Imperium

Behemoth`s Lair

Pytania ogólne

Permalink

Słuszna uwaga, o Pięści gniewu nie pomyślałem.

Nie, Zniewalająca magia nie ma wpływu na Niematerialność duchów.


Permalink

Hayven

Trzeba przy tym wspomnieć, że "Pięść Gniewu" jest jedynym czarem traktowanym jako atak fizyczny, i on może spudłować jak normalny cios. (Inną jego cechą charakterystyczną jest omijanie odporności na magię, co pozwala bezkarnie bić czarne smoki).

A czary obszarowe? Wliczamy je do tych ataków chybiony/celny? Czy one zawsze wchodzą i nie będą się liczyć do tych ataków chybiony celny?

Dagon

I super!
Może najbliższa sobota wieczorem? Można spróbować dogadać się przez Discorda, chociaż ja za bardzo w to nie umiem ;P

Czekaj! Ja myślałem, że my kulturalnie sobie "trójeczkę" pykniemy przez lobby!
W "piątkę" to ja już na pewno dostanę w trąbę i wstyd się potem będzie na forum pokazać ;( No ale trudno, słowo się rzekło. Po 20ej zajrzę na forum, to pisz pw.

Permalink

A czary obszarowe? Wliczamy je do tych ataków chybiony/celny? Czy one zawsze wchodzą i nie będą się liczyć do tych ataków chybiony celny?

Czary obszarowe to ataki magiczne, więc o pudle nie ma mowy.


Permalink

Runa wskrzeszenia, wskrzesza permanentnie czy tylko na okres bitwy?

Permalink

Odpaliłem jedną mapę z HoF przez ToE. Król Tolghar zaczyna od razu z 'Absolutną Ochroną'. No więc ten bohater ma zawsze 'absolutną' na starcie, czy to tylko w tej jednej mapie autor tak go wyedytował?

Permalink

Został tak wyedytowany, oryginalnie ma standardowe umiejętności.


Permalink

A jakie są wymagania dla 'kapłanów', żeby dostali 'absolutną ochronę'?
Pytam bo w/w Tolghar z 'absolutną' + 'obrona' + 'szczęście' kompletnie wymiata ;) ;) Mogę grać bitwę jak ostatni debil, a i tak kończę z mega minimalnymi stratami.

Permalink

Aby otrzymać Absolutną ochronę należy zdobyć wszystkie runiczne atuty, ponad to Wyssanie magii, Przygotowanie i Pancerz runiczny. Ogólnie polecałbym instalację modu dodającego skillwheel do gry dostępnego na naszej stronie.
- link poprawiony, dagon


Liczba modyfikacji: 2, Ostatnio modyfikowany: 31. marca, Ostatnio modyfikował: Dagon

Permalink

Podany link nie działa (błąd 404).
Za to znalazłem skillwheel w jednej instrukcji. Widzę, że trzeba mieć m.przywołania, m.zniszczenia, obronę i... mega-szczęście żeby to wszystko weszło :/ Chociaż w sumie mając bohatera z w/w umiejętnością to rozumiem, czemu tak trudno to normalnie zdobyć ;)

Permalink

ToWeRH3

Widzę, że trzeba mieć m.przywołania, m.zniszczenia, obronę i... mega-szczęście żeby to wszystko weszło :/

Zapewniam, że mega-szczęście nie jest potrzebne. Wystarczy odrobina ;)
HV ma tak skonstruowany system rozwoju bohatera, że doświadczony gracz w 80-90% przypadków dostanie dokładnie takie skille jakich potrzebuje. Jeśli chcesz o tym pogadać, zapraszam do tego wątku ;)


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 31. marca, Ostatnio modyfikował: Dagon

Permalink

Cześć, powiedzcie mi proszę, jest jakaś skuteczna taktyka na granie przeciwko Inferno? Przyznam, że mi osobiście ciężko się gra tym zamkiem ale wiem, że im dłużej trwa mapa tym są bardziej niebezpieczni... Brama sama w sobie jest chyba przesadzona i zbyt dobra, myślę, ze za dużo stworów z Niej wychodzi. Do tego jednostki o dosyć dużej inicjatywie, no i te przeklęte impy które robią z Twojego maga bohatera bezużytecznego już na dzień dobry wysysając manę.. No i tu kolejne pytanie, czy jest jakaś taktyka która jest w stanie skutecznie obronić się przed impami? Jedyne co przychodzi do głowy to wysokiej jakości strzelec o wysokiej inicjatywie który ruszy się szybciej niż impy i je zabije ale to chyba tylko tytan napakowany artefaktami. No i taki imp musiałby być pozbawiony wszelkich artefaktów zwiększających inicjatywe którą ma co by nie mówić bazowo wysoką.
Zmory i ogary które nie dość, że mają wysoką inocjatywę to w 1 turze mogą Ci wlecieć w armię. Muszę też przyznać, że chyba ich trochę nie doceniłem. Mają słabe strony, bo są to jednostki kruche, dla mnie początek gry jest dosyć skomplikowany, mają tylko 1 strzelca. Ale wysoka inicjatywa, dobry atak, dobre zdolności jendostek(imp, ogar, zmora) to chyba wynagradza. No i ta brama. Co myślicie?
Czy kiedy wiemy, że walczymy z Inferno, warto zrezygnować z magii? Ewentualnie skupic sie tylko na grupowej wytrzymałości i przyśpieszeniu które wychodzą ze zdolności obrony i ataku?

I mam jeszcze jedno pytanie, bardziej ogólne, jak zwiększyć inicjatywę bohatera? Mam tutaj na myśli głównie to, żeby jak najszybciej wykonał ruch w walce. Czy wszyscy bohaterowie mają taką samą inicjatywę czy są bohaterowie którzy w zależności od klasy ruszają się szybciej a inni wolniej? Nie mam tutaj na myśli samych umiejetności jak ta gdzie bohater przesuwa się w przód na pasku kiedy sojusznicza jednotska dostaje wysokie morale tylko o taką bazową inicjatywę z którą bohater wchodzi do bitwy.

Permalink

Adrian92

I mam jeszcze jedno pytanie, bardziej ogólne, jak zwiększyć inicjatywę bohatera? Mam tutaj na myśli głównie to, żeby jak najszybciej wykonał ruch w walce.

Zdolność Lotny Umysł spod Logistyki pozwala bohaterowi wykonać pierwszy ruch wcześniej.

Adrian92

Czy wszyscy bohaterowie mają taką samą inicjatywę czy są bohaterowie którzy w zależności od klasy ruszają się szybciej a inni wolniej?

Ihora dzięki swojej specjalizacji wykonuje ruchy częściej niż inni bohaterowie (nie pamiętam już czy zawsze, czy tylko kiedy rzuca zaklęcia), i ta różnica na wysokim poziomie staje się zauważalna.

Adrian92

No i tu kolejne pytanie, czy jest jakaś taktyka która jest w stanie skutecznie obronić się przed impami?

Czarodziej po odpowiednim treningu i z artefaktami powinien mieć (chcąc nie chcąc) tyle many, żeby impy w żadnej rozsądnej liczbie nie stanowiły dla niego zagrożenia; a dzięki wsparciu arcymagów tego, co ma, nie wyczerpie nawet gdyby bardzo chciał.

Adrian92

Jedyne co przychodzi do głowy to wysokiej jakości strzelec o wysokiej inicjatywie który ruszy się szybciej niż impy i je zabije ale to chyba tylko tytan napakowany artefaktami.

Im wyższa wiedza, tym wyższa skuteczność artefaktów :) Czarodziej może podnosić artefaktami inicjatywę oddziałów o równowartość własnej (z reguły ogromnej) wiedzy, co czyni go w późniejszych etapach rozgrywki bardzo niebezpiecznym przeciwnikiem.

A jakby tego mało, to jest jeszcze Nur, która regeneruje manę w czasie bitwy.


Permalink

Hayven

Ihora dzięki swojej specjalizacji wykonuje ruchy częściej niż inni bohaterowie (nie pamiętam już czy zawsze, czy tylko kiedy rzuca zaklęcia), i ta różnica na wysokim poziomie staje się zauważalna.

U mnie przeskakiwała na pasku tylko po rzuceniu czaru.
A propos tych impów. Może wielki druid i przesyłanie many? Może on jest w stanie to zrekompensować? (rzadko gram sylvan, jeszcze rzadziej przesyłam manę, to się bardziej pytam niż stwierdzam fakt).

Permalink

Czym się różni mod 5.5 od Heroes V + patch 3.1?
Czy mapy zrobione w modzie 5.5 będą działały poprawnie jeżeli odpalę jej w Heroes V + patch 3.1?

Permalink

Heroes 5 w wersji 3.1 to standardowe Dzikie Hordy.

Mod 5.5 to potężna przebudowa drzewek umiejętności, klas i ról bohaterów (system zarządców!), zaklęć, artefaktów, zachowania skarbców na mapie przygody, modyfikacja sztucznej inteligencji + dedykowany generator map losowych. Jest to praktycznie osobna gra z bebechami Heroes 5.

Mapy stworzone pod 5.5 powinieneś być w stanie uruchomić bez modyfikacji, ale raczej nie będzie to rozgrywka zgodna z zamysłem autora.

Chociaż jak tak teraz myślę, to w H5.5 mogą być dodane jakieś nowe obiekty mapy przygody, których oryginalne H5 nie ma, i wtedy mapa się wysypie, ale wątpię, bo nie kojarzę, żeby tam istniał jakiś patch do edytora (a takowy musiałby istnieć, żeby takie obiekty można było wygodnie dodawać do map) – ale może coś przegapiłem, bo od jakichś sześciu lat nie śledzę tematu xd

Edit: a, no przecież, artefakty! Nie wiem, czy nowe artefakty są naprawdę nowe (ale chyba są), ani czy mogą się pojawić na mapie przygody (ale chyba powinny), więc może i ktoś je poustawiał na swoich mapach. A nowych bohaterów też ktoś gdzieś mógł wrzucić. Tak że: jeśli mapa jest zwykła i z elementami losowymi, powinna pójść. Ale jeśli autor postawił choć na szczyptę oryginalności, to jest całkiem możliwe, że coś będzie nie tak.

A ponieważ H5.5 dodaje własne funkcje skryptowe, z których dobrzy mapmakerzy pewnie chętnie korzystają (bo po co by mieli robić mapy specjalnie pod H5.5?), to jeszcze większe jest prawdopodobieństwo, że coś nie zadziała.


Liczba modyfikacji: 9, Ostatnio modyfikowany: 15. maja, Ostatnio modyfikował: Hayven

Permalink

Nigdy nie byłem zwolennikiem modów zmieniających rozgrywkę. Zawsze wolałem trzymać się wersji oficjalnych ze względu na wsparcie. Niestety H5 takiego nie ma od wielu lat, więc mod pokroju HotA byłby czymś wspaniałym.

Jednak uważam, że H5.5 nie jest takim modem - zmiany są zbyt duże. To bardziej rewolucja niż ewolucja jak w przypadku HotA .
Mam tu na myśli głównie zmiany w skillwheelu, który jest kwintesencją H5. Poprawcie mnie jeśli się mylę, ale umiejętności w H5.5 są wybierane liniowo, aniżeli z zastosowaniem drzewek i zależności? Jeśli tak jest to moim zdaniem jest to krok wstecz.

Również 3 klasy bohaterów uważam za zbyt duży natłok. Jedna klasa na frakcje moim zdaniem to był strzał w dziesiątkę, bo bohaterowie znacznie różnili się między sobą.

Za to na plus na pewno:
- różne rozmiary pól bitew
- siedliska poziomów 4-7


Permalink

Hayven

A ponieważ H5.5 dodaje własne funkcje skryptowe, z których dobrzy mapmakerzy pewnie chętnie korzystają (bo po co by mieli robić mapy specjalnie pod H5.5?), to jeszcze większe jest prawdopodobieństwo, że coś nie zadziała.

Miałem problemy z wczytywaniem save. Czasem zadziałał, a czasem wykrzaczył i wyrzucił do windowsa, po czym po ponownym uruchomieniu gry wczytywał jakby nigdy nic. Pełna losowość. Nie powiem jak się skończyło, bo nie dograłem mapy do końca (popełniłem kilka błędów, a jakoś nie chciało mi się grać od nowa, więc porzuciłem ją).

Permalink

Sorry za post pod postem, ale ciągnąc temat:
Czy (i ewentualnie jak) da się sprawdzić w edytorze (albo w inny sposób) czy dana mapa jest pod H5 z patchem 3.1 czy była robiona pod mod 5.5?
Tylko mówcie do mnie prostymi słowami, w stylu tu kliknij, tam poszukaj, tu odklikaj... bo inaczej skończy się to w najlepszym wypadku przeinstalowaniem H5 :p