Imperium

Behemoth`s Lair

Mapa Diablo 2 Akt 1 (W budowie)

Permalink

Witam serdecznie,

Od pewnego czasu pracuję nad mapą do Heroes 4 mającą być odwzorowaniem (na ten moment) 1 aktu w Diablo 2. Obecnie w opracowaniu jest odcinek wiodący z Obozowiska Łotrzyc do Wyżyny Tamoe (Klasztorna Brama). Ostatecznie chciałbym, aby 1 akt składał się z dwóch map połączonych w formie kampanii jako jeden scenariusz.

Publikuję tego posta głównie po to, aby sprawdzić jakie zainteresowanie jest takim projektem, a przy okazji może uda się nawiązać kontakt z osobami chętnymi do testów/posłużenia radą w sprawie mapy. Poniżej prezentuję szczegóły, stan prac i zbiór pytań i odpowiedzi. Zachęcam do dyskusji w temacie:

Pytania o odpowiedzi

Kto jest autorem mapy?
- Autorem mapy jest Anubin osoba związana ze światem Diablo od bardzo wielu lat/

Istnieje mapa "Pan Zniszczenia" do Heroes 3. Czy masz coś wspólnego z tym projektem?
- Nie. Doceniam twórczość innych osób, dlatego uznałem, że warto o tym wspomnieć.

Dlaczego Heroes 4?
- W tej części gry można sterować bohaterem nawet bez armii i bierze on czynny udział w walkach będąc podatnym na śmierć. Poza tym kiedy otworzyłem edytor "czwórki" zauważyłem, że jest on całkiem zaawansowany. Szczególnie ważna była dla mnie możliwość tworzenia autorskich skryptów.

Dlaczego tworzenie autorskich skryptów jest tak ważne? Jak to wygląda w praktyce?
- Skrypty dostępne w Heroes 4 pozwalają na zaprojektowanie mapy i zadań w stopniu ekstremalnie indywidualnym. Możesz zaprojektować zadanie ratowania Deckarda Caina niemal identycznie jak w Diablo 2. Dzięki skryptom możesz słuchać wypowiedzi w mieście wygenerowanych na podstawie Twojego aktualnego postępu w grze. Możesz tworzyć easter-eggi i inne zależności. Możesz ograniczać gracza, a jednocześnie otwierać przed nim wiele możliwości. Możesz również wpływać na mechanikę gry i naginać ją do własnych potrzeb.

W praktyce wygląda to następująco:
Wejście na konkretne lokacje wyświetla informację o niej, otwarcie drogi do punktów nawigacyjnych wymaga ich wcześniejszej aktywacji, wypowiedzi które czytasz dostosowane są do konkretnej sytuacji:

https://zapodaj.net/images/b15b33fa85e87.png

Narzędzie Afj Tbl Edit pozwala na łatwe wyjęcie dialogów z Diablo 2 oraz innych tekstów, co w połączeniu z możliwością ustawienia warunkowej aktywacji skryptu sprawia, że teksty zadań w Heroes 4 są zawsze dopasowane do sytuacji, a często można dodać zwykle plotki oraz żarty konkretnych postaci.

https://zapodaj.net/images/0f261ca638093.png

Tak wygląda część Obozowiska Łotrzyc w aktualnej wersji z poziomu edytora. Dzięki możliwości używania bomb portale dwustronne symbolizujące "punkty nawigacyjne" stają się dostępne tylko pod warunkiem ich aktywacji podczas przemierzania mapy.

https://zapodaj.net/images/2a247890c6247.png

Jaka część mapy jest gotowa?
- Odcinek od Obozowiska Łotrzyc do Klasztornej Bramy (Wyżyna Tamoe) jest gotowy pod względem wizualnym. Kilka miejsc trzeba uzupełnić lub uatrakcyjnić. W wielu miejscach brakuje potworów. Trzeba również napisać wiele skryptów które aktywowane będą w konkretnych sytuacjach.

Czy oprócz pokazanego fragmentu Obozowiska Łotrzyc i przykładów skryptów możesz pokazać coś jeszcze?
- W Heroesach mapa zawsze wygląda tak samo, dlatego nie chcę pokazywać innych lokacji aby nie psuć zabawy. Obozowisko to pierwsza rzecz jaką zobaczycie i odwiedzicie to miejsce kilka razy...ale jest jeszcze jedno miejsce które wszyscy znają i które mogę pokazać, a jest to Tristram:

https://zapodaj.net/images/e13e1301ff00b.png

Gracz będzie sterować bohaterem i walczyć nim z potworami. Nie uważasz, że taka mechanika rozgrywki jest nudna?
- Owszem jest, ponieważ w takim przypadku Twoim jedynym zajęciem jest expienie bohatera, kolejne walki z potworami i czytanie/wypełnianie kolejnych zadań. Dlatego uważam, że w przypadku tej mapy najtrudniejszym zadaniem do realizacji będzie jej balans. Oczywistym jest fakt, że rozgrywkę należy uatrakcyjnić, a w kilku miejscach należy odejść od materiału źródłowego jakim jest Diablo 2. Heroes to nie hack&slash i żadne skrypty tego nie zmienią. Mam kilka pomysłów na rozwiązanie tego problemu, aby jednocześnie satysfakcjonowały one graczy zachowując przy tym klimat oryginału.

Dla kogo będzie przeznaczony scenariusz?
- Społeczność Heroes wydaje mi się bardzo wymagająca, lubiąca wyzwania. Będę starał się, aby wyważyć rozgrywkę, ale wielbiciele zbierania materiałów, ulepszania zamków i batalii rozbudowanymi armiami mogą czuć się rozczarowani. Chcę aby scenariusz uderzał w bardziej przygodowy ton i był jak najwierniejszym odwzorowaniem fabuły Diablo 2. Chcę oddać tutaj pewien klimat świata w którym nie wszystko zależy od nas i wiem, że będzie to bardzo trudne zadanie.

Czemu tylko 1 akt?
Chcę opracować odcinek Obozowisko Łotrzyc - Klasztorna Brama do dnia 1 listopada 2019 (Data tegorocznego Blizzconu). W zależności od zainteresowania projektem będę kontynuować pracę lub skończę na tym co zostało stworzone. Nie chce obiecywać "złotych gór" tym bardziej, że doskonale wiem ile pracy kosztowało wykonanie wszystkich tych rzeczy, które już na mapie są. Sam chciałbym stworzyć całą kampanię Diablo 2 ze wszystkimi aktami, ale w tym momencie mogę obiecywać jedynie mapę 1 aktu na wskazanym obszarze.

Czyli 1 listopada opublikujesz gotową mapę na odcinku Obozowisko[...]-Wyżyna[...], którą każdy będzie mógł ukończyć?
Taki jest plan. Chcę zebrać opinie, wskazówki, sugestie oraz zbadać zainteresowanie. Potem zdecyduję co dalej.

Czy mogę Ci jakoś pomóc?
Napisz w temacie lub w prywatnej wiadomości jakie zagadnienia interesują Cię najbardziej. Dam Ci znać jeśli uznam, że Twoja pomoc może mi się bardzo przydać. Odpowiadam też na wszelkie inne pytania które zadacie w tym temacie.

Pozdrawiam,
Anubin

Permalink

Przedsięwzięcie godne pochwały. Mało jest map Heroes IV z ciekawą, rozbudowaną fabułą mimo, że edytor na wiele w tej kwestii pozwala. Fajnie by było zagrać w coś innego niż kolejna ,,nawalanka". Gry z serii Diablo znam tylko ze słyszenia więc mam nadzieję, że tworzona mapa będzie przystępna także dla takich jak ja niekumatych. Jeśli tak to zagram i zrecenzuję.

Permalink

Szkoda, że w H3 nie ma skryptów jak w H4 i że nie da się grać samym bohaterem. Niby w WoGu byli dowódcy, ale to nie to samo.

Sam czekam na to, aż wyjdzie mod heroes 3 na silniku heroes 4. Tak jak wyszedł heroes 2 na silniku heroes 3. Pewnie się nie doczekam.


Permalink

Postaram się, aby mapa była przystępna dla każdego.

Dodam też kilka side-questów, które pozwolą na rekrutację jednostek ponieważ tak jak wspomniałem sterowanie ciągle samym bohaterem wydawało mi się mało ciekawe.

Staram się, aby dodatkowo pisane side-questy oddawały klimat świata Diablo, lub były swoistymi kultuowymi easter-eggami.

Pierwszy raz tworzę mapę, którą mam zamiar wydać publicznie, dlatego zbieranie opinii na jej temat będzie dla mnie bardzo ważne :)

Permalink

Czy w misjach będzie jakakolwiek presja ze strony komputera? Na przykład przeciwnik, który nas sam z siebie zaatakuje i potencjalnie pokona, jeśli nie rozwijamy się wystarczająco szybko, lub po prostu limit czasowy.
Jeśli nie, na czym polegać będzie trudność kampanii? Bez żadnej presji możemy wszak "expić" do woli, więc żaden przeciwnik nie sprawi nam kłopotów, jeśli tylko poświęcimy wystarczająco wiele tur na rozwój.

Permalink

Na aktualnej mapie będę raczej skupiać się nad stworzeniem gry przygodowej mieszającej nieco Diablo 2 i Heroes 4. Chcę odpowiednio zbalansować grę, aby walki oraz poruszanie po mapie zachęcały do kombinowania z mechanikami.

Dotarcie do Klasztornej Bramy ma być wyzwaniem "samym w sobie". Mapa ma na celu zachęcić gracza do poznawania świata i eksploracji.

Skrypty też umożliwiają tworzenie prostych zadań pobocznych oraz zagadek logicznych, więc może pójde też w tym kierunku.

Cała Kampania to natomiast temat bardziej rozległy. Myślę, że kolejne mapy (jeśli powstaną) będą coraz więcej czerpać z mechaniki Heroes 4. Z chęcią przyjmę sugestie w jaki sposób mogę ulepszyć rozgrywkę :)