Imperium

Behemoth`s Lair

Extremalna wiedza o Heroes of Might and Magic III

Permalink

Dlaczego oślepiony, wystarczy mizerny klon. :) Korzystniej zaatakować jednego choćby strzelca niż kopię kilku krasnoludów czy kilkudziesięciu chłopów. Można zapytać: "po co komu taki klon ?" :) - ja chciałem jedynie powiedzieć, że nie zawsze musi on być tym "primary target".

Nie zauważyłem Twojego pytania. Wyłączając działanie przedmiotów, specjalnego terenu etc., próba ta zakończy się rzuceniem Magic Mirror albo niczym (dżinn nie używa go przeciw "neutralnym").


Permalink

W sumie to pewności nie mam, ale wydaje mi się, że AI ma ustawiony priorytet walenia w klony, więc balista będzie naparzać w klona, choćby to był sklonowany jeden chłop (też absurdalna sytuacja, kto by coś takiego klonował), to samo dotyczy wieżyczek w zamku, dodatkowo jeszcze AI ma jeszcze coś takiego, że chętniej bije w sloty znajdujące się niżej. Czyli jeśli mamy dwóch strzelaków, jednego na 1. slocie i jednego na 7. slocie, wieżyczki będą chętniej tłuc w tego na 7 slocie.

Permalink

To i ja teraz dorzucę coś od siebie. Sam byłem dotychczas przekonany, że komputer bez wyjątków unicestwia klona. Przed chwilą zrobiłem szybki test.
Bohater z klonowaniem posiadał armię złożoną z jednej nimfy i 9999 archaniołów.
Przeciwnik jednego pikiniera i balistę. Ten pierwszy rzuca klonowanie na jedną nimfę.
Balista zaś oddaje strzał w oryginalną jednostkę dzięki czemu ginie zarówno nimfa i jej klon.

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 8.02.2012, Ostatnio modyfikował: Mateusz

Permalink

Yarzapp

W sumie to pewności nie mam, ale wydaje mi się, że AI ma ustawiony priorytet walenia w klony, więc balista będzie naparzać w klona, choćby to był sklonowany jeden chłop (...)

Nie ma żelaznej reguły. Test.


Permalink

Mateusz

Balista zaś oddaje strzał w oryginalną jednostkę dzięki czemu ginie zarówno nimfa i jej klon.

No proszę, nie przewidziałem takiej ewentualności.

Permalink

Wydaje mi się, że to pytanie jeszcze tu nie zagościło:
Ile maksymalnie żywiołaków (jednego typu) może wezwać bohater w trakcie bitwy?

Permalink

Tego pytania jeszcze nie było - jeśli naszą ostatnią jednostką jest ifryt i padnie on, ale tarcza ognia zabije ostatniego przeciwnika, to co się stanie?
Czy efekt będzie ten sam, jeśli ifryt zostanie wcześniej sklonowany?


Permalink

W takiej sytuacji porażkę poniosą obaj gracze.

Co do drugiego członu: Jeśli sęk w tym, że klonujemy wpierw ifryta, a potem powtarzamy poprzednią sytuację, to nie ma żadnej różnicy. Gdy ginie ifryt automatycznie umiera klon zaś ognista tarcza sprawia, że nasz przeciwnik zostaje pozbawiony ostatniej jednostki. Wynik remisowy.

Permalink

122.(Kordan) Pytanie z cyklu ciekawostki: Fragmenty twarz jakich bohaterów są w ikonce "Losowy bohater"

Tylko czterech udało mi się rozpoznać.
Zaczynając od lewej są to:
Ryland, ..., Sylwia, ..., Calh, Daremyth, ..., ... .

Permalink

Mateusz

Ile maksymalnie żywiołaków (jednego typu) może wezwać bohater w trakcie bitwy?

To zależy od ilości "oddziałów" w armii bohatera. Maksymalna liczba "oddziałów" na polu bitwy wynosi 20 dla każdego z graczy (Hipnoza pozwala mieć ich pod kontrolą więcej, się wie).
W cudzysłowie, ponieważ oddziałem jest wszystko, co bierze (lub brało*) udział w walce, a więc także machiny wojenne, oblężnicze oraz zamkowe wieże.

* poległe jednostki, zniszczony sprzęt i wieże, demony wskrzeszone przez Czarciego lorda i oddziały usunięte zaklęciem Ofiara

Ode mnie:

Można przyjąć, że podczas awansowania na kolejne poziomy, drugorzędne umiejętności przydzielane są losowo. Oczywiście prawdopodobieństwo pojawienia się tej czy innej umiejętności zależne jest od klasy bohatera.
Istnieje jednak kilka scisłych reguł. Weźmy za przykład Barbarzyńcę - poziom piąty, Atak i Taktyka na mistrzowskim - który dzięki zdobytemu doświadczeniu skacze level wyżej.
Jaka umiejętność zostanie mu zaoferowana na pewno ? A skoro już o tym: której, naturalnie poza Nekromancją, na pewno nie dostanie do wyboru ?
Inne przykłady mile widziane. ;)


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 26.02.2012, Ostatnio modyfikował: Alchemik

Permalink

Corwin

122.(Kordan) Pytanie z cyklu ciekawostki: Fragmenty twarz jakich bohaterów są w ikonce "Losowy bohater"

Tylko czterech udało mi się rozpoznać.
Zaczynając od lewej są to:
Ryland, ..., Sylwia, ..., Calh, Daremyth, ..., ... .

Na to pytanie odpowiedź padła już kilkakrotnie. Byłoby miło, gdyby ktoś odpowiedzialny za ten temat, albo je potwierdził/zaprzeczył, albo wstawił, skoro nie wie/nie ma czasu na rozwiązanie tej zagadki.


Permalink

Avonu

Na to pytanie odpowiedź padła już kilkakrotnie. Byłoby miło, gdyby ktoś odpowiedzialny za ten temat, albo je potwierdził/zaprzeczył, albo wstawił, skoro nie wie/nie ma czasu na rozwiązanie tej zagadki.

Odpowiedź padła raz, pozostałe to były strzały. Nic nie zostało potwierdzone dlatego osoba odpowiedzialna za ten temat nie jest w stanie zaprzeczyć/potwierdzić, albo wstawić odpowiedzi, ponieważ nie jest autorem pytania i nie zna odpowiedzi.


Permalink

Dragonthan

Odpowiedź padła raz, pozostałe to były strzały.

Ekhm...

Hellburn, 2 lata temu

Na pewno Ryland, Calh, Iona, Adelaide... Reszty trudno się dopatrzeć

Avonu, 2 lata temu

Od lewej do prawej:

Ryland, Adelaide, Sylvia, Nymus, Xyron, Deremyth, Josephine, ?

Irhak, miesiąc temu

Hmm... jestem chyba jedynym, któremu chce się na to pytanie odpowiedzieć albo odpowiedź nie została jeszcze dodana do pierwszego postu :P A właściwie to po przejrzeniu wątku były próby ustalenia tego :)

Są to (od lewej):
- w przypadku ikony dla map (ta mała w szczegółach wybieranej mapy):
Ryland, Adelaide, Generał Kendal, Marius, Rashka, Dameryth, Josephine, Mutare Drake (ikona ze znakiem zapytania)
lub
Ryland, Adelaide, Generał Kendal, Josephine, Rashka, Dameryth, Josephine, Mutare Drake (ikony braku bohatera i losowego bohatera)
- w przypadku kampanijnej ikony(od lewej i od góry):
Korbac, Bron, Merist, Andra, Tazar, Verdish

Corwin

Zaczynając od lewej są to:
Ryland, ..., Sylwia, ..., Calh, Daremyth, ..., ... .

Jak kogoś jeszcze pominięto, to przepraszam.

Dragonthan

Nic nie zostało potwierdzone dlatego osoba odpowiedzialna za ten temat nie jest w stanie zaprzeczyć/potwierdzić, albo wstawić odpowiedzi, ponieważ nie jest autorem pytania i nie zna odpowiedzi.

Ja doskonale rozumiem, że to jest pytanie bez odpowiedzi. Ale na podstawie podanych już odpowiedzi:
1. Da się wysnuć prawidłowych bohaterów.
2. Można przypiąć podane odpowiedzi w kolorze białym, skoro przy innych pytaniach postąpiono podobnie.
3. Zostawienie tego bez odpowiedzi skutkuje powyższym cytatem Irhaka. I nie sądzę, by za jakiś czas, chciało Ci się Dragonthanie przeszukiwać ten temat w poszukiwaniu pierwszych podanych odpowiedzi (a nuż okażą się poprawne).


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 29.02.2012, Ostatnio modyfikował: Avonu

Permalink

Alchemik

Jaka umiejętność zostanie mu zaoferowana na pewno ?

To zależy od tego, czy mądrość już mu proponowano i kiedy ostatnio proponowana była jakaś magia.

Alchemik

A skoro już o tym: której, naturalnie poza Nekromancją, na pewno nie dostanie do wyboru ?

Ponieważ jest to barbarzyńca, to na pewno nie zaproponuje mu magii wody. Nie zaproponuje mu również taktyki i skuteczności ataku z wiadomych przyczyn.

Permalink

Alchemik

Mateusz: Ile maksymalnie żywiołaków (jednego typu) może wezwać bohater w trakcie bitwy?

To zależy od ilości "oddziałów" w armii bohatera. Maksymalna liczba "oddziałów" na polu bitwy wynosi 20 dla każdego z graczy (Hipnoza pozwala mieć ich pod kontrolą więcej, się wie).
W cudzysłowie, ponieważ oddziałem jest wszystko, co bierze (lub brało*) udział w walce, a więc także machiny wojenne, oblężnicze oraz zamkowe wieże.

Można się spierać. Albowiem to nie zależy od ilości oddziałów. Owszem liczba żywiołaków jest dyktowana wcześniej wspomnianą liczebnością, ale maksymalna wartość jest stała i niezmienna czyli 19 (20-1). Lecz w gruncie rzeczy odpowiedź jest poprawna.

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 1.03.2012, Ostatnio modyfikował: Mateusz

Permalink

Faktycznie, w całym tym wyłuszczaniu nie udzieliłem konkretnej odpowiedzi na Twoje pytanie. ;) Biję się w tors.


Permalink

Nie wiem, czy nie powtarzam pytania...
Jak sprawić, aby jednostka była częściowo albo całkowicie odporna na magię? Istnieje kilka sposobów na uzyskanie takiego efektu.


Permalink

Umiejętność drugorzędna - Odporność na magię:
- 5% podstawowa
- 10% zaawansowana
- 15% ekspert

Artefakty do odporności - naszyjnik, buty i płaszcz (bodajże), oprócz tych oczywistych jeszcze 'order męstwa' (chroni przed oślepieniem)

Czar Antymagia...

...i prawdopodobnie milion innych o których mam blade pojęcie :)


Permalink

A ja mam kilka pytań:

140.Czy są przedmioty które niwelują odporność na czary z "Mocy Ojca Smoków" oraz odporność na czar armagedon z "Ostrza Armagedonu"? Jeśli tak to jakie.

141.Jakie tereny rodzime mają poszczególne frakcje. (Wiem że pytanie jest banalnie proste, ale kilku nie pamiętam, a dawno też już nie grałem w H3)

142. Załóżmy że mam cerbery i rzucam na nie czar Błogosławieństwo a przeciwnik potem rzuca klątwę. Jaki będzie przedział obrażeń cerbera (biorąc pod uwagę że ja mam magie wody na zaawansowanym a przeciwnik ma magie ognia też na zaawansowanym)?

143. Załóżmy że mam cerbery i przeciwnik rzuca na nie czar klątwa a ja potem błogosławieństwo. Jaki będzie przedział obrażeń cerbera (biorąc pod uwagę że ja mam magie wody na zaawansowanym a przeciwnik ma magie ognia też na zaawansowanym)?

Jeśli chodzi o pytania Grunthora z pierwszej strony to:

34.Gdy nosimy Orb of Vulnerability (kula osłabienia) to Poison (trucizna) działa na Zielone, Złote, Czerwone, Czarne i Błękitne smoki.

35.Jedynym czarem którym można zdjąć Poison (trucizna) jest Cure (uleczenie).

A co do pytania Ulanda to właśnie jeszcze "Moc Ojca Smoków" daje całkowitą odporność na czary(1-4).

Liczba modyfikacji: 8, Ostatnio modyfikowany: 17.11.2012, Ostatnio modyfikował: Mariusz Dragon