Imperium

Behemoth`s Lair

Najlepsze jednostki w H5

Permalink

Co do alternatyw - tak już jest. Mnie też wpienia to, że na ogół wybór ulepszenia jest oczywisty. Gdzieś w Modders Workshop widziałem moda, który JESZCZE BARDZIEJ wzmacnia ulepszenia, ale w zamian podnosi ich cenę. Chyba też sprawia, że trzeba rozbudować specjalnie budowle, by móc je rekrutować, ale nie mam pewności. Jak go znajdę, to przedstawię tutaj.

Permalink

Rzeczywiście, ulepszenia wprowadzone w ToE są na ogół potężniejsze, przynajmniej jeśli chodzi o statystyki. Jednak dobrze wiemy, że w HoMM liczą się bardziej zdolności niż statystyki. Weźmy np. ulepszenia zbrojnego. Najpierw fanatyk: no piękna sprawa, najwyższy atak na 3. poziomie, naprawdę solidna obrona i dwa ciosy! Ale potem widzimy inicjatywę i szybkość. No gdzie z czymś takim do ataku? Krzyżowiec ma niby tylko 5 ataku i niewiele więcej niż fanatyk obrony, ale jego zdolności defensywne pozwolą nam znacznie dłużej zachować łuczników przy życiu (przecież to najczęstszy cel wrogich strzelców).

Permalink

Nie tyko statystyki. Nieraz mają również ciekawsze zdolności - no bo jak można porównywać Zaklęte Strzały ze Strzałą Mocy, czy Ochronę Sojuszników (zupełnie nieprzydatną w walce stack vs. stacjk) ze Spustoszeniem?

Permalink

Hayven

Nie tyko statystyki. Nieraz mają również ciekawsze zdolności - no bo jak można porównywać Zaklęte Strzały ze Strzałą Mocy, czy Ochronę Sojuszników (zupełnie nieprzydatną w walce stack vs. stacjk) ze Spustoszeniem?

W pierwszym - się zgadzam. W drugim - zapomniałeś, że w parze z ochroną sojuszników idzie też uderzenie. I, jak mówiłem, zanim fanatyk ze swoją inicjatywą i szybkością się dorwie do walki, to minie cała bitwa.

Permalink

Jeśli chodzi o pojedynki konwentowe typu Arena (znam to z bieżących doświadczeń), to Fanatycy są nagminnie wręcz wybierani do armii.
Takie tylko małe wtrącenie, możecie już kontynuować - fajnie, że zaczęła się jakaś ożywiona dyskusja. ;)

Permalink

Jeśli odpowiednio wspomożemy Fanatyka, ten stanie się mordercą. Jeśli użyjemy Aury Szybkości, Znajomego Terenu, Butów Obieżyświata i Pochodu Śmierci, Fanatyk stanie się niepokonany.

Co do zdolności - a Szturm Osiłka? Wypaczenie Mrocznego Kapłana? Skok Rogatej Bestii? Paląca Aura Koszmaru? Czy nie są to zdolności, które przesądzają o wyniku bitwy i są lepsze od zdolności "klasycznych" ulepszeń?

Permalink

Hayven

Jeśli odpowiednio wspomożemy Fanatyka, ten stanie się mordercą. Jeśli użyjemy Aury Szybkości, Znajomego Terenu, Butów Obieżyświata i Pochodu Śmierci, Fanatyk stanie się niepokonany.

Co do zdolności - a Szturm Osiłka? Wypaczenie Mrocznego Kapłana? Skok Rogatej Bestii? Paląca Aura Koszmaru? Czy nie są to zdolności, które przesądzają o wyniku bitwy i są lepsze od zdolności "klasycznych" ulepszeń?

A jeśli będziemy mieli cały zestaw Smoczej Potęgi to będziemy niepokonani, bo dzień w dzień będzie nam przychodzić jeden siódmopoziomowiec.
Szturm - nic specjalnego, poza tym nie mam szczęścia do szturmu. Wypaczenie - jest spoko, ale może jakby inkwizytor czymś to zrównoważył. Skok - na pewno nie przesądza. Paląca aura - widziałem ludzie, którzy woleli aurę strachu. Żadna z nich nie przesądza o wyniku

Permalink

Od razu powiem: uwielbiam tematy o najlepsze to, najlepsze tamto, można się wypowiedzieć pokazując ile się wie o HoMM ;)

Wybrałem tak:

1. Mój wybór kręcił się pomiędzy Zabójcami a Kościanymi Łucznikami, lecz ostatecznie zatrzymałem się na Łucznikach. Ich ilość i to że strzelają czyni ich znakomitym wsparciem, a właściwie jedną z głównych jednostek. Są dla mnie najlepszym jednostką 1-poziomową, jako że mam ogólny sentyment do Nekro.
2. Strzelec Wyborowy/Centaur Koczownik - wbrew temu co mówiłem w temacie "Najsłabszy Zamek", Centaur stoi exequo ze Strzelcem Wyborowym, jako że ma świetne obrażenia oraz posiada manewr, który pozwala na niezłe pozycjonowanie podczas walki.
3. Krzyżowiec - jego zdolności zarówno do ataku jak i obrony bardzo mi pasują, i jest on niezastąpiony jako jednostka 3 poziomu.
4. Zdecydowanie Wampirze Lordy, od drugiej części HoMM są dla mnie najlepsze. Jednostki z gracją niemalże tak piękne jak Gryfy, zachwycają wszystkim.
5. Przypasowały mi Zmory, z dwóch aspektów. Wizualnego i przydatności w walce. Są one na froncie walki razem z Cerberami i Arcydiabłami, a podczas bitwy chciałbym by trwała ona najdłużej, ponieważ prezentują się one wybornie :).
6. Ent albo Czarci Lord - ent zachwyca statystykami, Hp, oraz szybkością jak na taką istotę, z kolei Czarci Lordowie nie dość że rzucają zaklęcia ofensywne, to ich zdolność do zabijania za każdym ciosem jednej jednostki nie raz uratowała mi tyłek :P
7. I ostatnia jednostka, Magmowy Smok - uwielbiam go z samego wyglądu, gdy tylko pojawił się dodatek i Forteca, od razu pokochałem to miasto. 2000 Strażników podczas oblężenia i prawie niezniszczalne smoki to jest to :)

To chyba tyle, cały czas mi się wydaje że mógłbym napisać więcej, ale w tym momencie nie przychodzi mi nic więcej na myśl. Pozdrawiam wszystkich gorąco :D


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 21.12.2012, Ostatnio modyfikował: Zefir

Permalink

Moja lista wygląda tak:

1. Prześladowca - sporo PŻ, duże obrażenia, Niewidzialność dobija wroga.
2. Strzelec Wyborowy - jeśli wróg podejdzie zbyt blisko, będzie to ostatnia rzecz jaką zrobi. Z Boską Siłą jest nie do zdarcia.
3. Ognisty Ogar - za Zionięcie Ogniem z Trzech Głów
4. Książę Wampirów - za Torpor
5. Oprawca - zadaje mnóstwo obrażeń, jeśli ma Szczęście, jest Oprawcą w pełnym tego słowa znaczeniu.
6. Rakszasa Kszatrija - spore Damage, możliwość atakowania 4 wrogów naraz...
7. Krwawy Cyklop - Złe Oko to świetna umiejętność, poza tym Cyklop ma mnóstwo PŻ

Pozdrawiam :)

Permalink

1. Chowańce - wykluczają bohatera wroga z rzucania czarów, natomiast nasz bohater zyskuje dużo many
2. Strzelcy wyborowi - dobrze ich trzeba osłonic, bo stracimy maszynkę do likwidowania wroga na odległośc
3. Wielcy łowczy - dwukrotny, ogłuszający strzał!
4. Wampirzy lord - jedna z najlepszych jednostek w całym Heroes, eliminuje kontratak, teleportuje się i wysysa punkty życia dla siebie
5. Hydra Chaosu - sieczka wszystkich wrogów wokół siebie
6. Władca Płomieni (wersja z Kuźni Przeznaczenia) - atakuje łańcuchem piorunów
7.Czarny smok - gwiżdże sobie na magię, atakuje na kilka pól i lata jak torpeda


Permalink

1.Prześladowca-za niewidzialność,truciznę i HP

2.Krwawa siostra-Lochy mają bardzo dobre niskopoziomowe jednostki. Krwawe siostry to maszynka do zabijania

3.Mistyczny łucznik-bardzo dobra jednostka, niesamowity atak

4.Mag bitewny-bardzo dobry w ataku

5.Hydra z głębin-wolę ją niż kwasową hydrę za powstrzymywanie kontry i regenerację (słabą co prawda ale zawsze coś)

6.Myślałem nad entami ale stawiam na Czempiona za ogólne statystyki.

7.Czarny smok-chyba troszkę lepszy niż smoki z Fortecy.

Permalink

1.Zabójca - Jest mocny jak na swój poziom, może strzelać i zatruwać, przydatne umiejętności. Jest napewno lepszy od innych jednostek tego poziomu, bo co może mu zrobić np. egzekutor?
2.Kusznik - Nie ma kar za odległość, czyli zawsze nie złamana strzała.
3.Płonący Ogar - Może ziać na kilka pól co jest jego mocną stroną, duża inicjatywa sprawia, że jest według mnie najlepszy.
4.Gryf bojowy - Duża inicjatywa, pikowanie i kontraataki.
5.Kwasowa hydra - Regeneracja, Atak na wszystkie strony i dużo żywotności czyni ją niepokonaną.
6.Czarci Lord(Bez zastanowienia) - Super jednostka, Deszcz meteorytów i duży atak to najlepsze jego zdolności. Zawsze zabija jednego kawalerzyste.
7.Upadły anioł lub Cyklop - Duża inicjatywa(u anioła), ciekawe zaklęcie zadające spore obrażenia większej ilości stworzeń która Ci dużo obrażen zadała. Cyklopi natomiast są bardzo silni, atak i życia a także to laserowe oko, są zdolnościami które robią z niego świetną postać

I to chyba na tyle.


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 3.02.2014, Ostatnio modyfikował: Kgwkgw

Permalink

"Jest napewno lepszy od innych jednostek tego poziomu, bo co może mu zrobić np. egzekutor? (...)Chodzi mi o 3 ulepszenie, ale nie pamiętam nazwy"

1.To jest nowa jednostka? Dlaczego ja nic o tym nie wiem?
2.Może ognisty ogar?

A tak w temacie to nie zgadzam się z tobą praktycznie w niczym.

1. Rusałka - zabójca jest w gruncie rzeczy bardzo dobry, jednak pomimo małej liczebności i ilości punktów życia decyduje się na to. Rusałki mają dużą szybkość zdolność latania, są w stanie wyprowadzić potężny atak na trzy pola i mają wkurzające czary.

2. Krwawa siostra - prosty wybór. Te jednostki są główną siłą lochu, zarówno we wczesnej, jak i w późnej fazie gry. Są bardzo silne, szybkie, a ich ataki... nie muszę chyba wyjaśniać, jak bardzo ich umiejętność się przydaje.

3. Wielki łowczy/Mistyczny łucznik - oba ulepszenia mogą kosić wroga na dystans i są cholernie skuteczne w walce z niemal każdym typem neutrali.

4.Wampirzy lord/ Książe wampirów - znów wybór ulepszenia jest kwestią sporną, ale w obu przypadkach wampiry są praktycznie nie do zatrzymania. Teleportują się w sam środek struktury nieprzyjaciela i koszą wszystkich odnosząc przy tym minimalne straty dzięki swoim zdolnościom.

5.Patriarcha run - jeśli masz doświadczenie w grze fortecą, możesz urządzić przeciwnikom prawdziwe piekło. Krzyżowy ogień, ściana ognia, znamię ognia... Jest tutaj czym się pobawić

6. Ent - jednostka do bólu defensywna, i dobrze, bo zapewnia elfom świetną obronę. Jest praktycznie niezniszczalny, zwłaszcza po wykonaniu rozkazu obrony, a oplatające korzenie zmuszają wroga do stawienia czoła właśnie tej jednostce, zamiast marszu na strzelców.

7. Magmowy smok - epicki tank, jest w stanie utrzymać się w boju długo po śmierci większości armii, a runy doskonale są w stanie zapełnić jego braki w ofensywie.

P.S. Nie bardzo ogarniam jeszcze system komentarzy.

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 3.02.2014, Ostatnio modyfikował: Elemendiar

Permalink

Elemendiar

Jest napewno lepszy od innych jednostek tego poziomu, bo co może mu zrobić np. egzekutor? (...)Chodzi mi o 3 ulepszenie, ale nie pamiętam nazwy

Chodzi mi o to, że Zabójca jest bardzo dobry jak na swój poziom, o wiele lepszy od innych jednostek tego poziomu. i w walce sam na sam napewno by z egzekutorem wygrał.


Permalink

Kgwkgw

Elemendiar: Jest napewno lepszy od innych jednostek tego poziomu, bo co może mu zrobić np. egzekutor? (...)Chodzi mi o 3 ulepszenie, ale nie pamiętam nazwy

Chodzi mi o to, że Zabójca jest bardzo dobry jak na swój poziom, o wiele lepszy od innych jednostek tego poziomu. i w walce sam na sam napewno by z egzekutorem wygrał.

Wybacz, przez przypadek dodałem komentarz zawierający tylko cytat i chcialem na szybko zedytować. Nie wiedziałem, jaki jesteś szybki, ani ile czasu mi to zajmie.

Permalink

1.Strażnik Gór - Wysoka obrona, sporo punktów życia i dobre zdolności. Z drugiej strony mała prędkość i inicjatywa. Jak dla mnie czołg.

2.Krwawa Siostra- Wysoka inicjatywa, brak kontrakatu wroga, uderzenie i powrót, bardzo silna jednostka lecz jest ich mało.

3.Mistyczny Łucznik- Najlepszy łucznik w grze, niezła inicjatywa, brak kar za odległość, dobre statystyki.

4.Gryf Królewski- Wysoka inicjatywa, pikowanie, nieograniczony kontratak. Myślałem też nad Wampirzym Lordem bo dzięki niemu można wyjść z wielu walk bez żadnych strat. Lecz jednak minimalnie lepszym wyborem dla mnie jest Gryf.

5.Herszt- Statystyki sam w sobie ma średnie i wybór może niektórych dziwić ale biorę pod uwagę krwawy szał, dzięki któremu Herszt zamienia się w maszynkę do zabijania. Polecam wszystkim grającym Twierdzą bohatera Gorshaka. To własnie dzięki Niemu Herszt staje się potężną jednostką.

6.Paladyn- Paladyn robi różnice. Przykładowo taka Wiwerna czy Kostucha nie mają podjazdu do Paladyna, nie mówiąc o najsłabszej jednostce tego poziomu czyli Matrony.

7.Dziki Cyklop- Krwawy Szał , dobry bohater no i co tu dużo mówić, nie ma jednostki która mogłaby mu się postawić. Konkurować może jedynie Magmowy Smok, który staty ma lepsze lecz szał robi swoje :)

Oczywiście wszystko zależy od tego jakim bohaterem gramy, jaka frakcją. Bo co z takiego Cyklopa czy Herszta gdy gramy bohaterem np z Sylwan. Grałem wszystkimi frakcjami, jednymi więcej, drugimi mniej, głównie preferuje grać Twierdzą i Fortecą lecz każdy zamek ma w sobie coś dobrego. Taki loch ma dobre jednostki, ale mało. 2 jednostki mają niewidzialność i ewidentnie widać, ze są robione pod bohatera.

Permalink

1.Osiłek świetnie jest jak walnie kogoś dwa razy i jest go dużo
2.Rogata Bestia jak jest go dużo i skoczy to może porządnie napsuć krwi
3.Poltergeist za niematerialność i dobre staty
4.Wampirzy Lord brak kontry+leczenie=najlepsze umiejętności H5
5.Mumia kiedyś miałem 60 i tylko tym rozwaliłem 10-krotnie razy większą armię wroga
6.Rycerz Śmierci(Szkoda ,że go nie dali do Nekropolii)raz mi się 4 dołączyły i tak samo jak powyżej
7.Feniks za odradzanie

Liczba modyfikacji: 3, Ostatnio modyfikowany: 23.05.2014, Ostatnio modyfikował: Dagon

Permalink

1.Strażnik - bardzo twarda jednostka, często wśród niej straty są niewielkie. Może nie zadaje wysokich obrażeń, ale do obrony zamków jest idealna.
2.Kusznik - mocny strzelec zadający spore obrażenia, w dodatku posiada pełną skuteczność w walce z dystansu, co czyni go niezwykle niebezpiecznym.
3.Mistyczny Łucznik - Niesamowita jednostka dystansowa, potrafi zadać ogromne obrażenia, śmiałbym nawet porównać ich ze strzelcami z Heroes III.
4.Gryf bojowy - Gryfy zawsze miały w moim sercu szczególne miejsce, to też jest tak i w tym przypadku. Nieograniczony kontratak, roztrącanie, latanie, dobre statystyki czy spora szybkość czynią tą jednostkę zabójcą.
5.Koszmar - potężne rumaki z niesamowitymi statystykami i ciekawymi umiejętnościami. Co tu dużo mówić, niech dzieje się piekło.
6.Rakasza Radża - Niesamowite obrażenia, spora liczba punktów życia oraz brak kontrataku wroga, sprawiają, że ta jednostka skradła moje serce.
7.Czarny Smok - Te stworzenia, podobnie jak gryfy, zawsze miały swoje miejsce w moim nieczułym serduszku. Bardzo ładne statystyki czy odporność na magię tylko utwardzają mnie w przekonaniu, że czarne smoki są królami Heroesów.

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 31.07.2014, Ostatnio modyfikował: Connor

Permalink

1.Driada-tak wiem Prześladowca ma lepsze staty i znikanie,ale nie ma braku kontrataku wroga,
rozproszonego ataku i symbiozy

2.Krwawa furia-tak kusznik ma pełną skuteczność w walce na dystans, no ale cóż...wolę Furię

3.Mistyczny łucznik-jest tak potężny, że aż niezbalansowany...

4.Wampir-brak kontry,wysysanie życia,teleportacja,torpor...mam wymieniać dalej?

5.Koszmar-może przerazić do tego aura...

6.Ent-kombos

7.Kryształowy smok-5 pól naraz?


Permalink

1. Kościany Wojownik - bardzo wytrzymały, bardzo silny
2. Centaur Koczownik - silny, no i strzela :)
3. Fanatyk/Poltergeist - głównie za podwójny atak, ale plusem jest też duża wytrzymałość/tylko za niematerialność
4. Żywiołak Ognia (no co? to też jednostka 4 poziomu) - strzela i ma ognistą tarczę
5. (tu było ciężko wybrać) Liszmistrz - Wskrzeszenie Nieumarłych, co z tego, że nie ma Obłoku Śmierci
6. Dziki Ent - za Furię Lasu
7. Arcydemon - za Nieodpartą Teleportację