Imperium

Behemoth`s Lair

[Heroes III] Horn of the Abyss

Permalink

Ten screen pokazuje, że jednak coś się dzieje - jest po prostu super.
Te budowle na morzu zostały dodane, stworki na mapie, model okrętu i bramy morskiej, ponieważ w wersji, która wyciekła było same miasto. Wiem to z jakiegoś forum obcojęzycznego.

Mógłbyś wyjaśnić co to jest system ERA?


Permalink

W dużym skrócie: spatchowany plik exe WoGa 3.59 alfa z 2005 roku wraz z poprawionymi skryptami. Przede wszystkim ułatwia modyfikację kodu gry, daje nowe możliwości w tworzeniu skryptów, pozwala na ładowanie zewnętrznych bibliotek dll oraz pozwala na zapisywanie gry wraz z ERM.

Szczególnie zewnętrzne biblioteki tworzone przez samych moderów dają dużo możliwości. Przykładowo istnieją już takie za których pomocą można wykorzystać w grze pliki png, używać do programowania języków innych niż ERM czy też zwiększać liczbę artefaktów, klas bohaterów czy nawet jednostek.

EDIT: Tak poza tym to ten nowy obiekt na dole mapy (Anchor Bay - Zatoka Cumownicza?) w chwili obecnej według Picolana nie działa. Innymi słowy: nie będzie go w pierwszej wersji. :P


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 29.11.2011, Ostatnio modyfikował: Hobbicus

Permalink

Ten motyw nie jest zły, ale moim skromnym zdaniem TEN motyw by bardziej pasował do tego zamku (i prawdopodobnie, jeżeli HOTA ujży światło dzienne, podmienię go sobie sam :P).


Permalink

Specjalnie dla Ciebie (i może dlatego, że również podzielam twoje zdanie, choć osobiście najchętniej bym usłyszał coś oryginalniejszego) zapytałem o tę muzykę na oficjalnym forum. Kto wie, może się uda...

EDIT:

Docent Picolan

this one is slightly sad/dramatic. the point is - general covetown 'atmosphere' much more joyful.
but anyway it all just for v1, for HotA v2 will be recorded a brand new one (by me), I promise

Poza tym Picolan ponarzekał po rosyjsku trochę chyba na sprzęt, ale nie do końca zrozumiałem tego fragmentu. ;P


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 30.11.2011, Ostatnio modyfikował: Hobbicus

Permalink

Według mnie ten system ERA to marny pomysł. Cieszyłem się, że HotA będzie działał bez WoGa. WoGa nie znoszę przede wszystkim za ,,kruchość''. Z poprzednich postów wynika, że wersja, która wyciekła działała bez WoGa. Musieli mieć jakieś problemy z czymś.

A tak przy okazji:
zauważyliście, że Świątynia z H6 jest bardzo podobna do Cove? Praktycznie te same stwory itp.


Permalink

Uland

A tak przy okazji:
zauważyliście, że Świątynia z H6 jest bardzo podobna do Cove? Praktycznie te same stwory itp.

Moim zdaniem jest kompletnie inna. Twórcy HVI nie mieli dostępu do bety cove.


Permalink

Uland

Cieszyłem się, że HotA będzie działał bez WoGa. WoGa nie znoszę przede wszystkim za ,,kruchość''. Z poprzednich postów wynika, że wersja, która wyciekła działała bez WoGa.

HotA będzie działało bez WoGa. Zarówno w pierwszej wersji, jak i późniejszych. Jedynie później będzie bazowało na silniku ERA, więc raczej nie będziemy mieli powtórki z "kruchości".

Uland

Musieli mieć jakieś problemy z czymś.

Nadal mają "problemy". Po prostu jest im trudniej wszystko ze sobą zgrać. Szczególnie jeśli chodzi o edytor map.

Uland

zauważyliście, że Świątynia z H6 jest bardzo podobna do Cove? Praktycznie te same stwory itp.

Nie. :P

Jedyne podobieństwa jakie widzę to skoncentrowanie się wokół wodnistego, dżunglowatego terenu oraz obecność nimfopodobnych istot. Reszta jest kompletnie inna.


Permalink

A jednak!
Heroes of Might and Magic III: Horn of the Abyss został wydany! Przed nami pierwsza wersja dodatku wprowadzająca Cove jako kolejne, nowe miasto! Nie jest potrzebny WoG, wystarczy sam SoD. Na razie dodatek jest dostępny tylko w wersji rosyjskiej, jednakże ja już pobieram i za jakiś czas zdam relację jak to wygląda ;)

Permalink

Pliki do ściągnięcia stąd. Na razie jest to wersja 1.0. beta po rosyjsku - na polskiej wersji SoD działa, choć z krzaczkami. :P Tłumaczenie na razie jest niemożliwe do zrealizowania, trzeba czekać na angielską (i bardziej sensowną) wersję od HotA Crew.

Sam dodatek jest troszkę niestabilny, czasami "zwalnia", zapewne multiplayer jest niezdatny do użytku, lecz wszystko działa i tak jak na taki projekt wyjątkowo dobrze. Przystań jest lepiej zbalansowana niż w becie, grafiki lepsze (podmienione są niektóre z oryginalnego H3 - np. pikinierzy czy enty), kampania zapowiada się całkiem ciekawie, a nawet mapy randomowe dołączone do gry potrafią nieźle bawić.

Ogólnie - warto choćby i sprawdzić, jak to wszystko wygląda.


Permalink

W porządku, co mogę powiedzieć... jestem pod wrażeniem stabilności dodatku - mamy osobno SoD i HotA, nic się nie zacina, wszystko działa tak jak powinno. Zero błędów w trakcie gry.

Nowe miasto zrobiło na mnie naprawdę spore wrażenie - wygląda jakby zostało wykonane przez NWC! Nie żartuję - klimatyczny ekran miasta, bardzo dobrze wykonane budynki i ich rozplanowanie, bezbłędnie dobrane kolorki, wszystko wygląda bardzo fajnie i nieco intrygująco. W pełni rozbudowane miasto bardzo cieszy oko. Wszystko działa, nic się nie rozjeżdża, otoczki budynków pasują jak ulał, także mury, fosa i wieżyczki zdają egzamin. A te puzzle... właśnie takie jakie moim zdaniem powinny być, czyli typowo pirackie klimaty ;)

Oczywiście dostaliśmy zestaw nowych jednostek wraz z ich ulepszeniami (przy czym poziom trzeci ma dwa ulepszenia). Cóż, o ile patrząc na miasto można odnieść wrażenie, że to faktycznie robota NWC, o tyle porównując jednostki wyraźnie widać, że to jednak sprawka kogoś z zewnątrz ;) Nie oznacza to, że nowe armie są złe, o nie. Są wykonane naprawdę solidnie; oryginalne, wykonane z pomysłem jednostki, które tylko czekają na przetestowanie. Są one całkiem zróżnicowane - mamy poziom pierwszy, który teleportuje się jak Diabeł, są dwie jednostki strzelające, przy czym jedna z nich rzuca osłabienie lub promień osłabienia na przeciwnika, mamy jednostkę latającą, która po ulepszeniu atakuje dwa razy, jest też i poziom siódmy, który w formie ulepszonej zatruwa oponenta niczym Wiwerna. Świetna sprawa, do tego wszystkiego dochodzi nowa machina wojenna - armata, która w praktyce działa podobnie jak Balista.

Przy okazji zmieniono modele istniejących jednostek - mamy nowy wygląd Pikiniera i Halabardnika, a także Urków i Enta. Nie są one złe, aczkolwiek obyło by się bez tego ;)

Mamy też nowych bohaterów, niestety na razie nie jestem w stanie odczytać ich biografii, ale czekam na angielską wersję. O właśnie - po instalacji dodatku zauważyłem, że tylko to, co on dodaje jest po rosyjsku, cała reszta jest po polsku, także można bez problemu grać (nawet opisy gildii magów w zamku były polskie).
Poza tym mamy jeszcze takie drobiazgi, jak nowy ekran tytułowy, ekran ładowania gry no i elementy interfejsu, lekko odświeżone.

Generalnie jestem pod wrażeniem i już wiem, że będę jeszcze długo grał tym miastem ;) Polecam pobrać, zainstalować i przekonać się na własne oczy - moim zdaniem warto.

Liczba modyfikacji: 2, Ostatnio modyfikowany: 1.01.2012, Ostatnio modyfikował: Fentrir

Permalink

Ten dodatek to kawał dobrej roboty. Nowe miasto zachowuje klimat, jest całkowicie odrębnym obiektem, czyli mamy 10 miast.
Niektóre jednostki zyskały nowy wygląd. Nowi halabardnicy według mnie wyglądają lepiej, orkowie i urukowie nie są już zieloni, a enty wyglądają podobnie do tych z Jesiennego Bastionu.
Zmianie uległa też ścieżka, po której poruszają się bohaterowie, ale to mało istotny szczegół.

WoG nie jest potrzebny, co było do przewidzenia skoro twórcom udało się wstawić do gry całkiem nowe miasto, to nie powinni mieć problemów z takim drobiazgiem jak stworzenie dodatku niezależnego od WoGa.

Jest to najlepszy dodatek do Heroes III jaki widziałem. Mam nadzieję, że powstanie też polska wersja.

Permalink

Mnie się podoba, ale żeby ten dodatek mógł mnie na dłużej przyciągnąć, musi zawierać kilka kampanii i oczywiście nie może być krzaczków, przez które granie w jedyną, na razie kampanię jest raczej mało przyjemne. Jednym słowem - czekam na wersję angielską, a później (oby) na polską. Ale żeby nie było - jestem zachwycony tym co zrobili twórcy tego dodatku!

Permalink

Pobrałem, zainstalowałem, odpaliłem i... Pierwszy dzień wiadomo, kilka crash'ów (opisanych powyżej), aż tu nagle dzisiajBabol Ktoś już miał takie zjawisko? Sprawdzam właśnie czy ponowne zainstalowanie coś zmieni.

P.S. Pytam, bo Wy dłużej śledzicie rozwój HotA, czy można to jakoś udpalić pod WoGiem? (chodzi mi tylko o wogifikację, dodatkowe mody, patche etc. mnie nie interesują, po prostu przyzwyczaiłem się do niektórych zasad [np. kumulacja strażników i jednostek w siedliskach, czy dodatkowe um. dla herosów, etc.])?


Permalink

Mnie taki babol nie wyskoczył ani razu. W ogóle nie zaobserwowałem żadnych spowolnień, crash'ów też nie miałem. A animacje przyspieszyłem w opcjach ;)

HotA jest dodatkiem przeznaczonym do SoDa i z WoGiem nie ma on nic wspólnego. Nawet nie trzeba go mieć. Póki co wydaje mnie się, że będzie to dodatek niezwiązany z WoGiem, całkowicie odrębny produkt, którego nie będzie można "odpalać pod WoGiem".

Permalink

Troszki szkoda, ale z drugiej strony to nawet lepiej. Choć może w przyszłości wprowadzą takie zmiany po prostu na stałe. Co do reinstalacji, to reinstall samego HotA w moim przypadku nic nie zmienił, zobaczę jeszcze jak przy reinstalacji całego pakietu.


Permalink

Świetnie że HOTA wydała oficjalną betę:-) Co ciekawe zainstalowałem ją na dwóch komputerach a działa mi tylko na jednym...no ale cóż.

Jednostki na pierwszy rzut oka wydają się być zbalansowane. W poprzedniej becie były znacznie "overpowered" :-)

Muzyczka w zamku dość średnia. Chyba ją podmienię na jakąś inną :-)

Czekam teraz na angielską wersję. Rosyjskiej kompletnie nie kumam, mam same krzaczki :-(

Zamek zachował klimat Herosów. Świetnie stworzony!

Nowy wygląd starych jednostek akurat mnie się podoba:-)


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 2.01.2012, Ostatnio modyfikował: Tristan

Permalink

Mudżin z Afrika zawsze być słabszy od Białego Pana, mudżin z Afrika zawsze słuchać Białego Pana. Olali poprawność polityczną lol xD


Permalink

Właśnie przeszedłem początek kampanii (niestety tylko trzy misje są na razie dostępne) i jestem pod wrażeniem. Nowe grafiki świetnie wpasowują się w klimat starego, kultowego HIII. Fabuła zapowiada się ciekawie mimo tego, iż ni w ząb nie rozumiałem hieroglifów nabazgranych na ekranie ;) Może pogram z kolegą, który w gimnazjum i szkole średniej miał rosyjski to coś mi potłumaczy.

Co do kampanii to szereg trzech misji wprowadza naszego bohatera w całkiem nowy świat heroesów. Pierwsza misja (na pierwszy rzut oka) nic nadzwyczajnego, wystarczy rozbudować nasze miasto (wybudować zamek), które pierw musimy znaleźć i oflagować. Następne kroki jednak powodują iż ta misja nie należy do najprostszych, ale i trudna nie jest (powtarzam). Przy odpowiedniej zamianie surowców w targowisku (pchlim targu jak kto woli) możemy spokojnie pozwiedzać całą mapę i osiągnąć cel w niedługim czasie.

Druga misja jest już nieco trudniejsza od wcześniejszej. Mimo iż nie mamy przeciwnika w naturze innej frakcji, tudzież koloru, to jednak naszym wrogiem jest czas. Musimy w niespełna cztery miesiące zgromadzić odpowiednią armię i oflagować wszystkie dostępne siedliska na mapie. Na naszej macierzystej wyspie nie jest to arcytrudne, jednak szybko przekonujemy się o braku odpowiednich środków pieniężnych na zakup wszystkiego co popadnie, więc musimy rozważnie "robić zakupy". Następnie oflagowujemy stocznie i ruszamy w najdłuższą podróż po mapie. W rogach mapki umieszczone są siedliska hydr, behemotów i smoków, które trzeba oflagować. Za pierwszym razem za późno wypłynąłem i nie dotarłem na czas, więc radzę się spieszyć. Gdy osiągniemy cel, nasz bohater zostanie okrzyknięty zwycięzcą i będziemy mogli przejść do naszej ostatniej misji.

Tym razem będziemy musieli zdobyć wrogie miasto (Abaddon) oraz pokonać wszystkich bohaterów stojących nam na przeszkodzie, jednak przy wykonywaniu tegoż zadania nasz bohater nie może przegrać ani jednej walki. Ponad to pierwszy raz dostajemy miasto, które już było w uniwersum HIII (Cytadelę). Przeciwnik ma nad nami przewagę, stwory wyższych poziomów, my niestety tylko czwarto-poziomowe ptaszki oraz sześcio-poziomowe wiwerny. Najlepszym sposobem jest połączenie armii dwóch miast i jak najszybsze pokonanie wrogich bohaterów panoszących się po naszej wyspie. Gdy ta nietrudna misja się powiedzie nie pozostaje nam nic innego jak udanie się do stoczni i zakupienie okrętu. Wyobraźcie sobie moje zdziwienie, gdy okazało się, że jeziorko nie posiada wiru, przyznam się, że wpadłem w lekką panikę i szukałem rozwiązania na chybił trafił. Po kilku minutach odkryłem coś fascynującego - monolit na wodzie, wyglądający jak zwykła skalna dekoracja - przyznam, że troszeczkę się uśmiałem, z tak trywialnego rozwiązania, na które nie wpadłem i od razu bez chwili wahania przekroczyłem jego próg. Kilka dni podróży i miasto Abaddon było już moje.

Ocena końcowa tych trzech misji jest jak najbardziej pozytywna, gra, a właściwie dodatek zapowiada się z dobrej strony. Gracz dostaje od dyspozycji nowy zamek, kilka łamigłówek i trzy misje osadzone w świecie nowych budynków i dekoracji. Nieco odświeżony interface dodaje tylko uroku całej grze, a stary i kultowy klimat sprawia, że aż chce się grać i grać.


Permalink

Mam problem z HOTA. Zainstalowałem ten dodatek na Złotą Edycję od CD Projekt, uruchamia się, ale wywala mnie na wczytywaniu gry, gdy chcę użyć nowy zamek (menu główne działa i daje mi wybór The Cove.). Także kiedy uruchamiam kampanię, to wystarczy, że zrobię ruch nowym bohaterem i znów 'posypka':(. Wygląda na to, że Heroes 3 HD mod też uruchamia HOTA, ale to nic nie zmienia. Używam laptopa Toshiba P750 z Win7Ultimate+SP1. Proszę o radę, długo czekałem na ten dodatek, jako lojalny fan 'trójki' i nowy zamek, to dla mnie cenne złoto, a WoG to była jedynie ciekawostka (bardzo niestabilna i przekombinowana zresztą, do tego ERA to lipa).

Liczba modyfikacji: 2, Ostatnio modyfikowany: 7.01.2012, Ostatnio modyfikował: Nomad

Permalink

Jeżeli ściągnięcie i zainstalowanie dodatku jeszcze raz nie pomoże, to możliwym jest, iż połączenie polskiego SoDa (z angielskim kodem gry) i rosyjskiej Hoty w wersji beta na laptopie z Windows 7 po prostu nie działa. W takim wypadku, o ile rzecz jasna podałeś wszystkie ważne szczegóły, radzę Ci po prostu poczekać na angielską wersję dodatku. Powinna wyjść niedługo.