Oberża pod Rozbrykanym OgremZatęchłe Archiwum - "Sąsiedzi Origarus" |
---|
Fergard20.07.2009Post ID: 46248 |
W tym temacie podane zostały państwa i miasta, które obecnie mają kontakty z Origarus z wyłączeniem Criegville i Fortu Catarsis. Nowe Rott Nowe Rott jest pozostałością po wojnach Origańsko-Rotyldańskich, swego rodzaju fortem i granicą. Na gruzach starego Rott, zniszczonego podczas I Wojny, powstał jego następca. Jednakże miasto nie chciało być zależne od Imperium. Zerwało kontakty, ogłosiło się nowym miastem - państwem. Rotyldańczycy wysłali w kierunku Nowego Rott armię, jednakże mieszkańcy zdołali się obronić. Imperator dał sobie spokój z atakowaniem starej ziemi i podpisał sojusz z miastem. Dzisiaj Nowe Rott jest prawdopodobnie największym rywalem Origarus do zdobycia prestiżu największego miasta na Wespie. Chociaż nie walczą ze sobą, to uważnie patrzą sobie na ręce... Założone w: 756. Koniec ominął miasto. Nowy Terron Nowy Terron jest miastem przemysłu, buchających płomieni i stuku młotów kowalskich. W tym dość małym, ale świetnie ufortyfikowanym miasteczku wykuwa się jedne z najlepszych zbroi i broni, ustępujących jakością tylko towarom firmy "Serpentin & Sinetti". Zbudowany został na gruzach starego Terronu, zniszczonego wskutek wojny przez Origarus. Miasto co prawda podniosło się, ale nigdy nie odzyskało dawnej chwały i zostało ostatecznie zniszczone przez Koniec. W roku 938 nastąpiła odbudowa Terronu, który przyjął nazwę Nowego. Założone w: 890 Tyus Starożytne Miasto Tyus jest siedliskiem magów, alchemików i sztuki magicznej. Jest ono prawdopodobnie jednym z ostatnich miast, które pozostały po Starym Imperium Korwetańskim. Położone dość daleko od większości dużych miast nie rozwinęło się dostatecznie i wciąż pozostaje stosunkowo niewielkim miasteczkiem. Założone w: Data nieznana Garuda Twierdza Garuda położona w głębi kontynentu cieszy się niesławą. Powód jest prosty - jej władca - dyktator: Założona w: 421. Koniec ominął ją (Na nieszczęście okolicznych miast). Syrconia To miasto uważane jest przez wielu za miasto przeklęte, pełne duchów, plugawych rytuałów i negatywnej energii. Niektórzy uważają, że ominięcie Syrconii przez Koniec jest tego jawnym dowodem. Inni po prostu twierdzą, że Syrconia jest przeklęta i już. Być może jest to prawda, być może wierutna bzdura, nikt jednak nie zamierza stawać w obronie miasta. Założona w: 293. Koniec ją ominął, choć w sumie nie tylko ją. Kariatyd Kariatyd sam w sobie nie jest państwem, tylko łańcuchem górskim zamieszkałym przez prymitywne plemiona gnolli, orków czy inne istoty. Jednakże gdzieś wśród tej pierwotności chowają się nieco bardziej zaawansowane technicznie państewka. Wśród nich wyróżniają się trzy z nich: Klan Krwawego Szpona, Erland oraz Wsen - Tu. Wszystkie żyją ze sobą w przymierzu. Co prawda niechętnie patrzą na obcych, lecz gościnność Kariatydańczyków jest już legendarna i została opisana w "Rotyldańskich Przewodnikach savoir-vivru". Założony w: Pierwsze wzmianki o mieszkańcach pochodzą z Zamierzchłych Czasów. 1. Klan Krwawego Szpona - Stara Szrama (Plemię gnolli) Sojusze - Tyus, Origarus, Imperium Rotyldańskie, Nowy Terron. Zuberen Niektórzy zastanawiają się, jakim cudem miasto położone w tak parszywej okolicy ma szansę na rozwój. Mieszkańcy Zuberen też tego nie wiedzą, ale jednak udało im się. Założyli miasto znane także jako Pierwsza Kolonia na Rubieżach. Nie jest to do końca prawda, bowiem Zuberen tylko graniczy z Rubieżami, ale nikt się nie wykłóca o przywrócenie "sprawiedliwości". Założone w - 683. Koniec ominął miasto szerokim łukiem. Ruteria - kontynent położony na południowy zachód od Wespy. Ma mniej więcej okrągły kształt. Na północy nizinny, im bardziej na południe tym więcej gór. Klimat jest umiarkowany. Kontynent zajmuje wiele państw i wolnych miast, ale pozycję dominującą ma Cesarstwo Rotyldańskie. Zajmuje północną i zachodnią część lądu. Południe zajmuje krasnoludzkie Zjednoczone Królestwo Tomorii. Centrum i wschód optują za jedną lub drugą stroną, zależy kto aktualnie jest silniejszy. Imperium Rotyldańskie Imperium Rotyldańskie słusznie jest uważane za największą potęgę w tym kontynencie. Założone po połączeniu królestw Howardu, Nonatu, Ilonoru i wielkiego księstwa Souf, zamieszkiwane jest przede wszystkim przez ludzi i niziołki. Początkowo próbowało podejmować próby ekspansji na Wespie, po serii wojen i buntów zrezygnowało. Założone w: Data nieznana, lecz z pewnością sięga Zamierzchłych Czasów - Okresów nieopisanych w żadnej kronice. Tomoria Państwo obejmujące południe Ruterii, zamieszkiwane przez krasnoludzkie klany. Oprócz krasnoludów występują nieliczne skupiska ludzi, gnomów i niziołków. Kraj jest federacją różnych podmiotów, jednak uprawnienia dziedzicznego thana są spore. Założone w: -54 Al Musr - położony na południe od Wespy, duży kontynent składający się głównie z pustyń. Jedynie północno-zachodnie skrawki lądu pokrywa step, a południe sawanny. Ma jednak rozwinięty system podziemi, które są zamieszkiwane. Co do mieszkańców, to z Al-Musru pochodzą drowy. Oprócz nich żyją tam głównie ludzie, orki, gobliny, minotaury. Kontynent znany jest z dużych różnic w poziomie życia i braku większych organizmów państwowych. Jego mieszkańcy rywalizują ze sobą, nie tylko zbrojnie, ale też w sztuce, czy handlu. To niebezpieczne ziemie, bogate, ale zdradliwe. Zymf Słabo poznany kontynent położony daleko na zachód od Wespy, odkryty mniej więcej pół wieku temu. Od tego czasu odbyto tam kilka poważniejszych ekspedycji, które wróciły z nowymi roślinami (pomidory, kartofle), zwierzętami (indyki, wiewiórki), czy nawet minerałami (labradoryt, sodalit). Nie jest zbyt zamieszkany, rodzimą ludność stanowią gnolle, troglodyci i centaury. |