Imperium

Behemoth`s Lair

Heroes V - pytania i problemy (temat zbiorczy)

Permalink

Zdecydowanie Dowodzenie. Barbarzyńca uzyskuje dodatkowe korzyści kiedy wpadnie efekt morale.
Polecam też werbunek i radość z walki. No i jeżeli nie zależy Ci na umiejętności ostatecznej to również aurę szybkości.


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 16. września, Ostatnio modyfikował: Dagon

Permalink

Jak działają karawany w piątce? Mam 3 miasta (akurat zdarzyło się tak, że wszystkie to są lochy) i kilka siedlisk rozproszone po mapie. Zauważyłem, że:
- nie mogę wysłać karawaną wojsk z miasta do miasta
- karawany z siedlisk mogę wysłać tylko do najbliższego miasta.
Dlaczego? Ktoś to zablokował w ustawieniach mapy, czy jest wymagany jakiś poziom miasta, czy o co tu chodzi?

Permalink

Nie możesz za pośrednictwem karawan wysyłać wykupionych wojsk. Możesz je tylko rekrutować z opcją wysyłki do danego miasta - z siedliska, lub innego miasta. Możesz wszakże rekrutować je z dowolnych miast/siedlisk do dowolnego miasta. Jeżeli jednak nie pojawiają ci się w opcjach rekrutacji oznacza to, że nie ma ścieżki dostępu - blokują ją potwory, wrodzy bohaterowie, garnizony, lub nie ma 'czystej' drogi - korzystałeś z Natychmiastowej Podróży, lub jest to mapa morska.


Permalink

Tabris

Nie możesz za pośrednictwem karawan wysyłać wykupionych wojsk.

A to tego nie wiedziałem.

Tabris

Jeżeli jednak nie pojawiają ci się w opcjach rekrutacji oznacza to, że nie ma ścieżki dostępu - blokują ją potwory, wrodzy bohaterowie, garnizony, lub nie ma 'czystej' drogi - korzystałeś z Natychmiastowej Podróży, lub jest to mapa morska.

Za cienki jeszcze jestem na natychmiastową podróż, nie ten level ;) Ale faktycznie był jakiś tydzień, gdzie nagle zaćpało minotaurami (mamy tutaj tygodnie stworzeń jak w H3?). Możliwe, że któryś pojawił się na szlaku i nie ma (jak to określiłeś) czystej drogi.

Dzięki za wyjaśnienie :)

Permalink

(mamy tutaj tygodnie stworzeń jak w H3?)

Owszem, w H5 mamy tygodnie stworzeń, z wysypem stworków na mapie i zwiększonem przyrostem w miaskach/siedliskach (choć na niektórych mapach mogą być wyłączone).


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 27. września, Ostatnio modyfikował: Hayven

Permalink

Gdzie w H5 mamy jakiś edytor map? Czy jest w ogóle coś takiego i czy ma formę jak w 'trójce' edytora graficznego? Czy jak to tu wygląda? Bo chciałem pościągać sobie trochę map do 'piątki' i przed ograniem ich na prawo i lewo chciałem sobie podejrzeć w edytorze z czym się przyjdzie mierzyć?
Co rodzi drugie pytanie, skąd ściągać mapy do 'piątki'? Kto ma najlepszy zbiór custom (poza Jaskinią oczywiście ;) )? Widziałem, że dość dużo jest na maps4heroes.

Permalink

W narzędziach. Mam H5 z GOG-a i tam mogę wejść ze startu - Heroes5 -> Narzędzia -> Edytor. Jest on dość skomplikowany i denerwujący w użyciu, ale załadować mapy można, przy czym one wyglądają trochę inaczej w edytorze niż grze. Maps 4heroes wydaje się dobrym wyborem. Swego czasu Tawerna miała sporo map, ale nie wiem jak jest ich pobieraniem obecnie.


Permalink

Tabris

W narzędziach. Mam H5 z GOG-a i tam mogę wejść ze startu - Heroes5 -> Narzędzia -> Edytor.

Z przyzwyczajenia do 'trójki' szukałem w folderze z grą. Mam Heroes Collection i też znalazłem na pasku startu. Dzięki

Przy okazji. W utopii smoków można dostać czar. Rozumiem, że jeśli nie mam odpowiedniego poziomu danej magii, to bohater nie nauczy się czaru i on przepada? Czyli np. dostaję 'stwórz feniksa' w utopii, to muszę mieć przywołanie na ekspercie, bo inaczej przepada?
Czy 'stwórz feniksa' to jakiś sensowny czar? Bo jakoś nie kręci mnie magia przywołania, nigdy jej nie brałem i nie wiem czy warto w to inwestować?
Czy jest jakiś sposób, żeby przy 'wskrześ nieumarłych' jednostki zostawały z nami na stałe (mówię o żywych jednostkach, nie o nieumarlaczkach)?

Permalink

W folderze z grą też jest ikonka od edytora, w tym samym, w którym jest plik uruchamiający grę. Niestety teraz nie mam jak potwierdzić w jakim - bodajże w "bin".

Z tego co pamiętam, Utopia uczy zaklęć niezależnie od posiadanych umiejętności. Jednak Przywołanie feniksa - niemal jak każde zaklęcie bez dedykowanej umiejętności magicznej - jest raczej słabe.

Powyżej ok. 10 poziomu bohatera, Feniks przy wymaksowanej magii przywołania i solidnej mocy czarów jest siłą równą oddziałowi kilku jednostek 7-poziomowych. Wiele bitew potrafi wygrać w pojedynkę. Oczywiście są na niego mocne kontry jak np. zimna śmierć, ale to już temat na dłuższą rozprawę.
Magia przywołania jest bardzo mocną szkołą, ale również najtrudniejszą do kontroli dla gracza. Jeśli nie miałeś okazji przetestować, na początek spróbuj Akademią i pokombinuj ;)

Zaklęcie Wskrześ umarłych nigdy nie zostawi w armii żywych jednostek po bitwie.


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 12. października, Ostatnio modyfikował: Dagon

Permalink

Dagon

Z tego co pamiętam, Utopia uczy zaklęć niezależnie od posiadanych umiejętności.

Jesteś pewien? Bo (tak mi się zdawało, jak mi się wyświetlały ikonki po ograniu utopii) niby dostałem przywołanie feniksa, a później w księdze czarów nie było tego zaklęcia (bohater nie miał w ogóle magii przywołania).

Dagon

Przywołanie feniksa - niemal jak każde zaklęcie bez dedykowanej umiejętności magicznej - jest raczej słabe.

Powyżej ok. 10 poziomu bohatera, Feniks przy wymaksowanej magii przywołania i solidnej mocy czarów jest siłą równą oddziałowi kilku jednostek 7-poziomowych. Wiele bitew potrafi wygrać w pojedynkę. Oczywiście są na niego mocne kontry jak np. zimna śmierć, ale to już temat na dłuższą rozprawę.

To ja idę sobie przygotować kawę, a Ty pisz tą rozprawkę, chętnie poczytam ;)

Permalink

Tower

...niby dostałem przywołanie feniksa, a później w księdze czarów nie było tego zaklęcia (bohater nie miał w ogóle magii przywołania).

Tutaj obaj mieliśmy rację.
Bohater uczy się losowego zaklęcia bez względu na poziom umiejętności magicznych. Zaklęcie pozostanie niewidoczne w księdze zaklęć do czasu osiągnięcia przez bohatera właściwego poziomu umiejętności magicznej.

Z Feniksem to jest tak, że jego siła zależy od tego jak mocno mamy rozwiniętego bohatera i jakie ma umiejętności.
W naszym dziale w JB możesz przeczytać, że atak i obrona Feniksa zależy od poziomu bohatera.
Natomiast życie i obrażenia od mocy zaklęć i stopnia znajomości Magii przywołania.
Dodatkowo zdolność Mistrz przywołania podnosi efektywną siłę czarów z jaką przywołujemy feniksa o 4.

Zmuszasz mnie do matematyki... :D
Załóżmy, że bohater ma 15lvl z ekspercką Magią przywołania i Mistrzem życia, a jego moc zaklęć to 11 - czyli bohater szału nie robi.
Natomiast może przyzwać feniksa o statystykach:
- atak 40
- obrona 40
- obrażenia 150-225
- życie 600
- inicjatywa 15
- zasięg 7

To jest siła kilku jednostek 7go poziomu z jedną z najwyższych inicjatyw w grze. A to nie jest nic nadzwyczajnego. Zdarzało mi się walczyć na tym poziomie z okazami, które miały ponad 1000 puków życia.

Jednak, żeby nie było tak różowo - trzeba to zaklęcie najpierw mieć. Gildia magów droga. U sprzedawcy zaklęć, też drogo ;) Utopia, czy piramida są tu bardzo pomocne, ale rzadkie.

W grze jest też kilka sposobów na skontrowanie Feniksa - ale należy zaznaczyć, że też nie są najłatwiejsze do zdobycia. No i pojawia się kwestia - ciężko się gra na kontrowanie przywołania ;)
- zdolność Zimna śmierć z Magii zniszczenia + zaklęcie lodu
- Szkodliwy dotyk Upiora
- Miecz śmierci Czarciego Lorda
Każda z tych umiejętności zabija co najmniej jedną jednostkę w oddziale.
Ponadto Feniks jest też podatny na kontrolę umysłu co otwiera możliwości w Magii mroku.

Bez wyżej wymienionych sposobów (chyba nic nie pominąłem) jesteśmy skazani na tłuczenie ptaka przez kilka tur, albo zostawienie go samemu sobie. Obie opcje nieciekawe.


Liczba modyfikacji: 3, Ostatnio modyfikowany: 13. października, Ostatnio modyfikował: Dagon

Permalink

Dagon

Zaklęcie Wskrześ umarłych nigdy nie zostawi w armii żywych jednostek po bitwie.

A jeśli najpierw rzucimy na swoją żywą jednostkę Wampiryzm?

Jeśli z jakiegoś powodu znajdziemy się w takiej dziwnej sytuacji, że mamy dużo strat do nadrobienia, mało Mocy, zaklęcie Wskrześ umarłych i nieco rozwinięty Namiot Medyka, to możemy próbować używać tego czaru do zmniejszania maksymalnych Punktów Życia naszych jednostek żeby ułatwić pracę Namiotowi.

Permalink

Dagon

Zaklęcie Wskrześ umarłych nigdy nie zostawi w armii żywych jednostek po bitwie.

Jeśli się nie mylę i dobrze pamiętam, w grze jest bug, który sprawia, że w pewnych okolicznościach (w szczególności: wskrzeszenie równa PŻ z wartością maksymalną dla danej jednostki) liczba jednostek odjętych po bitwie jest o 1 mniejsza niż liczba faktycznie ożywionych.

Co do kontr  – czy Równowaga Żywiołów nie rozciąga się przypadkiem na feniksy?


Liczba modyfikacji: 2, Ostatnio modyfikowany: 14. października, Ostatnio modyfikował: Hayven

Permalink

Warzyw

Dagon

Zaklęcie Wskrześ umarłych nigdy nie zostawi w armii żywych jednostek po bitwie.

A jeśli najpierw rzucimy na swoją żywą jednostkę Wampiryzm?

Hehe, nigdy nie mów "nigdy" ;)
Tak, masz rację, o tym nie pomyślałem. Jeżeli żywa jednostka jest zakażona Wampiryzmem i użyjemy na niej Wskrzeszenia umarłych, to zostanie z ona wskrzeszona "na stałe" i zostanie w armii po bitwie. Warunkiem jest, aby Wampiryzm był na jednostce przed rzuceniem na nią Wskrzeszenia umarłych. Właśnie za takie smaczki jest to moja ulubiona część hirołsów! :)

Warzyw

...mamy dużo strat do nadrobienia, mało Mocy, zaklęcie Wskrześ umarłych i nieco rozwinięty Namiot Medyka, to możemy próbować używać tego czaru do zmniejszania maksymalnych Punktów Życia naszych jednostek żeby ułatwić pracę Namiotowi.

Teoretycznie: tak. Natomiast sytuacja musiałaby być naprawdę specyficzna. W praktyce widzę to tylko w ten sposób, że już i tak trzeba mieć solidną przewagę na polu bitwy, aby w ten sposób się bawić. W wyrównanych starciach, na takie manewry raczej szkoda tury bohatera. No i namiot medyka leczy tylko 3x po 100PŻ z inicjatywą 10... Dużo kombinowania, a efekty raczej znikome.

Hayven

Jeśli się nie mylę i dobrze pamiętam, w grze jest bug, który sprawia, że w pewnych okolicznościach (w szczególności: wskrzeszenie równa PŻ z wartością maksymalną dla danej jednostki) liczba jednostek odjętych po bitwie jest o 1 mniejsza niż liczba faktycznie ożywionych.

Nie spotkałem się z tym, ciężko mi cokolwiek na ten temat powiedzieć.

Hayven

Co do kontr – czy Równowaga Żywiołów nie rozciąga się przypadkiem na feniksy?

Tak, Równowaga żywiołów uwzględnia w swoim działaniu również Przywołanie feniksa, mimo iż ten nie ma w swoim opisie iż jest żywiołakiem. I jest to bardzo przyjemna kontra, aczkolwiek z rzadka stosowana.


Liczba modyfikacji: 4, Ostatnio modyfikowany: 16. października, Ostatnio modyfikował: Dagon

Permalink

http://h5.heroes.net.pl/download/latki-programy-i-inne
Na samym dole są "mapki fabularne". Rozumiem, że to są mapy z podstawki i kuźni, ale przerobione na wersję hordy i mam je puszczać przez hordy? W ogóle jak to jest, bo ja mam zainstalowane tylko hordy (ktoś mi tu na forum poradził tak zainstalować). Czy mapy z podstawki/kuźni są kompatybilne z hordami? Czy jeżeli spróbuję puścić mapę od innej wersji gry na hordach, to coś się wykrzaczy i zbuguje? Jak to jest w piątce?

Permalink

Mapy/scenariusze/kampanie z wcześniejszych wersji gry są kompatybilne, trzeba je tylko zainstalować. Nie pojawią się w nich nowe możliwości, przykładowo na mapie choćby jako neutrale brak będzie alternatywnych ulepszeń. Ale gracz może oczywiście ulepszać stwory na zasadach ToE.


Permalink

Ja dodam tylko, że kiedyś wszystkie dodatki były sprzedawane osobno, teraz H5 jest zwykle sprzedawana w komplecie ze wszystkimi dodatkami. Główną ideą tej paczki było ograniczenie w niepotrzebnych zakupach. Hordy oferują niemal wszystko co podstawka i kuźnia, a nawet to usprawniają. Brakujące elementy można było wgrać za pomocą moda lub poprzez paczkę z mapami, nie było więc potrzeby kupowania każdej części z osobna.

Gdybyś jednak chciał przechodzić kampanie, czy mapki fabularne wg starych zasad tj. bez alternatywnych ulepszeń, nowych kół umiejętności, czy zestawów artefaktów potrzebujesz wersji podstawowej i kuźni.


Permalink

Dagon

Gdybyś jednak chciał przechodzić kampanie, czy mapki fabularne wg starych zasad tj. bez alternatywnych ulepszeń, nowych kół umiejętności, czy zestawów artefaktów potrzebujesz wersji podstawowej i kuźni.

Uprzedziłeś moje kolejne pytanie, o to czy grając podstawkę lub kuźnię poprzez hordy będę miał stary czy nowy skillwheel. ;) Wolę jednak nowy z hordy, bo już go zacząłem ogarniać i nie będę sobie mieszał.
Przy okazji, czy jest kod na natychmiastową wygraną (jak w trójce)? Mam tu jedną mapę z kampanii, której nie ogarniam, a chciałbym pójść dalej. W ogóle, gdzie jest jakiś spis skrótów klawiaturowych do piątki (i czy w ogóle jest)? I na koniec, jest gdzieś tabela z prawdopodobieństwem wystąpienia danego czaru w gildii zależnie od miasta?

Permalink

Są komendy, które mają działać jak kody. Wcześniej trzeba jednak coś zmieniać w plikach konfiguracyjnych gry, nie orientuję się za bardzo, ale poniżej przesyłam link z instrukcją jak je uruchomić:
https://www.gamespot.com/games/heroes-of-might-and-magic-v-tribes-of-the-east/cheats/
Jeden z nich zwrócił moją uwagę, bo pokazuje dokładną informację o ilości punktów ruchu, co może się okazać praktyczne. Daj znać czy to działa ;)

Nie mam teraz jak tego potwierdzić, ale skróty klawiszowe powinny się znajdować w pliku input.cfg. Ten plik znajdziesz w Dokumenty/My Games/ Heroes V.... nie pamiętam dalej ;)

Co do prawdopodobieństwa wystąpienia zaklęcia w gildii to zakładam, że jest to wartość 100% podzielona przez ilość zaklęć z danej szkoły na poziom. Istotnym jest zapamiętanie w jakich szkołach magii specjalizują się dane frakcje. Przykładowo, w Przystani mamy gwarantowane po jednym zaklęciu z Magii światła i mroku na każdym poziomie gildii. Oznacza to, że na 1 poziomie mamy 33,3% szans na Spowolnienie i 50% szans na Przyspieszenie.


Liczba modyfikacji: 2, Ostatnio modyfikowany: 20. października, Ostatnio modyfikował: Dagon

Permalink

Od czego zależy szybkość ruchu bohatera po mapie (pytam o wartość bazową, bez bonusów za logistykę i artefakty) i gdzie w menu gry znajdę info ile pkt ruchu mu zostało do wykonania w ciągu bieżącej tury?