Imperium

Behemoth`s Lair

Najpotężniejszy zamek z Heroes Of Might And Magic III

Który jest najlepszy?

  • Zamek
  • Bastion
  • Forteca
  • Inferno
  • Lochy
  • Nekropolis
  • Twierdza
  • Cytadela
  • Wrota Żywiołów
Permalink

Ja do 3 najlepszych zaliczam Nekropolis, Lochy i Wrota Żywiołów.
Nekropolis uwielbiam ze względu na Wampirzych lordów i Upiornych Rycerzy którzy, są najlepsi na swoich poziomach (Upiorny co prawda konkuruje z Nagą ale według mnie, jest on od niej bardziej wartościowy). Mają tylko jednego strzelca (Lisza), ale nadrabiają to aż 3 latające stwory.
Lochy mają za to Harpie wiedzmy(Ich umiejętność jest denerwująca, jak chce się zablokować strzelców) ale zazwyczaj bardzo przydatna. Czarne smoki w walce z gigantami też są , że tak powiem "niczego sobie".
Wrota żywiołów to wiadomo, ogromny przyrost wojsk, szybka możliwość zdobycia feniksów ( ich cena również jest mała).
W pewnym względzie wrota żywiołów, przypominają zamek Rycerza z HI i HII. Bardzo tanie jednostki, szybka możliwość ich zdobycia, duży przyrost no i żeby nie było tak pozytywnie , to słaba jakość :p. Ostatecznie wybieram Lochy


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 17.12.2014, Ostatnio modyfikował: Bob Budowniczy

Permalink

To dobrze że wybrałeś Loch, bo Nekropolia i Wrota Żywiołów są banowane jak się gra po sieci ;)

Permalink

Sharpshooter Exp

To dobrze że wybrałeś Loch, bo Nekropolia i Wrota Żywiołów są banowane jak się gra po sieci ;)

Już niekoniecznie.

Oba te miasta są generalnie dostępne, ale z pewnymi ograniczeniami:

We Wrotach żywiołów przyrost Feniksów zmniejszony z 4 do 2 tygodniowo.

Nekropolia, zależnie od szablonu, ma pewne graniczenia we wznoszeniu budynków w innych nekropoliach. No i nekromancja w multiplayerze służy jedynie do łatania strat (nadmiar musi być usuwany).

W związku z tym, że uważam zasady związane z nieumarłymi za naciągane osobiście utrzymuję ban tego miasta.

Pozdrawiam! :)

Permalink

Pamiętajmy, że zasady dotyczące nekropolii są w Polsce dość osobliwe. Zasady HW (Rosjanie i praktycznie reszta świata) zabraniają: budowania nekromatronu (czyli również up. wampirów), Galthrana na startowego bohatera (popularny Gosha) i jeszcze jedna, najważniejsza zasada - Vidomina i Isra nie mogą wybrać eksperckiej umiejętnośći nekromancji podczas awansu. Mogą to zrobić dopiero gdy nekromancja jest ich ostatnią umiejętnością drugorzędną. Jest jeszcze kilka szczegółów dotyczących przypadków, gdy np. spotkamy uczonego z nekromancją.

Swoją drogą nie rozumiem dlaczego nie respektujemy tych zasad w Polsce :) W ten sposób Isra i Vidomina najczęściej mają okropny rozwój, a ich nekromancja przynosi mniej więcej tyle szkieletów co u innych bohaterów. Świetny start Galthrana jest ograniczony.
Nasze zasady krzywdzą nekropolię, czyniąc ją praktycznie niegrywalną.

Permalink

Zagłosowałem na Cytadelę.
Zawsze byłem zwolennikiem tego miasta. W każdej fazie gry ma coś do pokazania a ataki na nią to wielka przeprawa.
Oczywiście jak każde miasto, ma swoje minusy - ciężko się nią zdobywa zamki no i wiele razy omawiana wiwerna, która chyba komentarza nie wymaga :p


Permalink

Thanathos

wiele razy omawiana wiwerna, która chyba komentarza nie wymaga :p

Wiwerna ma olbrzymią przewagę nad wieloma jednostkami szóstego poziomu. Możesz zwerbować dwie sztuki pierwszego dnia.

Permalink

Nielekko mi to przyznać, bo nie jest to mój ulubiony zamek, ale Dungeon, moim zdaniem, nie ma sobie równych.

Po pierwsze: 2 oddziały łuczników, którym nie można wiele zarzucić (z wyjątkiem niskiej ilości strzał Medus)

W związku z tym jest to jeden z dwóch zamków, którego bohatera z czystym sumieniem uczę Archery (drugim jest Tower).

Po drugie: Aż trzy oddziały latające, co w połączeniu z łucznikami czyni każde oblężenie gratką.

Po trzecie: Poziom poszczególnych oddziałów

Troglodyci są przeciętni, nie oszukujmy się, bitwy nie zwyciężą i wdupią z większością jednostek 1 poziomu.
Harpie są rewelacyjne ze względu na swoją zdolność (z wyjątkiem blokowania łuczników)
Oka i Medusy są solidnymi dystansowcami, którzy nie padają jak muchy i zadają całkiem fajne obrażenia.
Minoaury - Nie można nie uwielbiać :) Duży ruch, srogie statsy, zwykle używam ich do obrony łuczników
Mantikory - słabe, ale duży speed pozwala wykorzystać ich do nagłych ataków i blokowania łuczników
Czarne Smoki - klasa sama w sobie, odporne na wszystkie czary, ogromny speed i statsy jak marzenie. Ponadto Breath Attack.

Jaki inny zamek z tym porównacie? Srsly? :D

Permalink

Mogę porównać dwa inne stronnictwa.

Zamek:
Halabardnik - najsilniejsza jednostka 1 poziomu, doskonały do krycia strzelców.
Kusznik - bardzo ofensywny strzelec, potrafi zadać ogromne obrażenia.
Gryf - jedna z najlepszych o ile nie najlepsza jednostka 3 poziomu. Super statystyki, ogromny przyrost. Szybki i lata.
Krzyżowiec - maszyna do zabijania, a do tego dość wszechstronna jednostka, można używać do szturmu i do obrony.
Kapłan - najsłabszy punkt w armii, ale gdy dobrze chroniony jest równie efektywny jak kusznicy.
Czempioni - Kolejna jednostka z wysokimi statystykami i ciekawą umiejętnością. Długi ruch działa na jej korzyść.
Archanioł - bije na głowę czarnego, może wskrzeszać, tylko feniks może go wyprzedzić w bitwie...

A skoro mowa o feniksach - Conflux:
Rusałki - genialne stworzonka z brakiem kontry :).
Burzaki - nawet niski przyrost nie przeszkodzi im w byciu najlepszą jednostką 2 poziomu.
Lodowce - porównywalne do oczu, moim zdaniem odrobinę lepsze.
Energia - same z siebie słabe, ale z Fiurem/Ignissą są w czołówce.
Magma - j.w. Erdamon/Thunar mogą sprawić, że magmiaki będą konkurować z minotaurami.
Magia - niezwykle przydatny za dosłownie grosze...
Feniksy - czarne mogą się schować przy jego podwojonym przyroście ;).
Na dodatek Conflux również posiada sprzedawcę artefaktów, a oprócz tego Uniwersytet, a jego bohaterowie magii startują z 1 punktem statystyk więcej oraz na starcie zawsze mają magię żywiołu.


Permalink

Zgadzam się, że Zamek jest przekozacki, choć parę minusów trzeba wymienić :)

Kusznicy mają potencjał, ale jedna szybka jednostka, bądź mocny czar, może ich szybko zmasakrować. 10hp to cholernie mało. Ten sam problem tyczy się Kapłanów - 5lvl z 30hp to po prostu nieprzyzwoite :D Z resztą się zgadzam i dopisałbym jeszcze do Gryfów nielimitowane kontrataki, co sprawia, że przy ich bardzo dużym przyroście, można rzucić ich w epicentrum bitwy.

Archanioły są bez wątpienia najlepsze w swojej klasie, ale cholernie drogie, tym bardziej że silos daje ci Wood i Ore, a nie Gemy. Inna sprawa, to fakt, że można je sparaliżować różnymi czarami (Blind, Berserk), albo upośledzić Slowem, czy Weakness itd. Bez Orb of Vulnerability Smoki są nietykalne :)

Z Confluxem się trochę pokłócę...

Rusałki - szybkie i bez kontrataku, ok, ale padają jak muchy (3hp i 2def!!!), więc nierzadko przetrwają tylko jeden swój atak, a potem zostają wyeliminowane.

Stormy - mogą się nawet mierzyć z 3lvl, są wręcz niesprawiedliwe :D

Ice - przyzwoite tak jak oka, nic więcej o nich chyba nie można powiedzieć :]

Energy - gdyby nie 10hp przewagi, powiedziałbym, że są gorsze od gryfów. 4-6dmg? to zwyczajnie nie wypada jednostce 4lvl. Bohaterowie, których wymieniłeś wcale tak drastycznie nie zmieniają ich obrazu im plus...

Magma - chyba trochę się rozpędziłeś. Nawet z Thunarem czy Erdamonem mają statsy 13/12 6-10(+5) i 40hp, podczas gdy minotaury 15/15 12-20 i 50hp. Nie ma więc porównania. Bez tych bohaterów mają dwukrotnie mniejszy dmg. Traktuję ich raczej jako maskotkę Confluxu i nigdy nie marnuję na nich szmalu.

Magic - Statsy na pewno nie umieszczą ich w czołówce 6 leveli, ale skille i cena już tak. Zawsze obowiązkowa pozycja w armii :)

Feniksy - Gdyby nie przyrost, byłyby chyba najgorszą jednostką 7lvl. Rządzą więc speedem i ilością, a to wystarcza :)

Jeszcze jedna sprawa - żeby z 2 i 3 lvl zrobić łuczników, musisz ulepszyć ich budynki. W Lochach i Zamku nie masz tego problemu.

Ps. Zarówno Conflux jak i Lochy mają artifact merchanta. Conflux ma Szkołę Magii (która kosztuje aż 5 kafli), ale Lochy mają taniutkiego Vortexa i Akademię, dzięki ktorej każdy nowy bohater ma z automatu 2lvl.

Postawiłbym więc z chęcia Zamek i Lochy w szrankach, ale Conflux ma moim zdaniem zbyt wiele minusów, by się z nimi mierzyć :/

Permalink

A mnie zastanawia czemu nie wymieniliście nekropolii. Miasta banowanego w rozgrywkach online bardzo często. Dzięki zdolności nekromancji można robić szybki rush na przeciwnika. Wystarczy iść mniej więcej w kierunku wroga i kosić neutralne oddziały po drodze by zwiększyć armię szkieletów. A mając ją niemal na początku nie ma szans by gracz komputerowy się temu oparł. Mądry gracz ludzki od biedy dałby radę, ale byłoby to trudne. Żeby było zabawniej, w h3 bez dodatków było jeszcze łatwiej. Wystarczyło zbudować szkieletornię, kupić ilu bohaterów się da już w pierwszej turze i przemienić ich jednostki w szkielety. W ten sposób lekko można było wyciągnąć 150 szkieletów.

Dobre miasta to te, które pozwalają wygrać możliwie najszybciej. A nekropolia tutaj bije konkurencję na głowę.


Permalink

Andrut

Inna sprawa, to fakt, że można je sparaliżować różnymi czarami (Blind, Berserk), albo upośledzić Slowem, czy Weakness itd.

I jest jeszcze druga strona medalu. Anioły wskrzesisz, wrzucisz im blessa, modlitwę... A czarne smoki będą takie jakie będą ;). Jeżeli już piszesz o jakiejś cesze, to pisz o niej całościowo, a nie wybieraj tylko te wygodniejsze fakty ;).

Andrut

Rusałki - szybkie i bez kontrataku, ok, ale padają jak muchy (3hp i 2def!!!), więc nierzadko przetrwają tylko jeden swój atak, a potem zostają wyeliminowane.

Mądry gracz nie leci nimi do przodu na berserkera - tak gra tylko komputer. A zwykle są ważniejsze cele niż rusałki ;).

Andrut

[...]Bohaterowie, których wymieniłeś wcale tak drastycznie nie zmieniają ich obrazu im plus... [...] chyba trochę się rozpędziłeś. Nawet z Thunarem czy Erdamonem mają statsy[...]

Nie rozpędziłem się, a na poparcie mych słów mam przeprowadzone osobiście testy. Jest dokładnie tak jak napisałem: Energia i magmiaki są słabe same z siebie, ale ich wysoki przyrost (wyższy niż większości jednostek ich poziomów) w połączeniu z bonusami od bohaterów dają im dużego kopa.
Podobnie jest z drzewcami. Ich statystyki nie zachwycają, ale nadrabiają przyrostem, przez co są w czołówce, jeżeli chodzi o siłę uderzenia.

Taro:
Tak po prawdzie, to można by wstawić tutaj każdy zamek. :) Zaprawiony w bojach gracz potrafi każdą frakcję przeobrazić w niebezpieczną armię.


Permalink

Hellburn, tak, ale nie tak łatwo jak grając nekropolią. Jak już mówiłem, to miasto z jakiegoś powodu jest banowane w rozgrywkach online.