Imperium

Behemoth`s Lair

[Heroes IV] Zmiana parametrów gry

Permalink

Pliki te są porozrzucane, a ten właściwy lokuje się chyba w xox2, który nie jest chyba otwieralny przez te programy. Dlatego pisałam poradnik dla wersji z Equilibrisem.

Nie powiem Ci dokładnie gdzie, bo nie mam przy sobie płyt, ale ten plik to na pewno ma (cztero)/(trzy)-znakową nazwę, z iksem i/lub dwójką na końcu (ten plik ma informacje nt. 2 dodatku H4).

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 30.05.2012, Ostatnio modyfikował: Mosqua

Permalink

A czy jeśli mam Złotą Edycję, są w niej ukryte pliki WoW i TGS dotyczące menu głównego?

Permalink

Są - nie mam płytki przy sobie, aby powiedzieć gdzie zostały zapakowane, ale jak grzebałam to wiem, że są.

Permalink

Heh, przydałoby się opublikować tutaj tą instrukcję z Celestial Heavens - po polsku. Google tłumaczy kiepsko, a niektórzy nie radzą sobie najlepiej z angielskim. Jeśli mi się uda zmienić to menu główne, sam się tym zajmę. Tymczasem spróbuję to zrobić.

Permalink

Mosqua

Aby zmieniać rekrutację w mieście trzeba mieć program do babrania się w plikach exe. Ja mam swój z uczelni, a te porządne w sieci są płatne. Musicie sami pokombinować w poszukiwaniach, pamiętajcie, że musi mieć opcję dekodowania. Generalnie zaleca się program Hiew.

Szkoda tylko, że demo tego programu umożliwia jedynie przeglądanie zawartości pliku, a żeby modyfikować trzeba mieć pełną wersję. Pewnie żadne bezpłatne programy nie dają takich możliwości.

W Heroesach przydałyby się bardziej rozbudowane edytory. Takie jak te z Warcrafta III, czy Starcrafta II, które pozwalają na zmianę nazw, wyglądu, umiejętności i parametrów jednostek.

Permalink

Do Heroes 5 było coś takiego. Co prawda, nie wbudowane w grę, ale jednak. Było Heroes 2 Desecrated Lands, ale nie pozwala ono na modowanie, tylko na zmianę niektórych parametrów zapisanej gry. No i nie pochodzi od NWC. Zresztą, podobno (a ja się z tym zgadzam) Heroes 4 to najgorsza część Heroes pod względem modowania. Trzeba się nieźle pobabrać, a nie zawsze można być pewnym efektu. Także...

Permalink

Programu Textedit do podmiany statystyk nie można już pobrać. Szkoda bo takie zdolności jak: "Wytrzymałość", "Szkielet", "Niematerialny", czy "Siła" można śmiało usunąć i zastąpić je zawyżonymi odpowiednio statystykami. Duchom zamiast "Niematerialny", chciałem wstawić "Regeneracja", ale niestety zbytnio to nie pomaga, gdyż z racji braku niematerialności spada wtedy obrona w walce wręcz i przed ostrzałem.
Gdy chciałem podmienić Diabłom "Przyzywanie Lodowych Demonów" na "Grozę", to było napisane, że używa Grozy, a jednak w księdze czarów nic się nie zmieniło.

Permalink

Ten Resedit (ani w ogóle żaden ekstraktor) nie znajduje mi plików muzycznych. Jakieś sugestie?

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 20.09.2012, Ostatnio modyfikował: Hayven

Permalink

Poprawka, wystarczyło dodać format *.mp3 w preferencjach i mi znalazło.

Permalink

Mosqua

Jeżeli chodzi o Czaromiotaczy (magowie i inni) - nie wiem jak bawić się z ich księgą czarów, zatem na razie nie dajemy.

Próbowałaś dowiedzieć się czegoś od Equilibris Teamu? W modzie dodano nowe czary Ogrzym magom, a także w księdze czarów u jednostek rzucających zaklęcia pojawiają się czary grupowe, gdy zbierzemy odpowiednią ilość stworzeń.
Jeśli przestali to rozwijać, mogliby chociaż podzielić się wiedzą.

Permalink

Nie wiem tylko jak to zapisać i w którym pliku zmodyfikować żeby działało :( Jak to zrobić?

Permalink

Nie wiem, czy Reseditem da się wypakowywać pliki z muzyką. Ja używam tego programu wyłącznie do wyciągania map z kampanii. Kiedy grzebałem tym programem w soundtrackach, to w grze przestała się odtwarzać muzyka z miast, a zamiast tego leciała ta z terenu trawiastego.

TextEdit, którego szukałem można pobrać stąd.

Permalink

Cedric - próbowałam zdobyć od nich jakąkolwiek wiedzę. Zdobyłam informacje, które znałam, a później mnie zbanowano. Z innych tekstów dowiedziałam się tyle, że najważniejsze osoby już nie pracują tam, zatem można uznać ten team za martwy.

Permalink

Modyfikacja Hellburna u mnie nie zadziałała, więc zrobiłem własną.
Stworzyłem małego moda do oryginalnego Heroes IV. Podmienia on jednostki rekrutowane w Nekropolii:
- chochliki na zombie
- cerbery na mumie
- diabły na mrocznych czempionów

Podmienia także zdolność regeneracji u mrocznych czempionów na negację pierwszego uderzenia.

Działa bez Equilibrisa.

Do pobrania stąd. Niestety jest dostępny jedynie przez dwa dni.

Permalink

Cóż... Aby pomoc innym postanowilem napisac tu iż odpowiedniki tabel z "equi.h4l" w Złotej Edycji znajdują się w "updates.h4r" :)

PS: Problemy rozwiazane wystarczyło uzyc innego unpakera.

Liczba modyfikacji: 4, Ostatnio modyfikowany: 29.01.2013, Ostatnio modyfikował: Moderator

Permalink

Obrazki w poradniku wygasły podobnie jak linki do wielu modów. Mógłby więc ktoś lepiej wyjaśnić edycje plików? Używałem mh4,TextEdit,ResEdit2 do edycji tabel jednostek w pliku text.h4, niestety były tam tylko jednostki z podstawki i choć edycja zadziała to w grze pojawiły się dziwne znaki i większość kampanii i scenariuszy się uszkodziła przez co nie działały. Efekt wygląda tak - https://imge.to/i/4slFV
Natomiast w celu zmiany siedlisk i umiejętności używałem programu HxD, niestety i to źle się to skończyło. Mam więc 5 pytań:
1. Czy to możliwe, że owe problemy są spowodowane edycją Complete z Goga?
2. Czy można edytować parametry umiejętności bohatera tak jak zrobił to Equilibris? Np. sprawić by Ukrywanie ukrywało każdą armie lub by Przywoływanie dawało np. modliszki zamiast żywiołaków?
3. Jak edytować Portal Przywołania by zmienić dostępne jednostki i ich przyrosty z portalu?
4. I czy wie ktoś czy można edytować kampanie oficjalne i potem "upchnąć" je tak by włączyć je standardowo?
5. Czy możliwe jest stworzenie menu nekromancji i przywoływania, a także czy jest sposób na dodanie czarów dostępnych od określonych liczb stworów czarujących jak w Equilibris?

Pozdrawiam

Liczba modyfikacji: 3, Ostatnio modyfikowany: 4.07.2019, Ostatnio modyfikował: Rodencik

Permalink

Wziąłeś się za ekstremalnie cieżką sprawę. Czyli modowanie HIV. Nie mogę zatem milczeć, trzeba popierać straceńców. Gratulacje.
Resedit2 może uszkodzic pliki. To nie jest wlasciwy program do modowania tylko do ogladania i rozpakowania.
Jedyny wlasciwy to Mh4096 tylko ta wersja!
Na zdjeciu brak polskiej czcionki! Zgubiles polska wersje! Polskie pliki fnt są w updates.h4r i te się podmienia.
1. Wszystkie wersje H4 sa podobne. Gog tylko je crakuje zeby ruszyly na Win10 nie zmieniajac zawartosci.
2. Zmiana dzialania umiejetnosci wymaga mistrzostwa w programowaniu o ile nie przepisania kodu gry wiec zapomnij. Podmiana jednostek jest dosc prosta.
3. Portal istot to tragedia lepiej go wylaczyc bo komputer nie umie go uzyc. Czyli ulatwiasz sobie mocno gre bo ty potrafisz.
Przyrost w portalu jest wedlug doswiadczenia. Regulujesz go zmieniajac punkty doswiadczenia w tabelce jednostek. Zmiana jednostek jest prosta tylko po co skoro komputer nie wykorzysta go i tak?
Jedyne co mi przychodzi do glowy to usunac 7 jednostek i zostawic jedna. Moze to zmusi komputer zeby ja wykupic. Trzeba by zrobic probe.
4. Nie wystarczy wyjac kampanii edytowac i zapakowac? Sa w updates po polsku. A z poprzednich czesci sa w heroes.h4 oraz storm.h4r. Wszystkie mozma upakowac do updates i to zadziala.
5. W equlibrisie mozna edytowac menu nekromancji i zaleznosc efektu zaklec od liczby stworow w czystym HIV nie.
Opis tego wszystkiego co chcesz jest olbrzymi zrobiłem to tutaj:
http://heroescommunity.com/viewthread.php3?TID=37350&pagenumber=1
Masz tam prawie wszystko. Rozni ludzie pisali co wiedzieli nie ukrywajac na szczescie wiedzy.

Permalink

Bardzo dziękuje za odpowiedź tu i w temacie o wersji HD Heroes 3. Swoją drogą szkoda, iż większość osób jest tak uprzedzona do Heroes 4, bo można by zrobić nakładkę na Equilibris, która uczyniłaby te grę dużo bardziej dopracowaną. W sumie już zrobiłeś moda w ten deseń tylko niestety link zdechł.

Mam ostatnie pytania :
1. w grze są modele, które się w sumie marnują. Mam tu na myśli tego starca i metalowca, których uzyskuje się kodami, a także bohaterowie z Winds of War. Da się te modele przypisać bohaterom standardowym? I czy dwaj bohaterowie zablokowani w edytorze to coś ciekawego uwagi?
2. I czy można zmienić jednostki i ich ilość uzyskiwane kodami? Pamiętam, że w podstawce dostawało się po 5 jednostek, a w dodatkach po 20.

Z góry dziękuje za odpowiedź i pozdrawiam.

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 12.07.2019, Ostatnio modyfikował: Rodencik