Imperium

Behemoth`s Lair

Hota 1.6.1 - Maksymalny wynik

Permalink

Mam pytanie odnośnie maksymalnego wyniku.
W SoD można było uzyskać maksymalny wynik 500 pkt. Nie było to łatwe, ale było możliwe.
W Hocie zrobiłem mapę testową dla sprawdzenia i okazało się, że maksymalnym wynikiem jest 490.
Nie wiem czy to jakiś błąd w mojej instalacji, czy coś nie tak w wersji 1.6.1 (nie sprawdzałem na wcześniejszych).
Zgodnie z dokumentacją:
- najwyższy poziom trudności mapy (z ustawień edytora map) - 40pkt
- pokonanie wszystkich wrogów - 5pkt
- wybudowanie Grala - 5pkt
- początkowa punktacja powinna pozostać niezmieniona - 200 pkt
Wychodzi na to, że grając na 200% (200+40+5+5)*2=500
Niestety realnie wychodzi 490 pkt
Wie ktoś czemu tak jest?
Pytam, bo chciałem zrobić ciężką mapkę dla jednego gracza, z pewną możliwością uzyskania maksymalnej punktacji, jeśli tylko gracz zmieści się w limicie czasowym.

Poniżej dodaję fragment dokumentacji Hoty odnoszący się do punktacji.
Wybaczcie, że dodaje po angielsku, ale wolę zostawić oryginał zamiast tłumaczenia.

heroes.thelazy.net

The way of map winning score calculation was changed. Now it is harder to get higher ranks.
The map difficulty (which is set by the map creator) now gives additional points: from 0 (easy) to 40 (impossible).
Building the grail and defeating all enemies give only 5 points each (instead of 25 in SoD).
All random maps have normal difficulty, so the maximum possible score on them is 440 (430 without the grail) (counting x2 on 200% difficulty).
The day count penalty was changed. The minimum day count is now calculated depending on map size and the number of capturable towns. Victory within this number of days is considered perfect and gets no penalty. Each day after this adds 2 points to the penalty up to 50 points (x2 on 200%). Original game penalty is also used (but its effect is much less).
The number of towns only influences the maximum game length without penalty. For example, if you've captured only 50% of the towns by the end of the game, then the map size is considered to be 2 times less. So the penalty starts earlier. On small map sizes the penalty may start from the first day. In this case, a score of 500 is impossible (but it's impossible on all maps except ones with "impossible" difficulty anyway).
500 is now Azure Dragon rank. Archangel now requires a lower score.
In general, to get a higher score you should do the same things as before: win as soon as possible, and capture as many towns as possible. The grail also gives a bonus. But now it is much harder to get the highest ranks.

Permalink

Coś musiałeś pominąć. Ustawiłem:
- maksymalny rozmiar,
- maksymalną trudność w edytorze,
- 47 miast gracza Czerwonego i 1 miasto Niebieskiego, do zajęcia pierwszego dnia,
- 1 Obelisk i Graala do wykopania i wybudowania pierwszego dnia,
- jeden bohater dostał Rękawice żeby przejść 2 kroki, zdjąć je i móc kopać,
- standardowy warunek zwycięstwa oraz
- maksymalną trudność w grze.
To dało wynik 500 punktów. Pewnie niektóre z tych rzeczy nie są potrzebne. Jak będziesz miał 500, to możesz pojedyncze parametry zmieniać żeby się zorientować jakie warunki są wystarczające do zdobycia maksymalnego wyniku.

Permalink

Dzięki wielkie za sprawdzenie.
Ja miałem ustawione warunki wygranej na pokonanie potwora i dlatego było 490.
Zmieniłem warunki wygranej na pokonanie wszystkich i jest 500.
Sprawdziłem też inne warunki wygranej i tylko gdy scenariusz jest ustawiony na pokonanie wszystkich, możliwe jest osiągnięcie maksymalnego wyniku.
Przy jakimkolwiek innym ustawieniu warunków wygranej, maksymalny wynik to 490.
Pokonanie pozostałych graczy niczego nie zmienia.