Imperium

Behemoth`s Lair

Błąd C++ w samorobnej mapie Heroes 3

Permalink

Dodałem przed chwilą mapę do Heroes 3 Shadow of Death. Mapka nazywa się osiem królestw. Robiłem ją na przestrzeni paru lat i usłyszałem od kilku fanów H3 że to majstersztyk. Niestety po około 3 miesiącach (czasu w grze) wyskakuje jakiś błąd C++ i gra się wyłącza.

Pomóżcie proszę!

SLOVIK

Permalink

Witaj, tak się składa, że dodawanie mapy do Krypty nie jest automatyczne, tylko ręczne. A skoro mapa zawiera błąd, wolałbym jej, póki co, nie dodawać. Czy mógłbyś umieścić scenariusz na jakiejś stronie z plikami, z której można by go ściągnąć?


Permalink

Pod jakim wzlędem - majstersztyk? Do kompetetywnego multiplayera się nie nadaje - czerwony ma w swojej strefie Miecz Anielskiego Sojuszu, a taki różowy Kapelusz Admirała i Źródło Maga - na przykład; wizualnie nie powala, raczej pustawo; olbrzymie obszary wód - bez nich całość możnaby bez trudu zmieścić na mapie wielkości L; dodatkowo woda utrudnia grę kompowi, który jeśli już postanowi wybrać się w rejs, ani nie trafi na naszą wyspę (a na inne też raczej nieprędko...), ani już raczej nie wróci na swoją ;P; zostaje więc albo radosny multi z przyjaciółmi albo pływanie od wyspy do wyspy i załatwianie grzecznie na nas czekających SI. Typowa Xl-ka 8 na 8 graczy, Nihil novi sub sole.

Przepraszam, że trochę kąśliwie - po prostu po tylu latach mi już się tego typu mapy przejadły - zarówno w singlu jak i multi. Jeszcze jak regularnie zbierałem łomot od brata i ojca, bo np. jeden z nich startował z jednym zamkiem więcej, zacząłem baczniej przyglądać się, w co tniemy. A podobnych map jest naprawdę multum.

Wracając do problemu - odpaliłem mapę na zwykłym SoDzie bez HdModa, przeklikałem tury do końca 4 miesiąca czerwonym graczem - nic się nie wydarzyło. Potem jeszcze miesiąc po odsłonięciu całej mapy kodem - dalej nic. Czy błąd występuje przy grze wszystkimi graczami? Sprawdź też czy błąd pojawia się przy grze z HDModem i HotĄ, te modyfikacje naprawiają dziesiątki tego typu bugów.

No i może jakieś zdjęcie tego błędu?

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 19.03.2017, Ostatnio modyfikował: Uhm

Permalink

Różowy ma też np ostrze armageddonu i czarodziejskie smoki. Każdy ma coś potężnego, miecz anielskiego sojuszu jeszcze o niczym nie przesądza, ale spoko nie musi Ci się podobać :) Wg. mnie najpotężniejsza na planszy może być twierdza.
Wracając do problemu, przechodzę planszę od nowa i też już jestem na 3cim miesiącu i póki co błędu nie było. Pojawiał się zawsze kiedy ruch wykonywał czerwony gracz. Czasem wczytywałem wtedy sejwa jako multiplayer, wybierałem że chcę grać także czerwonym i wtedy błąd pojawiał się w czasie robienia tury przez zielonego itd.
Jak błąd pojawi się znowu to wrzucę screena, pozdrawiam.

Spróbuję też zainstalować moda.

Permalink

Slovik

Wg. mnie najpotężniejsza na planszy może być twierdza.

Grałem kiedyś z bratem i ojcem na podobnej mapie. Ja grałem twierdzą, brat zamkiem. Grałem perfekcyjnie, ale i tak przyszedł i złoił mi skórę, a zostało mu jeszcze na tyle dużo wojska, że rozwalił tatę, który grał nekromantą; w sumie nic dziwnego, skoro miał więcej archaniołów niż ja behemotów. Jakim sposobem? Na tamtej mapie był ten sam problem co tutaj: za dużo niestrzeżonych surowców. I pewnie jeszcze startując zamkiem otrzymał od autora bonusowe konserwatoria, bo przecież wpasowują się w klimat strefy ;P

Na próbę pograłem tydzień w "Osiem Królestw" czerwonym (zamek), startując bez żadnych surów (level impossible). Założyłem sobie przedtem, że mogę jedynie zbierać leżące luzem surowce i nie mogę zaatakować żadnych stworzeń na mapie. W dniu 7 zbudowałem portal chwały. To plus dwa siedliska aniołów i dwa konserwatoria w strefie vs jedno siedlisko behemotów u gracza z twierdzą. Ciekawe jaki tym razem byłby rezultat Zamek vs Twierdza ;P

Ale i tak obstawiam jasnoniebieskiego. Płaszcz Nieumarłego Króla broniony przez losową liczbę tytanów i hydr, 2 tury od startowego zamku to lekka przeginka. Taki pomarańczowy co najwyżej pomacha mu przed nosem Rogiem Obfitości i puści inferno z Księgii Magii Ognia (notabene strzeżonej przez całkiem konkretną liczbę 10 archaniołów).

Tak sobie przypominam, że najczęściej błędy na mapie wywołuje nadmiar obiektów jakiegoś typu. Widzę, że osiągnąłeś limit kopalni, generatorów stworzeń, kamieni wiedzy i i tych kół od mocy. Spróbuj zabrać z mapy po jednej sztuce każdego, żeby w razie czego gra miała ten margines błędu. Na razie tyle mi przychodzi do głowy.

Permalink

Dojechałem do 4tego miesiąca i póki co błędu nie ma.
Nie wiem czy zauważyłeś ale twierdza ma na swoim terenie statue legionisty ;)
Jak ktoś ma ochotę to zapraszam do wypróbowania mapki