Imperium

Behemoth`s Lair

[Heroes III] Jak zrobić moda? - poradnik

Permalink

Wie ktoś i podzieli się wiedzą jak zrobić od podstaw moda do h3? Może być to podmiana jednostek, dodawanie nowych jednostek, albo jeszcze coś innego. Tak żeby pokazać komuś początkującemu jak to robić.

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 18.01.2014, Ostatnio modyfikował: Hellburn

Permalink

Okej, podejmuję wyzwanie.

Wstęp: Jak zorganizowane są zasoby HoMM3.
Wszystkie pliki graficzne i tekstowe gry są zawarte w plikach o rozszerzeniu .lod (h3bitmap.lod i h3sprite.lod). Pierwszy z nich zawiera bitmapy (256-kolorowe) oraz pliki tekstowe, a drugi pliki o rozszerzeniach .def, .msk i .msg. Pliki .def w gruncie rzeczy też są bitmapami, ale ułożonymi w listę, są jakby uporządkowane i mogą dzięki temu być odczytywane jako animacje. Pliki .msk i .msg dotyczą defów obiektów na mapie przygody i nie są ważne (w sumie to chyba tylko maski).

Najważniejsze dla początkującego modera są narzędzia. Na samym dole strony: http://www.wog.acidcave.net/download.php znajduje się lista programów, z której powinniście ściągnąć następujące: ResEdit, DefView oraz H3DefTool, bez znaczenia czy wersje polskie czy angielskie. Oprócz nich warto się również zaopatrzyć w program SimpleLod, do ściągnięcia tutaj: http://www.wog.celestialheavens.com/usr/templates/files/SimpleLod.zip
Program ResEdit pozwala otwierać archiwa .lod i je rozpakowywać, chyba każdy się połapie jak go obsługiwać.
Program DefView pozawala otwierać pliki .def, podglądać ich zawartość i rozpakowywać je na bitmapy.
Program H3DefTool to narzędzie do sklejania gotowych bitmap w pliki .def
Natomiast Simplelod pozwala na wrzucanie plików do zasobów gry, czyli archiwów .lod.

Na początek polecam wypakować wszystkie pliki z obu archiwów .lod i nieco im się przyjrzeć. Ustawić DefView jako domyślny program otwierający pliki .def, pozaglądać do wypakowanych plików tekstowych i tak dalej. Pomóc może spisana lista najważniejszych plików .def autorstwa NMNa dostępna tutaj: http://www.forum.acidcave.net/topic.php?TID=883&page=1#32214.

Następnie wszystko zależy od tego jakiego typu moda chcesz stworzyć. Czy chcesz dodać do niego własne jednostki, czy już stworzone przez kogoś innego, czy chcesz aby działał na WoGu, SoDzie, ERA czy czymkolwiek innym, czy chcesz aby był kompatybilny z jakimiś innymi modami, czy chcesz zmieniać mechanikę gry, czy chcesz zmieniać jeszcze inne grafiki niż tylko jednostki. Dużo można napisać na temat tego wszystkiego, gdybyście chcieli sprecyzować o co dokładnie Wam chodzi byłoby prościej a i mniej zbędnego pisania tutaj się znajdzie.

Co więcej na podanej wyżej stronie z listą defów jest też parę poradników do wymienionych przeze mnie programów oraz wiele innych cennych informacji tam znajdziecie =)


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 3.12.2012, Ostatnio modyfikował: Setish

Permalink

Set

Program ResEdit pozwala otwierać archiwa .lod i je rozpakowywać, chyba każdy się połapie jak go obsługiwać.
Program DefView pozawala otwierać pliki .def, podglądać ich zawartość i rozpakowywać je na bitmapy. [...]
Natomiast Simplelod pozwala na wrzucanie plików do zasobów gry, czyli archiwów .lod.

Osobiście zamiast ResEdita i Simpleloda polecę MMArchive (do pobrania choćby i stąd), który działa jak jedno i drugie naraz, a na dodatek jest zdecydowanie łatwiejszy w obsłudze... i rzadziej od ResEdita psuje pliki.
DefView zaś zastąpiłbym DefPreviewem (tutaj).


Permalink

Chcę zmienić wygląd wewnątrz miasta, tak jak to zrobili przerabiając bastion na jesienny. To nie powinno być trudne, jak to zrobić?

Permalink

Jeśli chodzi o animacje, to przy okazji spytam - czy animacje tworzone przez DefView mogą zostać zapisane jako animowany obrazek ze zwykłym rozszerzeniem?

Permalink

Ja chciałbym się zapytać o tworzenie swoich jednostek , bo zrobiłem własną jednostkę i jej animację ale mam pewien problem chce ją odtworzyć jako plik def ale on jest odbierany jako obraz mógłby ktoś pomóc?