Imperium

Behemoth`s Lair

PAH3 - 9 sezon

Czy wystartujesz w 9 sezonie PAH?

  • Tak
  • Nie
Permalink

Witam wszystkich! :)

Mam dla was dobrą wiadomość: Już niebawem rusza kolejny sezon Pucharu Areny Heroes

Na stanowisku organizatora, zamiast Mateusza, zobaczycie tym razem mnie.

Do rozegrania będzie w sumie 5 map

Nie prowadzę zapisów ponieważ idea turnieju zakłada możliwość dołączenia w dowolnym momencie.

Warto spróbować swoich sił, tym bardziej, że zagranie jednej mapy nie zobowiązuje nas do rozgrywania kolejnych.

Na zwycięzcę turnieju czeka nagroda w formie lekcji ze zwycięzcą wielu turniejów pvp Tyranuxusem!

Do wzięcia udziału jest wymagane konto na naszym wortalu lub na serwerze Discord vcmi.
Rejestracja w Jaskini jest pod tym linkiem:
Discord vcmi można znaleźć TUTAJ
Kanał na tym Discordzie używany do turnieju (międzynarodowy odpowiednik tego tematu) jest TU

Jak to ogólnie przebiega?

To bardzo proste.

Jako organizator, publikuję w tym temacie i na wspomnianym wyżej Discordzie save początkowy z mapy. Umieszczasz go w folderze Saves, włączasz mod związany z odpowiednią mapą turnieju, upewniasz się że masz dobrze ustaione AI i możesz bez przeszkód przystąpić do gry.

Celem jest ukończenie misji w jak najlepszym (to znaczy najkrótszym) czasie. Mowa oczywiście o ilości tur, nie o real-time.

Wracają zapisy na dwóch poziomach trudności. Przejście mapy na poziomie 200% klasyfikuje nas wyżej niż przejście jej na 130%. Także jak komuś uda się przejść mapę na 200% to dodatkowe przejście jej na 130% nic nie daje.

Gdy już to zrobisz, wysyłasz save końcowy (np. sprzed ostatniej bitwy lub zajęcia miasta) oraz zapisy z każdej tury rozgrywki na adres: h3pahs09@gmail.com

Walkę końcową sprawdzam za pomocą trybu Auto-Combat. W razie potrzeby wykonanych będzie kilka prób.
Jeśli gracz sądzi, że Auto-Combat może sobie nie poradzić, wraz z plikiem umieszcza opis bitwy, a ja ją wedle tego opisu rozgrywam. Tu warto zaznaczyć, że sędzia nie jest debilem i umie ocenić czy walka faktycznie jest do wygrania.

Save od gracza przyjmuję raz. Dlatego sugeruję przemyśleć rozgrywkę i wysłać kiedy będziemy pewni wyniku. Po co ta zasada? Ano po to żebym poradził sobie z przeanalizowaniem Waszych zapisów, a gdyby każdy wysyłał po kilka zapisów, to byłoby trudniej. Dlatego tej zasady trzymamy się sztywno żeby nie zachęcać pozostałych graczy do wysyłania mi do każdej mapy 10 maili zamiast jednego.

W ustalonym terminie robię podsumowanie, przyznaję punkty oraz publikuję kolejną mapę.

Punkty przyznawane są według schematu:
[miejsce/ ilość punktów]

1 - 100
2 - 85
3 - 70
4 - 60
5 - 50
6 - 42
7 - 35
8 - 30
9 - 25
10 - 21
11 - 18
12 - 16
13 - 14
14 - 12
15 i dalej - 10

Regulamin:

1. [Nowość] Korzystamy z VCMI w wersji 1.3 chyba że przy publikacji mapy wskazano inaczej. VCMI wymaga Heroes III w wersji polskiej (Złota Edycja) lub angielskiej (Complete)
2. Jeśli posiadasz Złotą edycję należy ją skorygować za pomocą patcha autorstwa Hellburna. Poprawia on takie niedopatrzenia polskiej wersji (Złota Edycja) jak choćby błędne obrażenia reptilionów i cerberów. Patch można pobrać TUTAJ (instalujemy w folderze z grą)
3. Korzystamy z zestawu modów i wybranego dla danej mapy. W celu wczytania odpowiedniej listy modów włączamy mod turniejowy wskazany dla danej mapy.
4. Wraz z publikacją mapy określany jest czas przeznaczony na oddanie save'ów
5. W przypadku remisu są przyznawane miejsca ex aequo
6. Nie dzielimy się publicznie swoimi wynikami w czasie przeznaczonym na grę, bo to psuje innym zabawę i pozwalałoby innym graczom na kopiowanie Waszych ruchów.
7. Przed właściwą rozgrywką można użyć kodów, na przykład na odkrycie całej mapy, po to by obrać skuteczną strategię. Później należy ponownie wczytać grę, tak by finalny save nie zawierał śladów użycia kodów.
8. Zwycięzcą turnieju zostaje gracz z największą ilością punktów na koniec
9. We wszystkich kwestiach decydujący głos posiada organizator
10. Wysyłamy zapisy z każdej tury rozgrywki. Zapisy zwycięzców mapy będą publikowane w tym temacie i na Discordzie vcmi.

W razie pytań i wątpliwości można pisać w tym temacie lub wysłać do mnie Prywatną Wiadomość.
Jestem także dostępny na heroesowych Discordach jako Warzyw647.

Zabawę zaczynamy zaraz po publikacji VCMI w wersji 1.3, co jest planowane na 4 sierpnia!

Pozdrawiam! :)

Permalink

Czekamy na wersję 1.3.1 rozwiązującą problemy i spełniająca niektóre proste życzenia które ludzie (szczególnie grający na telefonach) pozgłaszali zaraz po wydaniu 1.3.
Proszę o nieco cierpliwości.
Zapisy startowe pojawią się w grze po włączeniu moda turniejowego.
Swoją drogą ciekawe czy ktoś rozegra przynajmniej 1 mapę turniejową na telefonie.

Permalink

Zaczynamy turniej!

Aby zagrać, upewnij się że masz zainstalowane vcmi w najnowszej wersji 1.3.1, następnie wyłącz wszystkie mody poza “VCMI essential files”, “VCMI extras”, tłumaczeniem (jeśli jakiegoś używasz) oraz modami typów “Music”, “Interface” i “Graphical” (jeśli jakichś używasz). Następnie włącz mod “PAH3 Singleplayer Tournament, season 9, map 1”.

To powinno włączyć pozostałe mody wymagane na pierwszej mapie turnieju. Jeśli dostaniesz okienko z powiadomieniem że jakiegoś moda nie można włączyć, to znaczy że nie jest on zainstalowany. Zainstaluj brakujące mody i spróbuj ponownie. Lista modów znajduje się w submodzie z mapą numer 1.
Nie włączaj innych modów I upewnij się że wszystkie submody włączonych modów też są włączone!
Możesz zrobić wyjątek dla modów typów “Translation”, “Music”, “Interface” i “Graphical”, bo one nie wpływaja na rozgrywkę.

Upewnij się że masz ustawione poprawnie AI na mapie przygody i w bitwie oraz że autozapisy są włączone, limit liczby autozapisów jest ustawiony na 0 (czyli bez limitu), a także że prefix autozapisu to twój nick pod którym chcesz startować w turnieju.

Zapisy startowe, “pah3-s9-m1-130%.vsgm1” oraz “pah3-s9-m1-200%.vsgm1” znajdują się w modzie, w folderze “Saves”. Jeśli stamtąd się nie odpalają, to przerzuć je do swojego folderu “Saves” w którym trzymasz inne zapisy.

Po zakończonej rozgrywce wyślij swoje autozapisy oraz zapis końcowy (tuż przed wygraną) na adres h3pahs09@gmail.com
Uważaj żeby nie nadpisać sobie zapisów inną rozgrywką przed wysłaniem ich!
Jeśli autowalka nie wygrywa walki finałowej, ale Ty ją wygrywasz i uważasz że nie jest to oczywiste, to opisz jak tego dokonujesz (akurat na mapie numer 1 wystąpienie walki finałowej jest mało prawdopodobne).

Aby dać czas na rozwiązanie nieprzewidzianych problemów technicznych, na zaraportowanie wyników macie 3 tygodnie. Czas mija na koniec piątku, 8. września.
Powodzenia!

Permalink

Jest druga ankieta turniejowa do PAH. Tym razem u Tyry: https://discord.gg/JgngA96tG8
tutaj : https://discord.com/channels/880048185559638057/880050358498492446/1144672434209968218
Głosujemy na bohaterów z jednej z Kuźni. Niedługo gdzieś pojawi się też ankieta dotycząca bohaterów z drugiej Kuźni. Po co, do czego to będzie użyte? Przekonacie się za jakiś czas, na razie pozostają Wam domysły.
Pierwsza ankieta była na Discordzie vcmi. Wygrał ją Tower, dlatego w pierwszej mapie to właśnie nim gracie.
W dalszej części turnieju jest planowana ankieta w Jaskini, również mająca pewien wpływ na turniej.

Z innej beczki: Dostałem informację że przynajmniej jeden z uczestników rozegrał mapę turniejową na telefonie (sic!).

Permalink

Do tej pory dostałem 2 zapisy kończowe z kompletami autozapisów i 4 maile od spambotów, ale jeszcze parę osób interesowało się turniejem na Discordach, także liczę że do piątku liczba uczestników turnieju zwiększy się i może nawet wyprzedzi liczbę zainteresowanych nim botów.
Gracze którzy wysłali już zapisy to Der Wollschwein i Dyzio.
W ankiecie powyżej prowadzi obecnie Deckard z 8 głosami. Jest to specjalista w Płatnerstwie, ale większość głosów zebrał zapewne dzięki swojemu imiennikowi z Diablo. Zaraz za nim z 6 głosami każdy są Sturm, specjalista od Meteorów oraz Singhell, specjalista od Zombi.
Drugie głosowanie na hirka z drugiego Forge jest tutaj: https://strawpoll.com/xVg7j632znr. Wynik również będzie w jakiś sposób użyty w PAH.

Permalink

Piątek się skończył, więc koniec rundy, prawda?
Ano, nie do końca. Jeszcze przez 13 godzin z hakiem gdzieś na świecie jest piątek, więc może jeszcze ktoś na ostatnią chwilę zdąży dograć mapę. Do tej pory dostałem zgłoszenia od 4 graczy:
Der Wollschwein
Dyzio
Uhm
Wnukos
Mapa numer 2 to będzie Arogancja z drobnymi zmianami: zablokowaną Nawigacją i z ustawionymi niektórymi potworami.

Permalink

Czas przeznaczony na rundę pierwszą minął. Oto jej wyniki:
1. Der Wollschwein - 200%, 9 dni - 100 pkt.
1. Dyzio - 200%, 9 dni - 100 pkt.
1. Wnukos - 200%, 9 dni - 100 pkt.
1. Uhm - 200%, 9 dni - 100 pkt.

2. Architektus - 200%, 10 dni - 85 pkt.
2. PopularnyProszek - 200%, 10 dni - 85 pkt.

3. Berkas - 200%, 14 dni - 70 pkt.
Gratulacje dla zwycięzców i dzięki dla wszystkich za zainteresowanie turniejem!
Zapisy zwycięzców są tutaj: https://drive.google.com/drive/folders/16GjUHl8h2mn2EewGsVFIeHsvUqXBIa18?usp=sharing

Jak widać zagrało 7 osób, co oznacza że dogoniliście liczbę spambotów które napisały na turniejowy adres email. Dobra robota!

Mapa numer 2 to Arogancja.

W głosowaniach wygrali Deckard (Płatnerz) oraz Rialdo (Armageddon), więc to oni poprowadzą armie przeciwników na 200%. Drugie miejsca zajęli Sturm (Meteor) oraz Polestar (Brain Suckers, jednostki 4. poziomu), więc to z nimi zaczną gracze komputerowi na 130%.
Na obu poziomach trudności Waszym bohaterem startowym będzie Ching Chang Chong, specjalista od Cebul (sic!), a pierwszym herosem Waszego najbliższego rywala będzie Farmer Nicolai, którego konikiem są Ziemniaki (sic!).

Jedyne zmiany w mapie względem znanej Wam wersji z SoDa to ban Nawigacji, a z nią Sylvii i Voy oraz ręcznie wybrani powierzchniowi strażnicy Bram Podziemi.

Jeśli chodzi o mody, to tym razem zobaczymy:
[ul]

  • "Undead Sphinxes" oraz "Invisible Man", wspomniani wyżej strażnicy
  • "Magic Fader", dodatkowa umiejętność która może pomóc w walce z wrogimi magami
  • "Greenhouse", "Forge", "Forge2000", miasta które zobaczymy na tej mapie
  • "WoG" z jego Dowódcami
  • "An's Expansion", wzmacniający sporo umiejętności i nieco modyfikujący niektóre zasady
  • na 200% nieco większe niż zwykle wsparcie finansowe dla AI

  • [/ul]

    Powodzenie i bawcie się dobrze!
    Termin oddania 2. mapy to koniec piątku 29.09 AoE
    Głosowanie istotne dla rundy 3. odbędzie się tutaj, na Jaskiniowym forum.

    Permalink

    Wyszła wersja vcmi 1.3.2. Sam jeszcze nie sprawdzałem, ale według relacji graczy generalnie poprawia to komfort grania a zapisy zrobione w 1.3.1 są kompatybilne z nową wersją. Także polecam zaktualizować. Linki do pobrania są tutaj: https://github.com/vcmi/vcmi/releases/tag/1.3.2
    Natomiast moda An's Expansion nie należy aktualizować do wersji 3.3.3 przed skończeniem mapy turniejowej, tylko zostawić go w wersji 3.3.2, bo według autora może być problem z kompatybilnością zapisów.

    Permalink

    Moda "Heavenly Forge 2000" też lepiej nie aktualizować przed końcem rundy turnieju, bo może popsuć kompatybilność zapisów. Tylko samo vcmi aktualizujemy.

    Permalink

    Na tą chwilę dostałem komplety zapisów z Arogancji od 6 graczy:
    Dyzio
    Uhm
    Wnukos
    Hyde
    Berkas
    Der Wollschwein

    Zostało jeszcze ok. 20 godzin do końca 2. rundy. Termin na przesyłanie zapisów mija w sobotę o 14. Zapisów startowych z 3. rundy można sie spodziewać w niedzielę.

    Permalink

    Runda 2 zakończyła się. Oto jej wyniki:
    1. Hyde - 200%, 4 dni - 100 pkt.
    1. Der Wollschwein - 200%, 4 dni - 100 pkt.

    2. Wnukos - 200%, 5 dni - 85 pkt.
    3. Uhm - 200%, 6 dni - 70 pkt.
    4. Berkas - 200%, 14 dni - 60 pkt.
    5. Dyzio - 200%, 37 dni - 50 pkt.
    Gratulacje dla zwycięzców i dzięki dla wszystkich za zainteresowanie turniejem!
    Zapisy zwycięzców są pod tym adresem co poprzednio. Zapisy zwycięzców następnych rund też tam będą po zakończeniu następnych rund.

    Podsumowanie po pierwszych 2 rundach:
    1 - Der Wollschwein - 200 pkt.
    2 - Wnukos - 185 pkt.
    3 - Uhm - 170 pkt.
    4 - Dyzio - 150 pkt.
    5 - Berkas - 130 pkt.
    6 - Hyde - 100 pkt.
    7 - Architektus - 85 pkt.
    8 - PopularnyProszek - 85 pkt.

    W głosowaniu wygrali Straker i Moandor, więc... dostaną dodatkowe specjalizacje związane z jednostkami kojarzonymi ze zwycięzcami rundy 2!
    Straker, poza wzmacnianiem Zombie, będzie mógł ulepszać Ogry, Duchy i Dynie w Dynie i Duchy.
    Natomiast Moandor nie tylko wzmocni swoje Licze, ale też zwiększy Orkom Punkty Życia o 5 i zmniejszy je Ogrom o 10.

    Mapa numer 3 będzie jutro. Na razie można przejrzeć jej wcześniejszą, SoDową, wersję tutaj: Almost

    Permalink

    Zaczynamy rundę numer 3!
    Tym razem będą użyte następujące mody, w nawiasach numery aktualnych wersji modów:
    [ul]

  • "Tides of War" (1.0.9), z kikloma nowymi czarami i jednostkami, ale bez submoda "HotA balance compatibility patch"
  • "New Old Spells+" (0.9.7) - jeszcze kilka nowych czarów
  • jak zawsze "VCMI essential files" (1.3), " VCMI extras" (3.4.7) i "ZEfix" (1.1.1)
  • "Combine Grail" (1.4) - wszystkie Graale na mapie można rozłożyć
  • "Greenhouse" (0.1.8 )
  • [/ul]
    Są też inne zmiany. Polecam zapoznać się z opisem submoda turniejowego do 3. mapy.
    W tej rundzie wyjątkowo można używać dowolnych AI. Można je nawet zmieniać w trakcie gry. Termin oddania trzeciej mapy to koniec piątku, 20.10 AoE. Powodzenia!

    Liczba modyfikacji: 2, Ostatnio modyfikowany: 1.10.2023, Ostatnio modyfikował: Warzyw

    Permalink

    Der Wollschwein znalazł dziurę w mapie, więc będą poprawiane zapisy startowe. Dam znać jak będą poprawione.

    Permalink

    *zasłyszawszy dźwięk słów Warzywa przed frontowymi wrotami Skryptorium Kartografów, wzniósł z uśmiechem głowę znad stosów pergaminów - rozłożonych na pokaźnym dębowym stole - w przerwie od kreślenia piórem na mapach wymyślnych wzorów i fikuśnych kształtów*

    Dziękuję za okazywany entuzjazm, zaangażowanie w Puchar i publikowanie ważnych wieści oraz trzymam kciuki za łatanie!

    *po chwili powrócił do przestawiania figurek symbolizujących bohaterów, dowódców i oddziały, którymi co rusz przemierzał ostępy, wciąż nie mogąc zdzierżyć bycia pokonanym, zanim słońce wstało w nowym tygodniu, przez niewidzialnych ludzi*

    Permalink

    Mod turniejowy poprawiony. Miejmy nadzieję że na dobre. Zaktualizujcie go w launcherze i zaktualizujcie tez mod Greenhouse Town do najnowszej wersji 0.1.9.

    Permalink

    *wyciąga 2 szklane kule z zapisami obrazów niedawnych wydarzeń*
    Dwóch Wojowników było uprzejmych wynająć czarodziejów do magicznego nagrania zapisów ich bitew.
    Der Wolschwein nagrał swoje 4-dniowe przejście i udostępnił zaraz po zakończeniu rundy tutaj, na swoim kanale na Youtube.
    Wnukos wprawdzie zaraportował wynik 5-dniowy, ale potem jeszcze pokombinował i również nagrał drogę do zwycięstwa w 4 dni, tutaj.
    Co ciekawe, do Niewidzialnych przeciwników podeszli całkiem odmiennie. Der Wollschwein postanowił wykorzystać fakt że Dzikie Bakłażany regenerują się wystarczająco szybko by wytrzymywać ciosy od kilku przeciwników, natomiast Wnukos użył ich słabej ochrony magicznej. Okazało się bowiem że Niewidzialni wprawdzie otrzymują tylko 10% obrażeń od ciosów fizycznych, ale za to uważny obserwator mógł zauważyć że ciosy magiczne bolą ich podwójnie.

    Permalink

    Są 2 znane błędy na które trzeba uważać. Będą oczywiście naprawione, ale nie w wersji gry użytej w tej rundzie turnieju.

    Próba wycelowania w coś czarem (np. Przyspieszeniem czy Kulą Ognia, ale nie Masowym Przyspieszeniem ani Przywołaniem Ducha) podczas tury zahipnotyzowanej jednostki kończy się wywaleniem gry albo przynajmniej fiaskiem jeśli po drugiej stronie jest bohater. Dzieje się tak ponieważ gra próbuje wycelować czar w imieniu przeciwnika. Jeśli przeciwnikiem jest bohater, to po prostu się nie udaje, a jeśli przeciwnik nie ma bohatera, to nie ma w czyim imieniu rzucać czaru i stąd gra się wywala.
    Więc w tej rundzie po prostu nie celujemy czarami na turze zahipnotyzowanej jednostki.

    Drugi znany problem to kończenie walki poprzez zabicie czarem jednostki aktualnie mającej turę. Tego też nie robimy. Z pomocą w ominięciu tego drugiego błędu przychodzi fakt że zahipnotyzowany oddział nie wyprowadza kontrataków.

    Oba błędy zostały znalezione przy okazji turnieju. Znajdowanie i diagnozowanie błędów jest jednym z celów tego turnieju. Innym jest oczywiście dobra zabawa przy odrobinie myślenia.

    Permalink

    Okazuje się że wcześniejsza wersja mapy którą podałem wcześniej do obejrzenia nieco bardziej różni się od wersji użytej w turnieju niż mi się wydawało. Więc możecie sobie też obejrzeć turniejową wersję mapy.

    Permalink

    Tak przypuszczałem że mapa numer 3 może zająć nieco więcej czasu, szczególnie że równolegle odbywają się turnieje pvp z krótkimi terminami. W związku z tym i z sygnałem że przynajmniej 1 graczowi chętnemu na rozegranie mapy rzeczywiście będzie brakowało nieco czasu, wydłużam termin oddawania 3. mapy do końca piątku 27.10 czasu AoE (czyli do soboty, 28.10 do godziny 14:00 czasu Polskiego).
    Poza tym, ponieważ Der Wollschwein już wysłał swoje zapisy, a dodałem cały tydzień, to gracz ten dostaje szansę na powtórne wysłanie zapisów jeśli wymyśli i rozegra lepszy wynik.
    Przedłużony termin da mi troche czasu na przetłumaczenie mapy numer 4 na Angielski, na wypadek gdyby pojawili się w turnieju goście z zagranicy.

    Permalink

    Zostało 17 godzin do zakończenia rundy 3. Jeśli ktoś ma zamiar wysyłać zapisy, to polecam nie przegapić tego terminu. Na razie mam zapisy tylko od Der Wollschweina, ale wiem że inni też próbowali swoich sił na tej mapie.

    Przygotowania rundy numer 4 są na ukończeniu. Tłumaczenie mapy z Polskiego na Angielski (na wypadek gdyby jednak pojawił się jakiś gracz z zagranicy) jest skończone. Modowanie jest właściwie też skończone. Może jakieś elementy włączę albo wyłączę w zależności od tego jak AI będzie sobie radziło na potencjalnych zapisach startowych.

    Tym razem nie było głosowania. Uznałem że będę miły i pozwolę Wam startować mocnym bohaterem - Valeską.

    Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 27.10.2023, Ostatnio modyfikował: Warzyw