Imperium

Behemoth`s Lair

Atak i obrona, inicjatywa i GB

Permalink

Witam!Mam parę pytań:

a)W jaki sposób atak wpływa na obrażenia zadawane?
b)W jaki sposób obrona wpływa na obrażenia otrzymywane?
c)W jaki sposób działa GB i inicjatywa?

Oczekuję odpowiedzi jasnych dla początkującego, bo sam takowym jestem :p


Permalink

a,b) Atak, Obrona
Odpowiedź na pierwsze 2 pytania jest taka sama, gdyż zarówno atak jak i obrona są wykorzystywane we wzorach na obrażenia

Jeżeli: Atak > Obrona
Ilość jednostek*wartość obrażeń * ((Atak-Obrona)*0,05+1)
Jeżeli: Obrona > Atak
Ilość jednostek*wartość obrażeń / ((Obrona-Atak)*0,05+1)

W skrócie każdy punkt ataku ponad obronę zwiększa zadawane obrażenia o 5%.
Dodatkowo talent Atak zwiększa wynik powyższych wzorów o dodatkowe 5/10/15% w zależności od poziomu jego znajomości.

c) Inicjatywa i GB
Inicjatywa to z niewiadomych dla mnie powodów jeden z trudniejszych elementów do załapania przez większość ludzi, mimo, że zasada jej działania jest bardzo prosta.

- jednostka może wykonać ruch kiedy wartość jej GB wynosi "1".
- gotowość bojowa wzrasta przy każdym ruchu paska o wartość inicjatywy jednostki / 100
- gra automatycznie to przelicza i podaje właściwą kolejność jednostek na pasku gotowości bojowej.
- można oczywiście wpływać na kolejność jednostek na pasku przy użyciu różnych czarów lub zdolności jak np. Boskie przewodnictwo.

Wszystko to co widzisz powyżej możesz znaleźć w Manualu do H5. Jest to tam wytłumaczone w bardzo przystępny sposób.

Aha! I nie zrażaj się za szybko do tej gry. H5 jest najbardziej rozbudowaną częścią z całej sagi. Wielu to przerasta i nie są w stanie ogarnąć jej mechaniki, co najczęściej kończy się stwierdzeniem, że 'gra jest gupia'. Opanowanie tej mechaniki na pewno nie przyjdzie ci z marszu. Jeżeli jednak nie poddasz się w przedbiegach w nagrodę dostaniesz najlepszą strategię w serii!

No i witamy w JB! :)


Liczba modyfikacji: 7, Ostatnio modyfikowany: 21.10.2014, Ostatnio modyfikował: Dagon

Permalink

@Dagon
Odp.:a,b)Czy to oznacza ,że mamy np. Enta obrona 40 i chłopa z atak 1 to redukcja obrażeń wynosi 100%?
Czy istnieje jakiś limit tego?Podobnie z atakiem-jest jakiś limit wzmocnienia obrażeń?
Odp.:c)Tzn. ,że krwawa furia ma GB 0/100 wykonuje ruch chłop i jej GB to 16/100?


Permalink

a,b)
Obrona > Atak więc:

Obrażenia = 1*1/((40-1)*0,05 +1)
Obrażenia = 1 / 2,95
Obrażenia = 0,33... - zawsze zaokrąglasz w dół.

Czyli, w zasadzie tak - redukcja o 100%
Z tym, że tu jest wyjątek: obrażenia nie mogą być mniejsze niż 1, więc tym jednym chłopem zadasz 1pkt obrażeń.

Co do limitów
- to logicznym jest, że nie zredukujesz obrażeń o więcej jak o 100%.
- natomiast bonus do ataku wynosi maksymalnie +60 w stosunku do obrony.

c)
tak

Ps. Staraj się pisać czytelniej. Tutaj dbamy o poprawne wypowiadanie się.


Liczba modyfikacji: 6, Ostatnio modyfikowany: 21.10.2014, Ostatnio modyfikował: Dagon

Permalink

Czy to oznacza ,że mamy np. Enta obrona 40 i chłopa z atak 1 to redukcja obrażeń wynosi 100%?

Pamiętaj o czymś takim, jak procent składany. A więc nie KAŻDY punkt obrony zmniejsza obrażenia o 5%, tylko każdy KOLEJNY punkt obrony zmniejsza obrażenia o 5%, tzn. jest to zmniejszenie równe obrona*5%, tylko obrażenia przyjmują wartość (0.95%)^obrona (czyt. 0.95% do potęgi o wykładniku równym obronie).

W uproszczeniu - zmniejszenie obrony jest zawsze nieco niższe, niż gdyby miało wynosić 5% za każdy punkt jej przewagi nad atakiem i w rezultacie zbliżenie się do 100% następuje przy różnicach o wiele większych niż 20 punktów. Na przykład przy ataku 5 i obronie 10 zadane obrażenia nie zostaną zmniejszone o 25%, a o około 23%.

EDIT:

Ekhm... nie przeczytałem uważnie Dagonowego wzoru. Rezultaty są nieco inne niż opisane wyżej, aczkolwiek faktem pozostaje, iż wzrastają nie linearnie, a parabolicznie (liniowo wzrasta dzielnik; widziałeś kiedyś na matematyce wykres funkcji f(x) = 1/x? Tutejszy powinien być podobny). Tak czy owak, przepraszam za wprowadzenie w błąd.


Liczba modyfikacji: 3, Ostatnio modyfikowany: 24.10.2014, Ostatnio modyfikował: Hayven

Permalink

a,b)

A jeżeli mamy 20 czarnych smoków atak 35 i 70 entów obrona 100 to ile obrażeń zada czarny smok-1 czy
45-70? Jak jeden to fajnie, miło było by patrzeć jak wrogowie próbują zabić naszego enta, a my ich wybijamy
magią zniszczenia :).

c)

A jeśli mamy furię(inicjatywa 16)i ładuje się jej pasek GB (tzn.16+16+16 itd.itd.)w końcu wyjdzie 112
to czy to 12 które zostało będzie uwzględniane przy następnym jej ruchu tzn. nie 16+16+16 tylko 12+16+16
itd.itd. ?


Permalink

a,b)
Podstaw pod wzór, który podałem Ci wyżej. Zacznij sam kombinować co i jak. Nikt nie będzie za Ciebie przeprowadzał obliczeń, dla każdej możliwej pary jednostek. W ten sposób szybciej się też nauczysz.

c)
Po wykonaniu akcji wartość GB jednostek zawsze spada do 0.
...ale są wyjątki:
- efekt morale, po którego zaistnieniu wartość GB jednostki spada tylko do 0,5
- akcja czekaj, po wykonaniu której wartość GB jednostki również spada do 0,5
- szybka brama(lord demonów) - po użyciu zdolności wartość GB jednostki spada do 0,75


Liczba modyfikacji: 3, Ostatnio modyfikowany: 30.10.2014, Ostatnio modyfikował: Dagon

Permalink

c)

A jak to działa z bohaterami?Kiedy oni mają swój ruch?


Permalink

Bohaterowie mają inicjatywę równą 10.
- oczywiście są od tego wyjątki.

W tym dokumencie masz wszystko opisane.


Permalink

c)

Wyjątki w sensie:

-Jhora
-Bohater z talentem magicznym lub krzykiem(GB spada do 30/100)
-Ork z Orężem Potęgi


Permalink

W zasadzie to miałem na myśli tylko Jhorę. Tylko ona ma inicjatywę ponad 10.

- to, że bohater posiada Talent magiczny, Krzyk, Oręża Potęgi, czy co tam jeszcze, nie zmienia jego inicjatywy, tylko redukuje koszt GB podczas wykonywania akcji.


Permalink

c)

Czasami(zwłaszcza na początku walki lub walki z neutralami)żadne stworzenie ani bohater nie ma GB 1.
Które stworzenie ma wtedy ruch?Czasem też(w walkach z neutralami)zauważałem ,że stworzenie bez akcji
czekaj lub efektu morale ma dwa ruchy pod rząd.Czym to jest spowodowane(mam patch 3.0)?


Permalink

Zacznij w końcu korzystać ze źródła, które ci podałem, a dopiero potem pytaj jak czegoś nie rozumiesz. Na tym polega rozwiązywanie problemów. Na każde pytanie, które do tej pory zadałeś jest opisana rozległa odpowiedź w manualu.