Imperium

Behemoth`s Lair

Wychodzenie jednostek z miasta problem

Permalink

Witam, na forum jestem nowy ale z grą sympatyzuje już dobrych parę lat. I zawsze miałem ten sam problem.
Otóż na początku wszystko idzie normalnie i dobrze. Wychodzę sobie bohaterem z jednostkami, czyszczę mapę, co jakiś czas wychodzę nowymi jednostkami w stronę bohatera i gra się toczy. Po jakimś czasie gdy wchodzę do zamku mam jeden pasek z jednostkami w zamku i brak tego wolnego z "jednostkami przy mieście" - gdy nie ma nikogo pod bramami powinien być pusty jeden pod drugim. Nie mogę zatem już wychodzić jednostkami z zamku nawet gdy słaby przeciwnik jest blisko miasta, a jednostek mam w cholerę w zamku. Zatem by zwiększyć armię za każdym razem muszę podchodzić do miasta, bo rozdzielać armii też nie mogę, gdyż po wejściu w bohatera także mam jeden pasek i się fizycznie tego zrobić nie da. To jeden problem. I z tym nie umiem sobie poradzić. Jedyne co robię to na początku gdy wszystko hula to zostawiam extra bohatera pod murami każdego zamku i nim transportuję potem jednostki do głównego hero.

Drugi to gdy przeciwnik prosi o kapitulacje i wyskakują dwa okna potwierdzające albo negujące i co bym nie wybrał i tak pozwalam mu uciec. Problem znika gdy zabiję bohatera, wtedy w razie odmowy, odmowa zostaje przyjęta i walka toczy się dalej. Jeżeli takowe tematy już były to przepraszam ale może ktoś będzie potrafił mi pomóc.
Pozdrawiam Piotr.

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 18.01.2017, Ostatnio modyfikował: Tabris

Permalink

Witaj Piotrze,
co do Twoich pytań:
1. Liczba jednostek, które mogą samodzielnie przemieszczać się po mapie jest bodajże limitowana.
2. Co do kapitulacji/ucieczki to mechanika gry. Tylko bohaterowie mogą uciekać, a kapitulować mogą też same oddziały. Gdy herosi padną zostają same jednostki, które nie mogą uciec.

Pozdrawiam


Permalink

Limit armii mogących poruszać się po mapie to osiem na jednego gracza. Komputer natomiast woli uciekać za kasę, bo wtedy zachowuje punkty ruchu. Jeśli przeciwnik nie przyjmie opłaty, wtedy w miarę możliwości ucieka (jeśli na polu bitwy jest choć jeden żywy bohater), ale wówczas ma mało punktów ruchu albo wcale. Trochę nie rozumiem czemu masz problem z poddawaniem się SI, wroga i tak się dopadnie a ta góra kasy zawsze może się przydać.


Permalink

1. Komputer tak jak i ty zawsze może uciec, ale tylko wtedy gdy ma bohatera. Ty też. Jeśli się zgodzisz to dostajesz kasę, a on nie traci armii. Tak samo jak w Trójce. Natomiast same jednostki mogą uciec tylko, gdy wróg pozwoli za kasę.
2. Nie rozumiem jak dostarczasz jednostki bohaterem? Nie ma takiej opcji w HIV? Heros ma taką szybkość jak najwolniejsza jednostka. Tylko z rozwniętym Zwiadem ma to sens, bo dodaje ruchu. Ale nie rozwiniesz tego u pobocznego bohatera.
3. Limit 8 jednostek na mapie możesz ominąć chowając coś na chwilę w mieście, lub kopalni. Wtedy zwalniasz miejsce.

Permalink

Witam ponownie. Mam problem z logowaniem na poprzednie konto zatem założyłem nowe. Jeśli chodzi o te 8 różnych wojsk to wyjaśniliście mi jedną kwestię a drugą chyba opacznie zrozumieliście. Mam wyraźną przewagę nad przeciwnikiem i pyta sie czy za odpowiednią kwotę zgodzę się na jego ucieczkę. Ja sie nie zgadzam a on mimo to ucieka i tak samo jest jak sie zgadzam. Dopiero gdy przed jego zapytaniem zabiję go i wtedy pyta czy puszczę jego wojska i sie nie zgodzę to działa. Mam nadzieję, że jasno sie wyjaśniłem ;)
Jak dostarczam jednostki innym hero ? Zostawiam pod bramami zamku słabego hero pakuje do niego jednostki i biegnę do głównego ;D Robiłem tak w obawie przed tym że nie bede mógł wyprowadzać jednostek z zamku. Szczerze nie patrzyłem czy mam wyprowadzonych 8 różnych armii na mapie. Postaram się temu przyglądnąć :)

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 20.01.2017, Ostatnio modyfikował: Piotro

Permalink

Kiedy kapitulujesz zachowuje się całą armię jaką miało się w momencie kapitulacji. W wypadku ucieczki ocaleją jedynie bohaterowie. Dlatego SI najpierw stara się poddać, a gdy odmawiasz ucieka. Jest to dość pragmatyczne. Jako, że SI jest w H4 dość słabe robi to nawet gdy jednostek jest niewiele, albo wręcz nie ma jakichkolwiek.


Permalink

No dobrze, to jeszcze prościej.

Kapitulacja - przeciwnik chce odejść zachowując armię, punkty ruchu i bohaterów w zamian za opłatę. Może zastosować taką ofertę nawet jeśli nie ma żyjących na polu walki bohaterów.

Ucieczka - przeciwnik ucieka porzucając jednostki, ale zachowując bohaterów. Ucieczka jest możliwa tylko wtedy, gdy ma się choć jednego żywego bohatera na polu walki.

I teraz, co robi komputer? Najpierw oferuje kapitulację. Jeśli się nie zgodzisz, to komp sprawdza, czy ma jakichś żywych bohaterów i wtedy ucieka. Jeśli natomiast nie ma żywych bohaterów to nie może uciec.

No i... chyba wiedziałeś, że armie mogą poruszać się same i nie trzeba przenosić ich bohaterami, prawda?


Permalink

Dziękuję, wszystko mi wyjaśniliście. Myślałem, że jak sie nie zgadzam to nie może uciekać i to jakiś bug.
I faktycznie gdy wojsk w obiegu jest mniej niż 8 to mogę nimi wychodzić z miast i rozdzielać z armii już istniejących :)
dziękuję za pomoc :)