Imperium

Behemoth`s Lair

Robię grę

Permalink

Jestem w trakcie tworzenia gry inspirując się takimi tytułami jak Disciples II i Heroes III.
Grę tworzę w środowisku do gier 2D GMS2. Aktualnie spędziłem nad nią około pół roku w wolnym czasie.
Jeżeli są tu osoby które chciałyby wesprzeć radą lub przetestować grę lub w jakikolwiek inny sposób to zapraszam do kontaktu na priv.
Nie chcę póki co udostępniać publicznie linka do gry ponieważ obecnie do testów wykorzystuję grafiki pochodzące z innych gier lub od innych twórców.
Na zachętę zrzuty ekranów:

WALKA

EKSPLORACJA

Permalink

Fajnie, że powstają takie rzeczy. Jak idą prace?
Mocno trzymam kciuki i życzę powodzenia!

Permalink

Aktualnie pracuję nad określaniem podstawowych mechanik. Więc robię po jednej rzeczy dla przykładu żeby później dodawać więcej zawartości i budować na tych już podstawach tzn. jeden czar, jakiś status np. zatrucie itp. Aktualnie pracuję nad awansem bohatera.

Permalink

To bardzo rozsądny plan. Tak jak wspomniałem wyżej - mocno trzymam kciuki.
Gdybyś potrzebował kogoś do pomocy z grafikami albo samej konsultacji, to chętnie rzucę okiem.

Czy możesz podzielić się z nami założeniami? Kierujesz się bardziej w stronę D2 czy H3? Które elementy z obu serii uważasz za najważniejsze?

Permalink

Darkem

To bardzo rozsądny plan. Tak jak wspomniałem wyżej - mocno trzymam kciuki.
Gdybyś potrzebował kogoś do pomocy z grafikami albo samej konsultacji, to chętnie rzucę okiem.

Czy możesz podzielić się z nami założeniami? Kierujesz się bardziej w stronę D2 czy H3? Które elementy z obu serii uważasz za najważniejsze?

Mechaniki/Działanie gry:
• Walka: Główne założenia podobne do Disciples II. Mamy możliwość obrony ( zwiększa obronę fizyczną i magiczną), czekania, zwykłego ataku, przemieszczenia się na sąsiednie pole lub zamiany z inną naszą jednostką, użycia umiejętności (Jednostka), użycia czaru raz na rundę walki ( rzuca bohater ale w turze walki dowolnej naszej jednostki ), użycia umiejętności przedmiotu (Jednostka)
• Czary: raz na rundę walki rzucane przez bohatera podczas ruchu dowolnej naszej jednostki, mogą zużywać manę lub życie, kupowane w stolicy i każdy nasz bohater może ich już używać o ile posiada odpowiedni poziom statystyki WIEDZA. Brak możliwości rzucania czarów poza walką nie byłem fanem tego rozwiązania w Disciples II.
• Przedmioty: Każda jednostka może nosić jakiś przedmiot, jednostki mają 3 sloty ( różne w zależności od jednostki np. mag ma coś w ręce, amulet i pierścień zaś wojownik coś w ręce pancerz i hełm), bohater ma 9 slotów.
• Crafting: pozwala na łączenie przedmiotów (do 3 składników) ale wymaga wykupienia lub odnalezienia odpowiedniej receptury, receptura działa dla wszystkich bohaterów od razu po wykupieniu/odnalezieniu.
• Dowodzenie: Bohater zaczyna z 3 Dowodzenia tj. może wziąć do drużyny do 3 jednostek, podczas awansu na poziom 4 i 6 dostajemy automatycznie dodatkowy punkt ( nie wymaga zużycia punktu umiejętności).
• Punkty umiejętności: Bohater dostaje po 1 punkcie na każdym poziomie powyżej pierwszego. Bohater wydaje je na perki/skille z dwóch mistrzostw. Co 2 poziomy odblokowujemy po 2 perki/skille z każdego mistrzostwa aż do poziomu 20 (t.j łącznie 40 różnych perków umiejętności).
• Drużyny bohatera i ich śmierć: Nie można mieć dwóch takich samych bohaterów w jednym momencie. Po śmierci całej drużyny możemy kupić tego bohatera wraz z jego wszystkimi jednostkami ale będzie on wówczas droższy. Bohatera kupimy z 1 HP zaś wszystkie jego jednostki będą martwe (trzeba będzie wskrzesić) co nas na pewno opóźni ale nie eliminuje nas z gry
• Budynki jednostek: Posiadanie jednego budynku z danej ścieżki rozwoju nie blokuje możliwości kupna drugiego. Co daje nam możliwość posiadania 2 takich samych wojowników i awansowanie ich w różne ścieżki. Gdy zapomnieliśmy kupić budynek, a jednostka ma już doświadczenie na awans, możemy kupić budynek po bitwie i awansować jednostkę w menu bohatera lub zamku.
• Świątynia: możemy wydać tyle złota ile chcemy punktów wyleczyć

Generalnie chyba bliżej mi do Disciples II niż Heroes III ze względu na walkę i rozwój jednostek.
Lecz staram się też rozwiązywać problemy, które według mnie tam występowały oraz wprowadzać zupełnie nowe rzeczy.

Inspiracja Heroes III: Większa ilość zasobów, przejmowanie kopalń, Targowisko, Budynki zwiększające nasz przychód, Budynki neutralne dające bonusy i zasoby do zbierania, Czary używane w walce, mniej mroczny świat.
Inspiracja Disciples II: Podstawy walki, rozwój jednostek

@Darkem: Napisałem Ci również prywatną wiadomość z aktualnym Buildem gry jeżeli chciałbyś rzucić okiem i służyć radą.

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 8. lutego, Ostatnio modyfikował: Tobi1Kenobi