Imperium

Behemoth`s Lair

Cofanie rebalansu Hoty

Permalink

HotA jest wspaniałym dodatkiem, ale... cóż, w moim odczuciu część rebalansu jaki uprawia nieco psuje grę - przynajmniej dla mnie.

Tak jak jestem całym sercem za wzmacnianiem nieprzydatnych/słabych umiejętności, podrożanie jednych z moich ulubionych jednostek (żywiołaki magii) mogę przełknąć, tak... cóż osłabianie jakichkolwiek zaklęć ofensywnych wydaje mi się kompletnym absurdem (bo na dłuższą metę są one i tak śmiesznie słabe, a jeszcze śmieszniejszy jest poziom wzmacniania ich przez szkoły magii...), ale to mało mnie rusza, bo praktycznie ich nie używam.
Tym co jednak boli jest osłabianie istniejących zdolności. Inteligencję niby przęłknę, bo i tak prawie nigdy jej nie biorę (jest moim zdaniem wiele lepszych wyborów, więc w sumie tym bardziej mnie to dziwi), osłabienie nekromancji w sumie rozumiem...
Ale już redukcja logistyki do 5/10/20% bonusu bardzo drażni. Szczególnie na największych mapach (na których najbardziej lubię grać), podobnie zmniejszenie premii z Rękawic Jeźdźca i Butów Szybkości (z 300 na 200 i z 600 na 400). (No gdyby sztuczka z kapeluszem admirała nadal działała to na mapach morskich dałoby się to czasem obejść... ale byłby to jednak średniawy sposób)

Stąd moje pytanie - czy istnieje jakiś fanowski patch (np jako paczka do HD Moda) który cofałby te zmiany?
Albo czy istnieje jakiś sposób by samodzielnie ich dokonać? (coś kiedyś słyszałem o hexedycji, ale niewiele i nie wiem jak tam modyfikować umiejętności, jeśli w ogóle jest to możliwe)


Permalink

Nie. W tej chwili jedyną możliwością by cofnąć rebalans jest granie w wersję 1.5.4.


Permalink

Istotnie to jest postawowa wada HotA. Bierzcie co daja albo nie grajcie. Dlatego ten hejt Hotowcow na WoGa jest debilny. Tam mozna wszystko wylaczyc. Idealnie. Tak sie robi dodatki! Nie kazdy pomysl jest swietny. Nie kazdy lubi to samo.
Mozna chyba dosc łatwo to znalezc. Jest w hota.dat. 5.10.20 to nawet latwo znalezc.
Jakby co to mozna zapytac tu po to zalozylem tam temat:
http://heroescommunity.com/viewthread.php3?TID=42152
Spisz co ci nie pasuje i pytaj.

Permalink

Ja osobiście tego hejtu nigdy nie rozumiałem... sam chciałbym mieć Hotę z funkcjami WoGa... (nawet jeśli wiem, że część jest o tyle nieosiągalna, że wymagałaby nowych grafik: dowódca, drugie ulepszenie 7 poziomu... i nie tylko (bo zawsze bardzo lubiłem mod na nowe ulepszenia...)) choć obawiam się, że większość jest nieosiągalna... ale cóż, może jednak nie... choć ciężko niestety cokolwiek znaleźć w tym temacie, zwłaszcza, że ma ponad 80 stron... chyba faktycznie sobie te rzeczy spiszę i tam potem popytam. Wciąż mam wersję Hereosów z zainstalowaną hotą i zapisanymi ulubionymi ustawieniami.

Ale co się tyczy pliku hota.dat... gdy próbuje go otwierać w notatniku dostaję coś takiego

hota.dat

HDAT Ţ  monst150 Monsters\monster150.str  cann smcannon.def Armata Armaty t ˙˙˙˙ Ug Ug e €Úž`Úž0Úž   „ 9 ú 
    ’  ˙˙˙˙ monst151 Monsters\monster151.str  pirt
CPR3UP.def Wilk morski
Wilki morskie t  Ug Ug  €Úž`Úž0Úž w x Z          ˙˙˙˙ monst152 Monsters\monster152.str  pike
cpkman.def Unused Unused t ˙˙˙˙ Ug Ug e €Úž`Úž0Úž ˆ î Ľ ú 
    ˙˙˙˙ monst153 Monsters\monster153.str  nimp
cnimph.def Nereida Nereidy t Ug Ug  €Úž`Úž0Úž # 4 9         2  7  š  monst154 Monsters\monster154.str  nimp coceanid.def Okeanida Okeanidy t Ug Ug  €Úž`Úž0Úž - < K           7  ˙˙˙˙ monst155 Monsters\monster155.str  sayl cseadog.def Marynarz Marynarze t  Ug Ug  €Úž`Úž0Úž n › ›             ś  monst156 Monsters\monster156.str  sayl
cswash.def Żeglarz Żeglarze t  Ug Ug 

W notebadzie++ efekt jest niewiele lepszy... czym to otworzyć by można było normalnie zmodyfikować?


Permalink

Troche skomplikowane.
Za strony gtayfacea bierzesz:
MMArchive
LodCompare
Txtedit
Za pomoca MMArchive wyszukujesz tabelki (jest podglad) ktore cie interesuja i je wyciagasz. Nastepnie pakujesz w nowe archiwum. Bierzesz tabelki oryginalne i tez pakujesz. Oba archiwa porownujesz w lodcompare. Pokaze ci roznice. Zapisujesz trzecie archiwum z roznicami. Wyciagasz tabelki i w notepadzie +++ znowu porownujesz tabelke. Znajdzie ci wszystkie zmiany.
W ten sposob wykryjesz co podmienili za pomoca tabelek.
Przy okazji masz wspaniala mozliwosc zbalansowac gre np. zwiekszyc przyrosty jednostek 1 poziomu ktorych jest tragicznie malo. Naprawde gra sie lepiej gdy zamki nie maja nieprzydatnych jednostek np. gobliny.

Natomiast to czego nie ma jest w hota.dat. Tu juz trzeba edytor heksadecymalny. Kiedys byl program ale chyba zginal.
https://github.com/sake12/HotA-editor/releases
http://web.archive.org/web/20180611113837/https://github.com/sake12/HotA-editor
Nie moge znalezc.

A nie jest!!!
https://mega.co.nz/#F!f8pBjSwR!Cx8r0oKYqdmeRloQcHX0nQ
Dajcie to do dzialu pliki bo naprawde zginie na zawsze! Szkoda wam 400 kb miejsca?!
Znikanie cennych programow to zmora modowania.
Poza tym szukaj:
hota edycja statystyk
Edycja zajmowal sie Dixielot

Permalink

Hm... tylko co właściwie mam otworzyć? Bo - ku mojemu zdziwieniu - nie znalazłem żadnych plików .lod w folderze z grą...

Natomiast ten Hota Editor działa jak złoto, otwarłem hota.dat bez problemu tylko... mogę tam co prawda znaleźć dane zamków (cena jednostek i pzyrost) innych niż przystań - w pliku txtcopy7.
Poza tym widzę tam w zasadzie same opisy. Jedyn faktyczne dane jakie jeszcze widzę to dane artfaktów, ale i tak tylko tych nowych i to tylko w kwestii umiejętności podstawowych, tych zmienionych nie ma... zmodyfikowanych umiejętności (drugorzędnych) tym bardziej.


Permalink

Pliki lod sa w folderze Data. Te z hota nosza taka nazwe. I tam sa pliki txt. Edytor moze jest na stara wersje. Czyli HexD edytor raczej.

Permalink

Nie wiem co im przyszło do głowy z tym rebalansem...jakby stawianie na magie nie było już dość ryzykowne samo w sobie-podobno to Might and Magic a nie Might and more Might ...

Permalink

No kwestia zaklęć to swoją drogą. Znaczy się zaklęcia wzmacniające są generalnie w porządku i dobrze działają, ale... no właśnie, spokojnie można ich używać bohaterem mocy, więc nie ma po co szkolić maga.
Za to zaklęcia ofensywne/operujące na życiu jednostek (przynajmniej część - jak hipnoza) jest w zasadzie bezużyteczna. Dlatego moim zdaniem w kwestii rebalansu zaklęć generalnie przydałoby się zrobić dwie rzeczy:
- podwojenie efektu magicznego talentu (by ten bonus faktycznie był solidnie odczuwalny) - z niektórymi zdolnościami coś takiego zrobili, tu też by się przydało
- zmienić sposób naliczania obrażeń. Posłużę się przykładem magicznej strzały. Na kolejnych poziomach szkoły magii zadaje 10/20/30 + 10*moc obrażeń. Różnica w obrażeniach na kolejnych poziomach jest po prostu śmieszna - i dotyczy to wszystkich zaklęć, tymczasem różnicy jakie dają szkoły magii w wypadku zaklęć wspomagających/osłabiających są znaczące (czasem nawet podwojenie efektu, na mistrzu zwykle działanie masowe). Ale jeśli ten wzór zemienilibyśmy na 10/20/30*moc + 10 to nagle szkoła magii zaczęłaby realnie wzmacniać czary ofensywne.

To powinna zrobić HotA, a nie osłabiać logistykę (co jest kompletnie sprzeczne z dodaniem większych formatów map...) - choć część zmian (bonusy do zdolności takich jak finanse, mistycyzm) jest akurat bardzo sensowna.

Wracając jednak do cofania tego o co mi chodziło przy zakładaniu tego tematu - udało mi się w pliku hota.lod dość łatwo znaleść tabelkę z ruchem (czym mogłem łatwo wprowadzić jedną z bardziej przeze mnie lubianych funkcji WoGa - podwojenie ruchu) gdzie mogłem "naprawić" zmianę artefaktów do ruchu zrobioną przez Hotę. Pytanie jednak jak je teraz ponownie wrzucić do pliku lod.
Bo w zasadzie samo wyciągnięcie pliku było prostsze niż ten ciut zawiły opis - znalezienie pliku w MMArchive, wypakowanie interesującej mnie tabelki, otwarcie w TxtEdicie, zmodyfikowanie i zapisanie tamże i...
No właśnie teraz nie jestem pewien co dalej. (W sumie może o tyle było to prostsze, że nie miałem problemu z połapaniem się co za co odpowiada bez porównywania z innymi miejscami)

Gorzej jednak z samą logistyką. Ani jej ani jednostek Hota. Czyli co, zostaje hexedycja? Tylko jakim programem to robić (bo jak mniemam hexedycja pliku hota.exe... przy korzystaniu z HDmoda się to nie zmienia, tak?) i jak znajdować i zapisywać zmiany w tym pliku?


Permalink

Taka jest Hota. Bierz co daja. Dlatego zalozylem temat jak zmieniac hote i to byl pierwszy na swiecie temat! Taki byl brak.

W zwyklych Herosach starczy tabelke polozyc w folderze Data i juz. Natomiast czy w nowej Hotcie? Nie wiem. Najlepiej spakowac spowrotem za. pomoca MMArchive. Starczy przeciagnac i upuscic. Badz uzyc opcji add...
Co do edytorow szesnastkowych to jest masa! HxD ostatnio znalazlem. Do takiej tam edycji kazdy dobry. Dobrze zeby mial cofnij zmiane jak sie pomylisz i tyle. Plik hota.dat jest malutki a jak tobie chodzi o wartosci liczb ktore znasz to jeszcze latwiej. Duzo tego pliku to teksty itd.
Jak widzisz duzo juz zrobiles. To nie jest trudne a Herosy III mozna mocno poprawic takze te lipne umiejetnosci jak talent magiczny dajacy 15%. Ja od razu zrobilem 100%! To od razu czuc jak łupnie piorunem mistrz tej umiejetnosci.
Zaklecia tez mozna modyfikowac w tabelce spells. O ile hota.dat nie zmienia ich bo wtedy gra bierze z hota.dat i nic nie da zmiana tabelki.

Permalink

No w Hota.dat to znalazłem właściwie same teksty oraz tabela z kosztem i przyrostem oraz wartościami AI VALUE i FIGHT VALUE. Ale bez jednostek przystani.
Ten edytor sobie wypróbuję, mam nadzieję, że uda mi się znaleźć to czego szukam...
A ta tabelka spells jest gdzie? No i podstawowe pytanie - czy da się nią zmienić sposób naliczania obrażeń na taki jaki mówiłem? Bo to byłoby najlepsze rozwiązanie.

Zastanawia mnie też kwestia specjalizacji bohaterów - na ile możnaby uczynić je takimi jak w WoGu... oraz jak je zmieniać choć w tamtym anglojęzycznym temacie chyba akurat nieco było... w sumie ciekawe czy da się połączyć np stały bonus do obrażeń ze "standardowym" działaniem specjalizacji (wzrastajacy bonus do ataku i obrony + szybkość).
W każdym razie wypróbuję ten program, mam nadzieję że dam radę go dobrze użyć. Jak mniemam powinienem działać na pliku hota.exe, tak?
Zastanawiam mnie też jak dać - znaną z WoGa - możliwość stawiania dwóch budynków dziennie.


Liczba modyfikacji: 2, Ostatnio modyfikowany: 22.08.2020, Ostatnio modyfikował: Lyokoheros

Permalink

Nie myl hota.lod z hota.dat. Do hota.dat i exe trzeba tego edytora szesnastkowego. Są one w folderze glownym. W dat jest Hota w exe Cień Śmierci. Zalezy co chcesz zmieniac.
WoGa na Hote nie zrobisz przeciez natomiast mozesz pozmieniac sporo. Tu jest np. temat:
http://imperium.heroes.net.pl/temat/4679
Wiecej ten poprzedni moj temat po angielsku.
Zaklecia sa w hota.lod tabelka spells. Zmiana algorytmu jest mozliwa ale to juz musisz pytac. W tabelce mozesz podmieniac wartosci.

Permalink

Nie mylę. Hota.dat otwierałem tym programem co wcześniej zalinkowałeś. Generalnie były tam głównie opisy.
Tym co chcę zmienić jest przede wszystkim działanie umiejętności logistyka. Co prawda po zmianie ruchu na podwójny (która pięknie zadziałała) nie jest to aż tak palący problem, ale i tak chciałbym to zrobić.

Generalnie próbowałem też zmienić koszt paru jednostek z wrót żywiołów, edytując tamtym programem plik hota.dat (nieco zmniejszyć podrożenie żywiołaka umysłu/magii dodane przez Hota, lekko podrożyć żywiołaka burzy) - niestety zmiany te nie zadziałały i zastanawiam się dlaczego...
W sumie to chętnie też sobie pogrzebał w jednostkach i bohaterach przystani
No w sumie to jest wiele rzeczy, które bym chętnie zrobił (np zmiana zdolności żywiołaków, tak by rzucały jakieś przydatne zaklęcia, a nie te bezużyteczne ochrony, specjalki z obrażeniami itd. - tak jak specjaliści od ogniaków i ziemniaków są nieźli(choć możnaby ich dopieścić), tak specjalizacja w żywiołakach wody czy umysłu jest do bani... i bohaterowie mocno się powtarzają, trzeba by to jakoś zmienić!) - choć generalnie mocno mnie zastanawia, czy skoro jest w HDmodzie opcja tych paczek danych to może dałoby się te rzeczy jakoś łatwiej za ich pośrednictwem zrobić - może nawet odtworzyć w ten sposób większość funkcji WoGa dla hoty... byłoby genialnie. I pod wieloma względami byłoby to praktyczniejsze.

A co do zaklęć (akurat tu faktyczny sens miałaby właśnie zmiana algorytmu, bo sama zmiana wartości to w sumie nic zasadniczo by nie zmieniła) - to jakoś nie widzę tej tabelki w Hota.lod
Jedyne tabelki, które tam widzę to:

Hota.lod

ballist.txt
Building.txt
CmpMovie.txt
CmpMusic.txt
CRANINM.TXT
EdObjts.txt
Heroes.txt
movement.txt
Objects.txt
objtmplt.txt
Rand_trn.txt
Rmg.txt
Serial.txt


Permalink

Jeśli zmiany w tabelkach nic nie daja to znaczy ze jest w Hota.dat bo to jest osteczny najwazniejszy plik hota ktory gra zawsze wczyta do gry. Tym programem zmienisz tylko niektore rzeczy! Tam jest wiecej danych i tu trzeba edytora szesnastkowego.
Ponadto jesli nie ma wyjmij plik spells z podstawowej gry (h3bitmap.lod) popraw i wstaw do hota.lod. Tez powinien zadzialac! Mozna tak tez poprawiac podstawowa gre.
Dodawanie zaklec do jednostek niestety nie wchodzi w gre. To bys musial zrobic wlasna Hotę. Ale specjalnosci bohaterow da sie prosto zmienic wiele umiejetnosci jednostek tez. Np. zywiolakom mozna dodac atak wokol skoro to sa slupy ognia czy lawy to moga razic wokol. To mozna dodac w pliku exe. Jest opisane w tych tematach z linkow.

A co do Hota to trzeba szukac w dat! Tam jest malo zawartosci na dodatek biografie statystyki. Mozesz pousuwac z jednego pliku dat to wszystko zeby sie nie plątalo i zostanie ta reszta w ktorej trzeba szukac tego czego nie wiesz.