Imperium

Behemoth`s Lair

Pytania i problemy

Permalink

Bo mnie tak z rana ogarnął całun ciemności...
HdMod nie wpływa na mechanikę gry, tylko na sam interfejs? Prawda?
Chodzi mi o to, że na dwóch różnych kompach (obydwa z HotA 1.6.1. różne wersje HdMod) AI będzie się zachowywał tak samo i będą te same staty jednostek, losowość artefaktów, etc?

Permalink

Hd Mod wpływa na mechanikę gry (gdyż zawiera bugfixy, w dziale H3 masz ich opis), ale owe zmiany dotyczą raczej rzadkich sytuacji.


Permalink

Jeśli H3 przy połączeniu sprawdza sumę kontrolną, to jest możliwość, że wykryje, że macie dwie różne wersje gry.

Jeśli oba komputery mają mieć dostęp do internetu, to czemu by po prostu nie zaktualizować HDModa do najnowszej wersji na obu? To najprostsze rozwiązanie.

Jeśli nie, i chodzi raczej o jakieś przenoszenie sejwów – tak jak pisał Awatar, nie powinno być raczej jakichś wielkich dziwactw, przynajmniej dopóki nie korzystasz z HD-plus.

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 29.06.2022, Ostatnio modyfikował: Hayven

Permalink

Nie chodzi o łączenie on-line (tutaj to wiem, że lobby domaga się aktualizacji, inaczej nie wpuści). Przenosiłem na pendrive save i plik mapy i zauważyłem, że na jednym z kompów była odznaczona automatyczna aktualizacja = HdMod jakoś tak sprzed pół roku (mniej więcej). Drugi miał włączoną auto-aktualizację, wiec HdMod świeżynka.

Permalink

Wróciłem (po raz trzeci) do herosków po kilku latach żeby pokonać kampanie. Borykam się z pewnym upierdliwym błędem (?) - nie widzę liczebności armii wrogich bohaterów. Widzę tylko typy jednostek. W przypadku garnizonów, obrońców zamków i dzikich stworów liczbność jest widoczna. Czary, skille, tawerny, wszystko inne wykluczyłem. Przeszedłem całą kampanię Odrodzenia Erathii nie widząc liczebności wroga ani razu. I nie chodzi o to, że nie widzę liczb; słówek określających rozmiar stacka też nie.

Gram na Complete Edition z GOG-a z HD-modem. Problem występuje w obu wersjach.

Permalink

Solved. Okazuje się, że polska wersja językowa jest zbugowana - dokładnie to formatowanie czcionek. W wersji anglojęzycznej działa jak trzeba.

Permalink

Czy istnie jakiś kod czy cos w tym stylu aby jednak Płaszcz Nieumarłego Króla działał, tak jak to jest opisane na stronie Akademii Wojny gdy gram w LOBBY ONLINE ?

Permalink

Tak, trzeba włączyć Tournament Rules - działanie Plaszcza jest jedną z zasad.


Permalink

ESET mi się dowalił do pliku instalacyjnego hoty. Rzuca informacją o ML alugur i od razu przenosi do kwarantanny.
Rozumiem, że plik bezpieczny (gdzieś tam czytałem, że twórcy hoty używali jakiegoś kodu wykorzystywanego przy tworzeniu niektórych wirusów i stąd niektóre antywiry świrują), czy coś się ostatnio zmieniło w tym temacie? A jak chce się pozbyć problemu, to muszę walczyć z ustawieniami ESET'a?
Dodam, że problem jest od wczoraj, od aktualizacji bazy danych.

Permalink

Plik instalacyjny Hoty jest ten sam od kilku lat, od momentu premiery patcha 1.6.1. Nowszej wersji do tej pory nie było.
(I nie, twórcy hoty nie używali kodu wykorzystywanego przy tworzeniu niektórych wirusów. Użyli metody dodawania swojego kodu do kodu źródłowego heroes3 w podobny sposób, jaki wirusy infekują swoim kodem aplikacje. Co może niekiedy się nie podobać różnym antywirusom.


Permalink

@Avatar, dzięki za naprostowanie (nie jestem informatykiem, stąd mój nieprecyzyjny skrót myślowy). Fajnie też wiedzieć, że nic się w kwestii bezpieczeństwa nie zmieniło, choć nieźle musiałem się nakombinować, żeby ESET odczepił się od Hoty. Coś mu ewidentnie w tym pliku nie pasowało ;)

Permalink

Szybkie pytanie odnośnie HotA. Gram jedną mapę, gdzie można w seer's hut powymieniać złoto i zasoby na błękitne smoki. Wchodzę w edytor i patrzę, że są dwa osobne pola. Single quest i multiple quest. Rozumiem, że jeśli zadanie jest wpisane w single, to możemy jeden raz wymienić zasoby na smoki, a potem chatka staje się opuszczona? Jeśli jest w multiple, to możemy w nieskończoność wymieniać zasoby na smoki? Pytam z ciekawości, bo na tej mapie wymieniłem już po kilka razy zasoby na smoki i w jeden tydzień zebrałem armię zdolną rozwalić wszystko na mapie ;D
Co rodzi kolejne pytanie, czy AI jest na tyle domyślny, żeby z tego skorzystać i wymieniać zasoby na smoki budując armię, czy nie ogarnia tego multiple, wejdzie raz i pójdzie dalej?

Permalink

Tak, możemy kupować smoki w nieskończoność. W wypadku multiquest skrypt się stale samoodnawia. I tak, SI jest w stanie wykorzystywać tę metodę i rekrutować jednostki do momentu wyczerpania zasobów, ale nie jest (chyba) w stanie aktywnie o to zabiegać. A zatem jeśli stworzymy zapętlone zadanie w którym za 100 tygli rtęci otrzymujemy Błękitnego smoka to jeśli gracz SI ma 399 rtęci na pewno będzie w stanie wykupić 3 jednostki. Czy wymieni inny zasób na rtęć aby aktywnie wypełnić zadanie i kupić czwartego nie jestem pewny, ale wątpię.


Permalink

Ciągnę temat.
Czy AI jest na tyle sprytne, żeby zapamiętać gdzie można zrekrutować smoki (wykorzystać multiple quest) i wrócić w to miejsce po kilku turach, gdy zdobędzie wystarczająco zasobów?
Czy może kupuje ile się da, wychodzi z chatki i już tam nie wraca nawet jeśli zdobędzie zasoby? Bo zakładam, że chyba priorytetem dla AI jest pokonanie przeciwników, czyli chyba aż taki sprytny nie jest żeby wracać po jakimś czasie do questa zbędnego w pokonaniu wroga?

Permalink

Na to pytanie mogę odpowiedzieć ja.
Na mapie którą tworzyłem AI wielokrotnie odwiedzało chatki z wielokrotnymi zadaniami - nagrodą były surowce do oddania właściwie za darmo.