Imperium

Behemoth`s Lair

Automatyczne zmiany w stworzonych mapach po aktualizacji Hoty.

Permalink

To takie moje zażalenie trochę wyprzedzające, bo choć na razie to, że do stworzonych map aktualizacja dorzuciła zmiany nie psujące rozgrywki, to gdyby w przyszłości doszło np. do relokacji czarów pomiędzy różne szkoły magii mogłoby to zaburzyć moją koncepcję i rozwalić cały misterny plan... Do czego zmierzam. Mapy powinny mieć TO TAKI SWOISTY APEL DO TWÓRCÓW przypisaną wersję Hoty, tak by nowo dodane przy okazji aktualizacji bajery mogły być zablokowane.

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 8. stycznia, Ostatnio modyfikował: aniollech

Permalink

aniollech

To takie moje zażalenie trochę wyprzedzające, bo choć na razie to, że do stworzonych map aktualizacja dorzuciła zmiany nie psujące rozgrywki, to gdyby w przyszłości doszło np. do relokacji czarów pomiędzy różne szkoły magii mogłoby to zaburzyć moją koncepcję i rozwalić cały misterny plan... Do czego zmierzam. Mapy powinny mieć TO TAKI SWOISTY APEL DO TWÓRCÓW przypisaną wersję Hoty, tak by nowo dodane przy okazji aktualizacji bajery mogły być zablokowane.

Po prostu trzeba tworzyć mapy elastycznie, żeby były wszechstronne w doborze taktyk, a nie przykładowo: inteligencja musi być, bo cała mana ma być zużywana na każdą jedną walkę w mapie, bo inaczej awykonalne - a teraz jest jej dwa raza mniej, czy też Slow +1 speed boost i walka awykonalna, albo nerf logistyki i teraz mi bohater nie dojdzie do pierwszego miasta na styk w 7 dni. W tym trzecim wypadku to można na drodze dać Oazy, lub oazo-podobne byty po prostu, żeby nadrobić mniejszy ruch bohatera, czyli myśleć, większość rzeczy można obejść, jak się chce, ale ludziom brakuje sprytu w tym jak to zrobić, tak samo podczas tworzenia map, o czym świadczy fakt, że wystarczy najmniejszy patch lub większy update, żeby im mapę przemielić, lub pogrzebać.

Myślę, że tworząc mapy do HotA mapmakerka jest szczebel wyżej i trzeba mieć na uwadze przyszłe zmienne z patchy i update'ów i zwyczajnie nie tworzyć map opartych w głównej mierze o jedną, lub tylko parę mechanik, bo można się wywalić o tyle, żeby całą mapę tworzyć od nowa, lub edytować niemalże wszyściutko.
(Z pewnej strony mnie się bardzo to osobiście podoba, bo przynajmniej Heroesy pozostają faktycznie Heroesami w rozgrywce, a nie czymś innym, często po prostu puzzlem, czy tryhardem napiętym na linki w każdym calu.)
Rozwiązaniem jest wyżej wymienione tworzenie map w sposób elastyczny, z urozmaiceniem i różnymi pomysłami na rozgrywkę. Mapy w których masz robić to, i tylko to bo klops już na HotA dawno wyszły z mody i takie techniki twórcze można co najwyżej dodać jako ciekawostka w mapie w jednym lub trzech miejscach, to jak coś z tego zostanie naprawione, to zmienisz tylko jedną czy trzy walki, a nie całą mapę. :p

Jeżeli twórcy dają Ci wybór, to mod już nie jest modem ze ścisłymi nowymi założeniami wdrażanymi w rozgrywkę konsekwentnie, tylko "twoją paczką". To już raczej niepoważne, a nawet i odrażające, bynajmniej dla mnie, bo świadczy o tym jak przykry i ograniczony musisz być jako twórca by nie być w stanie pracować na tym co Ci dają i oferują, a wręcz próbować zmieniać całą grę, bo inaczej twoje mapy nie poradziłyby sobie z próbą czasu. Oczywiście bez urazy i Tobie nic nie zarzucam, to tylko luźne rozmyślenie na ten temat w szerzej perspektywie.

Pozdrawiam,

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 9. stycznia, Ostatnio modyfikował: Rakso

Permalink

Wiele map fabularnych czy map-puzzli faktycznie stanie się niegrywalnych. Bardzo lubiłem takie mini-wyzwania, które wymagały perfekcyjnej znajomości mechaniki gry i teraz trzeba będzie albo instalować dla nich poprzednie wersje HoTY, albo tworzyć mapy-puzzle pod SoD. To się na szczęście tyczy ułamka map. Teraz edytor daje jeszcze większe możliwości customizowania scenariuszy, więc liczę że przed nowym systemem magii zdążę zagrać w coś, co mnie na nowo zaskoczy ;)

Całościowo zmiany wprowadzane przez Hotę oceniam na duży plus, bo po tylu latach nieco kłuły w oczy dysproporcje między możliwościami jakie dawały poszczególne umiejki i standardowy zestaw zdolności był mało oryginalny :P Zdarza mi się grywać online i czasem bolało, gdy musiałem wybierać między mistycyzmem i talentem magicznym xD a oponent zbudował sobie perfekcyjny build. Dobrze by było gdyby każda umiejętność mogła wnieść do rozgrywki coś przydatnego (vide sokoli wzrok czy nauka :P ) Nie chciałbym, aby wszystko było perfekcyjnie zbalansowane, bo to też nudne, ale żeby jednak był lekki dreszczyk "a może wylosuję skut. ataku" a tu jednak bach, lekko znienawidzony orzełek :P

Balans czarów - jak najbardziej. I Żeby jeszcze SI umiało z tych nowych czarów korzystać, tak jak odblokowali mu ekspercki berserk :P Teraz w singlu czy multi wszyscy idą po haste i slow. Fajnie by było, gdyby masowe wersje tych zaklęć były na 4-5 levelu, a siła zaklęć zadających obrażenia rosła z kolejnymi poziomami znajomości magii.

Permalink

Uhm

Całościowo zmiany wprowadzane przez Hotę oceniam na duży plus, bo po tylu latach nieco kłuły w oczy dysproporcje między możliwościami jakie dawały poszczególne umiejki i standardowy zestaw zdolności był mało oryginalny

Zmiany ja również oceniam jako dobre, większość z nich wzbogaca moją dłubaninkę chciałbym jedynie by takie zmiany miały domyślny status- opcjonalne jeśli tylko mapa jest starsza niż najnowsza wersja Hoty. To chyba nie jest nic proceduralnie trudnego?

Moje "Cztery gildie Hef"- zaktualizowałem.

Permalink

aniollech

To chyba nie jest nic proceduralnie trudnego?

Moje "Cztery gildie Hef"- zaktualizowałem.

Nie ma kodu źródłowego Heroes 3, więc twórcy moda pewnie pracują w edytorze kodu heksadecymalnego albo disasemblerze i wtedy wprowadzenie takiej zmiany jako automatu tooo chyba wyższa szkoła jazdy :) Zawsze można w opisie mapy napisać, że była balansowana pod hotę x czy y i niech gracz się martwi o zorganizowanie sobie odpowiedniego builda :)
Przy okazji wraca moje pytanie, czy niektóre scenariusze z kampanii nie staną się nie do przejścia na 200% właśnie przez osłabienie logistyki.

Permalink

Uhm

więc liczę że przed nowym systemem magii zdążę zagrać w coś, co mnie na nowo zaskoczy ;)

A są jakieś plany dotyczące zmian w szkołach magii? Wiadomo jaki będzie zakres tych zmian?
Ja bym coś poprzenosił z magii ziemi do innych. Bo chociaż zaklęcia tam bardzo pasują, to jednak ziemia jest za bardzo op, bo za dużo dobrych czarów należy właśnie do tej szkoły.