Imperium

Behemoth`s Lair

H3 Play By E-Mail

Permalink

Witajcie,

zainspirowany trybem multiplayer Worms 3 na androidzie, pozwalającym wykonywać swój ruch w dogodnym dla nas momencie bez konieczności utrzymywania sesji on-line stworzyłem skrypt, który działa mniej więcej tak:

1. pobiera savy gier multiplayer z sftp
2. uruchamia automatycznie h3
3. wczytujesz ( niestety nie automatycznie ) zapis gry hot seat multiplayer
4. wykonujesz swoj ruch
5. zapisujesz gre i zamykasz h3
6. skrypt automatycznie wysyła savy na FTP
7 skrypt wysyła osobie z która grasz powiadomienie ze wykonales ture i teraz jego ruch

Katalog PBEM i plik h3pbem.bat należy wrzuć do głównego katalogu H3. Następnie edytuje się plik h3pbem.bat i podaje w nim katalog gdzie jest zainstalowana gra oraz dane serwera sftp i smtp.

Jedynym mankamentem będzie konieczność spięcia sesji po VNC lub TeamViewer w przypadku nawiązania walki.

Ale słuchajcie - ja wrzucam temat na forum, żeby może wspólnymi siłami to jakoś udoskonalić.
Może ktoś dysponuje czasem i wiedzą programistyczną i zmienić ten skrypcik w aplikację.

Dodatkowo zapewne do rozwinięcia jest kwestia gry w więcej niż 2 osoby.

A może po prostu korzystacie z jakiś gotowych sprawdzonych rozwiązań.

Tak wiem, pojawią się opinie, iż jedna rozgrywka będzie zajmować klika lat :P Niestety dla osób, które wychowują dzieci, przepracowują się ( tudzież wolą poświęcać czas na inne gry ;D ) i nie mają możliwości spiknięcia się z kimś lub zarywania nocek takie rozwiązanie wydaje się zadowalające.

Czekam na opinie, komentarze. Najwyżej w przypadku braku zainteresowania wątek zamkniemy.

Paczkę możecie pobrać z zasobów JB:
http://pliki.jaskiniabehemota.net/h3/H3_PBEM.zip


Permalink

Cóż ciekawa koncepcja... sam lubie grać w jak największe i jak najdłuższe mapy, a takie coś byłoby świetnym rozwiązaniem do długich rozgrywek w kilka osób bez konieczności bawienia się w żadne programy typu hamachi itd.
A co się tyczy rozgrywki w więcej niż dwie osoby, to nie wystarczy tak zmodyfikować skryptu by zawsze wysyłał zapis kolejnemu graczowi? Wtedy każdy otrzymywałby zapis z sumą tego co zrobili po nim wszyscy jego przeciwnicy i nie powinno być problemu. Po prostu zamiast prostego połączenia typu tam i z powrotem między dwoma graczami mielibyśmy taką pętelkę. Czyli zapis wędruje w ten sposób(gdzie każda liczba to numer kolejnego gracza): 1->2->3->4->1->2->3->4->1... itd aż do skończenia mapy. Po wyeliminowaniu któregoś nie byłoby jego ruchu, więc gracz, który byłby po nim stanie się wtedy kolejnym. Wydaje mi się, że takie rozwiązanie powinno zadziałać.


Permalink

Faktycznie nazwa play BY E-MAIL jest trochę myląca bo savy zawsze lądują i są pobierane z FTP a samym mailem leci tylko powiadomienie. Ćwiczyłem rozwiązanie z consolowym klientem pocztowym który musiałby odebrać załącznik z savem i stwierdziłem, że tak może będzie prościej z FTP. Zawsze można stworzyć kilka wersji PBEM.

Rzeczywiście kilku graczy wymagałoby to tylko tego, aby każdy ustawił powiadomienie na następnego gracza po sobie.

Ale tak się jeszcze zastanowiłem, że w sytuacji gdy np H3 się wykrzaczy to mail o przekazaniu tury dalej będzie mylący. Dodatkowo gdy ktoś zacznie grać ale nagle będzie jednak musiał wyłączyć H3 zanim zrobi ruch to po zamknięciu gry również poleci mail.

Myślę, że to rozwiązanie trzeba by przetestować w prawdziwej rozgrywce, ale chętnych brak jak na razie :/