.php?map_id=484&game=5
Mam problem z tą mapą. Co któreś uruchomienie (laptopa i gry) save'y przestają działać (czasem wszystkie, czasem niektóre), tzn. zamiast okna ładowania wywala do windowsa bez żadnego komunikatu.
Ktoś coś takiego już miał i wie co z tym zrobić?

p.s. Uprzedzając pytania:
- tak, próbowałem przeinstalować piątkę i wgrać folder mygames, zazwyczaj pomagało ale nie tym razem
- tak, mam patch 3.1
- tak, uruchamiam jako administrator
- nie ma znaczenia w którym momencie gry jestem (czasem dzieje się to na początku gry, ostatnio szlag trafił dwa dni grania)
- nie ma znaczenia którym kolorem, bohaterem, ani co robię w grze
- nic nie zmieniałem w ustawieniach piątki

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 18.02.2022, Ostatnio modyfikował: ToWeRH3

Permalink

Hm, jakoś nasuwa mi się podejrzenie, że może to być kwestia zasobożerności mapy...
Mocny masz komputer? Czy ta mapa jest bogata w obiekty, budynki, potwory, tereny?
Niestety piątka ma to do siebie, że optymalizacja u niej nie występuje.
Może pomoże to co ja ostatnio robiłem - zainstalowanie najnowszych serowników karty graficznej, jeśli ich nie masz.
Ja w wolnej chwili sprawdzę tę mapkę u siebie, ale to może potrwać.

A z innej beczki, może chciałbyś coś pograć on-line?


Liczba modyfikacji: 3, Ostatnio modyfikowany: 18.02.2022, Ostatnio modyfikował: Dagon

Permalink

Dagon

Hm, jakoś nasuwa mi się podejrzenie, że może to być kwestia zasobożerności mapy...
Mocny masz komputer? Czy ta mapa jest bogata w obiekty, budynki, potwory, tereny?

Na mapie jest niesamowicie naćpane wszystkiego.
Podobny (choć nie ten sam) problem mam z mapą Caravynn (też maps4heroes), tam podczas tury przeciwnika kolorowy pasek przesuwa się tak wolno, a obraz zaczyna klatkować, że można spokojnie iść na obiad... Nie da się grać, jeśli tura przeciwnika trwa nieraz kilkadziesiąt minut.
Mogę spróbować zmniejszyć w ustawieniach grafiki wszystko na 'low', ale jakoś wątpię żeby pomogło :/

Dagon

A z innej beczki, może chciałbyś coś pograć on-line?

Mówisz do "weekendowego" gracza, który odwiedza wszystko na mapie i klika tury czekając na wojsko, a brejki w 13x są zakrawają o cud xD Jesteś pewien, że chcesz się nade mną pastwić? xD

Z innej beczki: chciałem oszukać system i na mapie z zablokowanym "vessel of shalassa" wziąłem Rutgera. Pomimo, że stoję na brzegu, to nie mogę rzucić tego czaru. Pojawia się czerwony napis "cann't summon boat" i zabiera mi przy tym manę. Jak to jest? Czy jeśli dany czar jest zablokowany w ustawieniach mapy, a bohater go posiada w księdze (ma go na starcie od początku), to ja i tak nie mogę rzucić tego czaru? Czy może da się Rutgerem rzucić ten czar, tylko ja coś źle robię (nie stoję odpowiednio blisko brzegu, czy coś)?

Permalink

Z innej beczki: chciałem oszukać system i na mapie z zablokowanym "vessel of shalassa" wziąłem Rutgera. Pomimo, że stoję na brzegu, to nie mogę rzucić tego czaru. Pojawia się czerwony napis "cann't summon boat" i zabiera mi przy tym manę. Jak to jest? Czy jeśli dany czar jest zablokowany w ustawieniach mapy, a bohater go posiada w księdze (ma go na starcie od początku), to ja i tak nie mogę rzucić tego czaru? Czy może da się Rutgerem rzucić ten czar, tylko ja coś źle robię (nie stoję odpowiednio blisko brzegu, czy coś)?

A czy masz łódź? Bo ten czar jedynie przywołuje, a nie generuje okręty.


Permalink

A to nie działa jak w H3, że w razie potrzeby generuje okręt?
Bo faktycznie na mapie nie widziałem żadnych stoczni, ani już gotowych okrętów.

Permalink

ToWeRH3

A to nie działa jak w H3, że w razie potrzeby generuje okręt?

Nie.

Permalink

ToWeRH3

Mówisz do "weekendowego" gracza, który odwiedza wszystko na mapie i klika tury czekając na wojsko, a brejki w 13x są zakrawają o cud xD Jesteś pewien, że chcesz się nade mną pastwić? xD

Żadnego pastwienia się absolutnie nie przewiduję, gdyż samemu ciężko mi się nazwać kimś więcej niż "niedzielnym graczem". Już nie pamiętam ile lat temu grałem z żywym przeciwnikiem. Uważam, że spokojnie można spróbować zagrać jakąś niedużą mapkę, obojętne losową, czy fixa.


Permalink

Cześć wszystkim.
Wróciłem sobie ostatnio do HV i po kampanii przyszła chęć na rozegranie kilku partyjek przeciwko komputerowi na pobranych mapach ale niestety spotkałem się z dosyć rozczarowującym "błędem".
Komputer traci całą armie w niewiadomy mi sposób. Zdarzyło się to już dwa razy, gramy mapę 1 vs 1, dosyć długo bo kilka miesięcy, podbijam mu pod zamek a on ma oczywiście spam bohaterów latających z kilkoma jednostkami i to wszystko..
Wcześniej na mapie widziałem go z setkami jednostek np 6-poziomowych jak to po kilku miesiącach grania i nagle tego bohatera nie ma. O co chodzi? Jedyne wytłumaczenie, że atakuje jakichś neutrali i ucieka z pola bitwy tracąc jednostki a bohatera nie wykupuje? Z drugiej strony, mając tyle woja to nie widziałem tam takich neutrali których mógłby się bać i uciec.
Przyznam szczerze, że trochę mi się odechciało grać komputerem, ogólnie mam wrażenie, że komputer nie najlepiej sobie radzi na tych stworzonych przez graczy, duzych mapach z silnymi neutralnymi stworami. Większe warunki stwarza na oryginalnych małych mapach. Też macie takie wrażenie?

Druga sprawa, znajdę gdzieś informacje na temat zestawów artefaktów i ich bonusach? Przykładowo te artefakty smoków, co daje kiedy masz 7/7? Miałem maksymalnie 6/7 i pisało, że daje po 4 do podstawowych statystyk i 20 czy 25 do punktów życia jednostek 7 poziomowych.

Permalink

W pierwszym wypadku nie pomogę, "u mnie" SI radzi sobie znośnie, ale też nie gram w duże autorskie scenariusze. Co do pytania drugiego to zestawy artefaktów są opisane w naszym dziale o HoMM 5.


Permalink

Dzięki, więc zestaw smoka 8/8 wydaje się totalnym "op", inna sprawa, że zebranie całego zestawu jest naprawdę ciężkie, no chyba, że mapa obfituje o obiekty z artefaktami.
Mam jeszcze trzy laickie pytania, jak działa czar dezorientacja? Siła czarów bohatera ma na Nią wpływ? Raz wrzucałem czar na jednostki strzelające i nie mogły strzelać a potem to samo i mogły strzelać. Od czego to zależy? Siła czarów ma na to wpływ czy jest to losowe?
Druga sprawa, czy umiejetność szczęście żołnierza wpływa na niematerialność duchów?
Trzecia sprawa dotyczy umiejetności kara boska, ogólnie chciałem zaptać co sądzicie o tej zdolności? Wydaje się bardzo mocna, dużo gram Twierdzą i mam wrażenie, ze dla tej frakcji to mus? Jeżeli jednostki mają +5 morale i do tego wrzcimy okrzyk co daje + 4, więc mamy łącznie 9 morale to wtedy obrażenia wzrastają o 45%?

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 15.03.2022, Ostatnio modyfikował: Adrian92

Permalink

jak działa czar dezorientacja?

Zależnie od poziomu znajomości Magii Mroku zmniejsza obrażenia zadawane przez jednostki w kontrataku i na dystans o pewien procent lub te obrażenia zeruje (przy eksperckiej znajomości). Siła czarów wpływa na czas trwania zaklęcia.

czy umiejetność szczęście żołnierza wpływa na niematerialność duchów?

Nie. Za każdym razem jest 50% szans na trafienie/pudło, przy czym nie może być trzech z rzędu trafień albo trzech pudeł.

kara boska

Premia się nalicza tylko do 5 punktu morale, tj. nie może sięgnąć wyżej niż 25%. (Podobnie, szansa na efekt "wysokiego morale" nie może przekroczyć 50% osiąganych przy morale o wartości 5).
I tak, jest to bardzo mocna zdolność, zwłaszcza u barbarzyńcy i kiedy mamy pewność, że uda nam się morale na wysokim poziomie utrzymać.

Na te i inne pytania odpowiedzi możesz znaleźć w kompendium (chyba gdzieś krąży jakaś nowsza wersja?).

Liczba modyfikacji: 2, Ostatnio modyfikowany: 15.03.2022, Ostatnio modyfikował: Hayven

Permalink

Dzięki za odpowiedź. Nie wiedziałem, że nie może być 3 z rzędu udanych lub nieudanych ataków na duchy. Nie gram często Necro ale zawsze jest dobnrze wiedzieć takie rzeczy kiedy staje się naprzeciwko Nich i warto miec to na uwadze, ze jak 2 razy uniknęłu obrażeń to 3 atak jest pewny.
Zapoznam sie także z kompendium. Dzięki jeszcze raz i pozdrawiam :)

Permalink

Tylko jest jeden haczyk przy zasadzie dwóch pudeł/trafień z rzędu.
Jest to liczone globalnie, tzn. jeśli są dwie grupy duchów pudła/trafienia liczone są dla nich wspólnie. Oznacza to, że jeśli było pudło na jednym oddziale, następnie pudło na drugim oddziale, to niezależnie, który oddział następny zaatakujesz, zawsze będzie trafiony.

Ta zasada uwzględnia również inne jednostki z niematerialnością:
- Jednostki przyzwane zaklęciem Widmowe zastępy
- Jednostki będące pod wpływem runy Nietykalności


Permalink

Adrian92

Przyznam szczerze, że trochę mi się odechciało grać komputerem, ogólnie mam wrażenie, że komputer nie najlepiej sobie radzi na tych stworzonych przez graczy, duzych mapach z silnymi neutralnymi stworami. Większe warunki stwarza na oryginalnych małych mapach. Też macie takie wrażenie?

Wydaje mi się, że to zależy od mapy. Faktycznie są mapy dla kompletnych laików, ale są i takie, które udało mi się przejść dopiero za którymś podejściem. Np.:
http://mapy.heroes.net.pl/mapa/1323
(dość silne neutrale, strzegące artefaktów, jeśli nie zgarniesz ich jako pierwszy, to zapomnij o wygraniu z kompem)
https://en.heroesportal.net/maps/view/2995
(wydawało mi się, że idzie mi dobrze, ale (przy ograniczonych zasobach) komp jakoś szybciej gromadził większe ilości wojsk i kontakt z wrogiem był niewskazany)
https://www.maps4heroes.com/forum/opinions.php?game=5&map_id=400
(szybko przejmij zamek wroga w swojej ćwiartce, bo inaczej będzie kiepsko, komp jest dość agresywny na tej mapie, więc jeśli nie pokonasz pierwszego wroga w pierwszym tygodniu, to może być kiepsko)
http://mapy.heroes.net.pl/mapa/834
(dla mnie dość trudna, ale może to kwestia że była to jedna z pierwszych map, z którymi próbowałem się na 'hard' levelu).
Może więc popróbuj z jakimiś innymi mapami, bo mnie też nie każda siada ;)
Co z mojej strony rodzi pytanie, czy da się (jak w "trójce") ustawić jakoś w edytorze dodatkowe bonusy tylko dla kompa? Np. ekstra zasoby albo wojsko? I czy to pomaga w zwiększeniu trudności mapy?

Adrian92

Dzięki, więc zestaw smoka 8/8 wydaje się totalnym "op", inna sprawa, że zebranie całego zestawu jest naprawdę ciężkie, no chyba, że mapa obfituje o obiekty z artefaktami.

No jest op... ale spróbuj go sobie skompletować w całości! xD Mnie się udało tylko na mapie "Hotseat 4 graczy" (link powyżej).

Hayven

Na te i inne pytania odpowiedzi możesz znaleźć w kompendium (chyba gdzieś krąży jakaś nowsza wersja?).

Przegrzebałem tyle internetu, ile się da, ale nie widziałem nigdzie nowszych opracowań (jeśli są, to czekam na link). Zresztą, to kompendium, które podaje 'Hayven' jest kompletne i bardzo dobre, więc nie potrzeba nic więcej ;)

Dagon

Jest to liczone globalnie, tzn. jeśli są dwie grupy duchów pudła/trafienia liczone są dla nich wspólnie. Oznacza to, że jeśli było pudło na jednym oddziale, następnie pudło na drugim oddziale, to niezależnie, który oddział następny zaatakujesz, zawsze będzie trafiony.

A jak z czarami? Bo atak bohatera wręcz jest wliczany do pudło/trafienie, ale jak atak czarami? Jego też liczymy czy nie?

Dagon

Żadnego pastwienia się absolutnie nie przewiduję, gdyż samemu ciężko mi się nazwać kimś więcej niż "niedzielnym graczem". Już nie pamiętam ile lat temu grałem z żywym przeciwnikiem. Uważam, że spokojnie można spróbować zagrać jakąś niedużą mapkę, obojętne losową, czy fixa.

Ryzyk fizyk, możemy spróbować coś niedużego, tylko trzeba się z czasem dograć ;P

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 18.03.2022, Ostatnio modyfikował: Dagon

Permalink

ToWeRH3

Dagon: Jest to liczone globalnie, tzn. jeśli są dwie grupy duchów pudła/trafienia liczone są dla nich wspólnie. Oznacza to, że jeśli było pudło na jednym oddziale, następnie pudło na drugim oddziale, to niezależnie, który oddział następny zaatakujesz, zawsze będzie trafiony.

A jak z czarami? Bo atak bohatera wręcz jest wliczany do pudło/trafienie, ale jak atak czarami? Jego też liczymy czy nie?

Czary nie są brane pod uwagę przy liczeniu trafień. Trzeba te sytuacje traktować tak, jakby zaklęcie nigdy nie zostało rzucone.

Ryzyk fizyk, możemy spróbować coś niedużego, tylko trzeba się z czasem dograć ;P

I super!
Może najbliższa sobota wieczorem? Można spróbować dogadać się przez Discorda, chociaż ja za bardzo w to nie umiem ;P

Zerknij jeszcze na ten post wcześniej i zainstaluj GR ;)
http://imperium.heroes.net.pl/post/76261#p76261


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 18.03.2022, Ostatnio modyfikował: Dagon

Permalink

Czary nie są brane pod uwagę przy liczeniu trafień. Trzeba te sytuacje traktować tak, jakby zaklęcie nigdy nie zostało rzucone.

Trzeba przy tym wspomnieć, że "Pięść Gniewu" jest jedynym czarem traktowanym jako atak fizyczny, i on może spudłować jak normalny cios. (Inną jego cechą charakterystyczną jest omijanie odporności na magię, co pozwala bezkarnie bić czarne smoki).

PS. Rozumiem, że "Zniewalająca Magia" nie pozwala na ominięcie pudła?

Liczba modyfikacji: 2, Ostatnio modyfikowany: 18.03.2022, Ostatnio modyfikował: Hayven