Imperium

Behemoth`s Lair

Oświecenie - czy warto inwestować?

Permalink

Hej
Jak w tytule tematu, czy warto w ogóle inwestować w umiejętność oświecenia? "Na papierze" wygląda całkiem przyzwoicie (i tak mi się wydaje, że w H5 raczej nie ma jakiegoś bezużytecznego szajsu), ale wolę się spytać lepszych ode mnie graczy ;) A jeśli już bierzemy jako skill, to co wybierać jako abilities (sorry, mam ang wersję, nie wiem jak to po polsku jest)?

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 6.02.2022, Ostatnio modyfikował: Dagon

Permalink

Hehe, to zależy... :D

...od klasy bohatera, od wielkości mapy, planu działania ;)

Ogólna reguła jest taka, że im mapa jest większa i wyższy możliwy poziom głównego bohatera, tym Oświecenie staje się bardziej przydatne. Są jednak sytuacje, kiedy nawet przy niskim poziomie bohatera warto wziąć Oświecenie.

Przykład:
Warlock 10lvl. Statystyczny przydział atrybutów: 3/1/5/1 lub 3/1/4/2 (atak, obrona, moc, wiedza)
+1 wiedzy z Dworu intryg
+1/3 wiedzy z artefaktu początkowego (szansa jest mała, więc nie ma co tego brać pod uwagę).
Jak widać po statystykach, bohaterowi na nic wysoka moc i możliwość rzucania wzmocnionych zaklęć, jeżeli jest w stanie rzucić 1-2 zaklęcia. Oświecenie na poziomie podstawowym da nam przy 10 poziomie dwa dodatkowe punkty atrybutów, na zaawansowanym 3 punkty. Może się trafić wiedza, ale nie musi; ważniejszą jest zdolność Inteligencja, która da dodatkowe 50% many co przekłada się na kolejne 1-2 zaklęcia. Pojawia się również szansa na zdolność Absolwent (+2 wiedzy). O niebo łatwiejsza staje się eksploracja mapy, dzięki czemu zyskujemy kolejne poziomy ;)

Oświecenie jest z reguły bardziej użyteczne dla bohaterów magicznych. Reperuje ubogie statystyki ataku i obrony, a także pozwala uzupełnić braki w Mocy lub Wiedzy dzięki umiejętnościom Absolwent (+2 wiedza), czy Nagrody czarodzieja (+2 Mocy). Bohaterowie specjalizujący się w walce ograniczają się raczej do dodatkowych statystyk i bonusu 50% do many.

Ogólnie można przyjąć, że Oświecenie jest tym talentem, który przydaje się każdej frakcji. Trzeba jednak znać priorytety i przede wszystkim mieć plan na grę ;)

Ps. w wersji polskiej, są to Talenty i Zdolności ;)


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 30.08.2021, Ostatnio modyfikował: Dagon

Permalink

Dagon

Hehe, to zależy... :D

...od klasy bohatera, od wielkości mapy, planu działania ;)

Na razie dopiero się uczę "piątki", więc grywam mapy normal/large dołączone do gry (żadnych custom), z celem pokonania wrogów. Zazwyczaj gram dungeon/academy, dochodząc main'em do około 10-15ego levelu (nawet nie wiem czy to dużo czy nie).
Zakładam więc, że bohaterowie obydwu frakcji są raczej nastawieni na magię.

Permalink

Tak, obie frakcje są zdecydowanie magiczne, a okolice 15 poziomu można już uznać, za początek górnego etapu awansu bohatera.

W takim wypadku dla Warlocka wcześniejszy dostęp do Oświecenia i Inteligencji mocno ułatwi eksplorację mapy. Oczywiście warto zwrócić uwagę na możliwości podniesienia poziomu wiedzy na samej mapie. Może się okazać, że w danej chwili nie jest to tak niezbędne i wybór innego talentu będzie bardziej przydany. Aczkolwiek dla Warlocka oświecenie to niemal zawsze dobry wybór. Również pozostałe zdolności z Oświecenia jak Absolwent czy Nagroda Czarodzieja są dla niego bardzo przydatne. Ponadto na na większych mapach Oświecenie otwiera drogę do Lotnego umysłu. Nie bez powodu bohaterka Yrwanna jest uznawana za jedną z najlepszych, jeżeli nie najlepszy początkowy wybór.

W przypadku Czarodziejów, Oświecenie w początkowej fazie gry nie odgrywa, aż tak znaczącej roli. Głównie dlatego, że Czarodzieje dysponują bardzo dużym zapasem i regeneracją many od początku gry. Oświecenie za to przyda się w późniejszej i końcowej fazie gry. Uzupełni nieco braki w ataku i obronie, oraz wywinduje Wiedzę, co przyda się przy tworzeniu mini-artefaktów.


Liczba modyfikacji: 3, Ostatnio modyfikowany: 31.08.2021, Ostatnio modyfikował: Dagon