Imperium

Behemoth`s Lair

[Heroes IV] Nowe miasta

Permalink

Szkielet@:
Mógłbyś nie spamować? Zobacz o czym jest temat i wtedy napisz posta. I co do tematu: Mam pomysł na miasto. Napiszę go niedługo. Zamek Batisty jest bardzo fajny ale: Mógłbyś zrobić opisy, statystyki? Bez nich projekt jest mniej ciekawy.


Permalink

Nebirios

Szkielet@:
[...]I co do tematu: Mam pomysł na miasto. Napiszę go niedługo. Zamek Batisty jest bardzo fajny ale: Mógłbyś zrobić opisy, statystyki? Bez nich projekt jest mniej ciekawy.

Przepraszam? A po co?
Ja wiem, młodzieńczy zapał itd., ale naprawdę, dalibyście sobie spokój z waszymi 'projektami', które tak naprawdę nigdy nie dojdą do skutku. Nie ma sensu.

Modowanie H4 jest o wiele wiele trudniejsze od modowania H5. Jak pisał już Caar Xoffek wymagana jest znajomość kodowania/dekodowania, hexów, cuda nie widy... Zanim zaczniecie pisać o jakichkolwiek projektach, może najpierw byście się nauczyli podstaw ("jak to się robi?"), potem zaprezentowali trochę własnych grafik (oczywiście trzeba się znać na tworzeniu modeli 3D...). Dopiero wtedy można rozmawiać o jakimkolwiek projekcie na nowe miasto do H4...

...co po głębszym namyśle byłoby bezsensowne, bo wszystki 'sloty' (chaos, porządek, życie, śmierć...) są zajęte... Jedyne co mi przychodzi na myśl to mocno naciągana TECHNIKA (przeciewieństwo do natury xD - ale to juz by zahaczało o Forge'a).
Poza tym co z Gildią Magów? Nowa frakcja wymagałaby wymyślenia nowej dziedziny magii, co wg. mnie już raczej nie jest możliwe. Brak nowej magii zrobiłby z nowego miasta tylko klon Mocy.


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 18.01.2009, Ostatnio modyfikował: Hellburn

Permalink

Hellburn, ale z drugiej strony Ptakuba swego czasu wpadł na całkiem niezły pomysł "łączenia" tych domen, np. Życie + Natura. Probowałem podążyć tym tropem... ale się chyba trochę rozleniwiłem i zapomniałem. :)
Wszystko jest możliwe, jak się chce, a gdzie można rozwinąć swą "artystyczną działalność" i "chcicę tworzenia" jak nie tu? Tu piszemy, jakie chcielibyśmy mieć nowe miasta, a nie "za pomocą jakich programów je moglibyśmy zrobić, gdyby to w ogóle miało sens, a że nie ma, to nie ma sensu też pisać. Koniec, kropka.".
Pozdrawiam
Seraf


Permalink

No dobra, masz rację, ale imo podawanie statystyk jednostek to już gruba przesada, takie posty służą tylko nabijaniu licznika...


Permalink

Caar Xoffek

Jak nazywałoby się ich (Odrzuconych) stronnictwo? Jak miasto (odpowiedniki Nekropolis, Akademii, Przystani, Rezerwatu)? Jaki teren by pasował do tego stronnictwa? Jaki stosunek by mieli do reszty stronnictw (czyli byliby jak stronnictwo Mocy, czy jeszcze inaczej)? Jakiej profesji byliby ich bohaterowie? Czy posiadaliby własne talenty magiczne, czy byliby tacy, jak barbarzyńcy?

Stronnictwo zwałoby się właśnie Odrzuceni.
Miasto nosiłoby nazwę Forteca
Teren rodzimym frakcji byłoby Podziemie.
Stosunek do stronnictw byłby bardzo prosty T.K.M., skrótu pozwolę sobie nie rozwijać...
Co do jednostek;
1 Poziom:
I) Troglodyci. Znani nam, bez żadnych zmian, zyskaliby tylko możliwość negacji Pierwszego Uderzenia
II) Gnolle. Jednostki tradycyjnie mające średni zasięg, wytrzymałość, atak, w nagrodę obdarzone wysoką obroną i dużą liczbą pkt. ruchu. Ich umiejętnością byłoby ogłuszanie wroga, zaś po zabiciu wrogiej jednostki wydawałyby z siebie ryk, który pobliskim przyjaznym jednostkom dodawał +15% ataku/obrony i +1 morale, zaś wrogom obniżał atak/obronę o 15% i zmniejszał morale o 2. Na same Gnolle premia by nie działała.
2 Poziom:
I) Jaszczuroczłek. Byłby w pewnym sensie przeciwieństwem elfa; umiejętności cienkie, ale wysokie statystyki. Oprócz możliwości strzelania Jaszczuroczłek dysponowałby Regeneracją i Odpornością na Ogień. Dobry atak, obrażenia średnie, choć równe, duża żywotność i obrona. Mało liczebne.
II) Oślizgi. Zwinne, szybkie jednostki, o rozrzuconych obrażeniach, wysokim ataku, inicjatywie zasięgu i pkt. ruchu. Wysoki przyrost. Dla równowagi mało pkt. życia i byle jaka obrona. Zdolności to, oprócz Latania, rzucanie automaticly na cel Przerwania, Pierwszy Atak i Uniki - 15 % możliwość na uniknięcie ataku i zaklęcia zadającego obrażenia (poza Armagedonem) i pojedynczej klątwy. (np Spowolnienie jest szansa na unik, Grupowe Spowolnienie nie ma) Taki mieszacz jednym słowem, choć alternatywą byłby solidny strzelec.
3 Poziom:
I) Bazyliszek - Duże obrażenia, równe, wysoki atak, duża żywotność, mały zasięg i średnia inicjatywa. Czołg jedną słową. Zdolności to, oprócz standardowego zamieniania w kamień, możliwość rzucenia Zarazy Morowej. Czar działałby jak Zaraza, jednak powalał tylko wrogie jednostki żyjące. Oprócz tego Bazyliszki dysponowałyby Ochroną przed Naturą i mógłby ją rzucać na inne jednostki. 11 pkt many.
II) Obserwator- oczywista dopakowany. Duży atak. rozrzucone obrażenia, wysoka inicjatywa, niski zasięg i obrona. Średnia ilość pkt życia. Obserwatorzy potrafiliby latać, a także korzystać ze swoich 7 oczu... Obserwator atakując losowo miałby szansę na dodatkowy efekt;
15% Dodatkowe STAŁE 150 obrażeń od Błyskawicy
15% Dodatkowe obrażenia od Ognistego Pocisku o sile porównywalnej do Dżinna.
15% Na rzucenie Przerwania i Pechu
15% Na rzucenie Wygnania na cel przywołany, Świętego Słowa na demony/nieumarłych, Trucizny na insze istoty
15% na rzucenie Wysiedlenia i Spowolnienia
15% na Ogłuszenie celu
10% na rzucenie Ręki Śmierci na cel.
4 Poziom:
I) Wiwerna - odpowiednik Czempiona, podwójny przyrost, ale statystyki gorsze. Jednostka o dużym ataku, obrażeniach, szybkości, inicjatywie pkt ruchu. Potrafiąca zatruwać, odporna na trucizny, zadająca zwiększone obrażenia jednostkom 4 poziomu, odporna na magię umysłu.
II) Chimera - Daleka kuzynka Hydry. Mająca duży atak i obronę, średnie, równe obrażenia średni zasięg i inicjatywę. Chimera miałaby by trzy głowy przez co mogłaby atakować trzy pola i byłaby odporna na magię umysłu. Każda z jej głów atakowałaby inne pole, a ich moc wzmacniałaby potworę.
Głowa Lwa atakowałby prawe pole. Dzięki niej morale Chimery nie mogłoby być niższe jak +1. Istoty zaatakowane przez tę głowę poczują Strach.
Głowa Węża nacierałaby na pole środkowe. Dzięki niej Chimera byłaby odporna na trucizny/zarazy. Głowa ta dysponowałaby mocą Pierwszego Ataku.
Głowa Kozła czyniłaby Chimerę odporną w 50% na magię. Mogłaby ogłuszyć przeciwnika.

Co do bohaterów. Byłaby ich standardowo dwójka. Ze strony Mocy byliby to Lordowie Podziemia. Dysponowaliby Szlachectwem i Górnictwem na poziomie podstawowym. Ze strony magii byliby to Gnostycy dysponujący Nauką Czarów i Poznaniem na poziomie podstawowym. Aby rozwiązać problem magii stworzyłem nową umiejętność;
Nauka Czarów - pozwala uczyć się bohaterowi zaklęć ze wszystkich szkół magii, jednak bohater musi wybrać z których zaklęć może korzystać. Liczba zaklęć zwiększa się wraz z rozwojem umiejętności;
1 Poziom; 2 czary 1 poziomu
2 Poziom; 2 czary 1 poziomu, 1 czar 1 poziomu
3 Poziom; 3 czary 1 poziomu, 2 czary 2 poziomu, 1 czar 3 poziomu
4 Poziom; 4 czary 1 poziomu, 3 czary 2 poziomu, 2 czary 3 poziomu, 1 czar 4 poziomu
5 Poziom; 5 czarów 1 poziomu, 5 czarów 2 poziomu, 3 czary 3 poziomu, 2 czary 4 poziomu.

Poznanie; działa jak Zielarstwo, czy Leczenie przy innych magiach. Jednak nie daje bonusu do magii.
Mistycyzm; zwiększa skuteczność zaklęć bohatera o 10%
Inteligencja; zwiększa ilość pkt. doświadczenia jakie otrzymuje bohater o 5% za poziom.

Cechy specjalne Fortecy to:
3 poziomowa Gildia Magii, która zawiera konglomerat zaklęć wszystkich szkół
Palisada; przed fosą sprawiałby, że wróg atakując wręcz ponosiłby obrażenia, dodatkowo Brama zyskiwałaby + 50 pkt życia.
Portal Kierunkowy; karawany położone 2 dni drogi od Fortecy trafiałyby do miasta natychmiast.
Czarny Rynek; umożliwia handel przedmiotami


Permalink

Oto mój nowy projekt Zamku
Zamek
1.Pikinier - Topornik - Miotacz Kul.
2.Łucznik - Kusznik - Łucznik na Koniu.
3.Rycerz - Rycerz na Koniu - Asasyn.
4.Smok - Srebrny Smok - Platynowy Smok.
5.Gladiator - Wojownik - Mistrz Areny.
6.Paladyn - Królewski Paladyn - Mistrz Zakonu.
7.Złoty Smok- Szmaragdowy Smok- Kryształowy Smok.


Liczba modyfikacji: 2, Ostatnio modyfikowany: 8.02.2009, Ostatnio modyfikował: Batista

Permalink

Dziwny projekt. Nie dość, że całkowicie zmienia dotychczasowy system jednostek w H4, to jeszcze zawiera niepasujące do zamku stworzenia i ich ulepszone formy. Smoki w zamku? I to na dodatek aż dwa gatunki? Zupełnie nie pasują. Podobnie jak asasyn jako najwyższa forma rycerza. Taki projekt pasowałby bardziej do tematu miasta w H6, bo tam w zasadzie można napisać wszystko, ale tutaj trzeba się dostosować do wymagań czwartej części.


Permalink

Oto drugi projekt:
Bastion
1.Rozbójnik- Leśny Rozbójnik- Zwiadowca.
2.Elfi Łucznik- Elfi Kusznik- Łucznik Na Jednorożcu.
3.Obserwator - Strażnik Lasu - Elficki Rycerz.
4.Orzeł - Hipogryf - Gryf.
5.Druid - Arcydruid - Mag Lasu.
6.Drzewiec - Starszy Drzewiec - Skamieniały Drzewiec.
7.Zielony Smok - Biały Smok - Skalny Smok.


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 8.02.2009, Ostatnio modyfikował: Batista

Permalink

Tutaj już nieco lepiej, ale dalej jakieś dziwne koncepcje z ulepszeniami.
Orzeł --> Hipogryf --> Gryf ???
To raczej nie najlepszy pomysł, to stwory trochę podobne do siebie, ale zasadniczo mnóstwo między nimi różnic.
A ulepszenie drzewca skalny olbrzym to jakaś pomyłka. Drzewce nie mają absolutnie nic wspólnego ze skałami. Nie pasuje to, oj nie.


Permalink

Spróbuję wymyślić coś innego. A tymczasem nowy projekt:
Nekropolia
1.Duch - Zjawa - Duch Łucznika.
2.Szkielet - Demoniczny Szkielet - Szkielet Orka.
3.Zombie - Zombie Rycerza - Zombie Plagi.
4.Kościej - Śmiercionośny Kościej - Demoniczny Kościej.
5.Wampir - Wampirzy Wojownik- Wampirzy Rycerz.
6.Lisz - Arcylisz - Piekielny Lisz.
7.Kościany Wojownik - Kościany Gladiator - Mroczny Mistrz Areny.


Permalink

A takie ulepszenie może by?
Drzewiec - Starszy Drzewiec - Skamieniały Drzewiec.


Permalink

Może być. Dzięki. Napisze niedługo kolejny projekt. edit@: Oto on:
Piekło
1.Sługa Demona - Demoniczny Imp - Chochlik.
2.Furia - Sukub - Ognisty Sukub.
3.Ogar - Piekielny Ogar - Cerber.
4.Opętaniec - Szaleniec - Heretyk.
5.Demon - Piekielny Demon - Demon Strachu.
6.Diabeł - Arcydiabeł - Lucyfer.
7.Ungrezz - Najwyższy Demon - Orshaball.


Liczba modyfikacji: 2, Ostatnio modyfikowany: 8.02.2009, Ostatnio modyfikował: Batista

Permalink

Apeluję do wszystkich niedoszłych twórców miast o coś więcej niż puste nazwy i tak nietrzymające się kupy. Heroes o Might and Magic IV jest grą z niepowtarzalnym klimatem, w której drobne zmiany powodują załamanie się całej harmonii jej świata.
Dlatego, proszę o przemyślenie jeszcze raz tych projektów, w których nie ma nic więcej niż:
1. lv chłop
(...)
7. lv orczy smok
To jest temat na forum szanowanej strony o Herosach, a nie poligon doświadczalny rosyjskich naukowców z psychiatryka...

Przepraszam za ostre słowa i proszę o przemyślenie mej wypowiedzi.

Koniec Offtopu.


Permalink

A ja przypominam, że HeroesIV nie posiada możliwości ulepszenia potworów, lecz wybór jednej z dwóch dostępnych jednostek na danym poziomie!!


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 8.02.2009, Ostatnio modyfikował: Hellburn

Permalink

Hell, zwróciłem na to uwagę parę postów wyżej pisząc:

Invictus

całkowicie zmienia dotychczasowy system jednostek w H4

Nie mogę powiedzieć, żeby ten czwórkowy odpowiadał mi bardziej niż znany z części poprzednich, ale trzymajmy się już tego, co zrobiło NWC produkując tę grę.


Permalink

@Batista: Trochę pomyślunku. Nie chodzi o to, by wymyślać coraz to bardziej absurdalne nazwy. Zresztą odnośnie absurdalnych nazw: To się da przełknąć pod warunkiem, że:
1. To się będzie trzymać kupy. Hellburn już zwrócił tu uwagę, że w Heroes 4 nie ma ulepszeń, tylko wybór. Tutaj wygląda to na coś z ToE: Podstawka, ulepszenie i alternatywa.
2. Żeby te "ewolucje" miały sens:
a)Pikinier - Topornik - Miotacz kul... Sensu trochę.
b)Rycerz - Rycerz na koniu - Asasyn - Kompletny bezsens. Rycerz to jednostka do walki frontalnej, podczas gdy asasyn specjalizuje się w skrytobójstwie.
c) Mógłbym tak jeszcze wymieniać, bo praktycznie... prawie wszystkie są pozbawione sensu. Zwłaszcza z siódmego poziomu w Piekle... Orshaball?! Jak to kiedyś rzekł Caar Xoffek "Mam świetny pomysł(Tylko mnie nie banujcie): A może połączyć Tibię i Heroes w jedno?


Permalink

Jaszczurzy Golem

[...] Jak to kiedyś rzekł Caar Xoffek "Mam świetny pomysł(Tylko mnie nie banujcie): A może połączyć Tibię i Heroes w jedno?

@offtop
Widzę, że Caar Xoffek stał się klasykiem, bo jest cytowany bez opamiętania na prawo i lewo :D

A tak na serio, to zauważyłem, że cytując moje wypowiedzi, nawet mnie lubicie.
@/offtop


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 8.02.2009, Ostatnio modyfikował: Caar Xoffek

Permalink

A o to moje propozycje na nowe miasta.

1) CHAOS
1 poziom: Zwiadowca - kobold
2 poziom: Meduza - Arachne
3 poziom: Ork - Troll
4 poziom: Minotaur - Kappa
5 poziom: Drow - Bazyliszek
6 poziom: Czarny smok - Hydra

2) ŁAD
1 poziom: Niziołek - Gremlin
2 poziom: Mag - Złoty golem
3 poziom: Naga - Krasnolud
4 poziom: Wiwerna - Chimera
5 poziom: Mefit - Rokszas
6 poziom: Tytan - Smoczy golem

3) ŚMIERĆ
1 poziom: Szkielet wojownik - szkielet łucznik
2 poziom: Duch - Mumia
3 poziom: Zmora - Gargulec
4 poziom: Czempion Mroku - Smok cienia
5 poziom: Wampir - Kostucha
6 poziom: Lisz - Kościany smok

4) ŻYCIE
1 poziom: Kusznik - Chłop
2 poziom: Topornik - Knecht (lub najemnik)
3 poziom: Rycerz - Pikinier
4 poziom: Mnich - Krzyżowiec
5 poziom: Lekka jazda - Konny łucznik
6 poziom: Czempion - Biały smok

5) DEMONY
1 poziom: Chochlik - Ghul
2 poziom: Cerber - Sukkub
3 poziom: Utoplec - Imp
4 poziom: Południca - Ifrit
5 poziom: Nefilim(biblijni giganci) - Jadowity pomiot
6 poziom: Upadły Anioł(diabeł) - Ogromny wąż (Midgard, Lewiatan czy Ofion - jak kto woli)

6) NIEBIAŃSKOŚĆ
1 poziom: Pegaz - Muza
2 poziom: Aditjowie - ???
3 poziom: Mojra - Maszussu (wąż-smok)?
4 poziom: Dżin - Dewa
5 poziom: Niebiański smok - Walkiria
6 poziom: Anioł - Awatar

7) NATURA
1 poziom: Rusałka - Wilk
2 poziom: Tygrys - Błędny ognik
3 poziom: Elf - Gryf
4 poziom: Jednorożec - Nimfa
5 poziom: Drzewiec - Czarodziejski smok
6 poziom: Feniks - Gigant(z mitologii greckiej)

8) MOC
1 poziom: Berserker - Centaur
2 poziom: Harpia - Nomad
3 poziom: Ogr - Goblin
4 poziom: Ogrzy mag - Dziki zębacz
5 poziom: Cyklop - Olbrzym
6 poziom: Behemot - Ptak Gromu

Ja zrobiłem to w ten sposób. Mając te sześć podstawowych miast. Musiałem zrobić rozszade jednostek, a mianowicie by chcąc oddzielić miało umarłych od demonów, powstało nowe miasto - Demony, czyli istoty piekielne. A więc by panowała równowaga, musiałem stworzyć kolejne miasto, a więc które utożsamiałoby istoty z niebiańskie. Tylko by to osiągnąć musiałem pozmieniać przynależność poszczególnych jednostek.

Czyli z życia usunąłem Anioły, gdyż reprezentują one istoty niebiańskie, to samo z ładu usunąłem dżiny. A po złej stronie barykady z miasta śmierci usunąłem diabła ponieważ reprezentuje on istotę piekielną, tak samo z chaosu usunąłem ifrita, który jest przeciwnikiem dobrego dżina.

Ponadto dodałem każdemu miastu zamiast do cztero-poziomowych jednostek, stworzyłem aż do sześciu poziomów, w ten sposób zapełniając wszystkie miejsca z których nasza drużyna może się składać, wszystkie rekrutując w mieście.

Poza tym w najnowszych Herosach o ile powstaną, chciałbym by wprowadzono coś na zasadzie H4, gdzie z każdego poziomu (poza pierwszym) trzeba wybrać między dwoma istotami, czyniąc w ten sposób grę zróżnicowaną pod względem jednostek. A nie wiecznie te same jednostki rekrutować. Ale chciałbym by zakupienie danej jednostki, choćby z drugiego poziomu uniemożliwiało rekrutowanie drugiej, tylko by było można postawić obydwie, tylko, że budynek drugich istot danego poziomu jakie stawiamy, był dwa razy droższy, oraz by ich rekrutacja była dwa razy droższa, ale za to troszkę wyższy przyrost jednostek proponuje. W ten sposób dostaniemy bardzo urozmaiconą grę.

Dodając miasta i mieszając troszkę jednostki, oczywiście i zmienią się niektóre czary oraz powstanie mnóstwo nowych, by nowe miasta również takowe miały.

Napisałem wam rozmieszczenie jednostek o jakich marze, tylko, że bez ulepszeń. Ulepszenia owszem muszą być i do każdej jednostki powinno się takowe przypisać, ja jednak tego nie zrobiłem, bo chciałem dać tylko ogólny zarys tego co myślę o danych jednostkach. Jeśli ktoś chce dokonać ulepszeń, proszę bardzo. Jeśli chodzi o ulepszenia, to nie robię tak, że utożsamiam tytana z gigantem, czy giganta z olbrzymem, ponieważ każdy kto zna się na mitologiach wie, że to zupełnie różne istoty. Podobnie jest z ulepszeniami rusałki i nimfy to dwie podobne postacie, ale to są inne postacie zupełnie, dlatego u mnie widnieją jako osobne postacie, zgodnie z mitologicznym duchem.

Giganci, zarówno ten z mitologii greckiej jest inny, jak i ten biblijny jest inny, dlatego nadałem mu inną nazwę, fachową bardziej.

Nie wiedziałem jaką dodać jednostkę do niebiańskiego miasta, drugiego poziomu.

Co wy o mojej liście sądzicie i pomysłach? Jak ktoś nie zna danej jednostki, to proszę wpisać w goglach to zaraz wiele stron wyskoczy na ich temat. Wszystko to mitologiczne stworzenia.

Pozdrawiam.

Permalink

Blyy

2 poziom: Meduza - Arachne

Co ma Arachne wspólnego z Chaosem?

Blyy

5 poziom: Mefit - Rokszas

Co to za nazwa?

Zastanów się nad rolą danej jednostki w mieście. Nie pisz pustych nazw typu: Mefit- Rokszas. I co ma wspólnego Ghul z Demonami? On zawsze się zalicza do Nieumarłych. Choć stosując google mogłeś natrafić na wiele dziwnych rzeczy. I po co te chińskie nazwy? Zawsze w googlach możesz coś znaleźć jednak niektóre rzeczy są dziwne. Pomysł jest bardzo fajny tylko jak już wspomniałem nie pisz pustych nazw.


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 13.02.2009, Ostatnio modyfikował: Nebirios

Permalink

Blyy

1) CHAOS
1 poziom: Zwiadowca - kobold
2 poziom: Meduza - Arachne
3 poziom: Ork - Troll
4 poziom: Minotaur - Kappa
5 poziom: Drow - Bazyliszek
6 poziom: Czarny smok - Hydra

2) ŁAD
1 poziom: Niziołek - Gremlin
2 poziom: Mag - Złoty golem
3 poziom: Naga - Krasnolud
4 poziom: Wiwerna - Chimera
5 poziom: Mefit - Rokszas
6 poziom: Tytan - Smoczy golem

3) ŚMIERĆ
1 poziom: Szkielet wojownik - szkielet łucznik
2 poziom: Duch - Mumia
3 poziom: Zmora - Gargulec
4 poziom: Czempion Mroku - Smok cienia
5 poziom: Wampir - Kostucha
6 poziom: Lisz - Kościany smok

4) ŻYCIE
1 poziom: Kusznik - Chłop
2 poziom: Topornik - Knecht (lub najemnik)
3 poziom: Rycerz - Pikinier
4 poziom: Mnich - Krzyżowiec
5 poziom: Lekka jazda - Konny łucznik
6 poziom: Czempion - Biały smok

5) DEMONY
1 poziom: Chochlik - Ghul
2 poziom: Cerber - Sukkub
3 poziom: Utoplec - Imp
4 poziom: Południca - Ifrit
5 poziom: Nefilim(biblijni giganci) - Jadowity pomiot
6 poziom: Upadły Anioł(diabeł) - Ogromny wąż (Midgard, Lewiatan czy Ofion - jak kto woli)

6) NIEBIAŃSKOŚĆ
1 poziom: Pegaz - Muza
2 poziom: Aditjowie - ???
3 poziom: Mojra - Maszussu (wąż-smok)?
4 poziom: Dżin - Dewa
5 poziom: Niebiański smok - Walkiria
6 poziom: Anioł - Awatar

7) NATURA
1 poziom: Rusałka - Wilk
2 poziom: Tygrys - Błędny ognik
3 poziom: Elf - Gryf
4 poziom: Jednorożec - Nimfa
5 poziom: Drzewiec - Czarodziejski smok
6 poziom: Feniks - Gigant(z mitologii greckiej)

8) MOC
1 poziom: Berserker - Centaur
2 poziom: Harpia - Nomad
3 poziom: Ogr - Goblin
4 poziom: Ogrzy mag - Dziki zębacz
5 poziom: Cyklop - Olbrzym
6 poziom: Behemot - Ptak Gromu

Pozwoliłem sobie zacytować całą wypowiedź, bo praktycznie wszystko tu leży.

1. O ile co do WIĘKSZOŚCI nazw podstawowych się nie przyczepię, o tyle ulepszenia wołają o pomstę do nieba i poprawę do Alastora:
a) Ork - Troll? Gdzie tu sens - To dwa inne potwory.
b) Minotaur - Kappa. Ręce opadają. Minotaur to dwumetrowy wojownik z toporem. Kappa to żółwio-podobne coś pływające w Japońskich Wodach i pożerające dzieci.
c) Drow - Bazyliszek. Cytując bodajże Konquera: Ręcopad. Skąd taka przemiana?
d) Mag - Złoty Golem. Nie skomentuję tego...
e) A takich przypadków "kreatywności" znajdziemy jeszcze kilkanaście(dziesiąt?).
2. Niektóre ulepszenia zamieniają istotę w jednostkę potencjalnie gorszą, np: Kusznik - chłop czy Ogr - goblin.
3. Ech... Kreatywność, ale w granicach zdrowego rozsądku. Mam być szczery? W porównaniu z tym Owadopolis Vinraela wygląda przyjaźnie.
4. Że też nie wspomnę o tym, że to nie jest temat o miastach do H6, tylko o NOWYCH do H4. IMO post powinien zmienić lokalizację.

Słowo rzekłem.