Imperium

Behemoth`s Lair

Ekstremalna wiedza o Heroes V

Permalink

Witam!

Pomyślałem, że skoro w innych działach (Komnaty Weteranów, Jama Strategów) są podobne tematy, a wielu zawiłości mechaniki, a także ciekawostek dotyczących Heroes V nie wyjaśnia nawet specjalny poradnik, wypada, żeby i tutaj pojawił się taki topic.

Zadam pierwsze pytania, na które osobiście znam odpowiedź, ale innych również zachęcam do poszukiwania jej:

1. Czy jest możliwy atak jednostką po jej śmierci? (Hayven)

Sposób 1
Tlaloc: Atak jednostką po śmierci jest możliwy w przypadku gdy atakujący (ostatnia jednostka Przystani!) posiada umiejkę Guardian Angel (Anioł Stróż?) natomiast atakowany umiejkę Preparation (Przygotowanie?). Dodatkowo muszą być spełnione warunki:


- atakowana jednostka musi we wcześniejszej kolejce użyć komendy broń aby jako pierwsza kontratakować
- atakująca jednostka przystani ma na tyle mało życia, że ginie od kontry atakowanego
- atakująca jednostka była na początku walki najsilniejszym oddziałem ( lub jest aktualnie najsilniejszym z możliwych do wksrzeszenia - Guardian Angel nie wskrzesza bowiem zakrytych ciał ).

Sposób 2
Hayven: Jeśli gramy Kapłanem Runów i nasza jednostka jest pod wpływem Znamienia Potępionych, a ma wystarczająco mało życia, żeby po jego aktywowaniu zginąć, po użyciu Run Szału Bojowego na pierwszej z atakowanych jednostek, ginie, ale jeszcze po formalnej śmierci zadaje jeden (bo nie można 0) punkt obrażeń każdej z jednostek, które zostałyby zaatakowane gdyby stwór nie zginął.

Co ciekawe, taka jednostka odtwarza animację śmierci, a potem atakuje, w rezultacie czego stoi jeszcze przez chwilę na polu bitwy.

2. Jaki jest limit Siły Czarów i czy on w ogóle istnieje? (Hayven)

Hayven: Siła czarów bohatera jest w zasadzie nieograniczona, jednak gdy liczba cyfr dochodzi do dziesięciu, czary przestają działać, jak należy (tutaj podaję screeny: IMPLOZJA YEAH! OP żywiołak Jedyny prawidłowo działający - Feniks, ograniczony plikiem z RefTables. W teorii można by go zrobić nieograniczonego... jednak podobnie z Atakiem i Obroną - za duże obrażenia powodują ich zmniejszenie do 1). Po przekroczeniu jedenastu lub nawet dwunastu cyfr, Siła czarów się zeruje.

3. Czy jeśli z jednostką sąsiaduje Magiczny Kryształ atak piorunem (Thanów, Pao Kai, dzięki runie) spowoduje jego aktywację? (Tabris)

Tlaloc: Tak, kryształ eksploduje w wymienionych przez Tabrisa przypadkach. Jako ciekawostki dodam także, że:

- kryształ eksploduje zawsze przy strzale licza, czy to trafiony bezpośrednio czy też chmurą
- kryształ eksploduje przy strzale kapłanów run ale tylko jeśli będzie bity centralnie, jako środkowy cel krzyżowego strzału, w przypadku gdy chcemy go rozwalić "przy okazji" eksplozja nie nastąpi
- kryształ eksploduje gdy postawimy go na ścianie ognia
- eksplozja nie nastąpi jeśli kryształ zostanie umiejscowiony na ognistej pułapce, pułapka jest detonowana ale kryształ zostaje

4. Czy zdolność zapłon oddziałuje na Magnetyczne Golemy? (Tabris)

Tlaloc: Zdolność zapłon jest wręcz pogromcą magnetycznych golemów jeśli tylko rzucany czar był dostatecznie mocny. Przykładowo taka kula ognia dobrego Warlocka w 4 jednostki akademii, które sąsiadują z magnetycznymi golemami spowoduje dużą absorbcję obrażeń przez magnetyków ale w ciągu nabliższych 3 kolejek golemy dosłownie wsiąkną.

5. Czy artefakt 'Skrzydła Anioła' można normalnie wylosować na mapie? (Tabris)

6. Jacy bohaterowie kampanii mają swe oddzielne modele? (Tabris)

7. Który bohater miał w podstawowej wersji gry swój oddzielny model, a nie był bohaterem kampanijnym? (Tabris)

8. W jaki sposób przejąć kontrolę nad Czarnym Smokiem? (Tlaloc)

9. Podaj jak najwięcej różnic pomiędzy Uwiedzeniem Sukub a Torporem Wampirów. (Tlaloc)

10. Który żywioł jest najbezpieczniejszy przeciwko Barbarzyńcy i dlaczego? (Tlaloc)

11. Jak brzmi oficjalna (tzn. ta z gry) biografia bohatera Temkhana? (Ratinis)

12. Jak wygląda jednostka Yeti (ikonka i model)? (Ratinis)

13. Co łączy pewną wielką mapę z H3, w której gracz mógł natknąc się na zasadzkę ptaków gromu, z mapą z H5 "Podstęp Maahira"? (Ratinis)

14. W Kuźni Przeznaczenia i Dzikich Hordach istnieje jedna z kluczowych postaci fabuły. Jej imię nosiła inna postac z pojedynczego scenariusza w podstawowej wersji H5. Jak brzmi to imię? (Ratinis)

15. Podaj metody kontrowania/zniwelowania Ostatniego Bastionu. (Tlaloc)

16. Jeśli Twój wróg posiada przeciwstawny artefakt ( przykładowo Pierścien Prędkości i Laska Piekieł, Szmaragdowe Trzewiki i Szata Sylany ) to kto jest w lepszej sytuacji? (Tlaloc)

17. Czy Zimna Śmierc absolutnie zawsze zabija przynajmniej jedną jednostkę? (Tlaloc)

18. Co się dzieje gdy na naszą własną jednostkę, aktualnie objętą Hipnozą przez wroga, sami rzucimy Hipnozę. Czy to ma w ogóle sens, jeśli tak to kiedy? (Tlaloc)

19. Wymień 2 sposoby na zneutralizowanie czaru Wrażliwośc. (Tlaloc)

20. Czy czarem Oczyszczenie można zdejmowac runy z jednostek krasnali? (Tlaloc)

21. Gramy Nekropolis, nasz rywal posiada Pelerynę Sandro i czaruje na nasze jednostki Hipnozę, Szał, Dezorientację. Jak na jednostkę nieumarłą wpłynie teraz czar Wampiryzm jeśli zdecydujemy się go rzucic? (Tlaloc)

22. Podaj zależności pomiędzy Runą Odporności na Żywioły a czarem Rozkład. (Tlaloc)

23. Wymień dwa sposoby na przyspieszenie rzucania zaklęc dzięki zdolności Deszcz Strzał + Impregnowana Strzała. (Tlaloc)

Post będzie aktualizowany w miarę pojawiania się kolejnych pytań i odpowiedzi.

Zmieniłem wygląd na taki, który jest bliższy poprzednim wersjom Extremalnej wiedzy - dagon luzik, będę kontynuował tak, jak zrobiłeś ;)


Liczba modyfikacji: 13, Ostatnio modyfikowany: 24.07.2014, Ostatnio modyfikował: Hayven

Permalink

3. Czy jeśli z jednostką sąsiaduje Magiczny Kryształ atak piorunem (Thanów, Pao Kai, dzięki runie) spowoduje jego aktywację?

4. Czy zdolność zapłon oddziałuje na Magnetyczne Golemy?

5. Czy artefakt 'Skrzydła Anioła' można normalnie wylosować na mapie?

6. Jacy bohaterowie kampanii mają swe oddzielne modele?

7. Który bohater miał w podstawowej wersji gry swój oddzielny model, a nie był bohaterem kampanijnym?


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 25.03.2013, Ostatnio modyfikował: Tabris

Permalink

1. Tak - jeżeli ją wskrzesimy.
2. Do 99 punktów.
3. NIe
4. Nie
5. Nie
6. Izabela, Godryk, Freyda, Agrael, Laszlo, Veyer, Władca Demonów, Biara, Orlando, Fulbert, Giovanni, Ornella... i wielu innych.
7. Żaden.


Permalink

1. Nie to miałem na myśli, próbuj dalej :P
2. Źle.

7. Beatrice? Jezebeth z wersji 1.0 z modelem Biary? :D


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 2.06.2013, Ostatnio modyfikował: Hayven

Permalink

1. Jak zabijesz np. ognistego smoka lub żywiołaka ognia, to dostaniesz od niego obrażenia tarczy ognia, więc TAK.
2. Nie jest ograniczony.
7. Nebiros (chyba Tabris pomylił go z Veyerem).


Permalink

1. Była mowa o wykonaniu ATAKU jednostką, a nie o zadaniu przez nią obrażeń
2. Nie zgaduj, źle
7. Nebiros nie ma swojego własnego modelu.


Permalink

Dobra, ostatnia próba.
1. Jeżeli bohater ma specjalizację Łowca Dusz, to wroga jednostka po śmierci zmienia się w duchy i wtedy może atakować. Albo można crzucić na jednostkę widmowe zastępy i stworzy się drugi oddział jednostek, więc jak pierwszy umrze, to drugi - jego kopia - może atakować. Feniksy mają zdolność odradzania się, więc po śmierci mogą się wskrzesić.
2. 100 punktów.


Permalink

1. Po pierwsze szacun za to pytanie bo jest to najlepsze pytanie i nie odpowie na nie zwykły amator.

Owszem jest możliwy atak jednostką po jej śmierci ale jest to bardzo ale to bardzo specyficzna sytuacja wymagająca dwóch bardzo rzadko spotykanych umiejetności przez co raczej nikt nie miał okazji zobaczyć tego na żywca.
Do rzeczy. Atak jednostką po śmierci jest możliwy w przypadku gdy atakujący (ostatnia jednostka Przystani!) posiada umiejkę Guardian Angel (Anioł Stróż?) natomiast atakowany umiejkę Preparation (Przygotowanie?). Dodatkowo muszą być spełnione warunki:

- atakowana jednostka musi we wcześniejszej kolejce użyć komendy broń aby jako pierwsza kontratakować
- atakująca jednostka przystani ma na tyle mało życia, że ginie od kontry atakowanego
- atakująca jednostka była na początku walki najsilniejszym oddziałem ( lub jest aktualnie najsilniejszym z możliwych do wksrzeszenia - Guardian Angel nie wskrzesza bowiem zakrytych ciał )

Dla przykładu:

3 Magmowe Smoki używają komendy broń. Następnie 1 Paladyn wyprowadza atak na smoki. Smoki zgodnie z działaniem Preparation jako pierwsze kontratakują. Paladyn ginie. Paladyn zostaje wskrzeszony dzięki Guardian Angel. Paladyn wyprowadza swój atak.

Reasumując, jest to możliwe przy zachowaniu wszystkich wyżej wymienionych warunków. Warunki te jednak są takie, że w praktyce sytuacja ta nie ma praktycznie szans na zaistnienie.

2. Nieco nieprecyzyjne pytanie. Siłę Czarów ma zarówno bohater jak i jednostki czarujące.
Siła Czarów bohatera powinna być nielimitowana ale głowy nie dam bo nie param się niestety pierdołami typu robienie bohatera z 300 mocy... Siła czarów jednostek jest bankowo limitowana ponieważ wzór jest objęty funkcją logarytmiczną. Każdy logarytm dąży do pewnej granicy ( matematyczny Limes ). Siła jednostek będzie nieznacznie rosła wraz ze wzrostem liczby jednostek ale pewnego pułapu już niestety nie przeskoczy. Dlatego właśnie tak bardzo opłacalne jest dzielenie czarodziejów w H5.

3. Tak, kryształ eksploduje w wymienionych przez Tabrisa przypadkach. Jako ciekawostki dodam także, że:

- kryształ eksploduje zawsze przy strzale licza, czy to trafiony bezpośrednio czy też chmurą
- kryształ eksploduje przy strzale kapłanów run ale tylko jeśli będzie bity centralnie, jako środkowy cel krzyżowego strzału, w przypadku gdy chcemy go rozwalić "przy okazji" eksplozja nie nastąpi
- kryształ eksploduje gdy postawimy go na ścianie ognia
- eksplozja nie nastąpi jeśli kryształ zostanie umiejscowiony na ognistej pułapce, pułapka jest detonowana ale kryształ zostaje

4. Zdolność zapłon jest wręcz pogromcą magnetycznych golemów jeśli tylko rzucany czar był dostatecznie mocny. Przykładowo taka kula ognia dobrego Warlocka w 4 jednostki akademii, które sąsiadują z magnetycznymi golemami spowoduje dużą absorbcję obrażeń przez magnetyków ale w ciągu nabliższych 3 kolejek golemy dosłownie wsiąkną..

5.6.7. Nikomu niepotrzebne bzdety, oszczędźcie sobie takich pytań...

8. W jaki sposób przejąć kontrolę nad Czarnym Smokiem?
9. Podaj jak najwięcej różnic pomiędzy Uwiedzeniem Sukub a Torporem Wampirów.
10. Który żywioł jest najbezpieczniejszy przeciwko Barbarzyńcy i dlaczego?

Na razie starczy.


Permalink

1. Poprawna odpowiedź, ale jest jeszcze co najmniej jedna prawidłowa...
2. Siła czarów bohatera jest w zasadzie nieograniczona, jednak gdy liczba cyfr dochodzi do dziesięciu, czary przestają działać, jak należy (tutaj podaję screeny: IMPLOZJA YEAH! OP żywiołak Jedyny prawidłowo działający - Feniks, ograniczony plikiem z RefTables. W teorii można by go zrobić nieograniczonego... jednak podobnie z Atakiem i Obroną - za duże obrażenia powodują ich zmniejszenie do 1). Po przekroczeniu jedenastu lub nawet dwunastu cyfr, Siła czarów się zeruje.

Odpowiedź Ratinisa była pod pewnym względem poprawna, ale niepełna, co oznaczało, że zgadywał.

8. Za pomocą Peleryny Sandro i czaru Hipnoza...
9.
a) jedna zdolność jest aktywowana, a druga wchodzi automatycznie i losowo
b) moc Uwiedzenia zależy od stosunków sił oddziałów, Torpor zawsze działa tak samo
c) uwodzący Sukkubus nie otrzymuje GB podczas działania zdolności, a usypiający Wampir owszem
d) Torpor blokuje turę wroga, a Uwiedzenie pozwala przejąć nad nim kontrolę
e) działanie czaru Oczyszczenie?
f) uwiedziona przez nas jednostka będzie kontratakować po zaatakowaniu, ale zdolność nadal będzie działała, a uśpiony stwór nie kontratakuje, ale zdolność przestanie działać
g) Torpor ma szansę na zadziałanie przy każdym ciosie, Uwiedzenie można rzucić tylko raz na bitwę

10. Światło - będzie działać skutecznie nawet jeśli przeciwnik będzie miał ekspercki roztrzask, zwłaszcza czary grupowe. Jeśli wróg nie będzie miał roztrzasku, tym lepiej, bo będzie można rzucać Boską Zemstę. W przeciwieństwie do Magii Mroku, czary nie dodają jednostkom wroga Szału.


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 7.06.2013, Ostatnio modyfikował: Hayven

Permalink

Poniższe pytania nie będą za trudne:

11. Jak brzmi oficjalna (tzn. ta z gry) biografia bohatera Temkhana?
12. Jak wygląda jednostka Yeti (ikonka i model)?
13. Co łączy pewną wielką mapę z H3, w której gracz mógł natknąc się na zasadzkę ptaków gromu, z mapą z H5 "Podstęp Maahira"?
14. W Kuźni Przeznaczenia i Dzikich Hordach istnieje jedna z kluczowych postaci fabuły. Jej imię nosiła inna postac z pojedynczego scenariusza w podstawowej wersji H5. Jak brzmi to imię?


Permalink

12. Ikonka - Płaszcz ze Skrzydeł Smoka, model - wilk
14. Alaryk, łucznik w służbie Dougala, z misji "Gorący Pościg" ("Hot Pursuit").


Permalink

8. Źle. Zgadywanka na pałę...
9. To co wypisałeś się zgadza. Mój błąd, że nie dopisałem iż głównie chodzi mi o oczyszczanie/usunięcie tego efektu bo dopiero wtedy zaczyna się zabawa z tymi dwoma umiejkami. A zatem oczyszczenie, namiot, antymagia, runa egzorcyzmu, dłonie paladyna, co się dzieje? Odnośnie kontrataku na uwiedzeniu jest jeden wyjątek, kogo dotyczy i na czym polega różnica, mała podpowiedź - chodzi o jednostkę lochu.
10. Żywioł! Nie Magia... Czytaj uważnie. Każdy roztrzask na eksperckim poziomie jest dotkliwy, nawet dla magii światła.

11. 12. 13. 14. ...

15. Podaj metody kontrowania/zniwelowania Ostatniego Bastionu.
16. Jeśli Twój wróg posiada przeciwstawny artefakt ( przykładowo Pierścien Prędkości i Laska Piekieł, Szmaragdowe Trzewiki i Szata Sylany ) to kto jest w lepszej sytuacji?
17. Czy Zimna Śmierc absolutnie zawsze zabija przynajmniej jedną jednostkę?
18. Co się dzieje gdy na naszą własną jednostkę, aktualnie objętą Hipnozą przez wroga, sami rzucimy Hipnozę. Czy to ma w ogóle sens, jeśli tak to kiedy?
19. Wymień 2 sposoby na zneutralizowanie czaru Wrażliwośc.
20. Czy czarem Oczyszczenie można zdejmowac runy z jednostek krasnali?
21. Gramy Nekropolis, nasz rywal posiada Pelerynę Sandro i czaruje na nasze jednostki Hipnozę, Szał, Dezorientację. Jak na jednostkę nieumarłą wpłynie teraz czar Wampiryzm jeśli zdecydujemy się go rzucic?
22. Podaj zależności pomiędzy Runą Odporności na Żywioły a czarem Rozkład.
23. Wymień dwa sposoby na przyspieszenie rzucania zaklęc dzięki zdolności Deszcz Strzał + Impregnowana Strzała.


Permalink

10. Elektryczność może ogłuszać. Zimno zamraża. Ogień zmniejsza pancerz. Ziemia zadaje spore obrażenia. Stawiam na ogień, który pozwoli naszym wojskom rozwalić Orków przeciwnika. Jeśli nie ogień, to już nie będę zgadywał :P
15. Zimna Stal, Ognisty Gniew, czasami Uderzenie Burzy, względnie Zapłon oraz Trucizna.
16. Przeciwnik. 100% * 110% * 90% = 99%
17. Nie, ponieważ dodatkowe obrażenia mogą zostać zniwelowane przez odporność na zimno/magię
22. Rozkład jest żywiołem Ziemi, więc pewnie Runa Odporności na Żywioły po wylosowaniu Ziemi daje odporność na Rozkład.


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 8.06.2013, Ostatnio modyfikował: Hayven

Permalink

10.Woda
15.Zapłon
16.Bohater, który ma reduktor.
18.Jednostka będzie kontrolowana przez wroga, ale gdy mamy mniej Sp skrócimy czas jej trwania.
19.Chyba paladyn i antymagia, ale nie jestem pewien
20.Zdejmiemy Runę Smoczej Siły i Niematerialności.

Pozdrawiam i dzięki za ciekawe pytanka.

Liczba modyfikacji: 2, Ostatnio modyfikowany: 9.06.2013, Ostatnio modyfikował: Biny

Permalink

Odpowiedź na pytanie 13. to ten sam kształt - chodziło mi o mapę "Pięc pierścieni" (Odrodzenie Erathii). Na obu mapach znajduje się na wschodzie półkula, gdzie gramy my, a na zachodzie pięc półkul, gdzie gra wróg.

Odpowiedź na pytanie 11. znajduje się w edytorze map - znajdźcie ją! :)


Permalink

ad. 2: Maksymalna możliwa wartość to 2^31-1. Z Woluminami Magii ale bez umiejętności magicznych niektóre czary nadal działają (np. Szał).
11. "Mimo, że dopiero niedawno ukończył akademię, Temkhan już zdążył wyrobić sobie pewnego rodzaju reputację. Skupiając się na czasie, jego upływie i właściwościach, oraz ciągłości czasu w Ashan, może go na krótko nagiąć do swej woli i dzięki temu zadać pierwszy cios w każdej walce."

Moje pytania:
24. Jaką specjalizację ma bohater Prawdziwy czołg?
25. Ile maksymalnie punktów życia może mieć jednostka pierwszego poziomu i jak osiągnąć tą liczbę?

Permalink

24. Taki bohater nie istnieje.
25. Nieograniczenie - manipulując w skryptach z grą.

Uwielbiam podchwytliwe pytania - niby trzeba dużo główkowac, lecz odpowiedź jest tuż pod samym nosem!


Permalink

24 Ratinis źle. 25 może trochę nieprecyzyjne: chodzi o jednostki istniejące, bez modowania.

1. Jednostkę z Aniołem Stróżem można zastąpić Feniksami.

Permalink

24. "Stalowa Dziewica", co więcej: klasa - Łowca, miasto - Sylwan, "dymek" - Inferno itd.
25. Sporo... a ile dokładnie, to nie chce mi się liczyć :P


Permalink

24. Hayven blisko, ale jednak nie. "Stalowa Dziewica" rzuca Kule Ognia przy strzałach z Balisty.
25. Mała podpowiedź: mini-artefakt może dać maksymalnie +127 (chociaż zazwyczaj nie należy oczekiwać więcej niż +kilka).

8. Wyłączyć autowalkę?
15. Jeszcze Piekielny Ogień (Hellfire) i Zdeprawowana Ziemia (Corrupted Soil).