Imperium

Behemoth`s Lair

Extremalna wiedza o HoMM IV

Permalink

Nie "Ognistej Tarczy", tylko "Ognistej Aury". I nie zgodzę się, bo nie są to dodatkowe ataki, tylko obrażenia doliczane każdorazowo po zaatakowaniu istoty wręcz przez bohatera. Także ta odpowiedź jest raczej błędna (czy może raczej nie wnosi nic nowego), choć może warto ją dopisać jako alternatywną wersję :)

Permalink

Tabris

Pytania natury logistycznej.
Jak można przemieścić armię bez zużywania pkt. ruchu?

Posiadając bohatera z magią ładu na poziomie eksperckim, wraz z czarem "Portal miasta", można go przemieścić z armią bez zużywania pkt. ruchu.

Permalink

Corwin

Tabris: Pytania natury logistycznej.
Jak można przemieścić armię bez zużywania pkt. ruchu?

Posiadając bohatera z magią ładu na poziomie eksperckim, wraz z czarem "Portal miasta", można go przemieścić z armią bez zużywania pkt. ruchu.

Owszem, to kolejna metoda, ale nie wszystkie zostały wymienione.


Permalink

Tabris

Owszem, to kolejna metoda, ale nie wszystkie zostały wymienione.

Jeszcze portale i wiry przenoszą armię bez zużycia punktów ruchu.


Permalink

Irydus

Jeszcze portale i wiry przenoszą armię bez zużycia punktów ruchu.

Kolejna możliwość, ale nie wszystkie jeszcze wyczerpano.


Permalink

Ucieczka przenosi od razu do najbliższego miasta bez zużycia punktów ruchu. Molo na wodzie. Przejście podziemne.


Permalink

Czy SI potrafi odpowiadać na pytania ustawione w zdarzeniach? Jeśli tak, to jak odpowiada?

Jak zrobić w edytorze, by bohaterowie mieli inne niż zazwyczaj umiejętności początkowe? Np. barbarzyńcę bez walki z taktyką?


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 1.01.2014, Ostatnio modyfikował: Taro

Permalink

SI nie potrafi odpowiadać na pytania, więc żadna akcja z gałęzi skryptu nie zostanie wykonana. Gra nie wywołuje skryptu zapytania dla gracza komputerowego.

Aby zmienić standardowe umiejętności bohatera najpierw stwórz bohatera na mapie. Następnie wejdź w jego opcje i w polu umiejętności zaznacz "custom". Naciśnij OK. Wejdź w opcje jeszcze raz i zmień w zakładce "general" jego klasę bazową. Naciśnij OK. Wejdź jeszcze raz w ustawienia bohatera i przejdź do zakładki umiejętności. Zauważysz ze bohater ma umiejętności bohatera którego pierwotnie stworzyłeś. Zauważ jeszcze, że możesz usuwać te umiejętności tworząc gracza z poziomem równym -1. O ile pamiętam, gra albo się zawiesi albo ustawi poziom gracza na 255 (tak jest to możliwe, ba nawet możliwe jest ustawienie poziomu na 65535). Dokładnie nie pamiętam, trzeba to przetestować.


Permalink

Z tego co sprawdzałem kiedyś:
Bohater (Barbarzyńca), któremu ustawimy poziom na -1, rzeczywiście startuje na poziomie -1.
Możemy nim nawet trochę pojeździć po mapie. Jednak po interakcji z niemal dowolnym obiektem lub skryptem dostajemy 2 poziomy.
Są jednak wyjątki:
1. Zapisanie i odczytanie gry powoduje zmianę poziomu -1 na poziom 65535.
2. Wywołanie skryptu 'zwiększ poziom' na neutralnym bohaterze o poziomie -1 przestawi jego poziom do 65535 w WoW-ie, a do 255 w Equilibris.
3. Wywołanie skryptu 'zwiększ poziom' na bohaterze gracza o poziomie -1 zwiększy jego poziom do 70 lub niższego, o ile maksymalny poziom dla danego gracza na danej mapie jest niższy.
4. Wywołanie skryptu 'zwiększ poziom' na bohaterze o poziomie 65535 w WoW-ie nie zmieni jego poziomu, a w Equilibris... przestawi jego poziom na 255!

Ad. 4.
Ognisty Krąg jest rzucany na cel i zawsze uderzy tam, gdzie klikniemy.
Kula Ognia jest natomiast rzucana w kierunku celu i może do niego nie dolecieć.
Przykład: Ustawiamy formację 'czworobok', Czarodziejskie Smoki w środku, przed nimi Czarne Smoki. Atakujemy neutralne Czarodziejskie Smoki i obserwujemy ich zachowanie. Ich Kule Ognia nie dolatują do naszych Czarodziejskich Smoków, tylko zatrzymują się na Czarnych Smokach. Ale i tak się odbijają. :D

Jeśli będziemy sterować oboma stronami, to też można rzucić tak Kulę Ognia, żeby nie przeszła między Czarnymi Smokami.

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 27.01.2014, Ostatnio modyfikował: Warzyw

Permalink

Co do pytania o zadawaniu pytań dla AI, zła odpowiedź. Nie wiem jak w EQ, ale w H4 WoW jest inaczej niż napisałeś.


Permalink

Ja też mam parę pytań (może się już pojawiły):
-czy umiejętności taktyki kumulują się (jeśli jest np. 2 bohaterów), czy taktyka działa na innych bohaterów?
-to samo ze zwiadem, czy on się kumuluje (jeśli jest więcej bohaterów)
-czy prawdopodobieństwo ogłuszenia zwiększa się wraz z zadawanymi obrażeniami??
-czy istnieje na mapie przygody coś takiego jak góra albo nizina? jeśli nie to dlaczego czasami możemy zrobić (pod koniec ruchu bohaterem) 1 ruch w jedną stronę a w drugą ani jednego?
-ile można przyzywać najwięcej demonów (demonologia)?
-jeśli chodzi o klasy, jaka będzie klasa jeżeli będę miał np. magię życia, walkę i zwiad na arcymistrzowskim (wszystkie umiejętności)?
-jak liczona jest droga z karawan (w linii prostej czy jak)?
-czy np. jeśli 2 bohaterów w armii posiada po dwie rękawice jeźdźca to czy ruch zwiększy się o 100% czy tylko o 50%?
-czy jest jakaś dodatkowa premia za posiadanie wszystkich 5 umiejętności magii (oprócz arcymaga)
-czy "kradzież zaklęć" może też ukraść premię z artefaktów?

Dużo tych pytań ale nie dawały mi spokoju. Jeśli któreś się powtórzyły, sorry! :)


Permalink

Mance Rayder

Ja też mam parę pytań (może się już pojawiły):
-czy umiejętności taktyki kumulują się (jeśli jest np. 2 bohaterów), czy taktyka działa na innych bohaterów?
-to samo ze zwiadem, czy on się kumuluje (jeśli jest więcej bohaterów)
-czy prawdopodobieństwo ogłuszenia zwiększa się wraz z zadawanymi obrażeniami??
-czy istnieje na mapie przygody coś takiego jak góra albo nizina? jeśli nie to dlaczego czasami możemy zrobić (pod koniec ruchu bohaterem) 1 ruch w jedną stronę a w drugą ani jednego?
-ile można przyzywać najwięcej demonów (demonologia)?
-jeśli chodzi o klasy, jaka będzie klasa jeżeli będę miał np. magię życia, walkę i zwiad na arcymistrzowskim (wszystkie umiejętności)?
-jak liczona jest droga z karawan (w linii prostej czy jak)?
-czy np. jeśli 2 bohaterów w armii posiada po dwie rękawice jeźdźca to czy ruch zwiększy się o 100% czy tylko o 50%?
-czy jest jakaś dodatkowa premia za posiadanie wszystkich 5 umiejętności magii (oprócz arcymaga)
-czy "kradzież zaklęć" może też ukraść premię z artefaktów?

Dużo tych pytań ale nie dawały mi spokoju. Jeśli któreś się powtórzyły, sorry! :)

1. Taktyka działa na całą armię a nie jednego konkretnego bohatera.
2. Liczy się ten bardziej rozwinięty zwiad. To dość oczywiste, patrząc na opis tej umiejętności.
3. Nie zauważyłem takiej zależności grając frakcją Życia i giermkami. Szczególnie, że to giermki najczęściej zostają podzielone na pojedyncze sloty, a zdarzało się nie raz, że owa "jedynka" ogłuszała jednostkę.Także nie sądzę by obrażenia determinowały częstość ogłuszania.
4. W Heroes IV można wypiętrzać warstwy terenu, zatem istnieją niziny albo wyżyny.
5. Nie wiem. Kwestia artefaktów, poziomu bohatera, statystyk. I tak maksymalnego wyniku nie osiągniesz w normalnej grze.
6. Na klasę ma wpływ kolejność wybierania umiejętności. Jedna klasa pozostaje już niezmienna. Czyli jeśli zostaniesz Władcą płomieni to co byś nie robił nie zostaniesz już np. łupieżcą. Z tych konkretnych umiejętności, które podałem nie jestem pewien co wychodzi. No i zależy od kolejności. Jeśli np. najpierw rozwiniesz magię życia i walkę to klasą powinien być Paladyn.
7. Droga z karawan jest liczona jako najkrótsza rzeczywista droga z siedliska do miasta, z tymże jednostki poruszają się wtedy z maksymalną prędkością - 30 pól/ dzień. Zauważ, że jeśli ktoś blokuje drogę (np. wrogi bohater) dostaniesz informację, że karawana nie może dotrzeć do wskazanego zamku.
8. Pojedyncza para rękawic daje 25% więc nie widzę powodu dla którego premia wynosiła by 100%. 50% także nie wynosi. Niezależnie czy mamy jedną czy dwie czy czternaście par rękawic, premia jest ta sama.
9. Większy fun płynący z gry. Nie.
10. Raczej nie. Czar ściąga zaklęcia z jednostki, więc nie liczyłbym, że ściągnie np. premię mikstury nieśmiertelności.

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 5.02.2014, Ostatnio modyfikował: Mateusz

Permalink

Mateusz

6. Na klasę ma wpływ kolejność wybierania umiejętności. Jedna klasa pozostaje już niezmienna. Czyli jeśli zostaniesz Władcą płomieni to co byś nie robił nie zostaniesz już np. łupieżcą.

Serio? O.o Może i są niskie szanse, ale przecież jeśli poziom każdej z tych umiejętności będzie najwyższy u naszego bohatera, to przecież jego klasa zmieni się na odpowiednią (np. Alita Eventide była u mnie przez chwilę Zabójcą :D).

Mateusz

10. Raczej nie. Czar ściąga zaklęcia z jednostki, więc nie liczyłbym, że ściągnie np. premię mikstury nieśmiertelności.

A ja myślę, że ściągnąłby, ponieważ działa ona jak zaklęcie "Anioł Stróż" i może zostać ściągnięta przez Złe Oko jeśli mamy 100% odporność na magię.

Mance Rayder

-jeśli chodzi o klasy, jaka będzie klasa jeżeli będę miał np. magię życia, walkę i zwiad na arcymistrzowskim (wszystkie umiejętności)?

Jak powiedział Mateusz, zależy od kolejności, w jakiej będziesz zdobywał te umiejętności (na poziomie dominującym), a będzie to:
a) Paladyn
b) Łowca
c) Prorok

Mance Rayder

-ile można przyzywać najwięcej demonów (demonologia)?

Nie potrafię policzyć, ale zapewne najwyższy wynik da się uzyskać przywołując Chowańce z Demonariuszem jako Demonolog, z najwyższym poziomem Demonologii i Medytacji oraz na najwyższym możliwym poziomie (patrz wyżej).
Możliwe, że o jakimś artefakcie zapomniałem, ale cóż... :)

Permalink

Wtrącę się: jeśli mamy dwie pary rękawic jeździeckich, to premia u jednego bohatera do ogólnego ruchu armii kumuluje się. Ogólnie "pierścienie" tak mają. Np. dwa P. Wojownika dają skumulowaną premię do ataku.


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 5.02.2014, Ostatnio modyfikował: Taro

Permalink

Mance Ryder

-czy umiejętności taktyki kumulują się (jeśli jest np. 2 bohaterów), czy taktyka działa na innych bohaterów?

Taktyka nie działa na bohaterów. Umiejętności taktyki nie kumulują się. Przy obliczaniu skuteczności taktyki zawsze brana jest pod uwagę ta premia od bohatera, która jest najwyższa. Jeżeli mamy bohatera 1, który ma Obronę na poziomie 4 (40%) i 2, który ma Tarczę stabilności (+30% Obrona) to premia dla jednostek wyniesie 40% niezależnie, od tego, który bohater jest pierwszy. Gdy jednak damy Tarczę bohaterowi 1, umiejętność i artefakt skumulują się, dając łączną premię +70% do obrony.

Mance Rayder

-czy prawdopodobieństwo ogłuszenia zwiększa się wraz z zadawanymi obrażeniami?

O ile wiem, choć to intuicyjne wnioskowanie, porównuje tutaj liczbę pkt życia giermków z pkt życia celu. Podobnie jest, zdaje się, u meduz, choć zawsze istnieje jakaś szansa na ogłuszenie.

Król Za Murem

-czy istnieje na mapie przygody coś takiego jak góra albo nizina? jeśli nie to dlaczego czasami możemy zrobić (pod koniec ruchu bohaterem) 1 ruch w jedną stronę a w drugą ani jednego?

W HoMM są dwa rodzaje ruchu. Prosty i po skosie. Po skosie kosztuje o 25% więcej pkt ruchu. W H4 istnieje rzut izometryczny, więc skos i prosto są jakoby przestawione. Generalnie, gdy masz 1 pkt ruchu możesz się ruszyć prosto, ale już nie po skosie. Oczywiście należy tu uwzględnić podłoże, umiejętności i artefakty bohatera.


Liczba modyfikacji: 3, Ostatnio modyfikowany: 5.02.2014, Ostatnio modyfikował: Tabris

Permalink

Jak sprawić, by czarem Miejski Portal udać się dokładnie do tego miasta, którego chcemy? Zakładając, że mamy tych miast więcej niż jedno, np. 5.


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 10.08.2014, Ostatnio modyfikował: Taro

Permalink

Trzeba zablokować wejścia do miast, do których nie chcemy się przenieść. Niestety, jest to niemożliwe jeśli mamy zbyt wiele miast, bo nie można posiadać zbyt wielu drużyn. Niemniej, jeśli droga do najbliższego miasta jest zablokowana, to zaklęcia Portal Miejski przeniesie nas do najbliższego innego naszego miasta.

Permalink

Hihihihi, jak zrobić zrzut ekranu, wyglądający np. tak?


Permalink

Hehehe, trzeba użyć kodu oszustwa nwc_Excalibur, niewymienionego w poradniku do gry (który notabene jest jakiś oszukany:

Elf
(poziom 2) – bardzo dobra jednostka strzelajàca. Atakuje dwa razy, ma
zdolność „pierwszego strzału”. Oczywiście jest mało wytrzymała, ale na pewno
to lepsza opcja niż Białe tygrysy. Ocena: 4+.
Biały Tygrys
(poziom 2) – szybka, zadajàca dużo obrażeń jednostka. Ma
jednak tego pecha, że konkuruje z Elfami i dlatego też bardzo rzadko warto
jest się na tygrysy zdecydować. Mimo tego ocena: 4.

)

Zresztą, wielu innych kodów brakuje. Pełną chyba listę można znaleźć w Tawernie.

Permalink

Nie wiedziałem, że w tawernie to opisali. Wreszcie jakiś powód, żeby ich szanować. Ja w akcie niewiedzy zanim się o tym dowiedziałem, to zrobiłem taki obraz z mojej mapy ręcznie w MS Paint, wklejając kawałki :P

A ten poradnik (gram.pl z cdprojekt) też mam w pdf i byłem zażenowany czytając go.