Imperium

Behemoth`s Lair

M&M 7 - Drużyna

Permalink

Witam. Stałem się posiadaczem "Kroniki Might&Magic antologia". Nigdy wcześniej nie grałem w tą serię gier. Wybór padł na część 7 ze względu na język polski. Jakie macie rady dla początkującego odnośnie drużyny i jej atrybutów?

Permalink

Hoho! Serce rosnie.
Na poczatek powiem ci ze po polsku tez pograsz w MM6 tylko musisz sciagnac polonizacje.
Pierwsze co robisz to pacz Grayfaca:
Oczywiscie ,local':
https://grayface.github.io/mm/
Daje to ze usuwa 99% bledow i dodaje statystyke szybkosci.
Oczywiscie daje mozliwosc zmiany calej gry w cos innego ale rozumiem ze na razie nie jestes tym zainteresowany.
Chyba ze chcesz sobie pomodowac przed gra?

...

Masz 9 klas.
Rycerz to mocna zbroja i silne uderzenie.
Kleryk leczy.
Mag rzuca zaklecia i jest najsilniejszy.
...
Poza tym masz praktycznie polaczenia tych klas.
Druid pol kleryk pol mag z tym ze gorszy bo bez najlepszych zaklec.

Paladyn pol rycerz pol kleryk
Lucznik pol rycerz pol mag
... Ci sa dobrzy jesli chcesz miec i rycerza i zaklecia

Zlodziej to nie wiadomo co ale raczej walczy niz uzywa magii.
Lowca to miks wszystkich klas.
Mnich to ma byc taki wojownik plus troche zaklec.
...

Najlatwiej wziac Rycerza Kleryka Maga i jeszcze ktoregos. Zalezy czego chcesz wiecej. Druid da ci duyzo wiecej many. A paladyn lub lucznik mocniejsze uderzenie plus troche many. Jak chcesz.
Parametry to:
rycerz moc
kleryk osobowosc
mag inteligancja
szybkosc dotyczy tylko walki fizycznej wiec magiczni nie musza jej miec duzo.
celnosc tez tylko fizycznych zarowno luku jak i broni wrecz.
Szczescie potrzebne wszystkim.
A wytrzymalosc najwiecej daje rycerzom bo maja duzo zdrowia.

Permalink

Dziękuję za odpowiedź. Przez moment pomyślałem, że tutaj już nikt nie zagląda. A mam wrażenie że teraz jest moda na starsze dobre produkcje RPG odmienne od tego co jest współcześnie. Kilka filmów na youtube tak mnie wkręciło w ten klimat, że aż trudno opisać.

Permalink

Wiem co czujesz! Mnie wkrecilo w 2001 :0))) i nie odpusci nigdy. 19 lat! Takie sa MM. Najlepsza seria ze wszystkich. Dobra decyzja. Przy MM nie tracisz czasu! To nie bylo robione dla pieniedzy jak obecne. Tworcy zawsze mowili ze sami graja! Sa graczami i robia dla graczy.
Jeszcze Herosy cie czekaja.
Mozesz pisac o wrazeniach. Ja i Avatar mozemy bez konca o MM z tym ze on Herosy a ja tak samo i to i to i nawet zaluje ze ciezko trafic w Polsce na dyskusje o MM. No ale ta seria nie ma tej popularnosci co Herosy.

Permalink

Zainstalowałem M&M 6 z płyty antologii, polonizacja weszła bez paczowania gry i wszystko jest ładnie i pięknie po naszemu. Znalazłem jeszcze plik ini do zmiany klawiszologii i możliwości zmiany widoku myszką. Ten nie działa. Wybrałem gotową drużynę, pozwiedzałem okolicę, pochodziłem po budynkach i złapałem trochę misji. Od której najlepiej zacząć przygodę by nie dostać łupnia od samego początku?

Permalink

Przyciski tez masz polskie? Czy nadal load game i save game? Nie ma ich w polonizacji bo oczywiscie ci co polonizowali nie raczyli dodac tego coi zrobio ktos inny ,mniej godny'. Takie sa niestety realia glupoty i zawisci. Poszukaj polonizacji przyciskow. Zadanie! Potraktuj to jak grę :0))) Jest w temacie na forum wiecej nie powiem :0)))

Permalink

Najłatwiejsza jest 8 część i jest też chyba najkrótsza (ale zarazem najbardziej "zaawansowana" pod względem silnika gry).
7 ma najbardziej przystępną fabułę (i do tej części najwięcej osób ma sentyment, i od tej części też zaczynałem ja). Do tej części mamy też chyba najbardziej obszerny w sieci serwis w JB. Klik
6 za to jest najtrudniejsza, ale najbardziej dopieszczona jak na tamte czasy.

Jeżeli zaczynasz już od 7, to polecam drużynę:
Kleryk (magia ciała + ducha + kupiectwo), Mag (magie żywiołów na arcymistrzu), Mnich (najlepszy tank, chociaż na początku może być odrobinę trudniej) i..... 4 postać zależy od tego jak chcesz poprowadzić drużynę. Jeżeli stawiasz na obrażenia i wytrzymałość, to Rycerz (wszechstronność) lub Złodziej (potrójne obrażenia od sztyletów) mogą się przydać. Jeżeli chcesz być bardziej magiczny to weź Łucznika (taki gorszy mag) lub Druida (jak pisał Baronus - połączenie maga i kleryka, ale nie ma dostępu do najlepszych zaklęć i efektów). Paladyn to taki Rycerz, który jest odrobinę magiczny - może pomóc Klerykowi w leczeniu lub rzucaniu zaklęć wzmacniających.

Nie polecam za to Łowcy. Może osiągnąć arcymistrzostwo w toporze, co jest właściwie jego jedynym plusem. Minusem za to jest to, że może poznać największą liczbę biegłości, ale wiele z nich zatrzyma się wyłącznie na ekspercie.


Permalink

Posiadam, ale nie grałem.
Słyszałem jednak, że jest to solidna gra, która miała niewielki budżet na reklamę. Generalnie to taki "hołd" poprzednim (głównie starszym) might&magicom. Kwasowa grota ma solidny serwis poświęcony tej części.


Permalink

Nie jest zła. Przeciez znowu nie ma tylu super gier RPG. Ale to juz nie to. Nie licz na taka wolnosc poruszania. Sa tam poblokowane tereny korytarze do chodzenia itd. Ale moze byc przyjemna. Tez nie gralem ale czytalem opisy i ogladalem jak graja. Zdecydowanie nie robi takiego wrazenia jak MM678... Ale gracze nie narzekaja.

Permalink

Gram w M&M 6. Mam pytanie o questy, czy je trzeba oddawać osobom zlecającym ich wykonanie? Czyli, czy muszę zapamiętać kto gdzie dał mi questa i muszę do niego wrócić? Dałem wszystkim umiejętność używania łuku i jak na początku jest to dobry sposób na zadawanie obrażeń z dystansu atakującym wrogom. Dobry to pomysł na dłuższą metę? Czytam, że wersja 8 jest dużo prostsza od 6 bo ta jest trudna. No nie chce się od 6 odbić bo gra jest świetna.

Permalink

Jeżeli otrzymasz jakieś zadanie w karczmie, to musisz wrócić do tej karczmy i porozmawiać z osobą, która je zlecała. Tak skonstruowane jest 99% questów we wszystkich MM.


Permalink

Zadania masz opisane w internecie. MM6 ma tylko 3 szczeble umiejetnosci a zatem na ogol sa slabsze a gra jest bardzo duza.
Mogę ci poradzic ze jak sie zmeczysz zacznij MMVII. Ja tam zaczalem trzy po kolei nie konczac. I potem dokonczylem.
Spamowanie łukiem ulatwia gre. Tak wszyscy robia zeby bylo latwiej.
Jak zrobisz bledy to da rade poprawic. Sa edytory zapisu to uczciwie przerzucisz punkty ze zlej umiejetnosci na dobra. Nie doradzam oszukiwac.
Gra oczywiscie to cos pieknego. Nie ma duzo takich. A tak plynnych bez bugow to nie wiem czy sa.