Imperium

Behemoth`s Lair

Pytania do mapmakerów

Permalink

Aktualnie mam dwa, ale z czasem może ich być więcej, toteż zakładam sobie ten temat (it`s good to be admin ]:->). Odpowiedzcie mi zatem, moi drodzy kartografowie:

1. Czy w którejkolwiek części gry może występować więcej niż 8 graczy?
2. Czy w którejkolwiek części gry można stworzyć mapę dla jednego gracza? (w sumie jeden zamek na mapie, a warunki wygranej to np.: pokonanie jakiejś bestii)?

Pozdrawiam


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 6.12.2009, Ostatnio modyfikował: MiB

Permalink

MiB

1. Czy w którejkolwiek części gry może występować więcej niż 8 graczy?
2. Czy w którejkolwiek części gry można stworzyć mapę dla jednego gracza? (w sumie jeden zamek na mapie, a warunki wygranej to np.: pokonanie jakiejś bestii)?

1. Nie wiem jak w H5, ale w H3 istnieje ograniczenie do 8 graczy na jedna mapę, natomiast w H4 do 6.

2. O ile mnie pamięć nie myli w H3 tego typu misję bez kłopotu można zrobić.


Permalink

Jeśli się to wyjaśniło to dodam niewiele od siebie, ale plansza tego typu to np. Wyspa ognia... (HoMM 3) Pozdrawiam!


Permalink

MiB

2. Czy w którejkolwiek części gry można stworzyć mapę dla jednego gracza? (w sumie jeden zamek na mapie, a warunki wygranej to np.: pokonanie jakiejś bestii)?

Oczywiście, że można. Dla przykładu w H3, w "Narodzinach barbarzyńcy" (bodajże) istnieje warunek wygranej: ubicie starożytnego Behemota. Gracz jeden, bodaj 3 zamki, zero wrogów.


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 7.12.2009, Ostatnio modyfikował: Logos

Permalink

1) H1 - 4 graczy, H2 - 6 graczy, H3 - 8 graczy, H4 - 6 graczy.

2) Już od dwójki można było robić np. zdobycie artefaktu, miasta itd. W trójce to rozwinęli, a w czwórce można tworzyć tak przekombinowane warunki, że szczęka opada :D


Permalink

Dziękuję za odpowiedzi. O dziwnych warunkach wygranych wiedziałem, ale nie byłem pewien, czy może istnieć mapa tylko dla jednego gracza.

Dalsze pytania :-)

Jakie poziomy trudności i wielkości map występują w sadze HoMM (dowolna część)? Interesują mnie nazwy polskie oraz angielskie. Z Krypty udało mi się wyciągnąć:

Wielkości Map:
- H1: M, L
- H2: S, M, L, XL
- H3: S, M, L, XL
- H4: S, M, L, XL
- H5: ?

Poziomy trudności:
- H1: łatwy/easy, normalny / normal, średni / medium, trudny / hard, niemożliwa / impossible
- H2: łatwa/easy, normalny / normal, trudny / tough, ekspert / expert
- H3/H4: poziomów jest 5, ale nazw brak :(
- h5:
?

Ktoś mógłby zweryfikować i uzupełnić?

Pozdrawiam


Permalink

W H3 poziomy trudności to kolejno:
Niski/Normalny/Wysoki/Bardzo wysoki/Niemożliwy.

Angielskich wersji nie znam, a H4 nie mam zainstalowane obecnie, by to sprawdzić, trzeba poczekać na innych;).

Pozdrawiam.


Permalink

MiB, a dla kogo ten wywiad?


Permalink

Jeśli chodzi o HoMaM 5 to:

Poziomy trudności: normalny, ciężki, heroiczny
Wielkość map: mała, normalna, duża, bardzo duża


Permalink

MiB, ale po cóż. Byłoby nam łatwiej odpowiadać, gdybyś opisał końtekst.


Permalink

@Mniszku: Pytania rodzą się w momencie zapinania logiki formularzy w Novej Krypcie ;-) (wiesz: a jakie dokładnie opcje powinien mieć ten dropdown...?). Dotychczas wystarczały mi opcje "ala", "kot", "sierotka", "marysia" i "[cenzura: siedzisko na 4 litery]" ;-)

Pozdrawiam


Permalink

Heroes I:
Mapy: Mała, Średnia, Duża, przy czym rozmiary te są orientacyjne, bo tak naprawdę każda mapa jest taka sama.
Trudość gry: Łatwy, Normalny, Trudny, Ekspert. W jedynce są 4 poziomy trudności, a w dwójce pięć (ty napisałeś na odwrót, MiB).
Trudnośc mapy: Łatwy, Normalny, Trudny, Niemożliwy (nie wiem czemu nazwy trudności gry i mapy różnią się w nazwie 4 poziomu, ale ja tak mam).

Heroes II:
Mapy: Mała (M), Średnia (Ś), Duża (D), Bardzo Duża (BD).
Trudność mapy i gry: Łatwy, Normalny, Trudny, Ekspert, Niemożliwy.

Heroes III:
Mapy: S, M, L, XL (czyli tak samo jak w ENG).
Poziom trudności mapy: łatwy, normalny, trudny, bardzo trudny, super trudny:
Poziom trudności gry: niski, normalny, wysoki, bardzo wysoki, nieprawdopodobnie wysoki.

Heroes IV:
Mapy: Mała (M), Średnia (Ś), Duża (D), Bardzo Duża (BD).
Trudność mapy i gry: Nowicjusz, Średnio zaawansowany, Zaawansowany, Ekspert, Czempion.

Tak jest na pewno w polskich wersjach językowych, o angielskich nie mam pewnych informacji. Postaram się poszukać.


Liczba modyfikacji: 3, Ostatnio modyfikowany: 8.12.2009, Ostatnio modyfikował: Taro

Permalink

Jak to jest do nowej krypty, to polecam też dodać rozmiar "nietypowe"{albo coś w tym stylu} [do map h3], gdyby ktoś chciał dać mapę o nietypowym rozmiarze do krypty...


Permalink

Zgadza się, istnieje program do WoGa, który pozwala tworzyć mapy chyba do 900*900. Więc opcja niestandardowa by się przydała.


Permalink

nie do 900*900 tylko do 9000*9000 [ale takiej nikt raczej nie zrobi, zresztą najpierw ktoś musiałby postarać się poprawić AI przy większych mapach [w VCMI może to zrobią ;) ]
{chociaż AI przy większych mapach nie testowałem}
Sorki za offtop...
Jeżeli segregacja map będzie dotyczyć także warunków zwycięstwa, to tam można by się również czy nie należało by dać opcji nietypowe/inne [bo można zrobić nietypowe warunki zwycięstwa za pomocą ERM]


Liczba modyfikacji: 4, Ostatnio modyfikowany: 8.12.2009, Ostatnio modyfikował: Tilogour

Permalink

@Taro: dzięki za informację. Mnie interesują tylko możliwe trudności map, bo trudności gry można sobie ustawiać dowolnie ;)

@Tilogour, @Ghulk: świetna uwaga - na pewno uwzględnię. Ale skoro tak, to ja poproszę o informacje jakie są możliwe warunki zwycięstwa/przegranej w różnych częściach Heroes.

Pozdrawiam


Permalink

MiB

@Taro: dzięki za informację. Mnie interesują tylko możliwe trudności map, bo trudności gry można sobie ustawiać dowolnie ;)

@Tilogour, @Ghulk: świetna uwaga - na pewno uwzględnię. Ale skoro tak, to ja poproszę o informacje jakie są możliwe warunki zwycięstwa/przegranej w różnych częściach Heroes.

Pozdrawiam

Heroes III
Warunki wygranej:
-pokonanie wszystkich przeciwników,
-zdobycie artefaktu,
-zebranie oddziału,
-rozbudowanie miasta,
-wybudowanie sanktuarium Gralla,
-pokonanie konkretnego bohatera,
-zdobycie miasta,
-pokonanie potwora,
-oflagowanie siedlisk,
-oflagowanie kopalni,
-przetransporowanie artefaktu.

Warunki przegranej:
-utrata wszystkich miast i bohaterów,
-utrata konkretnego bohatera,
-utrata konkretnego miasta,
-limit czasowy.


Permalink

Na podstawie edytorów:

Heroes I - pokonanie pozostałych graczy; utrata wszystkich miast i bohaterów (w kampaniach jest coś takiego jak zdobycie miasta, ale nie ma takich możliwości w edytorze).

Heroes II:

Zwycięstwo: zdobycie zamku, pokonanie bohatera, znalezienie artefaktu, jedna strona pokonuje drugą, zgromadzenie złota.

Porażka: strata określonego zamku, strata określonego bohatera, upływ czasu.

Do Heroes III należy jeszcze dodać zgromadzenie zasobów (!).

Heroes IV - tutaj jest problem... Bo nie oznaczamy warunków porażki/ zwycięstwa, tylko ustawiamy skrypty. Niemalże wszystko może stanowić warunek porażki lub zwycięstwa. Jedyne co mogę zaproponować, to podzielenie warunków na: podbój oraz niestandardowe.

Ponadto zarówno w H3 i H4 powinno istnieć takie coś jak LUB, bo obok niestandardowych warunków zwycięstwa można ustalić normalne. Przykład: wykopanie Graala lub pokonanie wrogów, zajęcie kopalni lub pokonanie wrogów. Wówczas sprawa nieco się komplikuje :D


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 9.12.2009, Ostatnio modyfikował: Taro

Permalink

Trzeba jeszcze pamiętać, że w H3 niektórych kombinacji warunków nie da się ustawić w edytorze - w szczególności, standardowe warunki wygranej (pokonanie przeciwników) są wymuszone przy niektórych warunkach specjalnych. Co ciekawe, w samym pliku mapy można warunki standardowe wyłączyć niezależnie od pozostałych opcji, ale nie sprawdzałem jak na to zareaguje gra lub edytor.


Permalink

Dzięki za informację, ale z pewnością nie będę się aktualnie męczył z dopisywaniem zależności (jak warunek taki, to jeszcze może być taki, ale nie może być taki...). Chodzi mi raczej o umożliwienie mapmakerom wskazanie aktualnych warunków wygranej/przegranej. Zakładam optymistycznie, że autorzy/osoby dodające nie będą wskazywały błędnych danych, a nawet jeśli, to szybko nieścisłości zostaną wyłapane, wyjaśnione, a w skrajnych wypadkach konsekwencje zostaną wyciągnięte.

Pozdrawiam