Imperium

Behemoth`s Lair

Najbardziej efektywny zamek na randomkę

Permalink

Jaki zamek najlepiej sprawdza się na losowych mapach? Wykluczamy oczywiście Nekropolie. Ja obstawiam twierdze: zamek tani, silny, posiadający szybkie jendostki.


Liczba modyfikacji: 2, Ostatnio modyfikowany: 17.01.2014, Ostatnio modyfikował: Hellburn

Permalink

Forteca ma na losowej mapce dużą przewagę. Nie dość, że naokoło niej zawsze jest śnieg, który bardzo utrudnia życie agresorom, to jeszcze częściej niż normalnie można znaleźć w pobliżu zamku dużo zasobów, które są niezbędne w rozbudowie tego zamku.

Permalink

Randomka to zbyt ogólnie powiedziane...bo od tego co najlepsze zależy rodzaj randomki (balance, blockbuster, zwykły) i rozmiar.
Ja gram zawsze Random M balance 130% i tam rządzi bastion.


Permalink

Cóż templatów do randomek jest całkiem sporo ...

Kumbat ma oczywiście rację co innego sprawdzi się na "Gimli Revange" inaczej niż na "Random balance"

Co do ramparta... Ten zamek sprawdzi się na każdej randomce , gdyż przeważnie takie randomki są uboższe od fix'ów a rampart jest b. tani .

Generalnie dużo zalezy też od wybranego poziomu trudności , jak i rozmiaru mapy.

Stronghold i Fortress też się nadają na randomki , ale tu trzeba założyć , że powinniśmy postawić 7 level w pierwszym tygodniu a o to łatwiej na normal niz na hard ...

Castle natomiast moim zdaniem to kiepski wybór. Zamek jest silny nawet bez aniołów ale strasznie drogi ... moim zdaniem to znaczna wada bo na randomce różnie z kaską bywa.

Co do "Tower" czy też jak to w polskiej wersji "fortecy" (BTW powinni kogoś ukarać za to tłumaczenie) to moim skromnym zdaniem jest to kiepski wybór niezaleznie od mapy jaką gramy ... Zamek strasznie drogi i posiadający mało zalet, które by to rekompensowały. Teoretycznie nadawałby się na jakiegoś dużego bogatego fix'a , ale ja na taką mapkę wybrałbym Castle , który też jest drogi ale o wiele lepszy od Towera.


Permalink

Jeżeli chodzi o mnie to na random M wybrałbym Rampart(btw mój ulubiony zamek w HIII, HIV, HV). Jest tani i ma dobre jednostki. Zamek bardziej defensywny( krasnoludy i drzewce są bardzo powolne a elfy strzelają wyśmienicie więc dobrze jest ich bronic i czekac aż komp do nas przyjdzie). Jedyną słaba jednostką są imho pegazy.


Permalink

Terqumbinus

Forteca ma na losowej mapce dużą przewagę. Nie dość, że naokoło niej zawsze jest śnieg, który bardzo utrudnia życie agresorom

I tak samo utrudnia życie tobie...

Terqumbinus

to jeszcze częściej niż normalnie można znaleźć w pobliżu zamku dużo zasobów, które są niezbędne w rozbudowie tego zamku.

Jestem ciekaw skąd to stwierdzenie "częściej"?

Val Gaav

Stronghold i Fortress też się nadają na randomki , ale tu trzeba założyć , że powinniśmy postawić 7 level w pierwszym tygodniu a o to łatwiej na normal niz na hard

Skoro zakładasz nawet hard, to teraz sobie pomyśl kto na tym poziomie szybciej postawi 7 lvl, twierdza, czy inny zamek?


Liczba modyfikacji: 8, Ostatnio modyfikowany: 11.06.2006, Ostatnio modyfikował: Dragonthan

Permalink

Dragonthan

Skoro zakładasz nawet hard, to teraz sobie pomyśl kto na tym poziomie szybciej postawi 7 lvl, twierdza, czy inny zamek?

Stronghold oczywiście ... Jednak taki rampart np poradzi sobie doskonale bez 7 levelu (zreszta i tak nie może go postawić aż do 2giego tygodnia)

Podstawową zaletą stronghold zaś jest to że stawia behemothy + castle w pierwszym tygodniu . Na hard zaczynasz z 7 kryształu , co jeśli będziesz mieć wyjątkowego pecha i nie znajdziesz żadnej kupki na mapie? Oczywiście to takie gdybanie bo rampart też może mieć ciężką przeprawę jeśli zabraknie drewna przy losowaniu mapy.

Tristan

. Jedyną słaba jednostką są imho pegazy.

Pegazy to naprawdę dobra jednostka ... Mają przyrost +10 czyli wiekszy niz inne jednostki z tego poziomu + niesamowity speed ... W póżniejszej fazie gry każdy heros lata po mapce z 1 ulepszonym pegazem by chodził szybciej. Ta jednostka przydaje się też do blokowania/ eliminowania łuczników . Poza tym czasem nie warto ulepszać zielonych smoków (lepiej wykupic całą armię za tą kaskę i atakować) wtedy srebrny pegaz będzie najszybsza jednostką w w armii .


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 12.06.2006, Ostatnio modyfikował: Val Gaav

Permalink

Val Gaav

Stronghold oczywiście ... Jednak taki rampart np poradzi sobie doskonale bez 7 levelu (zreszta i tak nie może go postawić aż do 2giego tygodnia)

Stronghold też nie ma źle bez 7-lvl, jedyny minus to brak cyklopów przez conajmniej 3 tygodnie, ale zato starcza kasy na pozostałe jednostki. Problem pojawia się, tak jak wspomniałeś wcześniej z kryształem i właściwie to jest jedyny minus. Rampart potrzebuje jednak do rozbudowy więcej kasy. Rampart posiada jednak pewną przewagę: teren na którym się losuje --> trawa, po której znacznie szybciej się porusza bohater niż po pustyni. Jedną rzecz mają wspólną: potrzebę kryształu :)

Val Gaav

Poza tym czasem nie warto ulepszać zielonych smoków (lepiej wykupic całą armię za tą kaskę i atakować) wtedy srebrny pegaz będzie najszybsza jednostką w w armii .

Pegaz przegrywa jednak szybkością z Cytadelą (ważki)


Permalink

Oczywiście trzeba wziąć pod uwagę najważniejszy punkt a więc rozmiar randomki.
Jeżeli jest to mapa mała(np. M, na S w ogóle nie gram) to nie wątpliwie Rampart jest najlepszy, przynajmniej tak wynika z moich doświadczeń...

Na XL gra się całkiem inaczej, ma się więcej spokoju na rozbudowę etc. etc. A więc dla mnie na XL najlepszym wyborem oczywiście jest Nekropolia, ale jej tutaj nie wliczamy.
Na tego rodzaju mapach każdym zamkiem można bardzo wiele osiągnąć, bez wyjątku. Oczywiście trzeba liczyć troszkę na szczęście i umiejętnie się rozwijać.

Jeśli już miałbym wybierać to myślę, że na XL wybrałbym Castle, jednostki bardzo silne ale też i drogie choć z drugiej strony w późniejszym stadium gry chyba mało kto ma kłopoty z kaską(tak myśle:)


Liczba modyfikacji: 3, Ostatnio modyfikowany: 12.06.2006, Ostatnio modyfikował: Puzon

Permalink

Ja lubie dwa zamki. gram imi często. malo kiedy mnie zawodzą. jest to nekroporia i zamek. nekroporie szybko się rozwija(tanie budowle, ale słabe wojsko, ale to zależy ile mam szkiletów jak masz 20000 tys. i wiecej to nikt niepodskoczy) zamek drogie budowle( silne wojsko,drogie, aniolowie wskszeszaja to wielki plus!0.

[scalenie: 12.06.2006 14:56]

czesto podczas gry aniołowie lub szkielety ratowały mnie. Polecam te zamki
jak ktos ma jakies pytania to prosze odpowiem.

[scalenie: 12.06.2006 15:01]

A tak wogole zamkiem można grac każdym! tylko zalezy od minerałów i ustawienia na jakim zaczynasz. jak dobrze trafisz to zamek masz rozwiniety dobrze w ciagu 2 tygodni
kapitor, zamek, jednoski wszystkie. aniołó jest dobry ale jak trafisz w plansze słabom w surowce to potobie
a szkieletemi zawsze sie jakos rozwinesz.

Liczba modyfikacji: 2, Ostatnio modyfikowany: 12.06.2006, Ostatnio modyfikował: Holek

Permalink

Jak dala mnie na randomke najlepszym zamkiem jest Castle. Moze i faktycznie jest to zamek dosc drogi ale z mojego doswiadczenia na mapach losowych pojawia sie bardzo duzo konserwatoriow gryfow gdzie za pokonanie gryfow dostajemy od 3 do 5 aniolow. Powoduje to ze nie musimy sie spieszyc zbytnio z budowa 7 poziomu na zamku gdyz jednostki te zapewnimy sobie z planszy.


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 12.06.2006, Ostatnio modyfikował: Fireheart

Permalink

Dragonthan-behemoty w twierdzy w 1 weeku są konieczne bo to jest właśnie główna siła tego zamku rokami dużo nie zdziałamy gdy przeciwnik będzie miał bastion i jednorogi+zamek w pierwszym tygodniu.
Na M i L (na S nie gram) biore bastion, na XL dawno nie grałem ale podejrzewam że wziąłbym właśnie twierdze z Cragiem na czele (na XL można ładny lvl zrobić i specjalność Craga jak najbardziej w modzie).
Do posta wyżej-to zależy o czym mówisz..o grze single czy multi.
Bo w multi (na turniejach) zabronione jest korzystanie z tarasu gryfów (czy jak to się tam nazywa) więc nie jest tak łatwo.
Jeszcze taki szczegół-zakres aniołów wynosi 2-5 a nie 3-5.


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 12.06.2006, Ostatnio modyfikował: Kumbat

Permalink

Kumbat

Dragonthan-behemoty w twierdzy w 1 weeku są konieczne bo to jest właśnie główna siła tego zamku rokami dużo nie zdziałamy

Czyżby? Sam dostawałem nieraz baty od ludzi, którzy grając tym zamkiem nie mieli behemotów. Główna siła zamku to roki i wilczy jeźdzcy. Jak mamy Behemoty, wszystko rzuca się na nich, więc z założenia można je już "wykluczyć" z armii.

Kumbat

gdy przeciwnik będzie miał bastion i jednorogi+zamek w pierwszym tygodniu.

Zbyt optymistyczne założenie :)


Permalink

STronghold ma jeszcze pewna wadę :
>Brak szybkiej jednostki na paczątku , która przyśpieszałaby herosów. Rampart ma centaury+ ulepszenie = 8 speed ... Najlepszy zaś pod tym względem jest fortress , który ma właśnie "ważki"

Nie wiem może ktos powie by ulepszyć wilki, ale ja jakoś tak nigdy nie zagrałem ... tu wielkim minusem jest , że ulepszenie wilków wymaga ulepszenia goblinów ... ( Owszem mozna zainwestować w thunderbirdy , ale to raczej tylko głownego herosa przyspieszy a nie resztę zbieraczy.

Dragonthan

Główna siła zamku to roki i wilczy jeźdzcy.

Tu się zgadzam , obie te jednostki są bardzo dobre .... Często pomijany jest ogr, a przecież ma on aż 60hp (najwięcej na 4 levelu) . Co więcej jest szybszy od rampartowych drzewców (a ma ten sam przyrost)
Moim zdaniem o sile stronga decydują : behemothy , wilki , thunderbirds i właśnie ogry . Każda z tych czterech jednostek jest jedną z lepszych na swoim poziomie.


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 12.06.2006, Ostatnio modyfikował: Val Gaav

Permalink

Chmmm...
Lubię dungeona. Zazwyczaj zaczyna on w podziemiu, gdzie przez pewien czas ma immunitet. Na mniejszych pozwala to na spokojną rozbudowę.
Jeśli chodzi o armię, lubię twierdzę - powody napisali dużo wcześniej. Cytadela (czy fortess, jak kto woli) byłaby bardzo dobra (Bron! Wiwerny! Ważki!), ale bagno strasznie ogranicza.

Permalink

Dragonis

zazwyczaj zaczyna on w podziemiu, gdzie przez pewien czas ma immunitet. Na mniejszych pozwala to na spokojną rozbudowę.

Czy ja wiem... to zależy jak się wylosują teleporty, bo zazwyczaj jest tak, że w ciągu dwóch dni można przejść od zamku swojego do zamku wroga...


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 14.06.2006, Ostatnio modyfikował: Dragonthan

Permalink

Ja na randomkach wybieram albo twierdze albo cytadele. B. latwo rozbudować z małymi kosztami i w krótkim czasie, jednostki silne i niektore szybkie. Jak sie doda do tego dobrego bohatera na wysokim lvl ( no i marzenie kazdego barbarzyncy - kula [zapomnialem nazwy:P] ktora blokuje czary na polu bitwy ) to mieszanka jest to stworzona do wygrywania;]


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 8.07.2006, Ostatnio modyfikował: Dragonthan

Permalink

To ja teraz podam swoją wizję, z którą spierałem się na wyższością Bastionu lub zamku z Kumbatem.

Przedewszystkim nas główny bohater to Tyris, nie inaczej. Grając zamkiekm na radom M, bez podzziemi, bez wody, na 130% zawsze w pierwszym tydz mam koinki, monki, zbrojnych, luczniko, pikow, a jak sa dobre wiatry to nawet cytadele:D
Jezeli wiec dobrze popatrzymy juz w 2 tydz bedziemy rozporzadzali 5 konikami przy dobrych wiatrach...a wiec wszystko co mamy dokola jest w zasiegu naszer reki i to bez pardonowo...spokojnie sie rozwijamy, budujemy zamek, jesli zas mamy duzo kasy ze skrzynek itd. nie stawaim ratusza a zbieram kse( wcześniej było już wspomniane że zamek to jednak piekielnie drogi zamek:[ ) by wybrać wszystkie jednostki w następnym tydz.
W 7 dniu buduje upgr. na koniki, a w 1 na krzyżowców, monki albo gryfy, chyaba że mam więcej kasy to ulepszanie zaczynam znacznie wcześniej...(oczywiście kuszniscy upgr. na początku 2 tydz.)
Następnie albo spokojnie czekamy na komp, albo ruszamy sami, jak już chcemy.
Trzeba przyznać że tyris z 10 czempionami jest bardzo, al to bardzo groźna, jeśli więc mamy upgr. kuszników i monków, na nic zdadzą się elfy, bo je można po prostu wystrzelać:D i są niegroźne. W ten sposób role odwracają sie i to my gramy zaporą:D. Jeszcze jak by był mass slow to bastion bez szans bo krasnal i ent dojdą po fakcie...
Niezłe no nie?
Aczkolwiek trzeba przyznać że minusem jest fakt iż treba bawi ć sie np. w kuźnie...co nie daje możliwoście budowy zamku w pierwszym tydz.,
druga wada to to że jest drogi, więcej nie bardzo widze:D


Permalink

Powiem tyle Krewal-po naszej ostatniej walce (gdzie final battle był wyjątkowo w 6 tygodniu) zrozumiałem że bastion ma przewage nad zamkiem (chodzi o strzelców) ale do czasu...w 4-6 tygodniu (jeszcze musimy przetestować kiedy dokładnie) role się odwracają.
Ale jest też pewien haczyk, jak się gra zamkiem i mapka nie wylosuje się fajnie nie wylosuje (chodzi o kase) to lipa i już można się poddać bo ten zamek jest strasznie uzależniony od kasy.


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 16.06.2006, Ostatnio modyfikował: Kumbat

Permalink

rzeczywiście masz Kumbat w tym dużo racji, bo jeśli nie możesz wybrać wszystkich koników a nie masz ich ulepszonych, to jesteś bez szans
Ale jeśli chodzi o fixy to uważam, że jest to bezpardonowo naj zamek...uważam że nawet strongold nie da rady...chociaż wiele zależy oczywiście od mapy, od gracza i jego taktyki, to jasne jak słońce:D