Imperium

Behemoth`s Lair

Rozmiar mapy

Permalink

Siema. Ostatnio rozmyślałem trochę o hocie. Oczywiście wiecie tak jak ja że hota dodaje nowe rozmiary map w edytorze. Ostatnią największa jest G czyli 252x252. Jest to połączeenie map XL i L. Pomyślałem tak: Co by się stało jakby połączyć XL i XL? I dlatego pytam tutaj na forum. Czy według was taki rozmiar mapy 288x288 mógłby być w hocie? Miałby sens? Pozdrawiam.

Permalink

A ja myślałem, że G jest 2x większa od XL :p W sensie bok do boku, aż sobie to musiałem sprawdzić w edytorze, że mnie nie okłamujesz ;)
Co do samego pytania, moim skromnym zdaniem nie ma to żadnego sensu. Ani grama. W lobby ostatnio każdy woli grać areny i inne luck-testy. Jak już się ktoś pokusi o jebusa, to zazwyczaj ludzie mają czas na L-XL (a i tych często nie udaje się dograć do końca). Więc kto by grywał w temple o takich gabarytach?
Co do custom'ów. To stworzenie bardzo dobrej G mapy z fabułą i wszystkimi duperelkami typu tło, eventy, rozłożenie artefaktów banków i dwelli, później przetestowanie tego, to są tygodnie ciężkiej harówki. Nie mówiąc o tym, że ja na palcach jednej (góra dwóch rąk) liczę topowych maperów, którzy wykonaliby porządnie taką mapę. Większość maperów to tworzący for fun przeciętni hobbyści, którzy (nic do nich nie mam, nie obrażajcie się) nie podołali by takiemu zadaniu (spod ich rąk dobrej jakości wychodzą mniejsze mapy, zazwyczaj każdy zaczyna od M-L żeby się wprawić, do etapu tworzenia H-G dochodzi niewielu). Rozegranie G mapy to kilkanaście (o ile nie kilkadziesiąt) godzin ciągłego grania. To teraz sam sobie odpowiedz, kto ma czas i umiejętności to tworzyć i potem ogrywać? Także dla mnie dodanie tych kilku kratek na mapie nie zmieni nic, poza tym że maperzy będą mieli kilka godzin więcej pracy, a dla graczy różnica w grze była by niewielka.
A poza tym na koniec, nie rozmiar mapy świadczy o jej jakości ;)