Imperium

Behemoth`s Lair

Czego mi brak w H3?

Permalink

Istotnie z uwagi na szybkie gromadzenie artefaktow i az 7 jednostek plus 3 machiny opcja przeloz wszystko jednym kliknieciem jest niezbedna. Klikanie w kazda ikoneczke pojedynczo fajne nie jest. Marnuje mnostwo cennego czasu a sa inne mapy inne gry. A przerzucanie to podstawa gry na wysokich trudnosciach przez doswiadczonego gracza.
Kolejnym skandalicznym regresem jest brak kumulacji przyrostu siedlisk co bylo w poprzednich czesciach! Z jakiej paki? Przydala by sie kumulacja wiatrakow i tym podobnych badz automatyczne zbieranie. Krecenie sie wokol tego wszystkiego na okraglo tez nie jest zadna atrakcja.
Zapis w trakcie bitwy konieczny! Zwlaszcza gdy chcesz sie uczyc mistrzostwa walki to musisz sie cofac probowac inaczej. A tu trzeba od nowa wszystko.
Te wszystkie usprawnienia sa w Heroes IV niestety z uwagi na zawalenie gry nie ciesza tak jakby mogly.
AI! Co oni zrobili? AI w Heroes I jest najlepsze w serii! Zadna gra HI-IV na poziomie maks nie daje tak po kosciach jak jedynka. Nie mogli zrobic kopiuj wkleja?
...

O ile usprawnienia techniczne wymysla sie z czasem to regresy absolutnie sa godne potepienia. Lepiej zostawic stare.
Generalnie H3 ma zbyt dlugie okresy przejscia mapy. Bije rekordy w grach rozpoczetych a niedokonczonych. Trzeba sie zmuszac zeby skonczyc. Mniej wiecej od polowy gry. Szczegolnie nie polecam map XL z podziemiami na 200%. Rozgrywka parodniowa. Tymczssem zrobili juz mapy bedace czterokrotnoscia XL! Komu sie chce grac miesiac w jedna mape dzien po dniu?! Szczegolnie ja dokonczyc?

Permalink

Baronus

Kolejnym skandalicznym regresem jest brak kumulacji przyrostu siedlisk co bylo w poprzednich czesciach! Z jakiej paki? Przydala by sie kumulacja wiatrakow i tym podobnych badz automatyczne zbieranie. Krecenie sie wokol tego wszystkiego na okraglo tez nie jest zadna atrakcja.

No nie do końca się zgadzam. Nie zawsze AI jest na tyle sprytne, żeby wykupywać zsumowany przyrost z siedlisk. Zdarzało mi się, że podbijałem 'siarkową jamę', zgarniałem od ręki kilka/kilkanaście rdzawych smoków i w jednej turze zyskiwałem przewagę nad wrogiem. Albo wyobraźmy sobie inną sytuację. Dwóch bohaterów z niskim levelem biegnie do jakiegoś siedliska 1poziomu, zgarnia setki pikinierów albo troglodytów i z marszu ma większą szansę nad tym, który się spóźnił ze zbieraniem jednostek.
Jeśli już, to powinno być tak, że po przejęciu wrogiego siedliska nie możemy zrekrutować skumulowanych jednostek, tylko w siedlisku mamy 0 i zaczynamy kumulować swoje jednostki z czasem.
Ale i tak, uważam że jest to temat do dyskusji. Są za i przeciw.

Baronus

Zapis w trakcie bitwy konieczny! Zwlaszcza gdy chcesz sie uczyc mistrzostwa walki to musisz sie cofac probowac inaczej. A tu trzeba od nowa wszystko.

H5 w ogóle uważam za dużo lepszy, bo autosave jest na początku tury, a nie na jej końcu. O wiele lepsze rozwiązanie, niż w trójce.
Jeśli chodzi o save podczas bitwy, to mnie on byłby niepotrzebny, ale kto co lubi. Nie przeszkodziło by mi jego wprowadzenie.

Baronus

Generalnie H3 ma zbyt dlugie okresy przejscia mapy. Bije rekordy w grach rozpoczetych a niedokonczonych. Trzeba sie zmuszac zeby skonczyc. Mniej wiecej od polowy gry. Szczegolnie nie polecam map XL z podziemiami na 200%. Rozgrywka parodniowa. Tymczssem zrobili juz mapy bedace czterokrotnoscia XL! Komu sie chce grac miesiac w jedna mape dzien po dniu?! Szczegolnie ja dokonczyc?

A to już chyba uwaga do mapmaker'ów, nie do samej trójki i rozmiarów mapy. Da się stowrzyć thrillery trzymające w napięciu do końca i rozmiar mapy nie ma tu znaczenia ;)