Imperium

Behemoth`s Lair

[archiwum] Jaskiniowy dział Heroes 4 - renowacja

Permalink

Ja jednak jak zabłąkany bumerang wrócę do psychologi zwierząt... No, bo oni poznają naukę o umysłach zwierząt, czy psychikę zwierząt przez obcowanie z nimi?


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 27.03.2010, Ostatnio modyfikował: Laysander

Permalink

Ehhh... właśnie przejrzałem opisy klas zaawansowanych - większość do poprawy.

Ninja – w półświecie przestępczym są nie tylko złodzieje, są też zamachowcy. Wśród nich są ninja.

Zabójca - w półświecie przestępczym są nie tylko złodzieje, są też zamachowcy. Wśród nich są zabójcy.

Ten sam, błędny szablon, dla dwóch różnych klas? :P

Wódz – kiedy prymitywne ludy muszą się jakoś zorganizować wybierają spośród swojej szlachty wodza naczelnego.

Warlord wcale nie jest kimś prymitywnym. No i nie jest wodzem naczelnym.
Warlord jest osobą, która za pomocą siły swej armii rządzi jakimś terytorium.

Itp, itd.


Liczba modyfikacji: 2, Ostatnio modyfikowany: 27.03.2010, Ostatnio modyfikował: Avonu

Permalink

No przynajmniej opisy miast i klas podstawowych już nie wzbudzają kontrowersji ;)

Avonu
Wytknięte błędy zostały poprawione. Nie wiem czy wiesz, ale spośród dużej ilości wpisanych komend w notatniku wszystko zlewa się, a jak się potem czyta w przeglądarce to też widzi się w większości to, co chciało się napisać.

W opisie klas zaawansowanych starałam się wyłapać jednocześnie trzy elementy. Pierwszy to nazwa, drugi to potrzebne umiejętności, trzeci to otrzymane korzyści. Z tego powodu np. Lisza opisuję jako tego, który wysysa lata aby żyć. Mogę porobić nowe, ale naprawdę - dane na temat niektórych klas są właściwie zerowe i trzeba zmyślać.
A jak przy tym jesteśmy, to podajcie listę tych, które są mogą zostać. Przynajmniej będę wiedziała, czego nie psuć ;}

Enleth
No możesz poprawiać nawet bez mojej wiedzy. Ba, mogłeś poprawiać nawet nie pytając mnie o zdanie - w końcu ja nie jestem właścicielką ani żadną kierowniczką.

Laysander

No jak naprawdę Ciebie to razi to zmienię.

Permalink

Pytanie techniczne odnośnie klas zaawansowanych: Czy da się stworzyć taką tabelkę klas zaawansowanych, lecz by po najechaniu na nazwę klasy, pojawił sie jej opis - jak w w tym przypadku?
Wiem, że dać to się da, ale czy jest to możliwe do zrobienia w najbliższej przyszłości, czy też trzba by "trochę" nad tym posiedzieć?


Permalink

@Avonu: technicznie jest możliwe i nie wymaga aż tak wiele pracy.

Pozdrawiam


Permalink

Avonu, czy taka tabelka może być?
Z góry odpowiem na pytanie - litery mogłyby być większe, gdyby pole tekstowe też było większe.

Permalink

Ogólnie tak, nad detalami by trzeba popracować, ale o coś takiego mi chodziło.
Trzeba by jeszcze osobno wspomnieć o arcymagu.
I lisz a nie licz.


Liczba modyfikacji: 2, Ostatnio modyfikowany: 25.04.2010, Ostatnio modyfikował: Avonu

Permalink

Mam nadzieję, że uda wam się to zmienić wizualnie. Wiem, iż to tylko szablon, ale takie okropieństwo nie powinno trafić w finałowej wersji.


Permalink

Witam,

jestem dość liberalny jeśli chodzi o jakość kodu w nowym H4 i H3 i dotychczas przymykałem oko na semantycznie słabsze konstrukcje, ale to co pojawiło się w dziale Bohaterowie nie ma prawa ujrzeć światła dziennego. Nigdy. Mosqua - podałem Ci proste i eleganckie rozwiązanie oparte o CSS, które jest wystarczająco dobre dla działu bohaterów H5 (najechać na ikony podstawowych statystyk bohatera), to dlaczego nie miałoby działać w H4? Zwłaszcza, że zaprezentowane paskudztwo nie wyświetla się pod żadną przeglądarką choćby odrobinę przyzwoicie...

Pozdrawiam


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 25.04.2010, Ostatnio modyfikował: MiB

Permalink

Raz dwa piszę co i jak.

MiB, wiem że Twoja metoda jest prostsza (kilka funkcji zamiast kilkanaście), ale nie umiem z niej korzystać. Znaczy się pomimo wielu prób, starań, kombinowań i reedukacji oczekiwanego efektu nie było. Wiedząc, że każdy ma własne życie i ganiane z każdym problemem jest denerwujące zaczęłam poszukiwania innej drogi. W końcu coś znalazłam i to wykorzystałam. Mając w pamięci Twoją uwagę, że najważniejsze są display: block i display: none a z edukacji, że position: absolute jest koniecznością zaczęłam bawić się tą znalezioną metodą. Najważniejszym problemem był fakt, że jak ustabilizuję rozwijanie to ta sama funkcja powoduje, że belki z innych komórek są na widoku. Innym problemem jest to, że maksymalna dopuszczalna szerokość komórki to raptem 53 piksele (wtedy wszystko jest na styk). Przy okazji rozwinęłam znajomość CSSu i zamierzałam uprościć konstrukcję z innych poddziałów po uporaniu się z tą sprawą.

Nie wiem, czy dobrze zrobiłam poszukiwaniami czy lepiej by było jednak zawracać Ci głowę.

Jeżeli straciłam kredyt zaufania, lub macie już dosyć moich prób i kombinację piszę - dajcie mi czas do początku sesji, jak mi się nie uda to złożę dymisję. Honor trzeba mieć.

A teraz pozwólcie Panowie, że pójdę spać.

Permalink

@Mosqua: nie, nie utraciłaś kredytu zaufania. Faktycznie mam swoje życie i wolałbym, aby nie zawracać mi głowy na każdym kroku, ale przecież nie jestem jedynym technikiem w tym przybytku, prawda? Poza tym - podałem Ci gotowe rozwiązanie w 5 minut, więc wprowadzenie poprawek zajęłoby mi znacznie mniej czasu...

Pozdrawiam


Permalink

Hmm, zajęło to mi mniej czasu niż myślałam.

Tabelka poprawiona - komórki już nie latają w górę i w dół. Są odstępy. I chyba to była główny problem tej sprawy.

Permalink

U mnie to wyglada tak, z powodu bardzo elementarnego błędu jakim jest poleganie na rozmiarze czcionki w pikselach, w szczególności horyzontalnym. Zrobiłaś tekst łamany ręcznie wstawianymi <br/>, który u ciebie wygląda dobrze, bo masz w miarę standardowe ustawienie DPI (desktop albo laptop z dużą matrycą, jak sądzę). Ja, na subnotebooku z matrycą 12", mam całkiem inne DPI, przeglądarka próbuje to skompensować wyświetlając czcionkę większą w pikselach (nie wspominając już o tym, że to z pewnością nieco inna czcionka, dla której jest inaczej wykonywany m.in. kerning, co też ma wpływ na finalną szerokość tekstu), a strona się zupełnie rozsypuje. Ten sam problem będzie dotyczyć wielu użytkowników netbooków i innych urządzeń o niewielkich ekranach z nietypowym DPI.

MiB coś z tym później zrobi.


Permalink

Ja mam niby 17' ale też występuje u mnie jakieś dziwne zawijanie tekstu: Arcy-mag, Iluzjon-ista, Mag-bit-ewny.
Menu główne po lewej też nie działa poprawnie. Ucięta górna połowa, a odnośniki przesunięte w lewo.
Strona jest integralną częścią [...]. Copyright 2003-2010 - tego napisu nie widzę. Widać, że tam jest dopiero po zaznaczeniu.

Ps: NINJA xDD Hahaha! Padłem xD Kto by pomyślał...


Permalink

Na 21' to samo co u arcymaga albo Dagona...


Permalink

Cześć,

lista działa lepiej, ale nadal jej wykonanie pozostawia wiele do życzenia:

1) tag <head /> w środku kodu? WTF?!
2) skrypt JS w katalogu CSS...
3) niepozamykane tagi (stąd problemy z wyświetlaniem, o których wspomniał Dagon)
4) lista wypunktowana robiona za pomocą asterisków i złamania linii...
5) niepotrzebne pakowanie opisów klas w <dl />
6) zbędny potok tagów (font, b, i, u)
7) na plus jest domykanie tagów img ("/>") i atrybuty "alt", ale na minus brak artybutów "title" i jakieś śmieszne wartości w "alt" (powinna być normalna nazwa przedstawianej klasy)

Moje podejście (poprawiłem TYLKO pierwszy wiersz tabeli!; nie wiedziałem co zrobić z opisem Arcymaga). Zanim cokolwiek powiecie odświeżcie sobie cache ( "ctrl+r" lub "ctrl+f5").

Pozdrawiam


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 28.04.2010, Ostatnio modyfikował: MiB

Permalink

Mogliście już nie męczyć MiBa - sama bym coś pokombinowała.

Jeżeli nie przeszkadza wam fakt, że nie widać w tabelce pełnej nazwy klasy to by ten problem był z głowy kawał czasu temu. Jeżeli wam to odpowiada to już resztę tabelki sama dokończę.

Dla MiBa stawiam już 2 piwa, a dla Dagona 1 piwo. Jak tak dalej pójdzie to na następny zjazd jaskiniowców będę musiała kupić cały furgon trunków ;}.

Permalink

Odnośnie bohaterów - jest znacznie lepiej, w zasadzie to byłbym skłonny uznać to co jest, ale:
a) pełne nazwy nie mieszczą się w jednej linii,
b) gdy mamy do czynienia z np. M. Chaosu + M. Chaosu, zamiast umiejętności podstawowych, powinien się wyświetlać komunikat: brak premii albo klasa podstawowa.

Co do jednostek - ikonka jednostki jest otoczona białymi pikselami. Wydaje mi się, że lepiej by było porobić screenshoty z gry ukazujące jednostki w kwadracie (jak się poruszają). Ogólnie obecna wersja może być, choć wydaje mi się, że tabelka byłaby czytelniejsza.

Generalnie cieszę się, że idziesz do przodu.


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 8.05.2010, Ostatnio modyfikował: Taro

Permalink

Odnośnie jednostek:
1. Wszystko musi być w tabelce, bo teraz zdecydowanie nie wygląda to ładnie.
2. Ikonkę inicjatywy zamienić miejscami z ikonką punktów many.
3. Ikonkę obrażeń wstawić w miejsce ikonki punktów życia.
4. Ikonkę punktów życia wstawić w miejsce ikonki strzałów.
5. Ikonkę strzałów wstawić w miejsce ikonki obrażeń.
6. Dodać ikonkę doświadczenia, przyrostu oraz kosztu.
7. Zamiast ikony jednostki wstawić pomniejszony kwadracik (to o czym wspominał Taro).