Imperium

Behemoth`s Lair

Extremalna wiedza o Heroes of Might and Magic III

Permalink

Możesz napisać coś o tym dokumencie? Miło byłoby do niego zajrzeć.

Takie informacje są ciekawe i warte opublikowania na stronie.


Permalink

Jest tam trochę błędów, np. undeady wcale nie są odporne na strach azure dragona. Bardzo zaciekawił mnie unikatowy komunikat o braku jednostek, gdy chcemy wyprowadzić ghost herosa z garnizonu miasta, co sugeruje, że jest albo było to możliwe podczas developmentu w jakiś inny sposób niż seer's hut. Freelancer's guild nie działa.

Placing a Silver Pegasus in front of a beserked 2-hex creature may cause it to freeze, allowing you to kill it with spells or shooters. If the Pegasus is attacked by another unit, 2-hex unit will attack them as well.

Czyli 2-polowe jednostki pod wpływem berserka mogą dostać ujemne morale, jeśli stoi przed nimi silver pegasus? Co za dziwoląg

Słyszałem kiedyś, że czarne smoki dostają bonus 10% do ataku i obrony podczas oblężenia miasta, jednak testowałem i nie wykryłem takiego czegoś, w internecie też nie znalazłem o tym wzmianki. Słyszał ktoś o tym?

Liczba modyfikacji: 2, Ostatnio modyfikowany: 11.10.2014, Ostatnio modyfikował: Freodon

Permalink

Freodon

Placing a Silver Pegasus in front of a beserked 2-hex creature may cause it to freeze, allowing you to kill it with spells or shooters. If the Pegasus is attacked by another unit, 2-hex unit will attack them as well.
,
Czyli 2-polowe jednostki pod wpływem berserka mogą dostać ujemne morale, jeśli stoi przed nimi silver pegasus? Co za dziwoląg

Słyszałem kiedyś, że czarne smoki dostają bonus 10% do ataku i obrony podczas oblężenia miasta, jednak testowałem i nie wykryłem takiego czegoś, w internecie też nie znalazłem o tym wzmianki. Słyszał ktoś o tym?

Co do tego pierwszego. Nie chodzi o ujemne morale. Z tego co ogarniam to w H3 jest taki bug, że jak dwie dwuheksowe jednostki do siebie przylegają to jednostka pod wpływem berserka będzie "pomijała ruch" (nie przez czekanie, defa, czy negatywne morale).

Można w ten sposób ubić np. 4000 błękitnych smoków paroma centaurami, elfami i wozem z amunicją :D

Co do drugiego. Nic takiego nie słyszałem, skoro Ci nie wychodzi nic takiego z obliczeń to znaczy, że to bzdura. Strzelam, że jakiś gimnazjalista chciał zabłysnąć na jakimś forum i dowalił ciekawostkę z kosmosu.

Pozdrawiam.

Permalink

Można w ten sposób ubić np. 4000 błękitnych smoków paroma centaurami, elfami i wozem z amunicją :D

A czy Błękitne nie są odporne na magię?

Permalink

Hayven

A czy Błękitne nie są odporne na magię?

Tylko na poziomy 1-3. Berserk jest z poziomu 4?


Permalink

Hellburn

Hayven: A czy Błękitne nie są odporne na magię?

Tylko na poziomy 1-3. Berserk jest z poziomu 4?

True.

Permalink

Czy jest możliwe sprawdzenie 1 dnia czy przeciwnik (mający armie u co najmniej jednego herosa) używa ghost heroesów czy nie ?

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 18.10.2014, Ostatnio modyfikował: Elektro

Permalink

109. Zniszczenie wież strzelających podczas oblężenia, zniszczenie katapulty, oraz stanięcie pod bramą. (Unieruchomienie jednostek nie latających po jednej ze strony muru)

Permalink

Unieruchomić - uczynić coś nieruchomym. Jak zniszczysz katapultę, jednostki mogą się poruszać, a więc nie są unieruchomione. A poza tym jest trzęsienie ziemi.

PS Rośnie nam pokolenie wtórnych analfabetów.

Permalink

Elektro

Czy jest możliwe sprawdzenie 1 dnia czy przeciwnik (mający armie u co najmniej jednego herosa) używa ghost heroesów czy nie ?

Nie da się wykryć czy ktoś używa ghost hero... chyba że patrzysz mu na ręce, albo masz go na ekranie. :).


Permalink

Pytanie ode mnie:
Gdy bohater z założonym Kapeluszem Admirała wchodzi na statek albo z niego schodzi, jego 'lądowe' punkty ruchu przeliczają się na 'morskie' punkty ruchu (albo odwrotnie).
Jaki jest przelicznik i jak można na niego wpływać?

Permalink

1. Czasami na randomowych mapach po otworzeniu puszki pandory nic sie nie dzieje. Czy jest tak dlatego, bo puszka chciala nauczyc odpowiedniego "poziomu zaklec"/ "zywiolu zaklec" a moj bohater nie maial wystarczajacej madrosci /znal juz wszystkie czary danego typu?

2. Czy puszki pandory maja zdefiniowana nagrode podczas tworzenia mapy, czy nagroda jest losowa wybierana podczas otwierania?

3. Gdyby nagroda byla losowa wybierana podczas otwierania, czy jest losowana tylkoz puli dostepnej dla otwierajacego bohatera? - Wtedy posiadanie bohatera bez madrosci zwiekszyloby szanse na otrzymanie jednostek/ czarow nizszych poziomow?

Permalink

Heyer Dal

1. Owszem, w takim wypadku Puszka będzie jak gdyby pusta.
2. Mają zdefiniowaną nagrodę. Tak samo jest na mapach losowych, gdzie ich zawartość określa algorytm podczas tworzenia danej mapy. Dlatego też odpowiedź na pytanie 3. nie jest już potrzebna.


Permalink

109. Unieruchomić można nie latającą jednostkę 2hexową jak się ją przeteleportuje do miejsca na mapie skąd nie ma wyjścia dla 2hexowej jednostki.
Można też użyć innych unieruchomionych jednostek aby zablokować nie latające inne.
np. jednorożec na berserku atakuje drzewca gdy ten stoi w miejscu pomiędzy jeziorem a urwiskiem - drzewiec ma tylko 2 pola wyjścia a jednorożec je blokuje.

A apropo pytań o specjalizacje -> czy brak odpowiedzi na niektóre z nich oznacza że informacje na stronce z bohaterami z kompedium wiedzy są błędne?

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 27.03.2018, Ostatnio modyfikował: Markucjo

Permalink

Nie wiem czy pytania mogą dotyczyć edytora ale,

140. Ile najwięcej pól można zamienić na wodę przy użyciu pojedyńczego kliknięcia myszką przy użyciu pędzla 1X1. (bez przeciągania)

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 26.04.2018, Ostatnio modyfikował: Markucjo

Permalink

I ja mam pytanie, (aczkolwiek mogę powtarzać). Ile razy trzeba zaatakować daną jednostkę żeby nie miała szansy kontratakować ( nie licząc Królewskiego gryfa i zaklęcia kontratak, a tekże jednostki ustawionej na obronę)?

Liczba modyfikacji: 3, Ostatnio modyfikowany: 28.04.2020, Ostatnio modyfikował: hgf32

Permalink

Markucjo

Nie wiem czy pytania mogą dotyczyć edytora ale,

140. Ile najwięcej pól można zamienić na wodę przy użyciu pojedynczego kliknięcia myszką przy użyciu pędzla 1X1. (bez przeciągania)

Mój rekord wynosi bez kozery 60.


Permalink

Ghulk

Tego pytania jeszcze nie było - jeśli naszą ostatnią jednostką jest ifryt i padnie on, ale tarcza ognia zabije ostatniego przeciwnika, to co się stanie?
Czy efekt będzie ten sam, jeśli ifryt zostanie wcześniej sklonowany?

Chyba że któryś z bohaterów jest w zamku, w tedy obaj gracze tracą bohatera ale zamek poostaje w rękach dotychczasowego właściciela. Tak samo jeśli w naszej armii pozostaną tylko przyzwane jednostki i wskrzeszone bez magi ziemi lub na 1 poziomie magii.

Permalink

Może nie ekstremalna wiedza, ale zauważyłem taką ciekawostkę grając w jedną z kampanii Ostrza Armagedonu (trza by to zweryfikować na innych wersjach). Jeżeli chcemy walczyć z bohaterem stojącym w garnizonie odpornym na magię, to ma znaczenie gdzie stoi bohater broniący się. Tzn. jeżeli to my atakując staniemy w garnizonie a bohater broniący się stoi jedno pole obok poza garnizonem, to będzie można rzucać czary. Jeśli zaś bohater broniący się stoi w garnizonie, a my atakując go staniemy jedno pole obok, to nie będzie można czarować, bo wyświetli się komunikat że ten garnizon jest chroniony od magii.
Ot taka ciekawostka, nie wiem czy było, nie wiem czy wiedzieliście, ale może komuś się przydać ;)