Imperium

Behemoth`s Lair

Wywiad IJB dla BlackHole

Permalink

Hej, parę dni temu (podczas oficjalnej prezentacji HVI), napisałem maila do BlackHole czy mógłbym przeprowadzić z nimi wywiad dla JB. W dniu dzisiejszym otrzymałem odpowiedź (po węgiersku :D) że wyrażają zgodę :-)

Pytań będzie 5. Czekam na Wasze propozycje pytań. Wątpię aby odpowiedzieli na pytania w stylu: "jakie będą zamki?", "jakie będą jednostki w Necropolis?" Chciałbym aby na pytania odpowiedzieli więcej niż "Sorry we can't comment on this topic"

O co chielibyście się zapytać BlackHole? Czekam na propozycje pytań do Niedzieli 29 Sierpnia.


Liczba modyfikacji: 2, Ostatnio modyfikowany: 16.09.2010, Ostatnio modyfikował: Tristan

Permalink

Super!
Nie wiem, czy to pytanie do nich, ale można spytać, czy przewidują jakąś formę udziału graczy w beta testach. No i na jakim etapie prac są - bo fani oglądając i czytając njusy są trochę zdezorientowani. Co się jeszcze zmieni po porostu.


Permalink

Bardzo chętnie wydrukowałbym ten wywiad w "Czasie Imperium", ale wówczas jego premiera musiałaby nastąpić dopiero w momencie wydania najbliższego numeru aperiodyka. Myślę, że dla pisma to byłaby duża nobilitacja i - nie oszukujmy się - reklama. ;)


Permalink

Tak, pytanie o betatesty z udziałem graczy, jak w HV (ze wszystkimi formalnościami, z NDA włącznie) jest pierwszym które należy zadać.


Permalink

Ja bym chciał wiedzieć dlaczego zdecydowano się na punkty kontrolne , które mają przejmować kopalnie na ich terenie. Czemu się na to zdecydowano? Jaki to miało cel? Czy odbieranie kopalni pojedynczo było takie czasochłonne ? Nie wiem czmeu to na silę upraszczają .
No i te ekrany miasta , czemu zrezygnowano z czegoś co odznaczało tą mistrzowską serie ? no to tyle ode mnie .

Permalink

Tullusion

Bardzo chętnie wydrukowałbym ten wywiad w "Czasie Imperium", ale wówczas jego premiera musiałaby nastąpić dopiero w momencie wydania najbliższego numeru aperiodyka. Myślę, że dla pisma to byłaby duża nobilitacja i - nie oszukujmy się - reklama. ;)

Bardzo dobra propozycja(chciałoby się rzec "bo moja!"). Ściągnie nowych czytelników , a taka forma 'dystrybucji' wywiadu jest zdecydowanie lepsza niż news, który szybko nam zniknie w archiwach, czy temat na forum. A wszystko to Q Chwale Jaskini!

Tyle offtopu, mam też propozycję pytania. Ze swojej strony chciałbym dowiedzieć się, jak BlackHole widzi organizację rozgrywek sieciowych - drabinki i turnieje a la battle.net, czy LAN, hot seat i ewentualnie jakiś server do gry sieciowej jak w poprzednich częściach.

Pozdrawiam
Nuk


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 24.08.2010, Ostatnio modyfikował: Nuk

Permalink

5 pytań?

1. Ile będzie frakcji (razem z dodatkami)?
2. Czy będą alternatywne ulepszenia?
3. W jakim stopniu gra będzie modowalna (czy będzie można w miarę łatwo dodawać zamki, jednostki itd.)?
4. Czy to co nam zaprezentowano jak na razie na 100% pojawi się w wersji finalnej (czy np wygląd wampirów zostanie zmieniony)?
5. Podpinam się pod pytanie o betatesty.


Permalink

1. Czy w zamyśle dodatki mają wprowadzać dużo zmian względem podstawowej wersji?
2. W jaki sposób mają działać klasy zaawansowane?
3. Czy będą miały one związek ze specjalizacjami bohaterów?
4. Czy pole bitwy nadal będzie dwuwymiarowe?
5. W jaki sposób mają działać misje i nietypowe bitwy?

Permalink

1.Jakie będą jednostki?
2.Czy będą 2 klasy herosa?
3.Ile frakcji?
4.Beta?
5.Bossowie?


Permalink

1. Czy gra będzie szybsza od piątki (poruszanie się po mapie i w trakcie bitwy)?
2) Czy kampanie będą miały bogatą fabułę (tak jak w h4 czy H. Chronicles)?


Permalink

1. Jakie będą przypuszczalne wymagania sprzętowe?
2. W jaki sposób będzie działać rozgrywka w multiplayer?
3. Czy będą dostępne dodatkowe tryby rozgrywki jak np. Tryb Ducha czy Pojedynek z Heroes V?
4. Czy domyślnie będzie dostępny edytor map i jakie będzie przedstawiał możliwości (skrypty, zdarzenia itp.)?
5. Czy skupicie się bardziej na grafice, animacji gry co da wolną rozgrywkę jak w Heroes V czy bardziej na dynamice i zachowaniu klimatu Heroesów?

Tyle z mojej strony.

Permalink

1. Czy planujecie publiczną betę i beta-testy z udziałem fanów?
2. Czy umiejętności będą ułożone w drzewka jak w H5 i czy tylko 30 poziomów bohatera nie będzie ograniczał zbytnio możliwości zdobywania różnorodnych talentów?
3. Czy system zdolności rasowych uległ zmianie?
4. Czy pojawią się elementy zaczerpnięte z H4 takie jak karawany i możliwość poruszania się jednostek bez bohatera?
5. Czy pojawią się alternatywne ulepszenia?


Permalink

4. Czy domyślnie będzie dostępny edytor map i jakie będzie przedstawiał możliwości (skrypty, zdarzenia itp.)?

Przecież było nawet w którymś z newsów, że edytor będzie od samego początku.

5. Czy skupicie się bardziej na grafice, animacji gry co da wolną rozgrywkę jak w Heroes V czy bardziej na dynamice i zachowaniu klimatu Heroesów?

Tak, bo oczywiście gość będzie z radością odpowiadać na sformułowane w taki sposób pytanie wymuszające odpowiedź...

Zapytałbym jeszcze o te nieszczęsne zabezpieczenia Ubisoftu.


Permalink

Zastanawia mnie jedno:

1.Czy planowane są płatne DLC do gry?

Niestety znając praktyki Ubisoftu taki faktycznie mogą chcieć wprowadzić. Poza tym ja zapytałbym jeszcze o; beta-testy, wymagania i zabezpieczenia, ale o tym wspomnieli już poprzednicy.

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 24.08.2010, Ostatnio modyfikował: Ymir

Permalink

Napisze tylko swoje. Co z tym zrobicie to już Wasza sprawa...

Enleth

Tak, pytanie o betatesty z udziałem graczy, jak w HV ( ze wszystkimi formalnościami, z NDA włącznie ) jest pierwszym które należy zadać.

To nie jest pytanie do developera. O takich sprawach decyduje Ubisoft i to oni wystosowują NDA, którą musieli podpisac wszyscy użytkownicy i fani będący w tych grupach lub zaproszeni na Gamescom. Widziałem już raz tego typu umowę poufności i zapewniam, że są bardzo restrykcyjne. Na betatesty bym nie liczył. Tym razem Ubi już dużo wcześniej wyselekcjonował grupę fanów, z którymi współpracowali i myślę, że to te osoby będą miały tutaj pierwszeństwo.

Valor

Ja bym chciał wiedzieć dlaczego zdecydowano się na punkty kontrolne , które mają przejmować kopalnie na ich terenie. Czemu się na to zdecydowano? Jaki to miało cel? Czy odbieranie kopalni pojedynczo było takie czasochłonne ? Nie wiem czmeu to na silę upraszczają .
No i te ekrany miasta , czemu zrezygnowano z czegoś co odznaczało tą mistrzowską serie ? no to tyle ode mnie .

Tutaj sam mogę odpowiedziec - szkoda traci pytanie na to. Po pierwsze, ekrany miasta będą na bank, są tylko niezaiplementowane oraz demko ich nie zawierało.
Po drugie, sprawa kopalni. Gram online już ładny szmat czasu, mam na karku masę gier w każdą wersję heroes od 1 do 5. Hot-seat i kampanie także się grało i przechodziło. Teraz, kwestia jest taka, że w żadnej części sagi, na dowolnym poziomie trudności, rozmiarze mapy, klasie przeciwnika lub samego AI określenia "wojna surowcowa" czy też "walka o surowce" tak naprawdę nigdy nie miały miejsca. Wyjątkami są tylko pewne specyficzne scenariusze ( np. Joly Roger - H1, Mineral Wars oraz Forsaken Lands - H2 itd...). W 90% przypadków gier po zajęciu kopalni były one po prostu Twoje i tyle. Czasem zdarzył się jakiś tam złodziejaszek, który coś Ci podebrał. Jednak za kilka dni każdy skrupulatnie wysyłał swojego jakiegoś leszka, zabijał gościa i kopalnia wznawiała wydobycie. Generalnie to raz zajęte kopalnie w dostatecznie bliskiej odległości od miasta były Twoje aż do końca gry. Jedyne przejmowane z większą częstotliwością kopalnie to złota lub także innych surowców ale będące w strefie środkowej ( centralnej ) - obszaru starcia wpływów obu lub większej ilosci graczy. Jeśli nie mogłeś się rozwinąc to tylko z tego powodu, że sam nie zająłeś jakiś kopalni. Nie dlatego, że przeciwnik Cię ograniczał lub hamował Twój rozwój. W mid- i end-game kopalnie nie mają już praktycznie żadnego znaczenia poza transformacją na złoto. Tryb offline i jakieś wieksze mapki jeszcze jak cię mogę - można się pobawic w rozbudowanie kilku zamków i latac za kopalniami jak czubek ( tylko czy ktoś naprawdę to lubiał - bieganie po XL i tępienie co rusz podbieraczy surki było po prostu żmudne i nudne ). Jednak dla online multiplayer, na który ta gra jest nastawiona juz od H5 a tym bardziej w przypadku H6 pojęcie "walki o surowce" nie ma praktycznie bytu. W ciągu ostatnich dwóch lat i setek gier, nie potrafię sobie przypomniec ani jednej partii na dowolnym Fixie lub RMG, w której biłem się z kimś o surowce lub wysyłałem jakiegoś bohatera aby takowe zabrał. Nie, rozwijasz się w miarę własnych możliwości oraz na tyle na ile pozwala Ci mapa. Zawsze ktoś jest lepszy w ekspansji. Potem dochodzi do walki finałowej i na tym rozgrywka się kończy. W trybie online nie ma map z więcej niż 3 zamkami. Po prostu 3 to już jest przegięcie bo czas gry wydłuża sie niemiłosiernie. Fixy są zazwyczaj tak zrobione, że w strefie startowej jest komplet kopalni. W zależności od szablonu RMG jest to strefa startowa bądź poboczna. Czasem wystarczy to co leży na mapie i odpowiednie banki. Kopalnie nie są po prostu czymś bez czego nie można sobie poradzic.

I właśnie dlatego chłopaki próbują to zmienic. Aby teraz była prawdziwa walka o surowce. Przejęcie punktu kontrolnego oznacza przejęcie wszystkich kopalni na stałe a nie tylko na kilka tur zanim gościu sobie je odbierze. Przypuszczenie szturmu na ufortyfikowany obiekt nie jest tożsame ze stanięciem bohem na kopalni. Musisz to przemyślec i przygotowac się. Dalej jednak masz możliwośc złodziejstwa okupując kopalnie ale again - to wymaga przemyślanych ruchów - co i ile dac temu bohaterowi a może nawet go trochę podszkolic aby był on w stanie się obronic lub przynajmniej zmusic przeciwnika do puszczenia w celach jego eliminacji, własnego nieco, lepszego bohatera. W ten sposób możesz rozłożyc jego siły lub zwyczajnie odwrócic uwagę. Ze strategicznego punktu widzenia jest to dużo, dużo lepsze rozwiązanie. Ja też przyzwyczaiłem się do siraki, rtęci, klejnotu i kryształu oraz nieco dziwne będzie uczucie stawiac diabły za kryształ ale jeśli gościom zależy na dobrym balansie między rasami ( a wierzę, że naprawdę chcą to osiagnąc ) decyzja redukcji surowców jest po prostu oczywista. Im mniej parametrów tym łatwiej zoptymalizowac, cokolwiek... Komuś może się to podbac lub nie ale w kontekscie online TBS jakim będzie H6 jest to dobry kierunek, pozostaje jedynie kwestia wykonania.

Hellburn

1. Ile będzie frakcji (razem z dodatkami)?
2. Czy będą alternatywne ulepszenia?
3. W jakim stopniu gra będzie modowalna (czy będzie można w miarę łatwo dodawać zamki, jednostki itd.)?
4. Czy to co nam zaprezentowano jak na razie na 100% pojawi się w wersji finalnej (czy np wygląd wampirów zostanie zmieniony)?

1. Nie udzielą Wam odpowiedzi na takie pytanie. Nie udzielą Wam odpowiedzi na ŻADNE pytanie, które w jakikolwiek sposób ma powiązanie z dodatkami lub choc delikatnie zahacza o kwestie marketingowe, PR itd. Developer to pierwsze osoby podpisujące NDA. Ilośc i rodzaj frakcji to tak tłusty kąsek, wywołujący tyle kontrowersji, emocji i różnych opinii oraz teorii, że nikt nigdy w życiu nie poda tego komuś na tacy póki nie wyjdzie gra ;) Zbyją Was aby pytac o to Ubisoft lub po prostu "Nie możemy tego ujawnic".

2. Będą na bank w dodatkach. Trust me ;) To zbyt kuszące rozwiązanie, warte zakupu całego dodatku od ręki. Nowe 60 jednostek i ze 120 umiejętności... Kto by tego nie chciał. Wypaliło przy Dzikich Hordach to i tu wypali a potencjał strategiczny rośnie niemiłosiernie dzięki temu.

3. H5 już jest bardzo dobrze modowalne z brakiem dostępu do core jedynie i pewnymi niedociągnięcia w plikach tekstowych. Dobrzy skrypterzy radzą sobie ze sporą ilością tych braków w plikach daty. Pewnych rzeczy jednak zrobic się nie da. Nie wyobrażam sobie aby w przypadku H6 był regres. Przystępna modowalnośc zapewnia dużo dłuższą żywotnośc gry co po H5 i np forum HC widac jak na dłoni. Sfrajerzyli by się robiąc grę z modowalnością na poziomie powiedzmy H3. Black Hole to nie frajerzy...

4. Dosyc wyraźnie zaznaczono, że to wczesna alfa i NIC co do tej pory zaprezentowano nie jest pewniakiem.

Mosqua

1. Czy w zamyśle dodatki mają wprowadzać dużo zmian względem podstawowej wersji?
2. W jaki sposób mają działać klasy zaawansowane?
3. Czy będą miały one związek ze specjalizacjami bohaterów?
4. Czy pole bitwy nadal będzie dwuwymiarowe?
5. W jaki sposób mają działać misje i nietypowe bitwy?

1. Pytanie zbyt ogólne według mnie.
2. Dodawac bonusy w bitwie lub na mapie przygód a jak inaczej. Klasę masz po spełnieniu odpowiednich warunków no ale obie te rzeczy z pewnością doskonale wiesz. Znów zbyt ogólnie bo nie wierzę aby rozpisali to na każdy rodzaj bohatera udzielając odpowiedzi.
3. Na odpowiedź tak lub nie chyba nieco szkoda pytania...
4. Czy pole bitwy nadal będzie dwuwymiarowe?
5. W jaki sposób mają działać misje i nietypowe bitwy? [/quote]

4. Ze screenów widac, że jest patelnia. Ponieważ wiadomo, że będą dynamiczne areny, wymaganie jeszcze trójwymiarowości jest już chyba przesadą. Na 99% nie będą... Bitwy będą teraz dużo bardziej w stylu RPG i systemu z disciples. Każdy ma jeden ruch i ma to byc pewny ruch. Brak zasięgu przez uwypuklenie terenu ( i inne jego aspekty jak w H4 ) nie wchodzi moim zdaniem w grę.

5. Właściwie udzielono już na to odpowiedzi. W pewnych walkach trzeba zabic bossa, w niektórych przetrwac określoną liczbę tur - może się to odnosic do całej armii jak również jednego konkretnego oddziału, zabicie innego wyszczególnionego oddziału w określonej liczbie tur, limit jednostek w konkretnej bitwie, pojedynkiem jednym konkretnym oddziałe, byc może walka bez użycia zaklęc itd itp. Pole manewru i pomysłów jest tu dosyc wąskie z racji turowości bitwy. Wątpie także aby zdradzili tak szczegółowe informacje...

Nebiros

1.Jakie będą jednostki?
2.Czy będą 2 klasy herosa?
3.Ile frakcji?
5.Bossowie?

1. Zapomnij, że podadzą wszystkie jednostki w grze. Nowe to już absolutnie ;) Napiszą to co już wiadomo, będą stare i nowe...
2. Wiadomo, że są. NA samym początku wybierasz czy bohater ma byc bardziej nastawiony bardziej na magię czy walkę. Zatem jest Mag oraz Wojownik co potwierdzają pliki PDF.
3. Forget about it ;)
5. To zbyt apetyczny kąsek aby go wyjawic :p Informacje zresztą na temat bossów są całkiem niezłe już.

Taro

1. Czy gra będzie szybsza od piątki (poruszanie się po mapie i w trakcie bitwy)?
2) Czy kampanie będą miały bogatą fabułę (tak jak w h4 czy H. Chronicles)?

1. Bankowo będzie. Z dotychczas ujawnionych informacji dosyc jasno wynika, że kładą spory nacisk na optymalizację i usprawnienie ( ekrany 2D, wszelkiej maści skróty itd...). Ustaw sobie w H5 poruszanie na mapie i animację w bitwie na maksa. Z tymi ustawieniami gra nie jest wcale wolna. Wolne są tylko tury komptura ale to gra pod OMP.

2. Na pierwszy rzut oka widac, że będzie to nieco ciekawsze raczej od bajki z H5. Po drugie, fabuła to w małym stopniu działka developerów... Odeślą do Ubi lub niewiele powiedzą.

Hero

1. Jakie będą przypuszczalne wymagania sprzętowe?
2. W jaki sposób będzie działać rozgrywka w multiplayer?
3. Czy będą dostępne dodatkowe tryby rozgrywki jak np. Tryb Ducha czy Pojedynek z Heroes V?
4. Czy domyślnie będzie dostępny edytor map i jakie będzie przedstawiał możliwości (skrypty, zdarzenia itp.)?
5. Czy skupicie się bardziej na grafice, animacji gry co da wolną rozgrywkę jak w Heroes V czy bardziej na dynamice i zachowaniu klimatu Heroesów?

1. To jest najlepsze i chyba najważniejsze pytanie jakie można im zadac. Jeśli udzielą odpowiedzi to będziecie posiadaczami jednej z najcenniejszych informacji na "rynku" Heroes :)

2. Powiedziano już bez wdawania się w szczegóły, że MP jest bardzo podobny do tego z H5. Czyli symultaniczne tury oraz szybka walka bankowo zostają. Nic więcej tu nie trzeba. Zmieni się jedynie Lobby multi i cały system rankingowy itp.

3. Duel Mode to super sprawa. Tryb ducha był porażką. No może nie porążką co czymś z czego nikt praktycznie nie korzystał. Na MP w trakcie tur przeciwnika każdy woli poskakac po necie czy też cokolwiek innego a nie bawic się jeszcze w jakieś pierdółki. Według mnie Duel zostaje, Ducha sobie podarują.

4. Edytor będzie - ten sam, z którego korzysta Black Hole tylko bardziej user friendly. To już potwierdzono. Pliki tekstowe i skrypty zapewne. To się sprawdziło w H5, wystarczy dopracowac.

5. Robią bardziej dojrzałą grafikę i kładą duży nacisk na RPG. Pytanie zbyt ogólne i jak słusznie zauważył Enleth nieco bez sensu.

Nicolai

2. Czy umiejętności będą ułożone w drzewka jak w H5 i czy tylko 30 poziomów bohatera nie będzie ograniczał zbytnio możliwości zdobywania różnorodnych talentów?
3. Czy system zdolności rasowych uległ zmianie?
4. Czy pojawią się elementy zaczerpnięte z H4 takie jak karawany i możliwość poruszania się jednostek bez bohatera?

2. Skoro nie ma Skillwheela ( nikt nigdy w życiu w H5 nie korzystał i nie korzysta ze Skilltrees bo by zwyczajnie zginął w tym - właściwie można śmiało posunac się do stwierdzenia, że w H5 nie ma drzewek umiejętności, jest koło umiejętności) i całkowicie zlikwidowano losowośc przy levelowaniu to jedynymi dostępnymi opcjami jest drzewko bądź coś ala labiryncik z disciples 3. Odnośnie poziomu, bo już drugi raz trafiam na Twój komentarz w tej kwestii:
30 poziomów jest w zupełności wystarczające. W H5 bardzo rzadko dobija się do 30 poziomu a jeśli tutaj z tego co mówią do tej pory, levelowanie ma byc nieco dłuższe to już bankowo będzie aż nadto. Tak apropos dla Twojej informacji, do dowolnej umiejętności absolutnej w H5 potrzeba zaledwie 24 poziomów dowolnego bohatera a nie 30 czy tez ile tam wymieniłeś gdzieś. 30 poziomów zajmuje w H5 praktycznie wszystkie sloty ( 6 poziomów na każdy slot przy czym bohaterowie startują z dwoma ( wyjątek Lethos i Havez ) początkowymi talentami lub zdolnościami. 30 poziom wypełnia zatem całkowicie 5 slotów na talenty oraz 2 poziomy ida w kierunku rasówki co zostawia zaledwie 3 poziomy do całkowitego zapełnienia. Możliwośc pozyskania talentu z Haty Wiedźmy powoduje, że można w uproszczeniu przyjąc iż 30 poziom wypełnia hirka po brzegi. Teraz odpowiedz sobie na pytanie: Na cholerę Ci wiecej poziomów skoro będziesz nabijał już tylko atrybuty? I tak dali w H5 górny pułap na 40 lvl ( przy pomocy jednej linijki można przestawic nawet na 500, podbnie jak i zmiana współczynnika doświadczenia - wtedy można się rajcowac nabijaniem 25 poziomów na raz w zamian za gartskę chłopów i zrobic sobie staty nie z tej ziemii [pytanie tylko po co] :p ) i oczywiście niektórzy jeszcze za to tę grę krytykują, a jakże ;) Tyle tylko, że do 40 poziomu lub wyższego to dochodzą dzieci bawiące się jednynie grą. W trybie OMP dotarcie do 30 poziomu jest po prostu rarytasem więc nie ma absolutnie żadnej potrzeby istnienia więcej jak 30 poziomów.

3. Po plikach PDF widac, że nie w sposób drastyczny. Inferno wciąż ma bramę, necro nekromancję a przystań "utrzymanie pozycji" oraz wzmiankę, że ich kontry są dobre co wskazuje na bodobne działanie jak trening. Nie spodziewam się tu gwałtownych zmian. Talenty rasowe zostaną pniesienione tylko pewnie usprawnione i dostosowane do nowej odsłony. Dzielący się wrażnieami wspominali, że talenty rasowe wciąż są tyle tylko, że każdą rasa będzie się grac w sposób jeszcze bardziej unikatowy.

4. Karawany będą bo to genialny i sprawdzony pomysł przyspieszajacy rozgrywkę a to jeden z ich priorytetów. Jednostki nie mogą poruszac się bez bohatera i chwała bogu za to :p Gdyby mogły na pewno jedna z osób próbujących demo coś by o tym wspomniała aczkolwiek arturchix w swojej relacji dosyc jasno napisał, że Sveltana może zabic kilka wędrownych neutrali ( chyba, że słowo wandering ma tu inne znaczenie ) co oznaczałoby, że same neutrale są mobilne i mogą przypuścic atak jak w H4 jeśli źle staniesz. Zbędna rzecz w heroes na moje oko. Powoduje jedynie obcięcie punktów ruchu i zwolnienie eksploracji mapy. Oby można to było włączac i wyłączac jak w H4.

Ymir

1.Czy planowane są płatne DLC do gry?

Wszlekie sprawy związane z zabezpieczeniami, aktywacjami itd to nie pod adresem developerów. Oni mają tutaj niewiele do powiedzenia. To już narzuca wydawca czyli jak sam zauważyłeś Ubisoft a ten wywiad jest takim wewnętrzym interview z twórcami, którzy w tej kwestii zawsze są po tej samej stronie barykady co użytkownicy/fani, bo przecież to im najbardziej zależy aby jak najwięcej osób grało w ich produkt.

Tyle mojego komentarza odnośnie Waszych pytań. Do whatever you want...

O co ja sam bym zapytał lub chciał się dowiedziec:

1. Skoro system inicjatywy został teraz całkowicie porzucony to na jakiej zasadzie jest wyznaczana kolejnośc jednostek na pasku? Który parametr za to odpowiada? Czy ten parametr znajduje się na tym screenie: http://img804.imageshack.us/img804/1936/screen11h.jpg ? Czy jest to byc może kielich, a jeśli nie to od czego jest ten kielich?

Tak przy okazji to według zespołu deszyfrantów ;) widoczne na obrazku parametry to odpowiednio:

Atak | Obrona | Morale

Magiczny Atak | Magiczna Obrona | Szczęście

Ruch | Ini/Strzały/dmg :?:| HP

Zasięg Strzału

2. Skoro każda jednostka rusza się tylko i wyłącznie raz na turę ( praktycznie wszyscy obserwatory podkreślali to ) to na jakiej zasadzie działa teraz morale ? Czy na podobnej zasadzie jak w KB ? Czy ma ono jakiś wpływ na możliwośc rekrutacji jednostek skoro każda jedna z nich ma własną wartośc morale ( to też gdzieś było przez kogoś podkreślone )?

3. Czy istnieje możliwośc nauczenia się innej magii niż przypisana danej rasie? Z plików PDF wynika, że przystań tylko światło, inferno tylko chaos. Każda rasa ma tylko jedną unikatową magię ? Czy są to mniej więcej odpowiedniki magii z H5 lub H4 ?

4. Czy mieszanie dwu lub więcej nacji w armii ma jakikolwiek sens ? Na jakie parametry to wpływa ? Wiemy, że można przekonwertowac lub zostawic dane miasto tak jak jest. Czy opłaca się najmowac jednostki obcej rasy i czy korzystają one w tym przypadku z zdolności rasowej bohatera ?

5. Czy w wersji podstawowej lub dodatkach zobaczymy ikonę gry w postaci "Czarnucha" ;) ?
To już rzecz jasna żart choc chciałbym wiedziec :p

No i wyszło deko dużo - soreczka :) Wybaczcie wszelkiej maści literówki i błędy ale niestety nie mam już czasu teraz poprawiac tego posta.


Permalink

Myślałem o pytaniu odnośnie wyraźnych podobieństw nowego M&M:H6 do np. Disciples (rozwiązania w grze) i Mark of Chaos (jednostki), a mianowicie, czy są one celowe i jak daleko się posuną w ostatecznej wersji gry.

Permalink

Tlaloc - Odniosłem wrażenie, że wiesz zbyt dużo, a nawet więcej :).
Avonu: Mylisz się...


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 25.08.2010, Ostatnio modyfikował: Hellburn

Permalink

A ja mam wrażenie, że zarówno Ty jak i większość tu zadających pytania, w ogóle nie czytała tego, co on przetłumaczył.

EDIT:
@Hellburn
Jak mówiłem - wrażenie. Bo jak masz podane przez Tlaloka, odpowiedzi na niektóre pytania już padła w artykułach, wywiadach, opisach frakcji, widać na screenach, itd.

Ruch | Ini/Strzały/dmg :?:| HP

A nie prędkość (zasięg ruchu) i szybkość (inicjatywa) jak w HIV?
W ogóle te parametry bardzo przypominają rozwiązanie z HIV.


Liczba modyfikacji: 3, Ostatnio modyfikowany: 25.08.2010, Ostatnio modyfikował: Avonu

Permalink

Tlaloc

2. Dodawac bonusy w bitwie lub na mapie przygód a jak inaczej. Klasę masz po spełnieniu odpowiednich warunków no ale obie te rzeczy z pewnością doskonale wiesz. Znów zbyt ogólnie bo nie wierzę aby rozpisali to na każdy rodzaj bohatera udzielając odpowiedzi.
3. Na odpowiedź tak lub nie chyba nieco szkoda pytania...
(...)
5. Właściwie udzielono już na to odpowiedzi. W pewnych walkach trzeba zabic bossa, w niektórych przetrwac określoną liczbę tur - może się to odnosic do całej armii jak również jednego konkretnego oddziału, zabicie innego wyszczególnionego oddziału w określonej liczbie tur, limit jednostek w konkretnej bitwie, pojedynkiem jednym konkretnym oddziałe, byc może walka bez użycia zaklęc itd itp. Pole manewru i pomysłów jest tu dosyc wąskie z racji turowości bitwy. Wątpie także aby zdradzili tak szczegółowe informacje...

2. Mogą być to bonusy pasywne (np. premia do grupy zaklęć) lub aktywne (np. dostajesz specjalny atak) oraz czy bonus będzie pojedynczy (jedna premia) czy wielokrotny (trzy premie). Spełniając warunki kilku klas zaawansowanych klasa może być narzucona, bądź wybrana przeze mnie oraz czy możliwe będą zmiany klas. Łochocho, z tego jednego pytania można uzyskać kilka odpowiedzi, a chyba o to nam chodzi.
3. Po prostu nie wiem czy pytanie może być kilkuczłonowe (Czy ..., jakie będzie to miało ...), jeżeli tak to można to upchać do drugiego.
5. Bardziej mi chodziło o skutki niepowodzeń;sukcesów. Czy jak będzie taka losowa misja, którą nie wypełnię (nie zdążę, polegnę itp.) to czy będzie tylko notka o przegranej czy będę miała z tego powodu nieprzyjemności (utrata części zasobów, pojawienie się potężnych neutrali w okolicy itd.)? A jak będzie bitwa gdzie dany oddział ma przetrwać to jak nie przetrwa, a bitwa nie jest bitwą kluczową dla scenariusza, to czy stracę armię z powodu przegrania bitwy? Z tego pytania też można dość dużo uzyskać.

Cóż, ja czekam na oficjalną listę pytań a i będę zadowolona z każdej odpowiedzi.

Permalink

Widzę, że na większość pytań już zdążył odpowiedzieć Tlaloc. Gdybyście czytali uważnie newsy to byście wiedzieli, że będzie Edytor Map, podział bohaterów na Moc i Magię. To wszystko tam jest. Nie warto marnować na to pytania, bo mamy do dyspozycji tylko pięć. Warto też się zastanowić czy będą mogli nam odpowiedzieć. Wiadomo frakcji czy szczegółów fabuły nam nie zdradzą. Dlatego najlepiej stworzyć listę jak najkonkretniejszych pytań. Trzeba ten wywiad dobrze wykorzystać i dowiedzieć się jak najwięcej. Trzeba się będzie dobrze zastanowić o co ich pytań tylko niech nie będzie więcej dywagacji niż pytań.
Tylko jeszcze może doprecyzuje swoje pytania pod kątem wątpliwości Tlaloca.
2. Nie chciałem używać nazwy Skill Wheel, bo nie był to pomysł autorów tylko fanowskie usprawnienie. Twórcy nigdy nie posortowali oficjalnie zdolności w koło. Jeśli pamięć mnie nie myli to w Dzikich Hordach dodano Skill Wheel, ale była to inicjatywa dystrybutora. Tak więc wolałem użyć nazwę drzewko, bo jakby się uprzeć to nawet da się tak posortować umiejętności. Tym bardziej, że kiedyś nawet natknąłem się na taką tabelkę. Chociaż przyznam szczerze wyglądało to kosmicznie.
Zapomniałem, że w TotE obniżyli wymagania, by zdobyć Najwyższą Zdolność Rasową. Pierwotnie był potrzebny 29 poziom, w Hordach obniżyli do 24, racja. Jednak z tego co pamiętam to wtedy i tak został jeden rządek do zapełnienia, czyli z tego by wynikało, że w DH były dwa. Więc do zapełnienia wszystkiego potrzebne było 35 poziomów, jeśli się miało szczęście to mniej. Ja jeszcze wyszedłem z założenia, że skoro gra ma mieć jeszcze bardziej zaawansowany system zdolności to naturalną koleją rzeczy powinien być większy maksymalny poziom bohatera, bo w innym przypadku nie uświadczymy ogromu tak rozbudowanego systemu talentów.
Co do pytania to liczyłem, że jakoś rozwiną się twórczo na temat umiejętności w H6, bo skoro jest tylko pięć pytań to raczej nie będą odpowiadać jednozdaniowcami tylko się rozpiszą. Oczywiście jeśli pozwoli im na to zadane pytanie.
3. Z tych broszur wiemy tylko o podstawowej zdolności. Nie wspominają tam jak na razie o innych talentach rasowych. Napisali wprawdzie, że jednostki Przystani mają dobry kontratak, ale nie wiadomo czy wynika to ze zdolności bohatera czy jednostki. Statystyki wciąż nie zostały rozszyfrowane i być może atak i kontratak zostały rozdzielone. Co bym tutaj chciał się dowiedzieć? Czy będą zdolności poboczne i czy będą się one różniły u Bohaterów Mocy i Magii? Czy nadal będzie można zdobyć Najwyższą Zdolność Rasową i jakie są wymagania by ją uzyskać? Widzę, że przetłumaczyłeś artykuł, w którym są informacje o zdolnościach. Mają być cztery poziomy wtajemniczenia. A więc czy wszystkie zdolności będą miały czy tylko te podstawowe? I jeszcze bardzo ciekawi mnie wybór czy użyć całej zdolności przed bitwą czy stopniowo w jej trakcie.
4. Karawany będą? Czyżbym przegapił to? Czy to twój domysł? Jeśli to drugie to zawsze lepiej mieć potwierdzenie od oficjalnego źródła. Czy ja wiem czy wędrowne jednostki są złe? Ot urozmaicenie. Poruszające się neutrale? To byłoby ciekawe gdyby mogły uciekać bądź atakować w zależności od siły przeciwnika. Czemu pytam o rozwiązania z H4? Otóż obydwie te produkty posiadają sporą liczbę innowacji. Naturalną więc jest rzeczą zapożyczanie z czwórki kilku nowinek, które nie pojawiły się w innych odsłonach.
5. Dodatek dodatkiem, ale chciałbym wiedzieć czy będą już w podstawce. Chociaż szanse są nikłe skoro w artach były tylko dwa szkice. A szkoda, bo jak dla mnie jedno z zacniejszych innowacji. Wprowadzenie od początku powinno poprawić wykonanie. Spójrzmy na alternatywy w TotE. U Orków widać było, że ulepszenia miały jakiś zamysł. Jedno rozwijało ich demoniczną, a drugie ludzką naturę. W innych zamkach były dobudówki. U niektórych był kłopot z balansem tak jak naprzykład z Cerberem i Ognistym Ogarem.