Imperium

Behemoth`s Lair

Propozycje miast w H6

Permalink

W kwestii Latające Fortecy - zwrócę tu uwagę na to ,że wbrew pozorom nie jest to jednostka tak potężna. Np. atak pięciu celów na raz ,nie jest tak potężny jak zwykły strzał tej jednostki. Odpowiada sile tygodniowej populacji Chochlików poziomu trzeciego. (Zmieniłem nazwę tych jednostek bo uznano mi poprzednią za błąd językowy).
Oczywiście ataki nie działają na większym obszarze.

Poza tym należy brać pod uwagę fakt ,że atak nie neguje obrony celu ,nie ogłusza go ,nie straszy. Jedyne co robi to zadaje obrażenia będące zagrożeniem wyłącznie dla słabszych rozproszonych celów. Liczba tych ataków jest limitowana i nie uwzględnia wozu z amunicją.

Co do tzw. odporności na ataki z dystansu to źle mnie zrozumiałeś.
Jednostka nie jest odporna na ataki z dystansu. To latająca forteca ,atakując z dystansu neguje (część) obrony wskazanego celu. Zresztą sama jednostka nie jest tak bardzo odporna na ataki. W końcu lata ,więc nie może być tak opancerzona inaczej nie wzniosłaby się nawet o centymetr. Większość obrony stanowi pole siłowe ,a i ono nie musi być niezawodne.

Co do nalotu - pamiętasz jak wykonywały go Gryfy z piątki?
Bo o ile pamiętam wymagał dwóch tur tej jednostki.

Strzela - czyli nie zadaje tak wysokich obrażeń jak w zwarciu.

Tak samo atak meteorologiczny nie zadaje (tak wysokich) obrażeń podobnych zwykłemu strzałowi Latającej Fortecy.

Mimo to uznałem ,że nabycie tej jednostki powinno być trudne ,tudzież równe nabyciu Wilka - Boga ,skoro jest tak silna ,jak twierdzisz ,ty i ja.

W kwestii czołgu dodam do swojej poprzedniej wypowiedzi jedynie to ,że wszystkie te sposoby na walkę bezpośrednią tej jednostki wymieniłem po to aby uwzględnić fakt iż kontratakując jednostka ta neguje większość obrony agresora, tudzież nie posiada żadnych kar do walki wręcz. Po prostu nie posiada w tym celu jednej broni jak Latająca Forteca.
(Kto wie może nowa gra uwzględni takie rzeczy jak animacje ataków.)
Możliwe też ,że wymienienie tych sposobów walki zainspiruje nieco innych osadników Jaskini Behemota w twórczym myśleniu. (Kto wie ? :)

Przy okazji ,przemyślałem jednak na spokojnie mój pomysł z czołgiem i pomyślałem to głupio nagle dawać jednostkę strzelającą (,gdyż jednostka 6 poziomu tej nacji ma za sobą kilka lat tradycji i fani przyzwyczaili się ,że walcząc po stronie magów będą mieli do dyspozycji potężnego wojownika a nie kolejnego strzelca). Poza tym to chyba jednak niszczy balans między strzelcami a wojownikami w akademii.

Dlatego wymyśliłem alternatywną drogę dla 6 poziomu. A oto ona.
6 - Maszyna bojowa - dosłownie "pudło na kołach (bądź gąsienicach) ,które z przodu ma ustawiony wachlarz obracających się ostrzy. Brak kontrataku.Duża obrona.
- Mechaniczny Skorpion - łazik (ale chyba nie zrobi wielkiej różnicy zmiana z kół na odnóża ,jeśli tak to proszę o jakiś świeższy pomysł) w zasadzie istotną zmianą jest możliwość ze pchnięcia jednostki z pozycji.
- Smoczy Golem - Brzmi groźnie ( o ile nie wspomnieć "czwórkę" ,choć względnie wyglądu jestem za "trójką") ,mimo to jest to jednostka 6 poziomu ,a zatem o statystykach odpowiadających jej. Do umiejętności tej istoty zaliczy się "dusza smoka" (ten bajer jeśli dobrze pamiętam jest opisany przy jednostce "Tytan" czyt. Tawerna 100% i jest mniej więcej taki sam ,chyba nikogo wtedy nie zdziwiło ,że magowie sprawiali ,iż maszyny takie jak wspomniany Tytan posiadały dusze ,dlatego nowa umiejętność) daje naszemu "smokowi" szansę na zadanie krytycznych obrażeń.Poza tym jako ,że to golem dodałbym mu pewną odporność na magię.


Liczba modyfikacji: 2, Ostatnio modyfikowany: 8.12.2009, Ostatnio modyfikował: Soplica

Permalink

A więc tak:
Zamek:
Kolory ubioru:
Brązowy: Niebieski: Biały:
1.Pikinier -> Falangita -> Gwardzista
2.Kusznik -> Strzelec -> Alabaster (jeżeli napisałem błędnie proszę mnie poprawić)
3.Gryf -> Gryf Bitewny -> Gryf Zbrojny
4.Zbrojny -> Krzyżowiec -> Paladyn
5.Mnich -> Kapłan -> Inkwizytor
6.Kawalerzysta -> Czempion -> Husarz (fajnie by było)
7.Anioł -> Archanioł -> Serafin
Domena: Magia Ładu
Bohaterowie: Kleryk/Rycerz/Łucznik
Bohaterowie uczestniczą w bitwie jak w HIV i mają profesje, jak w HIV.
Bastion:
Zielony: Złoty: Brązowy:
1.Rusałka -> Nimfa -> Sylfida
2.Szary Elf -> Elf Wojownik -> Szary Książe
3.Elficki Strzelec -> Łowca -> Wielki Łowczy
4.Zwiadowca -> Jeździec Pegaza -> Elficki Kawalerzysta
5.Druid -> Wielki Druid -> Prastary Druid
6.Drzewiec -> Ent -> Prastary Ent
7.Zielony Smok -> Złoty Smok -> Prastary Smok
Domena: Magia Natury
Bohaterowie: Arcydruid/Traper/Tropiciel
Akademia
Szary: Czarny: Miedziany:
1.Gremlin -> Gremlin Strzelec -> Gremlin Dowódca
2.Kamienny Gargulec -> Marmurowy Gargulec -> Obsydianowy Gargulec (Mają wyglądać jak z NWN2, albo jak z H3.)
3.Kamienny Golem -> Żelazny Golem (Bez żadnych turbanów!) -> Adamantowy Golem
4.Mag -> Arcymag -> Czarownik
5.Dżin (Bez nasuniętej czapy i ogromnych łap!) -> Wielki Dżin -> Niszczyciel
6.Przeraza -> Skorpena -> Strażniczka
7.Gigant (Taki jak w H3 albo H4, nie takie pedałkowaty) -> Tytan -> Władca Gromu
Domena: Magia Wywoływania
Bohaterowie: Czarodziej/Strażnik/Alchemik
Inferno:
Jasnoczerwony: Ciemnoczerwony: Czarny:
1.Diablik -> Imp -> Chowaniec
2.Akolita -> Wyznawca -> Neofita
3.Demon (jak w H3) -> Rogaty Demon -> Nadzorca
4.Sukuba -> Władczyni Sukub -> Pani Cierpienia
5.Ifryt -> Miryd -> Władca Płomieni
6.Czart -> Arcyczart -> Czarci Lord
7.Diabeł -> Arcydiabeł -> Antychryst
Domena: Magia Zniszczenia
Bohaterowie: Przywoływacz/Heretyk/Baron

To narazie tyle, wybaczcie, ale dalej mi się nie chce pisać.


Permalink

Jarlaxe

(...)Alabaster (jeżeli napisałem błędnie proszę mnie poprawić)

Alabaster to kamień ozdobny. Może chodziło Ci o arbalet? Tyle, że niewiem jak nazwać kogoś kto tego używa. Arbaletnik?


Permalink

Antychryst...A co się stanie, jak będzie walczył z goblinem, który w niego nie wierzy? I czy będzie przerażał wrogów czytając wersety z Biblii Szatana autorstwa LaVeya?

Ja tam użytkownika Arbaletu nazwałem Arbalecistą.

A w ogóle to Tytan z HV nie wygląda pedałkowato.
Pozdrawiam


Permalink

No to jest kolejny przykład braku refleksji w tworzeniu miast. Brak refleksji tak na poziomie strategicznym (no niektóre zapewne miałyby taki samo znaczenie strategiczne jak zombiaki w H2) jak i na poziomie fabularnym (wspominany antychryst; neofita u demonów jako jednostka ulepszona; nieustanny błąd z krzyżowcami).

Taka rada na przyszłość. Lepiej dać dobrze rozpisane jedno miasto niż byle-jaką listę X miast. Popatrz na poprzedników i zobacz, że tam jedno miasto zostało rozpisane w ilości jak w małej broszurce informacyjnej. Twoje nie nadaje się nawet na ulotkę.

Acha i jeszcze jedno. Utożsamianie kolorów z poziomem jednostki jest pomysłem bardzo chybionym. Lepiej powiązać je ze stronnictwem (fiolet w życiu H4) lub by były związane z konkretnymi jednostkami (złoty smoków).

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 30.12.2009, Ostatnio modyfikował: Mosqua

Permalink

Jakbyś Mosqua nie zauważył w HV ulepszenia odróżniały się kolorem. Chciałem tylko przedstawić parę moich pomysłów, których nie zastosowano w HV i co mnie bardzo drażniło. Nie zmuszam ciebie żeby ci się to podobało, lecz to nie miała być żadna ulotka. Chciałem powiedzcieć co bym chciał zobaczyć w HVI.


Permalink

Ukolorystycznianie poziomu jednostek to dla mnie zły pomysł (i mam do tego najczystrze prawo), nierzadko prowadzi do sztuczności i naginania logicznego. Mówisz, że chciałeś przedstawić parę pomysłów, ja widzę tylko listę którą właściwie każdy może zrobić na kolanie w ciągu kilku minut. Może siedziałeś nad tym dłużej, ale wygląda to tak jak to już napisałam. Nie rozwijasz tego co napisałeś, wykorzystujesz stereotypowe elementy które nie mają logicznego miejsca w świecie HoMMowym (wspominani krzyżowcy i antychrysty).

Ja nie gnoję Twojej osoby, nie czerpię przyjemności z wytykania błędów innych. Ja chcę abyś podwyższył na przyszłość poziom tego co piszesz, czyli powinieneś podziękować mi za porady. Jeżeli uznałeś to za atak to wiesz - wina nie leży po mojej stronie.

Popatrz na chociażby moje miasta. Jest opis świata, opis stronnictwa, opis jednostek. W kreacji alternatyw zastanawiałam się nad tym, aby idąc drogą całkowicie A lub B strategia była intuicyjna, aby młodzi nie mieli problemów a z drugiej stron mieszanie mogło dać ciekawe kombinacje.

Piszesz, że uzupełniasz tylko to co było w HoMM5. Powiedz mi czym się różni strzelec od alabastera ma poziomie mechanicznym, strategicznym, taktycznym i estetycznym? Nic nie mogę odczytać z twojej listy jednostek. Inni podobnie. Co to znaczy Przeraza, Skorpena czy inne nazwy? Samych przedstawień orków w światach fantasy jest co najmniej kopa, skąd mam wiedzieć czy twoja Przeraza w 100% pokrywa się z oryginałem czy może jest zapożyczona tylko nazwa?

Jak do sądu złożysz dokumenty, które będą niepełne to jak myślisz jak je potraktuje sąd?

...Właśnie...

Popracuj nad chociażby jednym zamkiem. Najłatwiej będzie ze stronnictwem ludzkim. Rozwiń swoje pomysły i ich zastosowanie. Praca jest męcząca i energochłonna, ale wiesz jaką daje satysfakcję? A inni lepiej do ciebie podejdą bo zobaczą, że nad tym nieco posiedziałeś, a samo przez to będą mieli więcej szacunku.

Mam nadzieję, że coś wyniesiesz z mojego monologu. Pozdrawiam i życzę szczęścia na nowy rok ;}

PS.
Do kobiet zwraca się w rodzaju żeńskim

Liczba modyfikacji: 4, Ostatnio modyfikowany: 31.12.2009, Ostatnio modyfikował: Mosqua

Permalink

Jarlaxe - opis faktycznie dałeś skromny, staty by się przydały.
Mosqua - w Heroes 2 u Rycerza mieliśmy Czerwonych i Niebieskich panów. Efekt był świetny i jakoś nikt nie czepiał się braku logiki czy jakiegoś naginania.


Permalink

Taro - kolor był tam na mundurach a nie w kolorze skóry, rogów, skrzydeł czy owłosienia. Wyobraź sobie całą armię barbarzyńską w różowych włosach, błękitnej skórze i fioletowych rogach.

Permalink

No w sumie fakt, ale mogłyby się znaleźć jakieś elementy w jednym kolorze. Zresztą coś czuję, że twórcy H6 chyba nie będą się szczególnie przejmowali projektami fanowskimi, tylko przebudują H5 i tyle.


Permalink

@Jarlaxe
Nie postarałeś się zbytnio przy projektowaniu swoich Zamków. Tak właściwie to dałeś propozycje kosmetycznych zmian w istniejących już miastach. Bo tylko tak można to nazwać. W Przystani zmieniłeś tylko rozmieszczenie jednostek na poszczególnych poziomach, w Bastionie zamieniłeś tylko Jednorożca na Pegaza, twoje Inferno różni się od trójkowego tylko tym, że dałeś Akolitę zamiast Rogatego Demona, a Akademia jest żywcem wzięta z H3. Mam taką radę, nie zaprzątajcie sobie głowy Zamkami takimi jak Inferno czy Akademia, bo nie da się w nich zbyt wielu rzeczy zmienić. Skupcie się lepiej na innych Zamkach, albo stwórzcie własne wizje.
@Mosqua
Tutaj Jarlaxe ma rację, w H5 rzeczywiście użyto kolorystycznego rozróżnienia pomiędzy jednostkami. Jak dla mnie nie jest to najlepszy pomysł i na dodatek wyszedł im wyjątkowo sztucznie. Weźmy np. takiego Zombie. Podstawa jest zielona, po ulepszeniu też, ale alternatywa jest różowa. Przykłady można mnożyć. Standardowe jednostki były ulepszane według jakiegoś schematu. Kiedy wprowadzono alternatywy oczywistym stało się to, że trzeba zrobić coś innego, by jednostki jakoś się odróżniały. Twórcy nie mieli wielkiego pola do popisu, bo edycja istniejących jednostek nie wchodziła w rachubę. Musieli zrobić jednostki z nowym schematem kolorystycznym.


Permalink

Nicolai - gdybyś przeczytał dalszą część wypowiedzi to byś wiedział, że ja wiem. W przypadku potworów, bestyi, istot magicznych i pół-sztucznych przymuszanie ich do kolorystyki jest takie, jakie już powiedziałam. Przykładowo tutaj Jarlaxe. Obsydianowy gargulec ma mieć kolor miedzi? Od kiedy obsydian ma kolor inny niż czarny? Władca płomieni który jest czarny? No ja przepraszam, ale w większości kultur wszystko co ma związek z ogniem jest przedstawiane w kolorach jasnych - czerwony, żółty, biały, jasny fiolet.

Permalink

Chyba że władcę płomieni potraktujemy wiadrem wody. Wtedy istotnie może stanie się czarny.


Permalink

Dobra, posłuchajcie, macie racje. Mogłem się postarać bardziej. Mosqua - tam jest napisane kolory U B I O R U. Czy gargulce mają być ubrane? Oczywiście mają być czarne.


Permalink

Wiesz Jarlaxe, podpisanie "ubioru" niewiele wprowadza wobec braku informacji. Ubiór może zostać różnorako zinterpretowany. To tak nawiasem.

Permalink

Dzięki, zapamiętam następnym razem wasze uwagi i postaram się bardziej.


Permalink

Jestem dość starym wyjadaczem HoMM II oraz HoMM III.Bardzo podobają mi się wasze pomysły, chociaż niektóre przemilczę. Nie mogłem się powstrzymać i kiedyś zrobiłem listę zamków ( jeszcze jak robiono HoMM V, ale po ich wyjściu co nieco dopracowałem ) i chciałem teraz przedstawić tę listę. Sądzę, że alternatywne ulepszenia to całkiem niezła rzecz aczkolwiek w HoMM V trochę przeholowali ( oczywiście to tylko moje zdanie ). Można by oczywiście zrobić dwa ulepszenia, ale po wybraniu jednego z nich drugie byłoby już nie dostępne. To trochę jak z HoMM IV tylko, że tam nie było ulepszeń, tylko wybór jak każdy wie. Także prezentuję tu moją listę ( ukośnik jak się pewnie domyślicie to wybór ulepszenia danej jednostki )

1. Zamek - Rycerze ( moc ) i Kowale ( magia )
1. Chłop -> Kosynier / Żołdak
2. Tarczownik -> Ciężki Tarczownik / Pawężnik
3. Procarz -> Kusznik / Łucznik
4. Włócznik -> Halabardzista / Pikinier
5. Topornik -> Miecznik / Zbrojny
6. Kawalerzysta -> Ciężki Kawalerzysta / Husarz
7. Mistrz Miecza -> Królewski Mistrz Miecza / Kawaler Królewskiego Miecza

2. Katedra - Kapłani ( moc ) i Klerycy ( magia )
1. Giermek -> Armiger / Adiutant
2. Łowczyni -> Łowczyni Demonów / Łowczyni Bestii
3. Gryf -> Gryf Bojowy / Gryf Zbrojny
4. Pegaz -> Srebrny Pegaz / Pegaz Posłaniec
5. Kapłan -> Kapłan Polowy / Kapłan Bojowy
6. Czempion -> Paladyn / Krzyżowiec
7. Anioł -> Serafin / Archanioł

3. Bastion - Czarodziejki ( magia ) i Łowcy ( moc )
1. Rusałka -> Południca / Wiła
2. Krasnolud -> Krasnoludzki Wojownik / Topormistrz
3. Biały Tygrys -> Królewski Tygrys / Cesarski Tygrys
4. Elf Szary -> Elf Zielony / Elf Wysokiego Rodu
5. Jednorożec -> Szafirowy Jednorożec / Szmaragdowy Jednorożec
6. Druid -> Starszy Druid / Wielki Druid
7. Ognisty Ptak -> Feniks / Słoneczny Ptak

4. Akademia - Czarodzieje ( magia ) i Alchemicy ( moc )
1. Gnom -> Gnom Kanonier / Gnom Kusznik
2. Kamienny Gargulec -> Granitowy Gargulec / Kryształowy Gargulec
3. Żelazny Golem -> Stalowy Golem / Tytanowy Golem
4. Mag -> Mag Bitewny / Arcymag
5. Wielki Orzeł -> Srebrnoskrzydły / Władca Przestworzy
6. Naga -> Naga Strażniczka / Naga Królewska
7. Gigant -> Tytan / Kolos

5. Wieże - Czarnoksiężnicy ( magia ) i Lordowie Mroku ( moc )
1. Centaur -> Centaur Stepowy / Centaur Bojowy
2. Rzygacz -> Plugawy Rzygacz / Szkaradny Rzygacz
3. Gryfor -> Czerwony Gryfor / Bitewny Gryfor
4. Meduza -> Straszliwa Meduza / Mroczna Meduza
5. Minotaur -> Wielki Minotaur / Strażnik Labiryntu
6. Hydra -> Hydra Głębinowa / Hydra Chaosu
7. Zielony Smok -> Czerwony Smok / Czarny Smok

6. Nekropolia - Nekromanci ( magia ) i Rycerze Śmierci ( moc )
1. Szkielet -> Kościany Wojownik / Kościany Łucznik
2. Ożywieniec -> Zombie / Cmentarnik
3. Duch -> Upiór / Zjawa
4. Wampir -> Alp / Książęcy Wampir
5. Licz -> Arcylicz / Kościej
6. Czarny Jeździec -> Czarny Rycerz / Upiorny Rycerz
7. Kościany Smok -> Drakolicz / Smocze Widmo

7. Twierdza - Barbarzyńcy ( moc ) i Magowie Bitewni ( magia )
1. Goblin -> Goblin Podżegacz / Hobgoblin
2. Ork -> Uruk / Urgohai
3. Wilczy Jeździec -> Wilczy Siepacz / Wilczy Grabieżca
4. Ogr -> Ogr Szturmowy / Wielki Ogr
5. Troll -> Troll Bojowy / Troll Oblężniczy
6. Cyklop -> Cyklop Zbrojny / Cyklop Pogromca
7. Rok -> Rok Gromu / Ziz

8 Bagienna Przystań - Władcy Bestii ( moc ) i Wiedźmy ( magia )
1. Reptilion Włócznik -> Draktilion / Reptilion Oszczepnik
2. Ważka -> Bagienna Ważka / Smocza Ważka
3. Moczarowy Pająk -> Truciciel / Sieciarz
4. Obserwator -> Czatownik / Baholder
5. Szaman -> Szaman Kości/ Szaman Wnętrzności
6. Wiwerna -> Jadowita Wiwerna / Siarkowa Wiwerna
7. Lewiatan -> Monstrualny Lewiatan / Potworny Lewiatan

9. Infernopolis - Heretycy ( moc ) i Cyrografisci ( magia )
1. Imp -> Chochlik / Diablik
2. Piekielny Ogar -> Czeluściowy Chart / Cerber
3. Piekielna Kusicielka -> Nikczemna Nierządnica / Diabelska Ladacznica
4. Demon -> Rogaty Demon / Skowyczący Demon
5. Bezdusznik -> Pożeracz Dusz / Wyklęty
6. Bies -> Czart / Diabeł
7. Przedwieczny Smok -> Starożytna Bestia / Bestia Otchłani

10. Lochy - Rozbójnicy ( moc ) i Upadli ( magia )
1. Gremlin -> Gremlin Kanonier / Gremlin Strzelec
2. Gnoll -> Gnoll Rębacz / Gnoll Maruder
3. Niewolnik -> Gladiator / Fanatyk
4. Nadzorca -> Biczownik / Herszt
5. Wielki Sęp -> Trupojad / Ścierwojad
6. Olbrzym -> Górski Olbrzym / Jaskiniowy Olbrzym
7. Behemot -> Krwawy Behemot / Wściekły Behemot

11. Ołtarz Żywiołów - Władcy żywiołów ( moc ) i Elementaliści ( magia )
1. Nimfa -> Wodna Nimfa / Drzewna Nimfa
2. Żywiołak Powietrza -> Żywiołak Wichrów / Żywiołak Burz
3. Żywiołak Ognia -> Żywiołak Dymu / Żywiołak Żaru
4. Żywiołak Wody -> Żywiołak Lodu / Żywiołak Kwasu
5. Żywiołak Ziemi -> Żywiołak Magmy / Żywiołak Diamentu
6. Żywiołak Energii -> Żywiołak Blasku / Żywiołak Cienia
7. Żywiołak Magii -> Żywiołak Arcymagii / Żywiołak Wszechmagii

Oczywiście na koniec kilka wyjaśnień:
1. Zamek typowo ludzki ( wzorowany na tym z HoMM II ). Nie ma tu istot innych niż ludzie. Ponadto przewaga jest tu mocy nad magią, choć Mistrzowie Miecza mają odporności na niektóre z zaklęć, co może świadczyć o używaniu magii w niewielkim stopniu.
2. Katedra to drugi ludzki zamek jednak współpracujący z Aniołami, Gryfami i Pegazami. Pogromcy demonów. Czempioni jak ich ulepszenia to jazda, tyle różniąca się od Kawalerzystów, że atakują mieczem, nie lancą.
3. Typowo bajkowy zamek również wzorowany na HoMM II. Mało oryginalny, tradycyjny.
4. Gnomy w Akademii zamiast Gremlinów. Gremliny bardziej kojarzą się jako małe, upierdliwe stworki przeszkadzające we wszystkim. Tytanowy Golem – od metalu, a nie wielkości. Giganty i Kolosy nie rzucają błyskawicami, jedynie Tytani mają taką zdolność. Akademia umiejscowiona jest na śnieżnych terenach ( dlaczego, wyjaśnię później ).
5. Kolejny powrót do tradycji. W Wieżach pojawiają się Rzygacze, ale czy to nie są gargulce? Ależ są, tylko że Rzygacze zostali stworzeni przez Czarnoksiężników, na wzór gargulców. Rzygacze są mniej odporni od swoich „kuzynów”, ale posiadają lepszy atak. A czym są Gryfory? Kolejna czarnoksięska mutacja. Gryfory są wielkości Gryfów, lecz nie posiadają ciała lwa, lecz smoka. Głowa i skrzydła pozostają orle ( czarne ).
6. Tu nie wysiliłem się za bardzo przyznaję. Zrzynka z HoMM III, ale cóż. Czym jest cmentarnik? To większy orzywieniec uzbrojony w kilof. Kościej jest ulepszeniem licza, poczytajcie o nim to się dowiecie czemu jest tak wysoko.
7. Twierdza, kolejna rewolucja. Rok? Co on robi tak wysoko? A siedzi sobie na gnieździe. Na poważnie Rok to olbrzymi ptak prawie równy wielkością co smok. Ulepsza się go w Ziza, równie wielkiego, mitologicznego ptaka. Co do reszty potworów to tradycyjnie. Cyklop Zbrojny jak sama nazwa wskazuje to Cyklop zakuty w zbroję walczący wielkim, zakrzywionym ostrzem, zaś Cyklop Pogromca lżej uzbrojony atakuje paraliżującym spojrzeniem. Trolle miotają głazami.
8. Bagienna Przystań jest wzorowana na Cytadeli z HoMM III. Zamek zamieszkiwany głownie przez wodno-błotne istoty. Przewodzą nimi jaszczuroludzie. Draktilion to silniejszy Reptilion uzbrojony w trójząb. Oszczepnik zaś zyskuję możliwość strzelania.
9. Infernopolis jakie jest każdy widzi. Nic nowego, no prawie nic nowego. Nie ma arcydiabłów. Od tak, nie pasowały jakoś. Zamiast tego jest Smok i Bestia wzorowane na tej biblijnej ( dlaczego nie, toż dużo jest koncepcji mitologicznych ).
10. Lochy, ale nie te podziemne tylko naziemne ( inaczej klatki, więzienie ). Zamek rozbójników to pustynne miasto, które zmusiło wyczerpaną atakami barbarzyńców Akademię do przeniesienie się do śnieżnych krain. Do rozbójników dołączyły się zdradzieckie gremliny, doskonale operujące technologiami magów. W dodatku mamy też tu Gnolle, które miały dość wilgoci i przeniosły się na pustynie. Bardzo im się spodobało życie grabieżców. Lochy to zamek może mało oryginalny, ale dający jakieś nowe możliwości.
11. Ołtarz żywiołów lub Wrota żywiołów. Jakie tam żywiołaki są, każdy widzi, nie będę komentować za dużo. Trudności były z żywiołem ognia, coś tam wydziergałem. Żywiołak wody na Żywiołaka Kwasu? Tak, nieco siarki i gotowe. Co się tyczy Żywiłaka Energii, to albo będzie to energia jasna bądź ciemna. Wiem, trochę przebajerowane, ale dobra.

Za uwagę dziękuję.


Permalink

Zaks

7.Mistrz Miecza -> Królewski Mistrz Miecza / Kawaler Królewskiego Miecza

Kucharski Mistrz Makowca/ Mistrz Kucharskiego Makowca

3. Gryf -> Gryf Bojowy / Gryf Zbrojny

3. Biały Tygrys -> Królewski Tygrys / Cesarski Tygrys
4. Elf Szary -> Elf Zielony / Elf Wysokiego Rodu
5. Jednorożec -> Szafirowy Jednorożec / Szmaragdowy Jednorożec
2. Rzygacz -> Plugawy Rzygacz / Szkaradny Rzygacz
4. Meduza -> Straszliwa Meduza / Mroczna Meduza
6. Wiwerna -> Jadowita Wiwerna / Siarkowa Wiwerna
7. Lewiatan -> Monstrualny Lewiatan / Potworny Lewiatan

Pozwoliłem sobie wybrać te, które mnie szczerze rozbawiły. Sory, ale przymiotniki jakie pojawiają się przy nazwach ulepszonych jednostek są tak komiczne, że ja nie mogę...

5. Minotaur -> Wielki Minotaur / Strażnik Labiryntu

Jak jest strażnikiem to co robi na polu bitwy?

5. Wielki Sęp -> Trupojad / Ścierwojad

Ścierwo i trup to nie jest to samo?

3. Żelazny Golem -> Stalowy Golem / Tytanowy Golem

Z tego co wiem to tytan jest odrobinkę mocniejszy od stali. Zapewne bardzo ciężko będzie dokonać wyboru.

3. Typowo bajkowy zamek również wzorowany na HoMM II. Mało oryginalny, tradycyjny.

Do dobrze czy źle?

(...) W dodatku mamy też tu Gnolle, które miały dość wilgoci i przeniosły się na pustynie.

"Hej chłopaki! Znudziła wam się wilgoć? Tak? Mi też! To co, wynosimy się?" Tak to było?

Za uwagę dziękuję.

Nie ma za co.


Permalink

Ha! I taką krytykę rozumiem. Masz 100% racji propo niektórych jednostek, mogłem poprawić.

1. Strażnik Labiryntu - mocno opancerzony żołnierz powołany do czynnej służby w czasie wojny.
2. Bojowy i zbrojny - czyli zróżnicowanie w uzbrojeniu. Zbrojny - silnie opancerzona jednostka ustępujące szybkości i atakowi na rzecz obrony i wytrzymałości. Bojowy - wręcz odwrotnie, szybka jednostka o dużym ataku, ustępująca niestety obroną.
3. Bastion - tak, uważam to za osobistą porażkę. Elfy, jednorożce itp, nigdy mnie to nie kręciło. Jednocześnie tradycyjność wg mnie jest tu zaletą.
4. Gnolle - sądzę, że poniekąd mogło tak być. Istoty o gęstym futrze, lepiące się, gnijące itp. Błoto po jaszczuroludziach spływa jak przysłowiowa woda po kaczce. W dodatku gnolle mają powiązanie z hienami ( wnimanije: mogę się mylić, nie pasjonowałem się tą rasą ), a hieny to zwierzęta mieszkające na sawannach i pustyniach.
5. Trupojad i Ścierwojad - fakt, mało dosłownie się tu wyraziłem. Trupojady mogły by na polu bitwy pożerać zwłoki sojuszników i wrogów przy czym się regenerując. Ścierwojad dzięki swojej diecie atakując mógłby zatruwać przeciwnika.
6. Kawaler a Mistrz to inne tytuły oraz jednostki o różnych właściwościach. Trudno, może faktycznie przesadziłem.


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 3.01.2010, Ostatnio modyfikował: Zaks

Permalink

Zaks

3. Bastion - tak, uważam to za osobistą porażkę. Elfy, jednorożce itp, nigdy mnie to nie kręciło. Jednocześnie tradycyjność wg mnie jest tu zaletą.

Wiadomo, że w kanonie wiele się już nie wymyśli, ale wprowadzenie jakiejś nowości byłoby mile widziane.

Gnolle - sądzę, że poniekąd mogło tak być. Istoty o gęstym futrze, lepiące się, gnijące itp. Błoto po jaszczuroludziach spływa jak przysłowiowa woda po kaczce. W dodatku gnolle mają powiązanie z hienami ( wnimanije: mogę się mylić, nie pasjonowałem się tą rasą ), a hieny to zwierzęta mieszkające na sawannach i pustyniach.

Skoro z definicji powinny mieszkać na pustyniach i sawannach, to co robiły tyle czasu na bagnach? Inna sprawa że władze Cytadeli ot tak by sobie nie wypuściły gnolli na cztery wiatry bo wszak jakaś to siła dla zamku jest.

6. Kawaler a Mistrz to inne tytuły oraz jednostki o różnych właściwościach. Trudno, może faktycznie przesadziłem.

Zbyt rozległa nazwa i do tego bardzo podobna ;/