Imperium

Behemoth`s Lair

Dyskusje ogólne

Permalink

Znam temat, jednak nie zabardzo wyjąśnia co jest rzeczywiście lepsze.
Zrobilem sobie najprostrzy test, wynika z niego jedno, że Tarcza jednak jest lepsza.
W teście zastosowalem Nagi 100 vs 100 zaczynałem od 0 def/att po przewagę atakującego 10pkt w ataku lub w obronie broniącego(z aktywnym czarem).

Trzeba jednak zaznaczyć, że Kamienna działa rownież na ostrzał łuczników. Więc wybór jest chyba prosty, zdobywając zamek, lub grając przeciwko silnym łucznikom, lepiej zastosować Kamienną. A gdy walczymy z przcwnikiem w polu i nie ma on łuczników(lub ma ale slabych/mało) to lepsza jest Tarcza.
Oczywiście wszystko może być inne, gdy do tego wejdą jakie zdolności jak: Armorer, Offense, Archery czy czary typu: Klątwa, błogosławieństwo czy precyzja.


Permalink

widziałem to dokładnie rozpisane na heroes community więc jak ktoś chce to znajdzie... pamiętam tylko, że stwierdzono z obliczeń że tarcza od 20 albo >20 def sie opłaca a poniżej to kamienna skóra.

Ale w praktyce nie wiem jak większość ale ostatnio z jednym weteranem o tym gadałem i po prostu stwierdził, że bzdury bo tarcza jest potężna... też mi się wydaje, że to nie jest tak do końca zgodne z rzeczywistością... ta myląca teoria;]


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 10.01.2007, Ostatnio modyfikował: Pentacz

Permalink

To łatwo samemu sprawdzić:) Moim zdaniem nie ma co porownywać, Tarcza jest mocniejsza i tyle, ale działa tylko w zwarciu:) kamienna skóra jest slabsza defensywnie, ale działa rownież na ostrzał. To cała filozofia.


Permalink

W większości wypadków kamienna skóra zmniejsza obrażenia o 12%, w najlepszym przypadku może to być 23.1%
A tarcza zawsze zmniejsza obrażenia o 30%, sytuacje z 23.1% u kamiennej występują bardzo rzadko, większość to 12% czyli kamienna będzie bardziej opłacalna w większości wypadków jeśli bilans obrażeń zadawanych wręcz i dystansowo to 60 na 40 na korzyść dystansowych.


Permalink

Pytanie odnośnie całej serii hirołsów, ale chyba najlepiej tu je zadam:
Jaka jest graniczna liczba legionów potworów na mapach w poszczególnych częściach HoMM?

H1 - brak (bo jest/był brak przyrostu stworzeń w oddziałach na mapach)
H2 - 4000 istot
H3 - chyba też 4000, ale nigdy do takiej wartości nie doszedłem, opieram się tylko na pewnym screenie (oraz mechanizmie z H2)
H3 WoG - podejrzewam, że sytuacja podobna jak wyżej (choć tu sytuacja mogła ulec zmianie)
H4 - nie wiem
H5 - jak wyżej, ale podejrzewam, że Nival mógł górną granicę także skopiować z H3 (jeśli taka jest).

EDIT :
Chodzi mi o maksymalną ilość jednostek w oddziale neutralnym (poprzez cotygodniowy 10% przyrost) na mapie przygód. Innymi słowy - ze 100 chłopów po tygodniu jest 110, potem 121 i tak dalej. Jaka jest górna granica takiego przyrostu w poszczególnych częściach hirołsów? A może jej nie ma?


Liczba modyfikacji: 4, Ostatnio modyfikowany: 11.01.2007, Ostatnio modyfikował: Avonu

Permalink

Kiedyś było o tym na Jaskini napisane, ale pamiętam że były dwie kwestie, max ilość stworów w ogóle, i max ilość jaką można ustawić w edytorze. Ale nie pamiętam już jaka to była liczba tu i tu.


Permalink

Nie wiem na ile to pomoże i czy w ogóle, ale w którejś kampanii H4 u kumpla widziałem 5000 jednostek w jednym oddziale.


Permalink

Kiedyś miałem mapkę (z Jaskinii) w której archaniołowie bronili artefaktów, było to 7 oddziałów po 9999 jednostek. Były to raczej ustawienia autora owej mapki, ale gdyby tak klikać naście razy kolejną turę może udałoby się dojść do takiej liczby, naturalną drogą "rozmnażania".


Permalink

Jeśli chodzi o HV, w neutralnym oddziale podczas mych zmagań z kampanią natknąłem się na mapce na dwa identyczne oddziały Archaniołów liczących po 2.5K jednostek :/
Maksymalna ilość z jaką miałem styczność to oddział 4000 Żywiołaków Wody.
Czy powyżej tej granicy nadal neutralne oddziały cotygodniowo się "kruliczą" ;P niestety nie wiem.


Permalink

Szamanusie - taka uwaga na marginesie. Ilość jednostek w slocie jest dość zagadkowa. Kiedyś ekperymentowałem i dodawałdm je, to komp się zawiesił coś koło 77k dopiero, a to był jeden (słownie jeden) slot. Więc w pewnym sensie na logike biorąc może ich być jakieś pół miliona (w WOGu więcej) około...
Pozdrawiam


Permalink

W III w edytorze 9999 na mapie nie ma górnej granicy, ale czasami się wysypuje jak jest za dużo :)


Permalink

Mam takie pytanie, po wrzuceniu wersji 3.2 HOMM, gra zaczęła działać bez płyty w napędzie, czy to jest normalne? (co prawda nie zauważyłem jakiś zmian, ale wolę i tak wiedzieć)


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 22.02.2007, Ostatnio modyfikował: Takeda

Permalink

Tak to jest normalne - jedyny mankament tego patcha to brak filmików w kampaniach.


Permalink

Takeda

Mam takie pytanie, po wrzuceniu wersji 3.2 HOMM, gra zaczęła działać bez płyty w napędzie, czy to jest normalne? (co prawda nie zauważyłem jakiś zmian, ale wolę i tak wiedzieć)

Nie, to nie jest normalne:) Kiedyś po necie chodził exek do heroes3, miał on oznaczenie 3.2.2 i miało się na niego bezproblemowo instalować WoGa. Tak naprawdę to był zwykły no-cd crack:) Różnicą jest jedynie brak filmików.


Permalink

Tak się zastanawiam, czy wiecie jak obliczyć już nawet przed walka, ile po niej otrzymamy doświadczenia? Mam swoja wersje, która sprawdza się, choć mam problem w jednej kwestii, ale to za chwile. Otóż wystarczy spojrzeć przeciw komu mamy do czynienia, spojrzeć na ilość pkt życia danej lub danych jednostek wroga, pomnożyć przez liczbę tychże jednostek i suma jaka nam wyjdzie powinna być właśnie końcowa liczba punktów doświadczenia jakie otrzymamy po walce. Natomiast, jeśli chodzi o mój problem, to zawsze po walce np przeciw ulepszonym troglodytom (liczba jednostek 1) plus powiedzmy balista, mowie tu cały czas o armii przeciwnika, liczba punktów doświadczenia wyjdzie 506pkt, jako ze troglodyci ulepszeni maja 6pkt życia, natomiast balista 250pkt. Wiec nie wiem o co tutaj chodzi.... może ktoś zna odpowiedz?


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 17.07.2008, Ostatnio modyfikował: Logos

Permalink

Akurat tutaj niczego odkrywczego nie powiedziałeś;). Faktycznie liczba expa jest równa ilości pkt. życia jednostek, które sie zabiło(uciekające jednostki się nie liczą). Do tego doliczane jest 500 expa za zabicie hero i 500 za podbicie miasta/wioski. Za machiny (balista, katapulta, wóz, namiot) nic sie nie dostaje bo to nie jest traktowane jako jednostka.


Permalink

Tak się zastanawiam, gdybyś Ty i twoi dwaj kumple, mieli do wyboru jeden z tych trzech czarów:

-Miejski Portal
-Wrota Wymiarów
-Latanie

i wiedząc, ze inny nie miałby do niego dostępu do końca rozgrywki, a i Ty sam się nie nauczył pozostałych, to który byś wybrał?


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 2.10.2008, Ostatnio modyfikował: Logos

Permalink

Nie wiem czy to pytanie było skierowane do mnie ale odpowiem. Są dwa kryteria - rodzaj/rozmiar mapy i posiadane przez mojego maga umiejętności. Jeśli mam obie magie to biorę poprawkę na typ mapy jeśli tylko jedną z nich to dla magii ziemi - portal, a dla powietrza tylko wrota(lotu w ogóle nie biorę pod uwagę). Jeśli nie mam żadnej magii to wrota są przydatniejsze. A jeśli mam obie magie to tak - jeśli gram na S lub M to wrota, jeśli na L lub XL z dużą ilością miast to portal, jeśli miast jest powiedzmy 10 -13 na całą XLke to wrota są lepsze. A tak na marginesie po co się o to pytasz?


Liczba modyfikacji: 2, Ostatnio modyfikowany: 18.07.2007, Ostatnio modyfikował: Filus

Permalink

Tak sobie pomyślałem ze skoro ktoś ( nie mowie ze Bóg) dal nam ludziom taka umiejętność jak ciekawość to czemu jej nie wykorzystać? Poza tym kto pyta ten może, ale nie musi uzyskać odpowiedz. I jeszcze jedno to pytanie nie było skierowane tylko do Ciebie Filus, ale do każdego kto tu wejdzie.
Pomimo tego dzięki za odpowiedz z Twej strony

pozdrawiam i niech ktoś jeszcze się wypowie, bo wydaje mi się ze by jakaś dyskusja zaistniała to trzeba zakładać tematy, a po co?


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 2.10.2008, Ostatnio modyfikował: Logos

Permalink

Zastanawiam sie jak sprawdzić jaką mam wersję Heroes