Imperium

Behemoth`s Lair

Extremalna wiedza o Heroes of Might and Magic III

Permalink

Hayven

1. Jeśli zostanie na nią przeteleportowana.

Czekam na dalsze przykłady.

No i jeszcze dodam niby oklepane pytanie, ale chyba tu nie padła poprawna odpowiedź:
Jaki jest maksymalny poziom bohatera?

Permalink

Przykładowa sytuacja: giną kusznicy, zaraz po nich w tym samym polu pikinierzy. Jaki oddział zostanie wskrzeszony? Czy da się wskrzesić oba oddziały jeden po drugim?


Permalink

147. Jak brzmi oficjalna biografia (tzn. ta w grze) bohatera Marzetha (mała podpowiedź - istnieje).


Permalink

44.Wzór ciężko ułożyć. Tarcza odbija procentowo cios wroga (20-66%),tzn. w zależności od różnicy ataku wroga i obrony ifryta. Przykładowo: Czempion atakuje 230 w Mirydy. Mają 20 ataku, a miridy 20 obrony. Tarcza losowo atakuje 20% tych obrażeń,czyli 46.
Mój wzór: x=c-(a-b)*y%
x-obrażenia
C-obrażenia wroga
a-atak wroga
b-obrona ifryta
y-losowa ilość %

Przykład powyższy: 46=230-0*20% = 46=230*0.2 = 46=46

Jak obliczyć y? - 46=230-0*x%
46=230x
230x=46
x=46:230
x=0.2

Taka moja definicja :)

63. Chyba nie :( Ale jeśli z np. Bastionu masz 2 bohaterów i 2 wróg to zostaje 14 do kupienia, a 1 jest co 7 dni. Ten zaginiony bohater jeśli jest z Bastionu, to chyba będzie za 14 tygodni. Z innymi bohaterami nie mam pojęcia.
Jeśli 15 bohaterów z jednego zamku będzie wykupionych, ten 1 będzie co tydzień w tawernie.

93.Adelaide:Bazowe obrażenia czaru + Bazowe obrażenia czaru * 0,03 * poziom bohatera / poziom jednostki.
Co 1 lvl zwiększa się siła czaru o 3%,np. zamiast 110 obrażeń na 1lvlu będzie zadawać o 3,3 obrażeń więcej,czyli 113. Na 10lvlu natomiast 143 obrażenia jeśli dobrze policzyłem.

Adela-Maksymalne obrażenia jednostki * 0,03 * poziom bohatera / poziom jednostki -wartość obrażeń
Czyli np. Jednostka ma obrażenia 3-5. Błogosławieństwo jak wiemy daje 5. Po wielu poziomach chyba daje 6,ale tego nie gwarantuje bo nigdy nie grałem za długo tą bohaterką i tu mogę się mylić.

Astral-Hipnoza działa:Bazowe punkty życia + Bazowe punkty życia * 0,03 * poziom bohatera / poziom jednostki

Uland: Bazowe przywrócone punkty życia + Bazowe przywrócone punkty życia * 0,03 * poziom bohatera / poziom jednostki.

Alagar: Bazowe obrażenia czaru + Bazowe obrażenia czaru * 0,03 * poziom bohatera / poziom jednostki.+kilka obrażeń bo on ma t. magiczny..

Xyron: Bazowe obrażenia czaru+ Bazowe obrażenia czaru * 0,03 * poziom bohatera / poziom jednostki.

Xarfax: Bazowe obrażenia czaru + Bazowe obrażenia czaru * 0,03 * poziom bohatera / poziom jednostki

Jeddite i Alamar, także Thant: Bazowe przywrócone punkty życia + Bazowe przywrócone punkty życia * 0,03 * poziom bohatera / poziom jednostki.

Deemer, Aislinn i Septienna: Bazowe obrażenia czaru + Bazowe obrażenia czaru * 0,03 * poziom bohatera / poziom jednostki.

101.102. Pytania ciężkie, pomyślę kiedy indziej

Ratinis:

Wiem o kogo Ci chodzi. Na obecnym kompie nie mam H3,ale za tydzień będę znał biografię.

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 22.06.2013, Ostatnio modyfikował: Flygon

Permalink

Czy za każdym razem gdy odwiedzimy wszystkie obeliski odkryjemy miejsce zakopania graala ?

Permalink

Pablo Polo

Czy za każdym razem gdy odwiedzimy wszystkie obeliski odkryjemy miejsce zakopania graala ?

Wydaje mi się, że tak, ale skoro to Ekstremalna wiedza to może czymś mnie zaskoczysz.

Permalink

Chyba nie, jeśli na mapie nie ma Graala (np. Błogosławieństwo Niebios) :) Tylko czy to aby możliwe?


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 22.10.2013, Ostatnio modyfikował: Hayven

Permalink

Hayven

Chyba nie, jeśli na mapie nie ma Graala (np. Błogosławieństwo Niebios) :) Tylko czy to aby możliwe?

Tematyka Graala w Heroes 3 nigdy specjalnie mnie nie interesowała, bo nie gram w mapy na tyle długo by móc go odnaleźć. Jednak wydaje mi się, że gdy na mapie umieści się choć jeden obelisk to gra automatycznie losuje ustawienie Graala.

Permalink

Niebawem scalę post u góry. Tymczasem dodam pytanie od siebie:

W jaki sposób możemy uzyskać jednostkę, która będzie miała liczebność na poziomie 0?

Nie chodzi mi tutaj o Ghost Hero, tylko o jednostkę na polu bitwy, która jest widoczna mimo liczby 0 :D

Pozdrawiam!

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 9.08.2014, Ostatnio modyfikował: Mateusz

Permalink

Mam nowe pytania:

- Czy jest jakaś różnica pomiędzy kamiennym spojrzeniem bazyliszka/meduzy a paraliżem chimery?
- Czy kryształowy smok wykazuje jakieś właściwości golemów (jako, z punktu widzenia fabuły, istota nieżyjąca)?
- Której właściwości istot nieżyjących (golemów) nie mają gargulce, mimo że są nieżyjące?
- Czy jest sposób na poruszenie się jednostką zanim zrobi to przeciwnik z feniksem, mimo że nie posiadamy feniksa i wszystkie inne nasze jednostki są od niego wolniejsze?
- Jakiego surowca nigdy nie otrzymamy w wiatraku (oprócz złota)?
- Wymienić wszystkie jednostki, które stają się kościanym smokiem w transformatorze
- Czy faktycznie wszystkie nieulepszone jednostki patrzą się na mapie przygód w prawo, a ulepszone w lewo?
- Czy ulepszony wilczy jeździec lub krzyżowiec lub kusznik lub wysoki elf mogą dostać szczęście podczas obu ataków?
- Czy upiorny rycerz może podczas jednego ataku dostać zarówno szczęście, jak i swoje specjalne uderzenie? Jeśli tak, to jak zwiększają się wtedy jego obrażenia?
- Czy jeśli cerber wali 2 lub 3 jednostki jednocześnie, to czy wali każdą z nich słabiej niż gdyby atakował tylko jedną? Jeśli tak, to czy uderza słabiej niż piekielny ogar?
- Która jednostka może strzelać przez ściany podczas oblężenia bez kar?
- Które miasto, jako jedyne, ma w swoich wieżach strzeleckich nie-najsłabszego strzelca, którego miasto produkuje?

Liczba modyfikacji: 11, Ostatnio modyfikowany: 31.07.2014, Ostatnio modyfikował: Freodon

Permalink

Część z tych odpowiedzi znajduje się w naszym dziale Heroes 3:
- Różnica między skamienieniem i paraliżem tkwi w obrażeniach przy kontrataku - po paraliżu zostaną one zredukowane o 75%.
- Kryształowy smok jest traktowany jako istota żywa
- Gargulec w przeciwieństwie do golema ma morale i nie jest odporny na czary umysłu.
- Pierwszeństwo nad feniksami - wystarczy mieć balistykę na ekspercie i walczyć w czasie oblężenia.
- W wiatraku nie otrzymamy drewna.
- Wszystkie żyjące smoki, hydry.
- Z tego co się orientuję, to wszystkie żywiołaki chyba patrzą w tą samą stronę.
- Wymienione jednostki mogą mieć 2x lucka.
- Jeśli upiorny dostanie lucka i zabójcze uderzenie, to obrażenia zostają zwiększone 2 krotnie (czyli brana jest pod uwagę tylko jedna z tych zmiennych)
- Cerber bije wszystkie 3 jednostki tak samo, jakby był 1.
- Podczas oblężeń arcymag nie ma kar do strzału przez mury.
- W ostatnim pytaniu jest błąd, bo takie miasta są dwa: Dungeon i Tower.


Permalink

Hellburn

Część z tych odpowiedzi znajduje się w naszym dziale Heroes 3:
- Pierwszeństwo nad feniksami - wystarczy mieć balistykę na ekspercie i walczyć w czasie oblężenia.

Chodziło mi konkretnie o rzucenie Haste na jednostkę niewiele wolniejszą od feniksa podczas tury katapulty, ale w sumie katapulta to też jednostka.

Hellburn

- Z tego co się orientuję, to wszystkie żywiołaki chyba patrzą w tą samą stronę.

Nie wiem jak w wersji sprzed AB, ale w Complete patrzą dobrze (nieulepszone w prawo, ul. w lewo). Jedynym wyjątkiem jest diamentowy golem, który patrzy w lewo. Teoretycznie mógłby być on ulepszeniem złotego golema, ale złotych golemów nie da się ulepszyć w forcie na mapie ani też nigdy nie występują diamentowe golemy wśród dzikich złotych golemów.

Hellburn

- W ostatnim pytaniu jest błąd, bo takie miasta są dwa: Dungeon i Tower.

Faktycznie. Często zapominam o master gremlinie...

Silveres

http://pliki.jaskiniabehemota.net/avatars/users/11753

Poprawiłem Ci kodowanie w poście.

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 26.08.2014, Ostatnio modyfikował: Silveres

Permalink

1.Co do feniksów: należy mieć zbroję przeklętego:D
2.Master gremliny nie są "rodowitymi strzelcami" - ich poprzednie wersje walczą wręcz.

Permalink

Flygon

44.Wzór ciężko ułożyć. Tarcza odbija procentowo cios wroga (20-66%),tzn. w zależności od różnicy ataku wroga i obrony ifryta. Przykładowo: Czempion atakuje 230 w Mirydy. Mają 20 ataku, a miridy 20 obrony. Tarcza losowo atakuje 20% tych obrażeń,czyli 46.
Mój wzór: x=c-(a-b)*y%
x-obrażenia
C-obrażenia wroga
a-atak wroga
b-obrona ifryta
y-losowa ilość %

Przykład powyższy: 46=230-0*20% = 46=230*0.2 = 46=46

Jak obliczyć y? - 46=230-0*x%
46=230x
230x=46
x=46:230
x=0.2

Taka moja definicja :)

Witam po krótkiej przerwie! :)

Drogi Flygonie, zarówno wyjaśnienie działania, jak i wzór na wysokość obrażeń znajdziesz w moich odpowiedziach na str. 34-35. ;)

Pozdrawiam


Permalink

Crystal Dragon: Niestety, zbroja przeklętego działa dopiero w czasie pierwszego ruchu stwora należącego do gracza który go ma. Czyli wróg może się ruszyć feniksami przed zbroją.

Mateusz, nie widziałem takiej sytuacji, ale jeśli miałbym ją wywołać to użyłbym ERM: skryptu triggerowanego w bitwie i ustawiającego ilość potworów w stacku na 0 ;)

A tak poważnie, domyślam się że chodzi o sytuację w której bohater zgromadził ponad 32000 jednostek jednego typu i przeniósł je w inne pole swojej armii. To się kończy liczbami ujemnymi w portrecie bohatera, nigdy nie testowałem skutków w walce, ale 0 jednostek w stacku nie brzmi niemożliwie...

Apropo pytań początkowych bez odpowiedzi, nie przeczytałem szczegółowo wszystkich stron wątku, więc jeśli kogoś zdubluję to przepraszam z góry.

101. Ofiara nie zadziała w podobnej sytuacji co wskrzeszenie, czyli jeśli ilość punktów życia która może zostać przywrócona jest zbyt mała żeby wskrzesić przynajmniej jedną istotę. Diabeł nie jest wyjątkiem, jeśli ma 1HP i próbujemy poświęcić jednego chochlika, to czaru nie uda nam się rzucić.

Ofiara na poziomie podstawowym przywraca (moc + HP poświęconych jednostek + 3) * liczba poświęconych jednostek punktów życia. Minimum przywróconych punktów życia osiągniemy kiedy poświęcimy jednego chłopa mając moc 1, co da nam tylko 5HP. Wynika z tego że powyższy problem może dotyczyć każdej jednostki która ma przynajmniej 6 HP(bazowo), czyli wszystkich poza chłopami, chochlikami, chowańcami, gremlinami, większymi gremlinami, goblinami, hobgoblinami, gnollami, gnollami maruderami, nimfami, rusałkami, niziołkami, i troglodytami.

Można się z tym uporać na 2 sposoby: albo wybrać inny stack do poświęcenia, albo rzucić uleczenie na diabły(pewnie ładnych parę razy), do momentu kiedy ofiara będzie w stanie wskrzesić przynajmniej jednego. Można też wskrzesić poświęcany stack, jeśli wcześniej oberwał.

126. Bazowy koszt poddania się to połowa pieniędzy które trzeba zapłacić za wynajęcie swojej armii, bez kosztu w surowcach. Ten bazowy koszt może być modyfikowany przez umiejętność dyplomacji, obniżającej go o odpowiednio 20, 40 i 60% kosztów bazowych na kolejnych poziomach zaawansowania, oraz przez artefakty: pierścień ambasadora, szarfę ambasadora, medal męża stanu. Każdy z nich obniża koszt poddania się o 10% kosztów bazowych.

Tak więc za poddanie jednego archanioła zapłacimy 2500 sztuk złota, 1000 jeśli mamy ekspercką dyplomację i 250 jeśli do tego nosimy trzy wspomniane artefakty.

Permalink

Zainspirowany TYM mam parę pytań:

* Mamy dwóch bohaterów komputerowych, mają równą siłę, zero czarów i po jednej zjawie? Który wygra? Czy też zjawy będą walczyć ze sobą w nieskończoność choć tego nie zobaczymy?

* Czy jeśli jeden z graczy ma czary niezadające obrażeń, np. tarczę, kamienną skórę itd. lub plus 3 do szczęścia, to jego zwycięstwo jest przesądzone?


Permalink

Taro

Zainspirowany TYM mam parę pytań:

* Mamy dwóch bohaterów komputerowych, mają równą siłę, zero czarów i po jednej zjawie? Który wygra? Czy też zjawy będą walczyć ze sobą w nieskończoność choć tego nie zobaczymy?

* Czy jeśli jeden z graczy ma czary niezadające obrażeń, np. tarczę, kamienną skórę itd. lub plus 3 do szczęścia, to jego zwycięstwo jest przesądzone?

Chcąc zbadać to zjawisko grze napotykamy pewien problem. Trudność z doprowadzeniem do walki dwóch graczy komputerowych z jedną zjawą w armii. AI odpuszcza swoje tury, byle do takiego starcia nie doszło. Nie pomaga wymuszanie akcji poprzez zdobycie artefaktu potrzebnego do zwycięstwa czy nawet zdobycia miasta (po drodze wrogi bohater).

Ciekawe jest natomiast to, że gdy ustawimy na wyspie jedno miasto bez fortu ze zjawą w garnizonie i komputer będzie miał kaprys je zaatakować to wynik walki jest zależny od... tego czy widzimy atak komputera czy nie :)

Innymi słowy: Jeśli nie widzimy wyspy - komputer podbije to miasto. Jeśli jednak (np. dzięki obserwatorium) będziemy mieli podgląd poczynań komputera, ten przegra walkę.

Myślę, że podobnie ma się sprawa ze zdarzeniami miejscowymi.

Co do zaklęć, myślę, że nie mają one żadnego wpływu.

Na razie tyle. Pozdrawiam :)

Permalink

Temat już się pojawił lecz postanowiłem do niego powrócić.
Czy możliwe jest jest stworzenie jednostki w oddziale czy też na polu bitwy, o liczebności 0.
Odpowiedzią było że to prawdopodobnie możliwe mając 35 tys jednostek w armii lub więcej.
Wobec tego moje pytanie brzmi jak osiągnąć coś takiego ?
Link 1

Link 2

Szczerze powiem że uzyskałem taki efekt, ale nie do końca wiem jak.

Podpowiem:
Mapa random, brak template, końcówka 2 tygodnia. Poziom 200%. Wiec tysięczne armie niemożliwe.

Liczba modyfikacji: 2, Ostatnio modyfikowany: 30.08.2014, Ostatnio modyfikował: Elektro

Permalink

Odpowiedź na moje pytanie też nie ma żadnego związku z ogromną liczebnością oddziału. Zresztą nikt nie uzasadnił takiego pomysłu.