Imperium

Behemoth`s Lair

[Heroes IV] Edycja menu

Permalink

Hej, przy moich próbach modowania H4 zaciąłem się na zmianie menu głównego w grze. Wiem jak sprawić, by pojawiało się jedno z 3 domyślnych (H4, TGS, WoW), ale co na przykład z używaniem własnej grafiki? Duzeomowi się to udało w Megom Chronicles, jednak on nie odpowiada na moje wiadomości na CH. Czy ktoś mógłby mi powiedzieć, jakich formatów i programów użyć, by wszystko działało? Ja sam próbowałem różnych kombinacji z mh4, ResEditem 2 i H4ResEx, jednak otrzymywałem zawsze czarny ekran menu. :( Co do obrazka, to chodzi mi o ten: obrazek. Będę wdzięczny za każdą pomoc.


Permalink

To proste.
1 Musisz przygotować trzy rozmiary.
600x800
768x1024
960x1280
Format BMP.
2 Wyciągnąć Reseditem2 oryginały.
3 Nazwać swoje jak oryginały.
4 Włożyć je Reseditem.
5 Pogramem MH96, który tu na stronie mojego modu można pobrać:
http://imperium.heroes.net.pl/temat/4126
wyciągnąć twoje ekrany z pliku.
6. Skasować zmieniany Reseditem plik bo to jest niepewne narzędzie. Plik nie jest dokładny.
7. Rozpakować plik updates za pomoca MH96 i wrzuć tam wyjęte ekrany.
8. Dopisać do pliku updates w equi nazwy wyjętych ekranów. Są inne niż w Resedicie. I zmienić sumę plików + 3.
9. Spakować to wszystko.
Mamy tym samym idealny plik h4r, bo MH96 działa perfekcyjnie.
Radzę może dokleić coś kolorowego bo sama ta mapa jest szara. Może mapę Axeoth? Jest bardziej kolorowa. Ja sobie zrobiłem sklejkę map, z tym, że jeszcze będę ją poprawiał.

Permalink

A tak nawiasem mówiąc, grafika Merroxa to nieprawdziwa mapa, kłócąca się z prawdziwą mapą.


Permalink

Dzięki Baronus, już sprawdzam, czy twój sposób działa.

Taro, twoja mapka jest fanowska, zaś to co przerabiam to oficjalny art od Ubi, więc...

Edit:
Zrobiłem jak było napisane:
* 3 grafiki .bmp o podanych rozmiarach - zrobione (najpierw robione w .jpg, potem przekonwertowane na .bmp 24bitowe),
* Nazwać je odpowiednio - zrobione,
* wsadzić ResEditem - zrobione (choć w co drugim podejściu krzaczy i mówi, że nie może odczytać plików),
* wypakować mh4 moje grafiki, które wsadziłem ResEditem - tu mam problem, bo mh4 wypakuwuje tylko plik h4l, bez żadnych innych. :(

Co robić, Baronusie?

Grafiki: link


Liczba modyfikacji: 2, Ostatnio modyfikowany: 8.01.2016, Ostatnio modyfikował: Merrox

Permalink

Najbardziej aktualna mapa Axeoth, właśnie zrobiona na podstawie oryginalnych map twórców i Marzhina:
http://supershare.pl/?d=FCC7BF2C2
Będę ją jeszcze poprawiał.
Do menu radzę tą:
http://heroworld.gamerhome.com/artwork/map/Axeoth_2.jpg
Choć już nieaktualna jest po prostu ładna.
...
Dodane...
Faktycznie wystarczy Reseditem wsadzić i już jest. Ale wtedy plik jest niepewny, widzisz jak piszczy.
Możesz jeszcze włożyć je do pliku new.h4r w Equilibrisie. Ale wtedy tylko przez Eq.
Spokojnie ja też zmieniam bo buduję ten mod. Samemu mi zależy.
Z tego co widzę grafiki masz w porządku. Problem jest z tymi programami.

Liczba modyfikacji: 3, Ostatnio modyfikowany: 9.01.2016, Ostatnio modyfikował: Baronus

Permalink

Hm, a może to kwestia grafiki?
W Heroes 3 trzeba było nadawać nowemu obrazkowi odpowiednią paletę i zmniejszać ilość dostępnych kolorów. Może w H4 też tak trzeba?


Permalink

Mój błąd. Myślałem, że twoja grafika to ta z takiego nieformalnego dodatku do h5, którego fabuła działa się po h4 w Axeoth. I nie wiedziałem, że moja mapka to fan art.


Permalink

To bardzo fajne mapy Marzina. Były dobre do czasu. Jednak dziś wiemy więcej. Są nowe dane. Dlatego zrobiłem nową mapę Axeoth. Tylko nieznane obszary wypełniłem pomysłami Marzhina. W końcu był pierwszy.
http://supershare.pl/?d=FCC7BF2C2
Co do menu to w HIII jest to zwykły pcx. Tutaj:
http://www.celestialheavens.com/forum/7/4909?p=358922
piszą, że i HIV też to zwykły format (raw). Niestety nic go nie otwiera. A pliki ruszane Reseditem2 są już uszkodzone. Inne programy już nie potrafią odczytać. Resedit tylko do podglądu i wydobywania. Jak wkładacie to już może być problem z tym plikiem. Popróbuję.