Imperium

Behemoth`s Lair

Cena każdego zamku

Permalink

Dobra robota Logos :-) trzeba było trochę nad tym posiedzieć ;-) .....
Sam sobie zrobiłem podobne.... z dwa lata temu na karteczce.... no może trochę inaczej ukształtowane :D......

Przydałoby się jeszcze małe podsumowanie myślę, że byłoby dobrze przyjęte..... ale to szczegół.... przecież do wszystkiego można dociec samemu ;-D przy odbrobince chęci ;-P .
Bo mieć wszystko podane na talerzu to żadna frajda.
Mam nadzieję, że przyznasz mi rację.
Pozdrawiam,
Draxenus.


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 22.09.2007, Ostatnio modyfikował: Dragon Killer

Permalink

To zestawienie nie ma zastosowania praktycznego, ponieważ nie uwzględniono cen jednostek (albo ceny całej standardowej tygodniowej populacji), a te, jak wiemy, mają duży wpływ na rzeczywisty "koszt" miasta. Wiadomo że względnie mała popularność Tower i Inferno na mapach PvP nie wynika z tego, że trzeba na nie łącznie wydać ok 20k złota więcej niż np. na cytadelę lub twierdzę.

Ale i tak szacunek dla Logosa za tak drobiazgowe przedstawianie kosztów miast. W sumie do tej pory byłem przekonany że najmniej kasy trzeba wydać na cytadelę, a tu okazało się że twierdza jest AŻ o 200 sztuk złota tańsza. ^^


Permalink

Zgadzam się, to raczej niedużo pomoże nowym graczom. Ponieważ zlicza wszystkie dostępne budowle w zamkach, a prawda jest taka że do zwycięstwa w takich Tower czy Dungeon wcale nie potrzeba budować np: sprzedawcy artefaktów, ściany wiedzy, wiru magii itp.... W jednym z tematów sam podałem wartości zamków, bez zbędnych budowli.


Permalink

Dzieło Logosa pobudziło mnie do własnego czynu społecznego - zestawiłem tutaj łączne ceny wszystkich jednostek z danego miasta (po 1 na każdy poziom). Nadal jest to niepełny obraz "drogości" jakiegoś miasta (nie uwzględniam przyrostów), ale pokazuje jak wyglądają różnice w kosztach jednostek w każdym mieście. A te są czasami naprawdę spore.

CASTLE
nie ulepsz.: 5060
ulepszone: 7495

RAMPART
nie ulepsz.: 4240 + 1 kryształ
ulepszone: 6115 + 2 kryształy

TOWER
nie ulepsz.: 4310 + 1 klejnot
ulepszone: 8050 + 2 klejnoty

INFERNO
nie ulepsz.: 4725+ 1 rtęć
ulepszone: 7055 + 2 szt. rtęci

NECRO
nie ulepsz.: 4270
ulepszone: 6025 + 1 rtęć

DUNGEON
nie ulepsz.: 4580 + 1 siarka
ulepszone: 6470 + 2 siarki

STRONG
nie ulepsz.: 3440
ulepszone: 5555 + 1 kryształ

FORTRESS
nie ulepsz.: 4230
ulepszone: 6040 + 2 siarka

CONFLUX
nie ulepsz.: 3575
ulepszone: 4380 + 1 rtęć


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 24.09.2007, Ostatnio modyfikował: Konquer

Permalink

Konqer

To zestawienie nie ma zastosowania praktycznego, ponieważ nie uwzględniono cen jednostek (albo ceny całej standardowej tygodniowej populacji), a te, jak wiemy, mają duży wpływ na rzeczywisty "koszt" miasta.

MiB

Logos przygotował zestawienie dokładnej ceny (w złocie i surowcach) rozbudowy każdego z zamków

Jak dla mnie, dorzucanie do tego worka kosztów rekrutacji jest zbędne. Ale jak kto woli.

Haav

w takich Tower czy Dungeon wcale nie potrzeba budować np: sprzedawcy artefaktów, ściany wiedzy, wiru magii

O ile co do kupca się zgadzam (choć czasem można natrafić na rarytasy w rozsądnej cenie), to już wir magii daje potężną premię w zamian za śmieszną cenę (1000 szt. zł).

Konqer

CASTLE
nie ulepsz.: 5060
ulepszone: 7495

A gdzie klejnoty? Chyba nie bez powodu zwiększono cenę rekrutacji aniołów.
I takie zestawienie jest bez sensu - jak już to proponowałbym cenę wykupu tygodniowej populacji - wtedy wychodzi IIRC, że Twierdza jest najtańsza (powyżej 24 tys.), a Forteca najdroższa (powyżej 30 tys.), a tuż za nią Zamek.

Konqer

CITADEL

Pierwsze słyszę.


Permalink

Popieram Avonu, lepszym pomysłem byłoby zrobić koszty rekrutacji wszystkich jednostek z tygodniowej populacji.


Permalink

Krótkie podsumowanie cen rekrutacji tygodniowego przyrostu:

jednostki nieulepszone/ulepszone

1. Forteca: 20120 +2klejnot/30800 + 4 klejnoty
2. Zamek: 21680 + 2 klejnoty/29580 + 6 klejnotów
3. Wrota Żywiołów: 23550/28500 +4 rtęci
4. Inferno: 20500 + 2 rtęci/28090 +4 rtęci
5. Lochy: 21130 + 2 siarki/27205 + 4 siarki (można jeszcze doliczyć od 250 (25 chłopów) do 30000 (1 błękitny) za jednostki z portalu)
6. Nekropolia: 20780/26920 + 2 rtęci
7. Cytadela: 15950/26660 + 2 siarki
8. Bastion: 20660 + 2 kryształy/26620 + 4 kryształy
9. Twierdza: 17420/24530 + 2 kryształy

Dokładniejsze statystyki dodam później.


Liczba modyfikacji: 2, Ostatnio modyfikowany: 24.09.2007, Ostatnio modyfikował: Avonu

Permalink

Witam.
Wygląda na to, ze nadeszła moja kolej na jakąś wypowiedź.

Na sam początek dzięki serdeczne, za te parę postów jakże cennych. W szczególności dziękuję MiB-owi za jego jakże ZNACZNY wkład w zaistnienie tego pliczku.

A teraz z innej beczki...
@ Haav; Z twojej strony oczekiwałem usłyszeć wypowiedź pełną optymizmu i ciepła w głosie i dostałem to ;)
@ Avonu; Może poradzisz, skąd wytrzasnąć łatę na "dowartościowanie" Aniołów i Archaniołów?
@ Konquer; Założeniem moim nie było dodawanie do jednej kupy cen jednostek (z tygodniowego przyrostu, czy nie) i ceny budynków, bo uważam że powstałby wielki mętlik, a chciałem żeby to wyglądało estetycznie i przejrzyście i mam nadzieje, że takie sprawia wrażenie.

Pozdrawiam gorąco
i zapraszam do komentowania


Liczba modyfikacji: 2, Ostatnio modyfikowany: 13.11.2009, Ostatnio modyfikował: Logos

Permalink

Logos

W szczegolnosci dziekuje MiB-owi za jego jakze ZNACZNY wklad w zaistnienie tego pliczku.

Czyli skorzystanie z klienta FTP i wysłanie pliczku na sieć :P i to ze sporym opóźnieniem :(

Widzę, że jest tutaj kilka osób zainteresowanych takim zestawieniem - może połączycie siły i przygotujecie pełne zestawieniem wraz z wyciągnięciem wniosków? :)

Pozdrawiam


Permalink

Logos

Moze poradzisz skad wytrzasnac late na "dowartosciowanie" Aniolow i Archaniolow?

Wystarczy zagrać w Cień Śmierci - wraz z wydaniem tego dodatku, zmieniono trochę balans gry. Nie wiem jak to działa w Heroes Complete , ale chyba ceny rekrutacji są z SoD-a.

MiB

Widzę, że jest tutaj kilka osób zainteresowanych takim zestawieniem - może połączycie siły i przygotujecie pełne zestawieniem wraz z wyciągnięciem wniosków?

Jeśli chcesz się bawić w konwertowanie pliku z excela z cenami jednostek (właśnie skończyłem tabelki), to mogę Ci to cuś przesłać.


Permalink

@MiB@ Nie ze sporym opoznieniem tylko natychmiast niejako to zrobiles poniewaz pierwszy plik o ktorym byla mowa w mailu do Ciebie dotyczyla tylko jednego zamku a mianowicie Fortress i chcialem zeby do tamtego pliku ktos sie jakos odniosl - pozytywnie/negatywnie - ale nie bylo jakiegos odzewu wiec wyslalem calosc. A zreszta co tu bede biadolil i tak wykonales dobra robote MiB i uklony z mojej strony,
pozdrawiam


Permalink

Avonu de Odihs

A gdzie klejnoty? Chyba nie bez powodu zwiększono cenę rekrutacji aniołów.

O ile wiem, anioł kosztuje 5k kasy 0 nic więcej. Zagraj na SoDzie.

Avonu de Odihs

proponowałbym cenę wykupu tygodniowej populacji

To nie zmieni wiele, bo gdy jakaś jednostka jest tania to zazwyczaj nadrabia to wysokim przyrostem, lub też - inne jednostki z miasta są droższe (patrz Tower). Przecież sam napisałem na początku że moje zestawianie ma na celu uzmysłowić jak przedstawiają się orientacyjne koszty jednostek z każdego miasta. Wystarczy popatrzeć na to by wiedzieć że np. Zamek na pewno jest droższy od Twierdzy.

Avonu de Odihs

Krótkie podsumowanie cen rekrutacji tygodniowego przyrostu

Twoje zestawianie także ma wady - przecież są jeszcze generatory na mapie z których czerpiemy jednostki i które zwiększają przyrosty w mieście.


Permalink

Achchchch i jeszcze jedna wazna kwestia.

Otoz Avonu czy zrobiles zestawienie jednostek pod wzgledem nie tylko ich kosztu ale takze zdolnosci bojowych (atk, def, kwg, pow, pkt zycia, zasieg, specjalne zdolnosci i co tam jeszcze maja)? Oczywiscie jednostki no upgrade/upgrade.

Tak sie sklada ze mam to na karteczkach i ze dwa razy przymierzalem sie do zrobienia projektu ale jakos slomiany zapal mnie chwytal w swe objecia, wiec narazie lezy gdzies na podlodze...

Panowie, panowie... Bez klotni bo juz wyczuwam swoim 6 zmyslem ze do tego sie zabieracie.
Mam propozycje niech kazdy zrobi swoj projekt wedlug wlasnego widzimisie i uznania i potem mozna to podrzucic MiB-owi albo innej osobie, przeciez nie zajmie to duzej przestrzeni. A poza tym tu przeciez nie chodzi o idealna tabele/zestawienie bo nie ma rzeczy idealnych nawet moja praca ma wady i kazdy nastepny mieszkaniec zauwazy w Waszej i mojej zawsze jakies niedociagniecia/braki.
Tak wiec jeszcze raz goraco prosze bez podnoszenia sobie zbednego cisnienia :D
pozdrawiam


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 24.09.2007, Ostatnio modyfikował: Logos

Permalink

Tylko sam koszt jedn. podst./ulepsz. plus premie z graala czy statuy legionisty.
Statystyki da się dorobić, ale nie wyobrażam sobie jak obiektywnie ocenić zdolności specjalne.

@Konqer
Grałem, a teraz zajrzyj do instrukcji SoD-a - to, że w polskiej wersji działa to jak działa, to już wina rodzimego wydawcy, ew. złego zainstalowania dodatku. Tak jak to, że w kampanii RoE bohaterowie nie chcieli przejśc do następnych misji.

Tak, nie dałem generatorów poza zamkiem, bo chodziło mi o podstawowa populację w mieście (gdzie jest wybudowany zamek). Nie uwzględniłem w kosztach też premii z graala czy statuetek legionisty.
A tak się zapytam o generatory na mapie - jak twoim zdaniem można by je włączyć do kosztów? Bo co mapa, to inny rozkład siedlisk zewnętrznych. I nie widzę jakiegokolwiek wzoru, który mógłby je uwzględnić, by nikt nie poczuł się pokrzywdzony.


Liczba modyfikacji: 3, Ostatnio modyfikowany: 24.09.2007, Ostatnio modyfikował: Avonu

Permalink

Och nie, ja nie mam zamiaru byc obiektywny, ani mi sie sni Avonu.
W moim przekonaniu wazne jest wyszczegolnic/podac to, co pokazuje sama gra, co tworcy przedsiewzieli, a nie dokladac swoje 5 groszy, to zadanie pozostawiam samym zainteresowanym i tyle.

I rzeczywiscie, generatory maja sie nijak do jakiegos konkretnego przedstawienia kosztow cen jednostek, ale praaawie to samo mozna powiedziec o Statule i Graalu, poniewaz na samym pocztku gry nie otrzymujesz tych drogocennych artefaktow, prawda? Oczywiscie majac jeden z nich albo oba, zmienia to diametralnie postac rzeczy dla gracza i robi on w tym momencie zwrot o 360 stopni (az sie w glowie moze zakrecic :D)


Liczba modyfikacji: 2, Ostatnio modyfikowany: 12.07.2008, Ostatnio modyfikował: Logos

Permalink

Czyli chodzi Ci o coś podobnego do sinformacji z Age of Heroes, tyle że po polsku i w tabelce?


Permalink

Strzal w dziesiatke Ci wyszedl, pieknie to wyglada.
Poza tym tabela nie jest obowiazkowa moze byc ale nie musi im ladniej cos mozna zrobic to na co nam tabela. Te moje tabele to wygladaja zreszta jak z epoki kamienia lupanego hehe


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 24.09.2007, Ostatnio modyfikował: Logos

Permalink

Zestawianie wszystkiego osobno ma tylko połowiczny sens(jednostki, budynki +dodatki) To takie ogólne stwierdzenie.

@Logos - ciesze się że kogoś jeszcze interesują takie smaczki w grze, a nie opiera się na opiniach(nie zawsze prawdziwych) panujących w necie.

@Konqer - SoD w ostatniej wypuszczonej na rynek wersji na 100% zawiera z sobą pewne zmiany w cenach i statystykach jednostek np: Jaszczurołak i właśnie cena w klejnotach Archanioła.
Jeśli się to uwzględni to Castle jest bodajże najdroższe wtedy.

Avonu de Odihs

O ile co do kupca się zgadzam (choć czasem można natrafić na rarytasy w rozsądnej cenie), to już wir magii daje potężną premię w zamian za śmieszną cenę

Ale nie chodzi mi o przydatność tych budynków, tylko o to że są jedynie dodatkiem, bez którego można się obejść, więc z taktycznego punktu widzenia nie powinno się wliczać kosztów ich budowy, do takich zestawień.

Avonu de Odihs

Statystyki da się dorobić, ale nie wyobrażam sobie jak obiektywnie ocenić zdolności specjalne.

Ah... czemu tego nikt nie widział w innych tematach o jednostkach? jakby tak pomyśleć dalej to jednak "niesławne" testy 1 vs. 1 dają jakiś częściowy chociaż obraz sił?;)

A teraz powróce do początku wypowiedzi, nie da się obiektywnie oceniać ceny miast bez oceny jednostek które potem rekrutujemy. To bez sensu, nie można narzekać że Tower jest za drogie nie biorąc pod uwagę siły jednostek z tego zamku.
Bo jak widać Twórcy mimo jeeszcze do dziś obecnych błędów w balansie, postarali się by miasta, które dysponują silnymi jednostkami, były stosunkowo droższe.

Niemniej brak jeszcze balansu, nadal pewne rzeczy są za drogie lub za tanie(ale widać poprawe dzięki dyskusją fanów i WoGowi). Większość tych elementów wypływa głównie z gry on-line. Jednak nie można zbalansować gry idealnie, ponieważ trzeba by balasnować wszystko od cen, po statysyki a to sprawi że zamiast balansu nastąpi kompleny bałagan, bo każdy będzie widział balans inaczej. Poza tym gdy nawet się udało, to prawdopodonie gra szybko znudziłaby się wielu, bo każdy zamek w wyniku balansu byłby niamal identyczny, a tego w grze chyba nikt rozsądny nie chce?


Permalink

Avonu de Odihs

jak twoim zdaniem można by je włączyć do kosztów?

To proste: nie można. ALE nam nie chodzi przecież o dokładne przedstawienie cen każdego miasta. Chodzi o określenie które miasto jest jednoznacznie uznawane za "drogie" (czyli takie którego lepiej nie wybierać na mapy których możemy mieć problemy z surowcami) lub "tanie" - i poprzeć to liczbami. Tak więc skoro widzimy że Tower w zestawianiu budynków jest niemal najdroższe a do tego ma najwyższy koszt rekrutacji jednostek (to jest suma - równie dobrze mógłbym wrzucić średnią a proporcje i tak by się zachowały) to można przypuszczać że na to miasto trzeba wydać bardzo dużo surowców a więc jest "drogie".

Idźmy dalej - skoro koszt jednostek Tower jest najwyższy to znaczy że koszt całej populacji także jest najwyższy (różnice w przyrostach są znikome, nie liczę Conflux) a to oznacza że dokładając kolejne jednostki z generatorów na mapie także musimy się liczyć z najwyższymi (proporcjonalnie) kosztami. Chyba proste. W sumie mogłem nie dawać żadnych sum - średnia cena jednostki z każdego miasta byłaby bardziej wymowna.

Co do balansu - wg mnie można stwierdzić że H3 jest zbalansowane ale hmm... "po części". Brak balansu w statystykach jednostek jest częściowo rekompensowany przez mariaż bohaterów dostępnych w danym mieście, kosztów miasta, potrzebnych surowców, specjalnych zdolności jednostek i unikatowych budynków. O całkowitym balansie nie może być jednak mowy - dysproporcje między Castle a Fortress są widoczne gołym okiem - 2 strzelców z czego jeden strzela dwukrotnie a drugi jest skuteczny wręcz kontra 1 strzelec bez ŻADNYCH zdolności (dodatkowo w Castle jest bohater ze specjalnością w Archery), stajnie, wyższa gildia. Wg mnie balans osiągniętoby poprzez obarczenie Castle przypadłością miasta ludzkiego z H1 i 2 - małą ilością życia i ulepszeniu strzelca Fortress, ale to już dygresja.

Zresztą ja lubię te lekkie dysproporcje, nie chciałbym chyba idealnego balansu znanego np. ze Starcrafta (choć w H2 osiągnięto chyba idealna równowagę przy jednoczesnej różnorodności miast). Nigdy nie twierdziłem że Cytadelą "nie opłaca się grać' etc. Gram nią tak samo często. Po prostu przyzwyczaiłem się do tego elementu H3 choć z drugiej strony o ile wiem to Fortress i tak jest bardzo popularna na mapach PvP. Koniec offtopu.