Imperium

Behemoth`s Lair

Pominięte jednostki

Permalink
Nigdy nie uważaliście że świat HoMM V jest ciut ubogi w kwestii jednostek? Wpiszcie jednostkę lub rasy, których brakuje wam w "hirołsach", a które by pasowała.

Liczba modyfikacji: 2, Ostatnio modyfikowany: 29.12.2010, Ostatnio modyfikował: Dagon

Permalink
Brakuje mi tylko coś w stylu Reptilionów coś jak Fortress z HIII.
A z jednostek brakuje mi:
- nag
- behemotów
- gorgon :-)
Permalink
Mi tam brakuje:
Smoczych Golemów, Kryształowych Smoków, Behemotów, Bazyliszków
Permalink
Ja natomiast chciałbym w końcu ujrzeć wspaniałe miasta gnolli:) i norki niziołków.

Permalink
1.Przede wszystkim Behemoty!
2.Pegazy
3.Nagi
4.Gogi
5.Infryty
6.Rogate Demony
7. Złe oka
8.Meduzy
9.Mantikory
10.Roki
11.Gnole
12.Jaszczury
13.Żywiołów magii
15.KRYSZTAłOWYCH SMOKóW
Permalink
Zdecydowanie barakuje mi:
- wszelakich golemów. W trójeczce taki ładny komplet był a tu mamy tylko 3 :( Spokojnie można by dodać jeszcze diamentowego, złotego czy też kamiennego golema.
- NAGI! - jedna z moich ulubionych jednostek z 3
- Harpie - fajnie by było znów sobie takimi pofrówać :)
- Thunderbid - też uwielbiałem tą jednostkę
- Trole - co to za gra fantasy bez troli?
- i Knurzy jeźdźcy - genialny klimat :)))

A za behemotami nie tęsknię - równie dobrze zastępują je cyklopy moim skromnym zdaniem :)
Permalink
Mi brakuje jedynie bechemotów, gorgonów i zielonych barbarzyńców. Wiem, barbarzyńców mogę sobie zmienić jakimś modem, ale ja chcę, żeby twórcy sami wpadli na to, że barbarzyńcy to zieloni mają być!

Szkielet

[...] 6.Rogate Demony [...]


Przecież są rogate demony... 2 poziom o ile się nie mylę...
Permalink
Właśnie! bym bym zapomniał o knurzych jeźdźcach i gorgonach

Permalink
Temat sie nie kreci.... Mi brakuje armii...magicznej, mianowicie istot powstałych w wyniku magii(półsmoki, geniusze [ifryt,marid], aasimar, diabelstwa). Taka armia -w moim mniemaniu- miała by świetne zdolności magiczne i ofensywne (balory). Co sądzicie?
Permalink
Po pierwsze to nie D&D tylko HoMM, więc wszystkie diabelstwa niech sie trzymają z dala. Zresztą jedno takie "coś" istnieje - Sareth z Dark Messiaha.
Po drugie geniusze masz już - dżinny z Akademii.

A czego mi brakuje - miasta czarnoksiężników jak z H2 (bagna, góry, wodospad), zamiast mrocznych elfów.
Jest to idealne miasto na istoty ze wszelkich magicznych eksperymentów (hydry, scorpikory, minotaury, smocze golemy i inne).
Permalink
Avonu, chodziło mi o istoty których NIE BYŁO w uniewersum heroes, a nie o powrót starych istot z poprzednich części. Po drugie - dżiny to geniusze powietrza, a żywioły jeszcze trzy z zapasie są.
Permalink
Aasimarów wprawdzie w grze nie ma, ale swego rodzaju diabelstwami są orkowie...

To fakt, Hellscream wymienił geniuszy ognia (ifryt) i wody (maryd), ale nie jestem przekonany czy jest dla nich w Heroesach miejsce... Jedyne miasto, do którego pasują ifryty, to inferno, a marydy w sumie do żadnego . :P Zamek bagienny w HoMM III miał to do siebie, że zbyt wiele wspólnego z magią nie miał. ;] A geniusz to wg mnie istota ściśle związania ze Sztuką. Na upartego można wprowadzić rasę Nag, ale nasuwa się pytanie - po co? I w HoMM V już nowych zamków nie uświadczymy. :P

Poza tym z Nagami jest jeden problem - w HoMM III i IV były to jednostki niezwykle potężne, najlepsze (na równi z dread knightem) na 6 poziomie. Jak chciałbyś stworzyć 3 jednostki nag na niższych poziomach?
Permalink
Geniusze żywiołów... Po co? Są przecież żywiołaki. Byłoby to strasznie trudne do odróżnienia i dość dziwne. Nagi występowały w H3 i H4 i były zawsze pojedyncze. Zrobienie z nich trzech jednostek jest dość absurdalne.

W uniwersum (uniwersach) był już cały multum jednostek i poważnie wątpie, czy jakiekolwiek nowe jednostki są potrzebne.
Permalink
@Tabris
Nawet tak nie mów! W h5 są potrzebne kolejne jednostki. W porównaniu do poprzednich części jest ich bardzo mało. Nie biorę oczywiście pod uwagę alternatyw (traktuje je jako zwykłe ulepsznie). Chodzi mi głównie o małą liczbę neutrali. Przecież po części te właśnie jednostki budują klimat - występują z rzadka i nie łatwo mieć je w swojej armii przez co nie są tak "oklepane". Liczę że wraz z kolejnymi patchami to się zmieni.

Liczba modyfikacji: 2, Ostatnio modyfikowany: 16.02.2008, Ostatnio modyfikował: Dagon

Permalink
@Tabris: Miałeś w HoMM III problemy z odróżnieniem ifryta od żywiołaka ognia? ...no właśnie :) .
Ifryty, maridy i "te ziemi" (nigdy nie pamiętam jak się toto zwało... coś na d i z apostrofem... :P ) mogłyby się znaleźć. Nie jestem pewien tylko, czy nie jest to wymysł Sapkowskiego oparty luźno na faktycznej mitologii. Bo wg Arabów ifryt był typem dżinna, a marid typem ifryta. I wszystko to były demony i duchy, które utożsamiały wrogie człowiekowi siły natury.

A mi z jednostek, których nigdy nie było w HoMM zawsze najbardziej brakuje Sfinksa. Marzy mi się jako 7-poziomowa jednostka w Forge (taki kamienny, nie żywy)... Ale na ten zamek to pewnie nie ma co liczyć.

Swoją drogą, Dagonie, prezentujesz intrygujące podejście - z jednej strony nie liczysz jednostek ulepszonych z HoMM V, a z drugiej strony wypisujesz wsród brakujących w najnowszej części jednostek... ulepszenia golemów. I piszesz, że tam było ich 'aż tyle' - nooo, AŻ cztery, a tu mamy JEDYNIE trzy. Łojzicku, ale różnica :P .

Poza tym brakuje mi Nag, Harpii i Bastionu w starym składzie (się towarzystwo porozchodziło z niego, a mamy zamiast tego jakieś durne Sylvan).
Permalink
@Fristron: Nie miałem nigdy, ale tam pojawiały się tylko dwa rodzaje. A geniusz Ziemi to d'ao tak nawiasem.

@Dagon: Mi nie chodzi o niedodawanie kolejnych jednostek, zwłaszcza neutralnych, tylko wyciąganie kolejnych jednostek z kolejnych mitologii, lub tworzenia z jednej trzech. W h4 i h3 było tak dużo jednostek neutralnych, że swobodnie można je przywrócić, lekko modyfikując.
Permalink
@Fristron
Przecież w poprzedniej mojej wypowiedzi chodzi o neutrale! Bo gdyby liczyć wszystkie jednostki z ich alternatywami to w h5 jest ich najwięcej z całej serii.
A co do golemów to mamy Żelaznego i Stalowego - jedynie Obsydianowy jakis oryginalny powiew wprowadza. Wcześniej każdy był zupełnie różny od drugiego. A ponadto jak wspomniałem nie wszstkie z nich można było kupić w mieście. A w h5 jak wiesz golemy są TYLKO 3 (2 znich prawie identyczne pod względem budwy) i do nabycia tylko w Akademi :)
Permalink
@Dagon: Kamienne, Żelazne i Diamentowe Golemy w H3 też były prawie identyczne, jedynie przekolorowane/pokryte inną teksturą. Tylko Złoty miał inny model trochę. A Golemy z H5 mają lekko pozmieniane modele każdy.

@Tabris: IMO równie ciężko byłoby tam pomylić płetwiastego Żywiołaka Wody z geniuszowatym Maridem czy kroczącego Żywiołaka Ziemi z fruwającym D'ao.

Ale już może lepiej skończyć OT. :P

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 16.02.2008, Ostatnio modyfikował: Fristron

Permalink
Można by jeszcze dodać jakieś "swojskie" jednostki (chmurnik, leszy, strzyga, gorynicz, lamia). W końcu Nivial jest rosyjski.
Permalink

Hellscream

Avonu, chodziło mi o istoty których NIE BYŁO w uniewersum heroes, a nie o powrót starych istot z poprzednich części. Po drugie - dżiny to geniusze powietrza, a żywioły jeszcze trzy z zapasie są.


Więc czemu wymieniasz ifryty? Przecież były już w hirołsach. I pytałeś o rasy a nie o (pojedyncze) stworzenia. Więc brakuje mi rasy, która zajmowała by się tworzeniem stworzeń, a nie tylko budowaniem golemów jak magowie (choć wg historii, magowie też tworzyli nowe rasy).
Co do dżinnów, to na początek odsyłam do wikipedii. Ma znacznie dokładniejsze (a przynajmniej linki do takowych) dane niż D&D. :P

Hellscream

Nigdy nie uważaliście że świat HoMM V jest ciut ubogi w kwestii ras?


Prawdę mówiąc, to nie. Wiele ras i potworów wspomniano w historii tego świata. To, że nie zobaczyliśmy ich jeszcze w hirołsach, nie znaczy, że ich nie będzie gdzie indziej. Przykład: nagi czy zwierzoludzie (do tego można podpiąć gnolle, jaszczurki, harpie, meduzy).

W końcu Nivial jest rosyjski.


Ale Ubisoft jest francuską firmą i to jej pracownicy są odpowiedzialni za stronę fabularną (w tym i jednostki).

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 18.02.2008, Ostatnio modyfikował: Avonu