Imperium

Behemoth`s Lair

Pytania i problemy

Permalink

Metodą prób i błędów, chodzi o ustawienia windowsa. W moim przypadku ppm na ikonę edytora i w zakładce zgodność "zmień ustawienia wysokiej rozdzielczości DPI". Jeszcze nie udało mi się znaleźć optymalnych ustawień (bo jak ustawię tak, że widać wszystko w zakładkach bohatera, to znowu pomniejsza widok mapy w edytorze i to tak że z lupą nic nie znajdę, więc muszę trochę skakać po ustawieniach), ale to raczej prawie na pewno coś z win10.

Permalink

Pytanie o "shadows". Jak wyedytować bohaterów (chodzi mi o tych zaznaczonych w ustawieniach, których potem można nająć w karczmie, a nie tych co ich poustawiałem na mapie)? Stricte pytam o to, czy da się zmienić żeby startowali bez księgi zaklęć albo wyedytować zawartość księgi magii z którą zaczynają. Da się to zrobić z poziomu edytora, czy trzeba bawić się w edytowanie plików z gry?

Permalink

Ustawienia mapy -> Bohaterowie -> Klikasz dwa razy w bohatera na liście.


Permalink

Dzięki wielkie, dokładnie o to chodziło!
Chociaż najpierw odpalałem edytor do Złotej Edycji (sam nie wiem czemu na nim zacząłem pracować) i albo wywalało do pulpitu bez ostrzeżenia, albo zawieszał się edytor. Odpaliłem w edytorze do Complete i działa perfekcyjnie.
Także no, teraz mam na jednym kompie H3 Złota, H3 Complete i Hota (to tak a propos, bo się 'Avatar' ostatnio załamał, że pewnie mam burdel w rejestrach, bo instaluję co popadnie ;) ).

Permalink

Dalej ciągnę temat edytora SoD.
1) O co chodzi z tym "patrol" w ustawieniach ogólnych bohatera?
2) Załóżmy, że biorę np. Nymus, ustawiam na mapie, zmieniam imię/umiejętności/staty. Ma być bohaterem poruszającym się po całej mapie, więc zakładam, że może zginąć i być do odkupienia w karczmie. To co mam zrobić z Nymus w ustawieniach mapy (narzędzia/info o mapie/bohaterowie)? Mam ją tam zaznaczyć, czy odznaczyć? Nie chcę, żeby na mapie mi się pojawiała 'niezmodyfikowana' Nymus i dublowała z tą bohaterką którą ja z niej stworzę. Jak to zrobić, co zaznaczyć w ustawieniach a co odznaczyć?
3) Gdzie było to, żeby dany bohater mógł być do wynajęcia w karczmie tylko przez danego gracza? Narzędzia/info o mapie/bohaterowie? Czy gdzie to było?

Permalink

1. O to ile pól bohater sterowany przez SI może przejść.
2. To jest niemożliwe aby były dwie Nymus. Jeśli ją zmodyfikujesz, czy to odgórnie (ustawienia mapy) czy oddolnie (z poziomu edytora) to będzie zawsze zmodyfikowana Nymus. W tym wypadku musi być zaznaczona, bowiem odznaczonego bohatera nie da się umieścić na mapie.
3. Ustawienia -> Bohaterowie -> Dany bohater.


Permalink

Tabris

1. O to ile pól bohater sterowany przez SI może przejść.

Czyli jeśli zaznaczę "w miejscu", to będzie tam stał i kwitnął, nawet jeśli zajmę mu wszystkie zamki, to będzie czekał 7 dni na poddanie, zamiast próbować odzyskać zamek? A jeśli zaznaczę przykładowo "10 pól" to w przypadku zajęcia mu wszystkich zamków, będzie próbował odzyskać tylko ten w jego zasięgu?

Permalink

Bohater w miejscu nigdy i nigdzie się nie ruszy. Przypomnij sobie te wszystkie mapy gdzie masz za zadanie pokonać finalnie bosa siedzącego w zamku. Siedzi tam i kumuluje jednostki. A w przypadku zajęcia ostatniego zamku włącza sie algorytm że każdy bohater komputera rzuca wszystko i leci odbić zamek, nawet w samobójczych warunkach.


Permalink

Tak pro forma, bo wydaje mi się że mam rację:
Jeżeli w edytorze dwa obiekty (czerwone kwadraty) stykają się rogami, to bohater przejdzie między nimi ruchem 'na skos'.
Prawda?

Permalink

Tak, ale jeśli między nimi są to stałe obiekty przygody (żółte strefy) to heros nie będzie mógł do nich wejść, jeśli są na dół od niego. W wypadku surowców, uczonych, puszek i przedmiotów będzie w stanie.


Permalink

https://www.youtube.com/watch?v=Il6PmC2Fiq4
Pierwszy raz widzę taki "bug". Tak się dzieje na wszystkich wersjach hirków, czy tylko w wog'u? Bo trochę już gram, z rzadka bo z rzadka ale zdarzało mi się używać earth quake, ale nigdy nie zaobserwowałem takiego zjawiska.

Permalink

Opis pod tym filmem głosi jednoznacznie, że dotyczy on Heroes3 Complete, czyli wszystkich wersji Heroes. To rzadki bug, więc jest możliwe, że go nie uświadczyłeś.


Permalink

No jeszcze tego na oczy nie widziałem. I za to lubię 'trójeczkę', gram kilka ładnych lat, wydaje mi się że wiem wszystko, a tu nagle bum. Pewnie i za 10 lat dalej będę odkrywał jakieś smaczki z gry, które mnie zaskoczą. :)

Permalink

Cześć
jestem niedzielnym graczem, który po latach odpalił grę i jeśli ten temat jest znany to sorry za spam.
mam taki problem: Bohater na mapie zawsze porusza się tylko o 1 strzałkę, nieważne jaki dystans ma przebyć. Żeby wykonać ruch muszą x razy iść do przodu. Zgłupiałem, czy to gdzieś w ustawieniach nie mogę znaleźć czy jakiś błąd.
Pozdrawiam

Permalink

Witam

Mam takie pytanie. Czy istnieje jakiś sposób na zablokowanie możliwości składania artefaktów w dodatku Horn of the Abyss? Wyłączenie tych artefaktów w ustawieniach mapy nic nie daje. Mimo przekopania odmętów internetu, nie znalazłem odpowiedzi na to pytanie, więc pewnie się nie da. Co jest dla mnie niezrozumiałe, dlaczego nie ma tego w ustawieniach mapy.

Permalink

Składanie artefaktów nie będzie działać na mapach oznaczonych jako RoE lub AB. Przy tworzeniu map do SoD i HotA najlepiej poinformować w opisie mapy, że odradza się łączenie artefaktów, aby nie zepsuć rozgrywki.

Permalink

Ostatnio zacząłem się brać za instalację ERY i... niestety pojawiły się pewne problemy.
Generalnie uznałem by spróbować to zrobić z najnowszą wersją, w tym celu pobrałem stąd launchera i przy jego pomocy zainstalowałem najnowszą ERĘ (3.8.8 ), do tego to spolszczenie do WoGa pod ERĘ (w sumie to nie byłem pewne który wybrać, ale że było ciutnowsze i stał za nim (a przynajmniej dodał do skarbca) Altair to spróbowałem i z nim).
No i fajnie, wszystko (prawie...) działa, ale jednak są pewne problemy, na które natrafiłem przy testowaniu:
1. Skrypt na ulepszone finanse (oba ulepszenia z oryginalnego WoGa) zdaje się nie działać... to znaczy wcześniej takie odnosiłem wrażenie(w zasadzie miałem wrażenie że nawet podstawowy przy), teraz jak jeszcze raz włączyłem dla testu to działał chyba w miarę normalnie, to znaczy mniej więcej tak jak powinien, w każdym razie I ulepszenie, bo z tym II coś jest jakby nie tak, po wyświetleniu opisu widze bowiem coś takiego (no nie testowałem na tyle by sprawdzić samo działanie, ale ta liczba z kosmosu na początku jest jakaś dziwna... być może powoduje jakieś przepełnienie czy coś, nie wiem...
2. Próbowałem sprawdzić czy ulepszenia specializacji bohaterów z ERY i to oryginalne z WoGa działają razem... ale w zasadzie zdawało się to dawać dość niespójne rezultaty i w sumie nie wiem czy faktycznie oba działały czy nie...
3. Po włączeniu skryptu ERY zmieniającego balistykę na "Siegecraft" mam wrażenie, że pojawiły się jakieś problemy z wyświetlaniem składowych zdolności działania wojenne... w sumie to z początku po prostu nie pokazywało opisów poszczególnych zdolności składowych(pierwsza pomoc, artyleria, balistyka), ale teraz to w ogóle w opisie pisze o... odporności.
4. Mam wrażenie, że z opcji wogifikacji zniknęło "zezwalaj na budowę dwa razy dziennie"... choć co dziwne choć nie mogłem znaleźć tej opcji to skrypt i tak działał...

To jednak są mniejsze problemy, gorzej, że samo spolszczenie działa... tylko częściowo - no ale to pół biedy, bo skoro jest tylko po angielsku to jednak na tyle dobrze grę pamiętam, że jakoś to można przeboleć(choc jakby było kompletniejsze spoleczenie to byłoby cudownie)... gorzej, że w czcionkach (częściowo) nie ma polskich znaków i w oknie wogifikacji widzę takie krzaczki.
Wiem, że w czystym wogu 3.58 rozwiązywało się to tym patchem z plikami czcionek, ale niestety z tego co widzę "tradycyjnej" metody instalacji plików WoG nie da się wykorzystać (wrzucenie do folderu update(którego nie ma) i odpalenie pliku H3WUpd.exe(którego też nie ma)).
Podobny problem jest w sumie z polska wersją aktualizacji skryptów - która również jest plikiem .wog (czy może właściwie jest to już zawarte w ERZE i nie ma potrzeby instalowania?).
Docelowo chciałbym oczywiście mieć to wszystko jeszcze z polską wersją Nowych Ulepszeń (New Upgrades PL... co prawda chciałbym znaleźć sposób na to by przynajmniej do jednej mapy cofnąc tam częśc zmian(osłabienie zdolności duchów, przez co nie da się ich pomnażać przez bitwy), ale to jest akurat drugorzędna kwestia) oraz korzystanie z nich w edytorze (na mapach G - w samej grze jak zauważyłem działają) czy w takim razie więc dobrze mi się wydaje, że odpowiednia kolejnością instalacji jest tu:
Launcher ERA 3 -> ERA 3.8.8 -> [wspomniane] spolszczenie -> aktualizacja skryptów -> polskie czcionki -> New Upgrades PL

No i tu jest właśnie pewien problem z edytorem. Z tego co zrozumiałem apropo launchera to powinien on zainstalować pełną wersję ERY wraz z edytorem Unleashed(co prawda widziałem, że tam w linkowanym wcześniej temacie są jakieś pliki do wypadkowania ale założyłem, że tym już zajął się launcher), niestety jednak gdy próbuję uruchomić plik "h3wmaped_unleashed.exe" to otrzymuje komunikat o... wersji pliku niezgodnej z wersją systemu - w sensie 32 lub 64 bitowego (ja mam 64 bitowy Windows, ale nie wiem do końca skąd miałbym wziąć alternatywną wersję tego pliku - w sensie nie wiem jaka jest w tamtych paczkach w temacie na HeroesCOmmunity... bo wydaje mi się, że właśnie 64-bitowa)

(Poza tym... są gdzieś jakieś poradniki apropo modowania/pisania skryptów do ERY? I czy jest moze sposób by np połączyć skrypt na kazamaty władcy smoków z tym na budowanie miast z opuszczonych smoczych utopii?(obecnie się wykluczają, ale jak tylko wykluczyć z kazamatów to "zamykanie słupem ognia" to już wcale nie muszą...) Albo jak sprawić by "medycyna"(medicine) byłą jednak ulepszeniam pierwszej pomocy a nie nową zdolnoscią(zastępującą pierwszą pomoc)? To samo dla "ekonomi"(economy) i finansów)


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 24. lutego, Ostatnio modyfikował: Lyokoheros

Permalink

Prawdopodobnie przyczyną wszystkich twoich problemów jest spolszczenie, które jest do staaarej wersji 2.4.x a do nowszych nikt nie robił.

A unleashed_editor jest zintegrowany z edytorem wog. Jak odpalisz plik h3wmaped.exe, a potem dasz Help->About map editor to zabaczysz, że jest on 'unleashed'.


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 22. lutego, Ostatnio modyfikował: Avatar

Permalink

Działa wam lobby Hota?
Rano aktualizowałem i wszystko było dobrze, ale od około południa wychodzi mi napis "failed to connect".
Zwykłe problemy techniczne czy efekt wojny z Ukrainą?

Permalink

Mam pytanie, czy komputerowi nie wymieniają surowców? Pytanie wzięło się z tond, że w Game of Thrones: Long Nigt komputerowy sojusznik nie otworzy strażnika, który żąda rtęci, jeśli mu jej nie prześlemy. Również nie rozbudowuje swojego miasta, mimo, że na podglądzie surowców ma więcej od gracza ludzkiego.