Imperium

Behemoth`s Lair

Nowy dział Heroes IV - propozycje, komentarze

Permalink

Dodane.


Permalink

Taro

Myślę też, że można by wyciąć teksty z kampanii i zrobić dla nich sekcję w stylu "historia" albo jakoś tak.

Tarnoob

est tylko ryzyko, że ludzie to zlekceważą. W Kwasowej Grocie proponowałem coś podobnego kilka miesięcy temu i na początku było pewne zainteresowanie. Potem jak przez dwa dni roboty wyciągnąłem teksty z Heroes Chronicles: Warriors of the Wasteland, to nikt mi nie odpowiedział na posta. -___-

Witam,
bardzo ciekawa propozycja przyznam. Ja sam potrzebuję teksy z kampanii Pół-Martwego po polsku. Czy byłaby możliwość pomocy w tym?

Pozdrawiam serdecznie

Permalink

Jeżeli Ci bardzo zależy, to mogę je ogarnąć. O ile win10 mi nie przeszkodzi z jakiegoś powodu, jeszcze nie instalnąłem czwórki. Chcesz po angielsku czy po polsku? Choć nie gwarantuję żadnej wersji.


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 20.06.2018, Ostatnio modyfikował: Taro

Permalink

Bardzo mi zależy. W wersji polskiej oczywiście. Dziękuję.

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 20.06.2018, Ostatnio modyfikował: Qrthgarr

Permalink

Znalazłem trochę błędów w statystykach jednostek z H4; ich spis wraz z poprawnymi wartościami znajduje się poniżej (w postaci 'błędna wartość –> poprawna wartość').

===

http://h4.heroes.net.pl/jednostki/neutralne

Chłop
Ruch: 9 –> 4

Leprekaun
Koszt: 22 złota –> 24 złota

Obserwator
Ruch na mapie: 29 –> 19

Troll
Ruch na mapie: 27 –> 18

Żywiołak ziemi
Ruch na mapie: 20 –> 18

Gargantuan
Koszt: 3000 złota, 2 kryształy –> 4000 złota, 2 kryształy

Zła czarownica
Wygnanie: 110 obrażeń * liczba czarownic –> 110 obrażeń (niezależnie od ich liczebności)

Potwór morski
Obrażenia: 40–65 –> 45–65

===

http://h4.heroes.net.pl/jednostki/armia-nekropolis

Jadowity pomiot
Ruch na mapie: 1925 –> 19
Szybkość: 5 –> 6

Kościany smok
Przyrost: 4 –> 2

Diabeł
Obrażenia: 35–50 –> 34–50

===

http://h4.heroes.net.pl/jednostki/armia-azylu

Ork
Ruch na mapie: 18 –> 19

Minotaur
Ruch: 9 –> 6

===

http://h4.heroes.net.pl/jednostki/armia-twierdzy

Behemot
Obrażenia: 54–80 –> 55–80

===

http://h4.heroes.net.pl/jednostki/armia-akademii

Smoczy golem
Obrażenia: 35–55 –> 36–55

Liczba modyfikacji: 3, Ostatnio modyfikowany: 27. sierpnia, Ostatnio modyfikował: User

Permalink

Wszystko poprawione, dziękujemy za wskazanie błędów i czujne oko!


Permalink

Przy okazji statystyka ruchu podawana w trakcie walki jest dość niedokładna, bo oznacza floor(liczba_kratek_ruchu/3) – być może warto na stronie zamiast tego podać faktyczną liczbę kratek, które pokonać mogą jednostki? Można tę wartość stosunkowo łatwo sprawdzić, bo pojawia się ona przy rekrutacji i szczęśliwie jest ona jednoznacznie wyznaczana przez ruch na mapie.

Poniższa "tabela" obrazuje, jaki faktyczny ruch w walce mają jednostki o danym ruchu na mapie:

Ruch na mapie    Ruch w walce
15...............8
17...............12
18...............14
19...............18
20...............20
21...............22
23...............27
24...............28
25...............30
27...............36
28...............38
29...............40
30...............45

Wyjątkiem są diabły i złe czarownice, którzy ze względu na umiejętność teleportacji mogą pokonać 150 kratek w walce.

Permalink

Garść nowych błędów, tym razem dotyczących miast:

===

Wszystkie miasta

Karawana
Tempo wynosi 40 –> Tempo wynosi 30

===

http://h4.heroes.net.pl/miasta/nekropolis

Psiarnia
1 drewna –> 4 drewna
3 siarki –> 1 siarki

Dworek
6 drewna –> 8 drewna
6 kryształów –> 8 kryształów

Wylęgarnia
6 rudy –> 8 rudy
6 rtęci –> 8 rtęci

===

http://h4.heroes.net.pl/miasta/twierdza

Skalne gniazdo
20 rtęci –> 16 rtęci

Arena honoru
6 drewna –> 6 rudy
wymaga Zamku –> wymaga Fortu

===

http://h4.heroes.net.pl/miasta/rezerwat

Stos
6 klejnotów –> 0 klejnotów

===

http://h4.heroes.net.pl/miasta/azyl

Labirynt
6 rudy –> 3 klejnoty

===

http://h4.heroes.net.pl/miasta/akademia

Uniwersytet
4 klejnoty –> 2 klejnoty
4 siarki –> 2 siarki

===

http://h4.heroes.net.pl/miasta/przystan

Koszary
14 drewna –> 12 drewna
14 rudy –> 12 rudy

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 5. września, Ostatnio modyfikował: User

Permalink

Jeszcze jedna rzecz :p

http://h4.heroes.net.pl/jednostki

Na pozytywne morale wpływają liczne czynniki: gdy wszystkie istoty z armii pochodzą z jednego stronnictwa, umiejętności bohaterów, ich klasa zaawansowana, czary, artefakty, obiekty przygody i te z miast.

Na negatywne morale wpływa obecność istot ze stronnictw przeciwnych (-4 za każdy konflikt), obecność istot z Mocy z każdym innym (-1), obecność nieumarłych (-2), co nie dotyczy istot ze Śmierci, czary, a także straty w czasie bitwy - nie tylko samego oddziału, ale i wszystkich innych.

Faktycznie wygląda to inaczej. Nie ma jako tako bonusu za armię z jednego stronnictwa – po prostu bazowe morale to +1.

Natomiast kary za skład armii są następujące:
-1 za każde sojusznicze stronnictwo w armii
-2 za każde neutralne stronnictwo w armii (Moc ze wszystkimi innymi frakcjami)
-5 za każde wrogie stronnictwo w armii
-2 jeśli w armii znajduje się istota ze zdolnością Nieumarły (nie dotyczy jednostek/bohaterów Śmierci)

Przykład
W armii znajdują się: behemot, anioł, tytan, chochlik, szkielet

Morale behemota: +1 (podstawa), (-2)*3 (trzy neutralne stronnictwa: Życie, Ład, Śmierć), -2 (obecność nieumarłego) = -7

Morale anioła: +1 (podstawa), -1 (jedno sojusznicze stronnictwo: Ład), -2 (jedno neutralne stronnictwo: Moc), -5 (jedno wrogie stronnictwo: Śmierć), -2 (obecność nieumarłego) = -9

Morale tytana: +1 (podstawa), (-1)*2 (dwa sojusznicze stronnictwa: Życie, Śmierć), -2 (jedno neutralne stronnictwo: Moc), -2 (obecność nieumarłego) = -5

Morale chochlika: +1 (podstawa), -1 (jedno sojusznicze stronnictwo: Ład), -2 (jedno neutralne stronnictwo: Moc), -5 (jedno wrogie stronnictwo: Życie) = -7

Morale szkieleta: 0 (nieumarły)

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 6. września, Ostatnio modyfikował: User