Imperium

Behemoth`s Lair

Nowy dział Heroes IV - propozycje, komentarze

Permalink

Dodano dwa nowe błędy w spisie:

* Zdarzenia terminowe w armiach neutralnych i w garnizonach nie działają.

* Dawanie nagrody w skrypcie walki nie działa.

Myślę też, że można by wyciąć teksty z kampanii i zrobić dla nich sekcję w stylu "historia" albo jakoś tak.


Permalink

Popieram propozycję Taro. Chętnie bym poznał historię Heroes IV, a grać w to dziesiątki godzin zwyczajnie nie mam ochoty.

Jest tylko ryzyko, że ludzie to zlekceważą. W Kwasowej Grocie proponowałem coś podobnego kilka miesięcy temu i na początku było pewne zainteresowanie. Potem jak przez dwa dni roboty wyciągnąłem teksty z Heroes Chronicles: Warriors of the Wasteland, to nikt mi nie odpowiedział na posta. -___-

Tym niemniej kibicuję.

Cieszę się, że nie tylko ja, ale i Morglin czy Ymir są za poprawieniem guzików w menu, tak żeby granice guzika były bardziej widoczne.

EDIT: do tytułu wątku warto dodać tag [JBMS], tak żeby nie mylił się z poprzednim wątkiem o migracji na BLX.

EDIT2: Na stronie głównej widać błąd - Heroes IV wyszło w roku 2002, a nie 2003.

EDIT3: Strona językowa wymaga gruntownej korekty - zła interpunkcja, zaczynanie zdania od spójnika w niefortunny sposób, itd. Chętnie bym to zrobił sam, ale Hellburn mi nie da do niczego uprawnień, póki nie skończę serwisu MM6. :-P
Poza tym dział jest super - sporo się z niego dowiaduję i bardzo chwalę zwłaszcza *informacje ogólne* o recenzjach czy o sprzedaży marki - przeważnie serwisy pomijają takie dane, skupiając się na samej mechanice.

Pojawia się od razu pytanie: co dalej? Serwisy H1 i H4 są już zrobione - czy to znaczy, że do H5-6 już się zebrali jacyś ludzie?


Liczba modyfikacji: 3, Ostatnio modyfikowany: 8.06.2015, Ostatnio modyfikował: Tarnoob

Permalink

Nie widzę przeciwwskazań, by dział o fabule, kampaniach itd. powstał. Ale tak jak zwykle - ktoś to musi napisać i poddać korekcie.

- Podświetlenie w menu może się pojawi, nie ode mnie to zależy.
- Błąd z datą został poprawiony.
- Korekta: masz rację, nie dostaniesz nic, dopóki nie skończysz MM6.

Co dalej?
Dalej H5 (layout już zrobiłem w 90%, czekam na testy i startujemy) i H7 możliwie równocześnie. H6 na razie odpuszczamy...
W międzyczasie jeszcze dokończmy MM6-7, a 8 jak Mahadeva pozwoli szybko przekopiować i zastąpić rzeczy.
Nikt się jeszcze nie zgłosił (oprócz Grodmara do H5, ale jego dawno tu nie było), więc pewnie będę sam to wszystko - w miarę weny i czasu - uzupełniał.


Permalink

Muszę przyznać, że dział super choć osobiście nie do końca mi odpowiada kolorystyka layoutu. Do H IV pasowałoby coś bardziej barwnego, ale to detale.

Również popieram lekkie poprawki do menu z lewej. Można zrobić to w formie przycisków jak w dziale H III lub z zaciemnianiem obszaru, który namierzamy. Zastanawiałbym się także nad użyciem wielkich liter. Małe kłócą mi się z ideą tych "zakładek" :)

Dział z pewnością narobi wielu osobom ochoty na powrót do części czwartej. Sam pewnie w najbliższym czasie pogram, o ile uporam się z problemami technicznymi jakie napotyka część czwarta na moim laptopie.

Chałwa!

PS. Czy playery YouTube można odpalać w dziale? Myślę, że każdy z dotychczas odnowionych serwisów można wzbogacić filmami uploadowanymi na konto Jaskini Behemota.

W H4 np. realizację strategii gry samym nekromantą, którą swego czasu nagrałem :)

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 9.06.2015, Ostatnio modyfikował: Mateusz

Permalink

Mateusz - też mi chodziło po głowie dawanie filmików z możliwością odpalania ich tutaj.

Hm, nie wiem czy wyjdzie z opisami z kampanii, bo mimo tego że wypakowałem je z polskiej wersji gry, są dalej po angielsku (mimo, że w grze są po polsku). Czy ktoś może sprawdzić u siebie jakie ma kampanie po wypakowaniu?


Permalink

Co do filmików. To myślę, że krótkie (poniżej minuty) wstawki video bardzo urozmaicą dział. Pytałem Gnoma czy JMBS obsługuje player z YouTube, odpowiedź była twierdząca :)

Wizualizować filmami można niektóre porady czy ciekawostki z różnych działów. Pozostaje stworzyć do tego playlistę na Jaskiniowym koncie i publikować w serwisach. Sam parę rzeczy mógłbym w następnym tygodniu zrobić.

Pod dyskusję można poddać takie detale jak: lektor? napisy? nic? stały opening/ending z tarczą wortalu?

Pozdrawiam!

Permalink

Przede wszystkim - wszystkie filmy muszą się znajdować na jaskiniowym koncie YT, innej możliwości nie ma.
Po drugie - filmy muszą być wysokiej jakości, a nie zwykły gameplay footage.
Po trzecie - najlepiej lektor, jeżeli nie lektor to chociaż napisy (dodawane poprzez edytor YT, a nie na filmie).

Odnośnie openingu - tak, trzymamy się tego co było dotychczas.... chyba że ktoś ma lepszą propozycję.


Permalink

Zastanawia mnie jedno, mianowicie długość filmów. Minuta to za mało, a trzeba zaznaczyć że logo JB to strata kilku sekund. Jaką długość filmików jesteśmy w stanie zaakceptować? Bo pomysł jest super, te taktyki które opisałem mógłbym łatwo pokazać w kinowej formie.


Permalink

Cóż, robiłem wczoraj mały test - zagrałem ze stoperem. Walczący barbarzyńca na średniej mapie przeciwko dwóm wrogim graczom. Udało mi się skończyć mapę w 4:38, ale grałem na szybkiej walce i naprawdę zasuwałem. Obawiam się, że pojedynczych taktyk nie da się ogarnąć poniżej 4 minut. Czy jest zatem opcja, by na daną taktykę wypadło po kilka krótkich filmów?


Permalink

Mogą być np. 2 filmy po 3 minuty. Można podzielić daną taktykę tak by w danym filmie opisać dany element...
Poza tym, filmy można robić nie "od A do Z", ale pociąć - pokazać te najważniejsze elementy, skrótowo. Tak jak pisałem wcześniej - sam gameplay footage, raczej nie jest niczym ciekawym dla widza.


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 14.06.2015, Ostatnio modyfikował: Hellburn

Permalink

Dwie sprawy: jedna techniczna i jedna tekstowa.

Techniczna: fajnie by było, jakby menu "jeździło" wraz z przewijaniem strony.

Tekstowa: przy bohaterach kampanii warto by było wpisać ich początkowe umiejętności.

Permalink

Umiejętności przy bohaterach kampanii na pewno się pojawią. Ruchome menu to całkiem fajna opcja, ale jeszcze nie wiemy czy to wprowadzimy.


Permalink

Fajne. Znaczna poprawa. Zaciekawił mnie ten gracz co odkrył gdzie w kodzie są liczone wyniki gry. Może on zna lepsze rzeczy? Np. gdzie są poziomy doświadczenia. Algorytmy awansu bohatera. Albo siła neutralnych. To by się przydało wiedzieć. A skoro zna obliczanie wyniku to musi być dobry w rozkodowaniu.