Imperium

Behemoth`s Lair

[HEROES 3 HD] Modowanie

Permalink

Witajcie.
Jak wiecie Heroes 3 pozwala na zmianę danych jednostek, armii startowych itp. ale w edycji HD jak sprawdzam h3bitmap.lod za pomocą MMArchive nie mogę znaleźć pliku CRTRAITS.txt co uniemożliwia jakąkolwiek modyfikacje statystyk. Podejrzewam, że brak dodatków ma na to taki wpływ, gdyż wersje complete z Goga i standardowa pudełkowa nie mają tego problemu.
Czy ktoś zna jakiś sposób na rozwiązanie tego problemu?

Pozdrawiam.

Permalink

A inne pliki widać? Jeśli widać to musi być. Ubi mogli co najwyzej dodac jakis nowy plik z tekstami poszukaj we wszystkich bitmap lub moze jeszcze jakies nowe przybyly. Odrodzenie Erathii ma dokladnie takie same pliki jak SoD.

Permalink

Nie nie nie. Sytuacja jest bardziej skomplikowana. W grze HD Edition widzicie że jest przycisk przełączenia z HD na SD. Jak przełączycie na SD, to gra korzysta z plików z rozszerzeniem *.lod, czyli te które dobrze znamy od 20 lat i są narzędzia do ich edycji. Jeśli jesteśmy w trybie domyślnym czyli HD, to gra korzysta z plików bitmap_DXT_com_x2.pak, bitmap_DXT_com_x3.pak, sprite_DXT_com_x2.pak i sprite_DXT_com_x3.pak
W tych plikach zawarte są wszystkie grafiki w wysokich rozdzielczościach i zapewne pliki txt, z których korzysta gra.
Ale nie ma dobrych narzędzie do edycji tych plików. O ile jeszcze grafiki png z paków można wyciągnąć programami, to pliki tekstowe już nie, nie mówiąc o włożeniu ich z powrotem. Albo ja się z takowymi nie spotkałem. Ale nie sądzę, gdyż mało kogo obchodzi modding tej wersji.


Permalink

Inna sprawa, że plik CRTRAITS.TXT jest w h3bitmap.lod, ale znajduje się (przynajmniej u mnie) w katalogu LOC, czyli gdzie są wszystkie spolszczone pliki. Może tu pogrzeb?

[img]https://i.imgur.com/o9HY1Fx.png[/img]


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 7. lipca, Ostatnio modyfikował: Avatar

Permalink

Hoho! To Ubi zrobilo niezly balagan jak zwykle!
To musza byc dwa komplety tabel bo SOD i ROE ma inna ilosc obiektow chyba ze Ubi przepisalo kod tak ze obie wersje biora z jednej. Watpie. W lodach bedzie SOD a w pakach HD. Ze tez chcialo im sie programowac nowy format. A moze te paki to lody? :0)) Pakow jest od groma i z tego co wiem jest to prosty zip. Zatem 7zip rozpakuje. Ale kazda firma pakuje po swojemu.
Opcja jest taka zeby znalezc gre Ubi z pakami i tam moze maja podobne? Wtedy jesli beda narzedzia to moze sie udac.
Opcja dwa rozpakowac caly pak do folderu o nazwie tego paka. Niekiedy gry czytaja foldery. Wtedy mozna modowac.
Istotnie HD nikt nie moduje bo brakuje AB a poza tym kto by od nowa robil wszystkie mody do HD! Brak juz ludzi a poza tym gra ubozsza. HD to impreza czysto zarobkowa bez perspektyw. Dla sentymentu i troche mlodych ale raczej niedzielnych graczy.

Permalink

Heh, i tak i nie. Wbrew potocznym opiniom Ubisoft dość mocno zmodyfikował silnik i musiał nowe rzeczy w paki zapakować, gdyż lody i defy są przestarzałe na potrzeby wersji HD. Ponieważ grafiki są x razy większe to i każdą koordynatę kursora trzeba było dodać do obsługi silnika a takich mini rzeczy do implementacji jest sporo. Zresztą, wzorem nowoczesnych gier, aby poprawić wydajność gry i nie pójść w wymagania sprzętowe - hd grafiki nie mamy w postaci klatek animacji, a jednego wielkiego pojedynczego pliku zawierającego zlepki animacji pod różnymi kątami w formacie *.dds. Z prostego powodu - komputery lepiej pracują wczytując kilka większych plików niż dziesiątki mniejszych. Także więc do takiego wielkiego pliku graficznego jest dołączony plik txt z koordynatami grafik by gra sobie już w trakcie gry poprzestawiała wszystko.

A typowy plik graficzny wyciągnięty z HD edition wygląda tak:

A typowy plik graficzny wyciągnięty z HD edition wygląda tak:
To pełna animacja siedliska Hydr.

Or razu widać, że sprawa wcale trywialna nie jest.


Liczba modyfikacji: 2, Ostatnio modyfikowany: 8. lipca, Ostatnio modyfikował: Avatar

Permalink

No proszę! Wielkie dzięki! Nigdy nawet nie tknąłem HD i nie mam bladego pojęcia. Na logikę myślałem, że po prostu większe lody zrobili. A tu inne zarzadzanie grafika! To dziwne ze wielkie płachty niby dzialaja lepiej? Jakos klatki byly a wymogi HIII sa smieszne. MM 678 to samo. Pojda na machinie parowej nawet tymczasem HD ma kuriozalne wymagania jak strzelanka 3D wręcz. Coś mi tu nie pasuje?! Ale oczywiście nie znam sie na procesorach itd. Czesto widze wielkie sklejone plachty w grach zamiast licznych obrazkow.

Jednakze chyba tabelek tak nie zrobili :0))) Tu zapewne zachowali tradycyjne.
Tak czy inaczej nic nie slychac aby HD miala stac sie jakims hitem modowania stad nie ma nawet ku temu programow. Zdecydowanie ta gra nie potrzebuje HD. MM I - II raczej i to przebudowy zasad zeby byly bardziej grywalne a nie tylko duzej grafiki. Co do HIII to VCMI daje wszystko co trzeba.

Permalink

To dziwne ze wielkie płachty niby dzialaja lepiej?

Możesz zrobić sobie test. Skopiuj na swoim komputerze powiedzmy z dysku C na dysk D 1000 plików o rozmiarze 1 MB i 10 plików o rozmiarze 100 MB i porównaj czasy kopiowania :)


Permalink

Niekoniecznie jest to porownywalne bo to przyklad skrajny! Oczywiscie przy 1000 plikow procesor wydaje 1000 instrukcji a przy 1 jedna. Tak jak latwiej rzucic worek ziarna na stol niz ziarnko do ziarnka taka liczbe. Kopiowanie trwa tyle samo. Jednakze gdy 1000 obrazkow jest na płachcie to owszem szybciej wczyta ALE potem szuka wlasciwego obrazka i daje komende wyswietl fragment potem inny itd. To tez zajmuje! Zajmuje chyba jednak wiecej pamieci jak trzyma taka tablice w pamieci. A po wczytaniu obrazka od razu wyswietla! Ale nie kwestionuje bo nie jest to moja dziedzina. Herosy i MM obrazkowe dzialaja swietnie! Dopiero MMIX jest wolna.