Imperium

Behemoth`s Lair

Kampanie w HOMM IV

Permalink

Muszę sprawdzić! Wszystkie poziomy testowałeś? Trzeci też? Neutralni to jest jeszcze nie największy problem. Koszmarem jest gdy podjeżdżam pod miasto jedną rusałką, a komputer z całą armią siedzi w mieście i się nie ruszy. Jeśli na drugim się rusza to świetnie. Zmodyfikować startowe surowce jak na najwyższym i grać. A może trzeci też jest dobry? Trzeba zbadać. I jeszcze poziom trudności mapy się liczy. W sumie poziomów jest 20.

Permalink

Zrobiłem testy i wiem mniej niż wiedziałem. Zrobiłem mapę, komp ma zamek, 3 poziomy siedlisk, dużo złota i trochę kopalni do zdobycia. Gdy bohater gracza ZACZYNA blisko jego zamku wówczas komputer atakuje go od razu. Ale gdy nasz bohater jest daleko i zbliży się do miasta po powiedzmy 3 dniach, SI chowa się w zamku i nie atakuje, choć łatwo by wygrało. Dotyczy to wszystkich poziomów trudności.

Jestem jednak pewien, że grając w kampanię byłem atakowany stojąc kilka pól od miasta. Być może istnieje jakiś inny dodatkowy czynnik, jak widoczność mapy lub posiadanie sojusznika. Cóż, musimy się pogodzić z faktem, że wysłanie 1 rusałki dla postrachu pod zamek wroga dalej jest skuteczne.


Permalink

Może w końcu się uda coś zrobić. Sam jestem zaciekawiony. Trzeba przetestować 4 x 5 czyli 20 ustawień trudności mapy i poziomu. Jeszcze pokombinuję z tymi danymi co znalazłem. Pozmieniam, zobaczę. Komputer oblicza siłę armii na podstawie doświadczenia. On chyba ma zaprogramowane pilnowanie zamku za wszelką cenę. Bo chyba jeszcze nigdy mnie nie zaatakował wyskakując z zamku. Z dala od zamku atakuje częściej zwłaszcza gdy zajmiemy mu zamek i stoimy mu na drodze a jest silny.

Permalink

Jak przejść kampanię chaosu w dodatku Windows of War?
Mam problem z 2 levelem Rusted Desert na pustyni.
Czy budować armię do czasu, aż będę mógł pokonać czerwonego Heroesa?

Liczba modyfikacji: 2, Ostatnio modyfikowany: 13.03.2016, Ostatnio modyfikował: Baldursgate

Permalink

Na którym poziomie trudności grasz? I z czym dokładnie masz problem?


Permalink

Problemem jest ilość jednostek komputera. Mocny heroes, którego nie mogę pokonać:
Kampania 1: http://postimg.org/image/41nnbrysp/
Kampania 2: http://postimg.org/image/ktq3q4zpd/
OK udało się przy pomocy magii. Czy 2 kampanię również grać poprzez magię (jednostki mocy)?
Np. według tego schematu z Live i Order Magic: https://www.youtube.com/watch?v=2qcfihjB4jo
Wszystkie kampanie gram na 2 poziomie, także dosyć łatwy.

Liczba modyfikacji: 3, Ostatnio modyfikowany: 18.03.2016, Ostatnio modyfikował: Baldursgate

Permalink

Kampania barbarzyńców jest trudna niezależnie od tego co zastosujesz. Ale warto by Mongo znał magię ładu i zaklęcie wysiedlenia. Pozwala to zsuwać z wież czy spod murów strzelców i wówczas marnują turę by podejść z powrotem. Mając w armii drugiego bohatera z tym czarem jesteś w stanie np. wykluczyć katapulty i mnichów z walki na jakiś czas (dopóki masz manę). Można dzięki temu usunąć kogoś niewygodnego by zająć wieżę.

Niestety w tej kampanii nie można pozwalać katapultom strzelać z wież, bo masakrują naszą armię przez atak obszarowy.

Ogólnie grałem na dwa sposoby:

1) Bohater skupiający się na walce, z magią ładu i życia (teleport, regeneracja).

2) Bohater skupiający się na szlachectwie (duża ilość jednostek).

Oba okazały się skuteczne, ale ten drugi był bardziej czasochłonny i trzeba było robić sporo tur by armia urosła. W przypadku szlachectwa warto w każdej mapie rozwijać drugiego bohatera z taktyką.


Liczba modyfikacji: 4, Ostatnio modyfikowany: 30.07.2016, Ostatnio modyfikował: Taro

Permalink

Taro 1) sposób dobry, ale po co teleport w zamku?
2) zbyt czasochłonny dodatkowo z każdym dniem powiększa się ilość jednostek komputera.
Spróbuję zagrać jak napisałeś z 2 heroesami. Zawsze grałem z 1 i nie było większych problemów.

Ale warto by Mongo znał magię ładu i zaklęcie wysiedlenia. Pozwala to zsuwać z wierz czy spod murów strzelców i wówczas marnują turę by podejść z powrotem.

O tym nie wiedziałem. Napewno duże ułatwienie.

Liczba modyfikacji: 2, Ostatnio modyfikowany: 18.03.2016, Ostatnio modyfikował: Baldursgate

Permalink

Teleportacja ma kilka zabójczych zastosowań:

1) Ściąganie wroga z wież. Najlepiej w pobliżu naszej armii, wtedy można tę pojedynczą jednostkę łatwo posiekać.

2) Ułatwienie walki z silnymi neutralami. Spowalniasz wroga, ostrzeliwujesz (zalecane łucznictwo na arcymistrzu) a gdy się zbliży, teleportujesz go w drugi róg mapy i kontynuujesz (tak, teleportacja działa na wrogów). W trzeciej mapie będziesz miał wielką liczbę czempionów do rozwalenia, a szkoda wydawać kasę na mikstury nieśmiertelności. Bez tego będziesz musiał ich zaatakować, oddać dwa strzały, uciec i tak w kółko. Szkoda czasu. A jak grasz na ekspercie czy czempionie to jest ich naprawdę sporo.

3) Teleportowanie się na pustą wieżę w czasie oblężenia.

Druga strategia (szlachectwo, taktyka i duża armia) jest powolna, ale sprawiła mi dużo radochy mimo wszystko. Nawet jeśli twój bohater walczy to w pierwszych dwóch mapach jednak potrzeba armii. Zależy też na jakim grasz poziomie, na niższych można łatwo rozwalać neutrale i zbierać doświadczenie. Na wyższych to nie jest takie łatwe. A gdy posiadasz armię, to lepiej poświęcić tę jedną jednostkę w zamian za duże premie z taktyki. A wyekspienie taktyka do około 10 poziomu to nie problem.


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 18.03.2016, Ostatnio modyfikował: Taro

Permalink

Czy ktoś mi doradzi jak wykonać ostatni(?) scenariusz kampanii Cena Pokoju?
Bo kiedy pokonuje tytanów i dostaje te tarczę oraz możliwość przejścia do Gavina Magnusa to on ma zbyt potężną armię, a ja mogę go zaatakować tylko jedną armią za względu na konieczność posiadania tarczy.


Permalink

Mógłbyś mi wysłać swojego sejwa, wtedy bym coś doradził. Wiele zależy jak się rozwijało bohatera. Wyślę ci na pw mojego maila.


Permalink

Ok, rozegrałem to z twojego sejwa. Pierwsza sprawa - widać, że grałeś na odwal się. Emilia ma tylko 23 poziom, bez odporności na magię na arcymistrzu i magii ładu na arcymistrzu. Moja dla porównania gdy sam grałem, miała 30 poziom, umiejętności walki i ładu na arcymistrzu oraz magię życia na ekspercie (żeby mieć regenerację).

Ale i tak da się łatwo wygrać. Robisz tak:

* Tydzień 1 - budujesz sklep w mieście i wykupujesz tyle mikstur nieśmiertelności ile się da. Krasnoludy dają je Emilii, a ona jedzie w kierunku meduz na dalekiej północy (jest tam kilka kamieni magicznych zwiększających atrybuty). Następnie odbija na zachód aby pokonać ptaki gromu i zdobyć Zbroję Chaosu (musi ją mieć koniecznie!). W międzyczasie Solymr i Kodge zdobywają drugą akademię oraz kopalnie, a surowce są zbierane przez jednostki. Należy też wybudować w miastach domostwa magów i dżinnów.

* Tydzień 2 - Emilia powinna pokonać zmory i cerbery aby dostać się na drugą stronę rzeki. Udaje się na wschód aby zdobyć neutralną twierdzę, a potem by zniszczyć czerwonego gracza. W drugiej twierdzy wykup tyle mikstur nieśmiertelności ile się da. W międzyczasie Solymr i Kodge powinni oczyścić tereny wokół drugiej akademii. Emilia udaje się w kierunku tytanów.

* Tydzień 3 - walka z tytanami jest łatwa, ale czasochłonna. Rzucasz iluzję na tytany i gdy twoje będą miały ruch, zasłoń nimi bohaterkę. W ten sposób wróg będzie marnować pociski na klony. Gdy skończy im się amunicja spowolnij ich, ostrzelaj a potem pij mikstury nieśmiertelności w walce wręcz. Solymr może udać się na północ za rzekę aby zdobywać zasoby i odkrywać teren, ale nie jest to konieczne. Po pokonaniu tytanów wykup armię w pierwszej akademii i skieruj ją do drugiej.

* Tydzień 4 - Emilia przechodzi przez portal za tytanami. Możesz rozwalić zielonego gracza jeśli chcesz, ale nie jest to konieczne. Gdy zjednoczysz siły z dwóch akademii rusz na zachód, odszukaj Magnusa i rozwal go. Nie napiszę ci jak go pokonać, bo po prostu włączyłem autowalkę i straciłem z 20 krasnali.


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 11.04.2016, Ostatnio modyfikował: Taro

Permalink

Wielkie dzięki. A i grałem faktycznie trochę bez sensu, bo to była i ole się nie mylę to była moja pierwsza kampania i troche w tedy nie ogarniałem. :p