Imperium

Behemoth`s Lair

Pytania o Heroes 4

Permalink

Okazje cenowe popieram. To jest co innego. Tu oszczędzamy ludziom kasy. To były moje propozycje równowagi - jeśli nie pozwalamy na darmowe to również na drogie linki. Ja nie będe linkował. Znam regulamin forów.
Kwestię spolszczeń wyjaśniłeś. Trzeba o nie dbać. W H4 jest to plik updates na teksty. Inne są gdzie indziej.
W żadnym razie nie chcę tu kontynuować dyskusji nie na temat. Dzięki za reakcję. Była potrzebna.

Permalink

To skoro ustaliliście że spolszczenie jest legalne, a nie ma go w internecie to czy mógłby ktoś skopiować swoje polski pliki i mi je podesłać na maila? Jeśli tak to podaję maila "goofno_3@wp.pl" jeśli nie proszę o usunięcie postu.

Permalink

Tu masz moją największą istniejącą modyfikację Heroes IV:
http://imperium.heroes.net.pl/temat/4126
Jest dużo lepsza niż gra wydana przez twórców. 100% po polsku. Oczywiście to nie jest wersja podstawowa.
A w spolszczeniu trzeba naprawić błędy. I zrobić plik do pobrania.

Permalink

Miałem trochę problemów z ogarnięciem tego wszystkiego bo nie znam się kompletnie na programowaniu itp...itd... Ale w końcu jakoś sobie poradziłem i wszystko śmiga. Wielkie wielkie dzięki

Permalink

Dziś na stronie głównej Jaskini wyskoczyła mi ciekawostka informująca o tym, że jednym z testerów Heroes IV był... Michael Jackson.

Sprawdziłem listę autorów w grze, i jego nazwisko rzeczywiście się tam pojawia. Zastanawia mnie tylko, skąd wiadomo, że to właśnie ten Michael Jackson? I jak w ogóle doszło do tego, że testował H4?


Permalink

Nie sądzę, aby to był prawdziwy MJ :D Po prostu zbieżność nazwisk. Myślisz, że jesteś jedynym morglinem w galaktyce?


Permalink

Jeśli tak, to ciekawostka taka... no trochę słaba. :P

Zresztą proponowałbym ją rozbudować, tak żeby nie budziła żadnych wątpliwości.


Permalink

Hejka, chciałem się spytać jak wygląda sprawa z przyrostem jednostek. Otóż na waszej stronie zauważyłem, iż niektóre jednostki mają przyrost z przecinkiem, np. modliszka z Portalu stworzeń ma przyrost 1,1 tygodniowo. Szlachectwo też zwiększa przyrost stworzeń i np, czarny smok (przy arcymistrzowskim poziomie) miałby przyrost 1,5 tygodniowo. I pytanie jak to się przykłada na grę. Czy po 14 turach miałbym wtedy 3 czarne smoki? Czy może gra nie uwzględnia przecinków i zaokrągla przyrost w dół lub w górę?

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 7.04.2018, Ostatnio modyfikował: StormDragon

Permalink

Jak to dokładnie wygląda, to Ci nie napiszę. Jednak z tymi przecinkami chodzi o to, że w H4 zmieniono przyrost jednostek. Wcześniej przyrosty były co tydzień, 7 dnia tygodnia. Teraz masz przyrosty codziennie. Zresztą, jak napisano na stronie Jaskini:

Jaskinia

Przyrost w H4 jest obliczany codziennie, a nie cotygodniowo jak we wszystkich innych częściach serii. W wypadku przyrostu należy zauważyć, że jego charakter jest kumulacyjny. Jeśli mamy do dyspozycji 25 jednostek tygodniowo oznacza to, że gra podzieli przyrost przez 7, a później reszta będzie dodawana gdy przekroczy 1. Analogicznie jest w wypadku przyrostu zwiększonego przez Szlachectwo - ułamek będzie sukcesywnie powiększany aż do osiągnięcia jedności.

Permalink

Owszem, dochodzi do kumulacji i zwiększenia przyrostu. 1,1 przyrostu modliszek oznacza 1 modliszkę tygodniowo i dodatkową co 10 tygodni.


Permalink

Mam pytanie:
Czy atak i obrona jednostek działają w ten sam sposób jak w części trzeciej, czyli ta cała rzecz z odejmowaniem ataku od obrony i na odwrót i zwiększaniem lub zmniejszaniem obrażeń odpowiednio, czy jest inna mechanika?

Permalink

Na żywo nie, ale sporo czytałem o tej grze. Zasady ma całkiem ciekawe i nawet zastanawiałem się nad zakupem, ale zniechęcił mnie fakt, że zestaw podstawowy zawiera tylko niewielką część kart, a resztę trzeba dostać w paczkach z losowymi kartami (ew. kupić na sztuki od osób, które już pootwierały trochę takich paczek). Biorąc pod uwagę to, że gra od wielu lat nie jest produkowana i nigdy nie była popularna, szanse na zdobycie wszystkich kart są bardzo niewielkie (zresztą zapewne byłoby to dość kosztowne).

Więcej można poczytać na przykład tutaj: http://www.heroesofmightandmagic.com/heroes4card/heroes4ivcardandtilegame.shtml

Permalink

https://mightandmagic.fandom.com/wiki/Hexis
Ktoś wie jak nazywa się ten plik z portretem Hexisa, albo jak go wprowadzić do gry?
W ogóle odkryłem kilka ciekawych trików pozwalających tworzyć nietypowych bohaterów, a ma to związek z plikiem updates.h4r - można stworzyć bohatera z portretem z innej frakcji czy profesji np. postać złodzieja z portretem jakiegoś czarownika albo nawet maga. Co ciekawe po zrobieniu takiej postaci w edytorze map taka postać pozostaje nawet jeśli gramy już w heroes 4 z niezmienionym updates.h4r, jedynie w edytorze map jak spróbujemy zmodyfikować takiego bohatera to nam wyłączy edytor map. Czyli generalnie można tworzyć bardziej unikatowych bohaterów i podzielić się swoimi mapami z innymi - w heroes 3 normalnie można było zmieniać portrety dowolnej profesji na portret dowolnie innej, ale jak widać w heroes 4 też da się to zrobić tylko trzeba pogrzebać w plikach gry. Inną ciekawostką są też nietypowe czary jakie możemy dodać na mapie dzięki modyfikowaniu pliku updates.h4r np. można stworzyć bohatera z czarem groza czy przywoływaniem lodowych demonów, albo z czarami pochodzącymi od niektórych mikstur czy umiejętności stworów np. postarzenie (duchy, bohater-lisz) czy urok (syreny). Ciekawym czarem jest czar z magii chaosu pochodzący prawdopodobnie z mikstury many, który pozwala dodawać bohaterowi manę na mapie przygód dowolną ilość razy, a podczas walki można dodać many dowolnej własnej jednostce np. stworzyć iluzję zmór, a następnie tę iluzję naładować maną i dzięki temu nasze iluzoryczne zmory będą mogły rzucać grozę.


Permalink

Moze sie przydac tworcom map i kampanii zeby robic ciekawsze opcje gry.

Permalink

Baronusie nie sądzisz że komnaty poświęcone H4 należałoby wzbogacić o informacje na temat twojego modu do H4? Dziwne że dawno tego nie zrobiłeś. Myślę że należałoby też umieścić tam informacje o HIV - Ultimate i Heroes 4 Enhancement Mod. Niech ludzie zobaczą że w dziedzinie modowania H4 sporo się dzieje. Na Kwasowej Grocie rządzi HOTA i VCMI to w Jaskinia Behemota niech skoncentruje się na H4. Tylko ludzie muszą wiedzieć co się wokół H4 aktualnie dzieje. O Equilibrisie też nie należy zapominać. Da się to zrobić?