Imperium

Behemoth`s Lair

Mody do Heroes V

Czy korzystasz z MOD-ów do gry Heroes of Might and Magic V?

  • Tak
  • Nie
Permalink

Mody to pliki zmieniające nieco wygląd gry. Te do HoMM5 są jak dotąd najciekawsze, a przynajmniej ja tak uważam ;) .

Tutaj jest lista modów z Jaskini, a tutaj mamy wypowiedź Dagona na temat tych modyfikacji gry.

Tutaj mamy natomiast temat dotyczący modów na angielskim forum Heroes Community - "Modders Workshop". Jest to forum z oddzielnym tematem dla każdego rodzaju modów, można tam prowadzić dyskusje odnośnie każdego z nich. No i oczywiście pobierać ;).

Ten dział zakładam dla osób, które nie są do końca pewne, czy warto używać modów, które nie są pewne działania tychże modów, dla tych, którzy mają zastrzeżenia do niektórych modów, a także dla tych którzy nie potrafią tworzyć modów, a chciałyby znaleźć taki a taki Mod.

Wypowiem się pierwszy. Pewien mod zniwelował działanie Szarży Czempiona (Zdolność nie działa), a Roztrącanie zmienił w zdolność natychmiastową (działa od razu po aktywowaniu). Używam tylko modów z JB, ale nie mam pojęcia, który to tak sprawił. Jeśli ktoś może mi poradzić coś innego niż "usuwaj po kolei i sprawdzaj, który to mod spowodował zmianę" , niech pisze.

EDIT: Nie wiem, po prostu coś z grą mi nie chodzi. w każdym razie, to nie zasługa modów.

Po pewnym modzie pojawił mi się martwy pasek na dole ekranu. W dialogach nie podlega pod "starą księgę", w Menu Głównym jest czarny, cały interface jest nad tym paskiem. Jeśli mi się uda, postaram się zamieścić screeny obrazujące ten bug. Mógłby ktoś powiedzieć, który mod to sprawił? Z góry dziękuję.

EDIT: To nie problem z modami, po prostu mam zły monitor :P

Mod Xazardous-Tła jest niekompatybilny z modami zmieniającymi portrety istot. Czy zna ktoś mod dodający tła, kompatybilny ze zmienianymi portretami?

Mod Xazardous Hire_Creatures ma natomiast jeden błąd, a mianowicie - nie można w nim zaznaczać preferowanych wersji istot, a co za tym idzie, opcja "werbuj wszystko" werbuje tylko podstawowe wersje istot.

Pytam też, czy jest mod zmieniający polskie dialogi na angielskie? Szczególnie w ToE dialogi polskie są nie do zniesienia, a oryginalne z pewnością są o niebo lepsze. Czy więc zna ktoś mod w stylu "Wersja Kinowa" (napisy polskie, dialogi angielskie)?

Chciałem też zapytać o mod rozszerzający portrety (taki, żeby sięgały bohaterom do pasa).

Będę wdzięczny, jeśli ktoś wypowie się w tym temacie. Proszę jednak o podawanie konkretnych adresów modów, a nie tylko o wspominanie o nich, gdyż każdy miłośnik modów chętnie wypróbowałby wspomniane pliki :) Proszę też, by wyróżniać kolorem i pogrubieniem opinie o modach, tak jak w tym poście.

---
Pousuwałem wielokrotne wytykanie błędu w słowie "mod", zostawiając tylko "na pamiątkę" i ku przestrodze dwie "czerwienie" - Hayven pojął swój błąd i nie będzie go powtarzał. Swoje korekty zaznaczyłem fioletem.
Tullusion

Avonu

http://pliki.jaskiniabehemota.net/avatars/users/3915

Słowo mod nie jest skrótowcem, więc łącznik (kreska) jest zbędny. Odmienia się je jak każde inne słowo w języku polskim.
Nie jest też nazwą własną, dlatego zapisujemy je z małej litery.


Liczba modyfikacji: 18, Ostatnio modyfikowany: 2.10.2012, Ostatnio modyfikował: Dagon

Permalink

Mody to pliki zmieniające nieco wygląd gry.

Nie tylko wygląd. Czasem niektóre dają zmienione questy czy zmieniają inne rzeczy w samej grze, bądź dodają nowe funkcje. Nie stosuj w definicjach skrótów myślowych ;)


Permalink

To prawda, jednakże pewną podstawą wśród modów jest zmiana wyglądu/interfejsu.
Zdarzają się często też mody balansujące, podmieniające stwory zupełnie, czy też mody w stylu Kampanie-Mod.
Dzięki za wytknięcie błędu. :)


Liczba modyfikacji: 2, Ostatnio modyfikowany: 27.06.2012, Ostatnio modyfikował: Tullusion

Permalink

Co do moda (modu? Nie, skąd - moda.) związanego z portretami - Xazardous skupił się na samych tłach, wykorzystując portrety ze zwykłej gry. Miałam tak samo z entami - zmieniłam ich wygląd na ten starszy, ale portret był tego patyczaka. Nie da się ich połączyć, musisz sam to poustawiać (nawet w GIMP-ie się da).

Ja natomiast korzystam z moda zmieniającego wygląd bohaterów (są do każdej frakcji z wyjątkiem fortecy na dziś dzień). Większość jest naprawdę dobrze zrobiona, chociaż są małe robaczki - Jhora ma długą suknię na portrecie (rozszerzona wersja), jednakże w tym modzie jest po prostu zmienionym model Krwawej Dziewicy - strój ma zielony i dodaną chustę na twarz. W dodatku ma nóż zamiast różdżki i brak jej animacji czarowania.

Inny mod to Xazarodus - Menu Główne - obecnie mam ustawiony tam Loch :)

Sama sobie pomodowałam muzykę (wystarczy Audacity) - właściwie każde miasto, tawerna i teren ma swoją. Problem jednak polega na tym, że nie ma w plikach muzyki z terenu śnieżnego :(

Pozmieniałam też statystyki niektórych jednostek - obniżyłam siłę strzelców Sylwanu - po prostu byli oni zbyt dobrzy. Dodałam też więcej zaklęć wszystkim magom, a nawet sukkubusom, żeby gra była ciekawsza. Do zmiany poszły również niektóre zdolności.


Liczba modyfikacji: 2, Ostatnio modyfikowany: 24.06.2012, Ostatnio modyfikował: Laysander

Permalink

Zauważyłem swój błąd i od razu przepraszam.

Tutaj mamy zestaw modów do Heroes of Might and Magic V z Tawerny

Od razu skomentuję mod Crimson_Nekropolis. Widziałem filmik prezentacyjny moda ( autorstwa fana Heroes 5 ) na YouTube. Mówię o tym, gdyż nigdy nie używałem tego moda i sugeruję się trochę tym nagraniem.

A oto, co wywnioskowałem z filmu:
1. Całe Nekropolis jest zmienione z zielonego na czerwone.
2. Podmienione zostają istoty na inne, wymienione w grze ( co prawda, zmodyfikowane) , a także zostają dodane nowe stwory (np. Black Swordsman)
3. Lisze zostają zmniejszone do jednego pola ( choć tego nie jestem do końca pewien )
4. Ulepszenia są nielogiczne (np. Wilkołak z Kościanego Wojownika)

Podsumowując, mod jest ciekawy dla kogoś, kto znudził się gnijącym, zielonym Nekropolis. Prawdą jest natomiast, że mod ten pozbawia tą frakcję klimatu. Jest to jednak wyłącznie sprawa gustu.

Zmieniłem nieco tytuł, tak żeby wyjaśniał, co można opisywać w tym temacie, tzn.:

1. Pytania dotyczące modów;
2. Prośby o mody - a nuż jakiś twórca (moderator?) przeczyta wypowiedź?;
3. Problemy - kłopoty sprawiane przez mody, czyli bugi, problemy ze stabilnością gry itp.;
4. Próby moderatorskie, własne mody, - tu można je prezentować, każdy może, zarówno doświadczony twórca modów jak i nowicjusz.
5. Projekty - jeśli ktoś zamierza stworzyć mod, tutaj może zebrać ekipę, opisać swój projekt itd.; EDIT: Nie, kiepski pomysł raczej ;)
6. Porady odnośnie tworzenia modów.

Menelagu, może opowiedz tutaj coś więcej o swoim modzie "Uzurpator"!
Może wypowiedziałby się też tutaj ktoś, kto współtworzył Serce Ashan?
Ożywiłoby to nieco temat.

A, i jeszcze jedno. Tutaj znalazłem temat o podwyższaniu maksymalnego poziomu w kampaniach. Od razu dodam, że nic lepszego nie mam. Jest tutaj post Akrava, któremu udało się podwyższyć maksymalny poziom (level cap) w kampanii Nekropolis. Zacytuję go (w tłumaczeniu):

Akrav

Hmm, zrobiłem już jeden [mod zmieniający ograniczenie maksymalnego poziomu] dla kampanii Nekropolis.

http://forums.ubi.com/eve/forums/a/t...2/m/7181081944

Sprawdź drugi plik, sprawia, że ograniczenie poziomu w kampanii Nekropolis jest ekstremalnie wysokie:

20 (zamiast 10)
28
35
45
50

Da się to zrobić dla każdej kampanii i scenariusza.

Wydobądź pliki map (znajdź je w pliku data.pak w folderze z datą [pol. - danymi]), znajdź główny plik mapy (będzie się znajdować w data.pak -> maps-> wtedy wybierasz typ skorowidza map).
Jak na przykład c3m2.xdb (m2c3.xdb zapomniałem format) czy coś, wyjmij to do daty, i mamy nowo utworzony folder o nazwie "Mapy".

Wtedy poszukaj "level".

Zabierze cię do linijki, takiej jak:
<HeroMaxLevel>40</HeroMaxLevel>

Zmień liczbę na jakąkolwiek chcesz, choć w teorii osiągnięcie 50 poziomu bez użycia kodów jest prawie niemożliwe.

Wypowiedzi podane w nawiasach kwadratowych są wtrąceniami tłumacza (czyli mnie)

Dobra, fajnie, szczególnie z modem na zmniejszenie doświadczenia wymaganego przy awansie...
Ale jak, u licha, wydobyć pliki map?!!! I co znaczy:

Akrav

Wydobądź pliki map (znajdź je w pliku data.pak w folderze z datą [pol. - danymi]), znajdź główny plik mapy (będzie się znajdować w data.pak -> maps-> wtedy wybierasz typ skorowidza map).
Jak na przykład c3m2.xdb (m2c3.xdb zapomniałem format) czy coś, wyjmij to do daty, i mamy nowo utworzony folder o nazwie "Mapy".

Co to dokładnie oznacza? Proszę, aby ktoś mi to wyjaśnił, najlepiej ktoś, kto zna się na tego typu rzeczach.
Hmm... Sprawdziłem już to, chciałbym zapytać tylko jak można wydobyć ten plik. W CxMx chodzi o scenariusze kampanii, na przykład C1M3 oznacza misję Oblężenie w kampanii Królowej. Więc pytam: jak mam niby wydobyć plik map?!


Liczba modyfikacji: 7, Ostatnio modyfikowany: 29.07.2012, Ostatnio modyfikował: Hayven

Permalink

A jest mod który "tylko" zmienia wygląd lisza na chudego?Nie chcę psuć se necropolis tym crimsonem a lisze chciałbym mieć mniejsze!!!

Permalink

@Ravanger
Nie mam pewności, ale może w danych gry jest coś w rodzaju:

Lich (...)
<big>true<big>

I trzeba to zmienić na:

<big>false<big>

Są to jednak tylko moje domniemania, gdyż nigdy nie próbowałem czegoś takiego robić. Może inni wiedzą lepiej. Poczekaj po prostu.

Ale mógłbyś też spróbować to, co mówię. Jakby co, to pisz.


Permalink

Wole nie próbować bo jeszcze zmienię go w szkieleta ;)

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 27.07.2012, Ostatnio modyfikował: Ravanger

Permalink

Ten programik może pomóc:
Klik!


Liczba modyfikacji: 2, Ostatnio modyfikowany: 28.09.2012, Ostatnio modyfikował: Dagon

Permalink

Nadal nie widzę możliwości zmiany rozmiaru :P
- Wystarczy poszukać - dagon

Znam już ręczny sposób. Wypakować Lich.xdb, Demilich.xdb i Lichmaster.xdb (Data -> Game Mechanics -> Creatures -> Necropolis, po czym znaleźć wiersz <CombatSize>2<CombatSize i zmienić na <CombatSize>1<CombatSize>. Po tej zamianie zapisać i spakować same te pliki i ich lokalizację (tzn. całe drzewko folderów, w których pliki te się znajdują) do np. Malelisze.h5u (rodzaj archiwum to ZIP oczywiście), wsadzić do folderu UserMODS i możesz cieszyć się małymi Liszami :).

Co do mojego poprzedniego pytania, już znam na nie odpowiedź, a oto szczegółowa instrukcja postępowania przy zmianie maksymalnego poziomu:

1. Najpierw trzeba znaleźć plik Data.pak w folderze Data (to w podstawce, w Kuźni Przeznaczenia trzeba znaleźć dataa1.pak w folderze dataa1, czy coś; nie będę mówił o Dzikich Hordach, gdyż nie próbowałem działać na nich).

2. Robimy kopię zapasową - na wszelki wypadek.

3. Potem trzeba za pomocą Total Commandera wypakować pliki, które nas interesują (na przykład w naszym przypadku mapy): używamy opcji "Wypakuj" i w oknie wypakowywania wpisujemy C?M?.xdb dla podstawki lub aC?M?.xdb dla Kuźni. Wyznaczamy folder docelowy, najlepiej oddzielny - roboczy.

4. Mamy utworzony folder "Maps", otwieramy go, otwieramy "Scenario" i mamy scenariusze. C oznacza numer kampanii, a M - misji.

5. Robimy ze scenariuszami to czego dusza zapragnie :), jednak lepiej być ostrożnym, gdyż niepoprawnie wpisane dane mogą spowodować niedziałanie gry. W przypadku zmiany ograniczenia poziomu szukamy wiersza np. <HeroMaxLevel>30<HeroMaxLevel> w 4 misji 2 kampanii i zmieniamy wartość liczby na taką, jaka nam odpowiada.

6. Zapisujemy zmiany w plikach.

7. Używamy w Total Commanderze opcji Spakuj na folderze ze zmienionymi mapami i na pliku źródłowym. Wybieramy opcję ZIP, wpisujemy nazwę data.pak (lub dataa1.pak), folder docelowy data lub dataa1 i cieszymy się zmodyfikowaną grą <:-)> .

Wielkie podziękowania dla Mosquy, która to właśnie wytłumaczyła mi jak rozpakować pliki - podstawy modowania :).

"Otwarcie nieotwartych tagów" - tak, mój błąd :P.

Mosqua

http://pliki.jaskiniabehemota.net/avatars/users/9580

Otwarcie nieotwartych tagów.


Liczba modyfikacji: 15, Ostatnio modyfikowany: 3.11.2012, Ostatnio modyfikował: Dagon

Permalink

Witam.
W poprzednich postach znalazłem info o modzie, który przyspiesza turę przeciwnika komputerowego. Niestety nie mogę go namierzyć. Pomożecie?


Permalink

Sam możesz to zrobić.

Znajdź plik profilowy user_a2.cfg w folderze gry, oraz w "Moich dokumentach" (dokładnych ścieżek dostępu nie podam, bo nie mam gry na dysku)
Otwórz za pomocą notatnika.
Znajdź "setvar ai_time_limit = 180000"
Skasuj jedno zero.

Nie zauważyłam spadku poziomu AI, a jednocześnie nigdy nie natrafiłam na kilkunastominutową turę komputera.

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 2.08.2012, Ostatnio modyfikował: Mosqua

Permalink

Pamiętacie, jak w pierwszym poście skarżyłem się na błędy w grze? Reinstalka rozwiązała ten problem.


Permalink

Tak jak obiecałem na Konwencie, wrzucam swojego minimoda.
Poprawia on ikonę Nosferatu, spowalnia nieco animację chodzenia wszystkich drzewców (teraz już nie sprintują) oraz naprawia animację strzału Harpunników.

Cheers
LINK


Permalink

Hellburn

Poprawia on ikonę Nosferatu(...)

A co to jest Nosferat? :P Oj, wystarczyło poguglać, Nosferatu to Książę Wampirów!

Poprawia animację Harpunnika

Czyli dodaje lecący harpun?


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 22.08.2012, Ostatnio modyfikował: Hayven

Permalink

Tak, Książe wampirów to Nosferatu w plikach gry. I tak, widać lecący "harpun".


Permalink

Jakiś mod usunął Szarżę Czempiona i sprawił, że Roztrącanie stało się zdolnością natychmiastową

Później

Reinstalka rozwiązała ten problem. W każdym razie, to na pewno nie sprawka modów

A właśnie, że nie! Już wiem, który - jest to mod dodający scenariusz "Skąd się wzięli Orkowie"! Pewnie ma to związek z usunięciem pliku a2p1-data.pak. Torpor też mocno blokuje ta zamiana. W każdym razie - problem rozwiązany. Chociaż... nie do końca. Czy ktoś wie, jak można grać w kampanię po przejściu tego scenariusza i zreinstalowaniu gry bez zakładania nowego profilu ani robienia zapisów przed tą operacją?


Permalink

Nie sądzę, aby twoje problemy brały się z powodu tego scenariusza. Mam wgranego tego moda i gdyby ta mapka wprowadzała takie zmiany jak "natychmiastowe roztrącanie" itp. to nie mógłbym połączyć się z nikim poprzez ubi.com. Wyskoczyłby błąd sumy kontrolnej. Taki problem nie występuje więc nie może to być wina tego moda.
Sprawdź lepiej Arenę - jeśli masz ją wgraną - ona powoduje, że min. roztrącanie Gryfa działa natychmiastowo.


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 21.09.2012, Ostatnio modyfikował: Dagon

Permalink

Nie, nie mam wgranej Areny. A problem zawsze pojawia się tuż po wgraniu tego scenariusza.