Imperium

Behemoth`s Lair

Niedokończone rzeczy w Heroes IV

Permalink

Jaki zapewne każdemu wiadomo można dodawać obiekty do palet dzięki Narzędzia -> Dostosuj -> Palety obiektów. W tym menu udało mi się znaleźć kilka ciekawych rzeczy, którymi się z wami podzielę. Samo okienko jest niepowiększalne przez co niektóre nazwy są ucięte, choć z tego co miałem udało mi się kilka wywnioskować, a resztę znalazłem w plikach gry.

Obraz

Taki wygląd posiada wiele obiektów, których nie zaimplementowano do końca w grze. Jest ich naprawdę sporo:

Artefakty:
* Boots of levitation (Buty lewitacji, buty)
* Hiking boots (Buty do wspinaczki, buty)
* Rangers moccasins (Mokasyny Łowcy, buty)
* Padded helmet (Wyściełany hełm, hełm)
* Arms ... (różne)
* Head... (różne)
* Legs ... (różne)
* Statu... (różne)
* Torso... (różne)
* Victor... (różne)
* Manu... (księga)
* Manu... (księga)
* Manu... (księga)
* Manu... (księga)

* Blow Gun (Plujka):
- zajmuje miejsce na łuk,
- pomniejszy artefakt,
- Opis: Bohater będzie mógł wykorzystać przy strzelaniu umiejętność Ataku od Tyłu, jeśli tylko przeciwnik będzie zwrócony do niego tyłem, albo bokiem.
- Podniesienie: Na tym obszarze rośnie dziwna, mocna i wysoka trzcina. Wydaje ci się to dziwne, postanawiasz więc przyjrzeć się temu dokładniej. To popularny gatunek trzciny, która występuje niemal wszędzie i stanowi doskonały materiał na Plujkę. Wybierasz odpowiedni kawałek trzciny i szybko sporządzasz z niego taką broń.
- Historia: Zabójcy zawsze szukali prostego sposobu na odebranie komuś życia. Plujka jest jedną z najłatwiejszych do ukrycia broni, a pomimo to pozwala na prowadzenie celnego i skutecznego ostrzału.

Inne:
* Sześć dodatkowych bram misji,
* Zamek o nazwie Outpost (Placówka), w przeciwieństwie do tych istniejących jest tylko jedna jego wersja,
* Kelp beds (Łóżka z wodorostów, modyfikator ruchu),
* Stagecoach (Dyliżans, modyfikator ruchu),
* Dwie chaty misji o nazwach Boat (Łódź) i Nomadic (chyba coś w stylu wędrownego obozu),
* Magic Lamp (Magiczna Lampa, skarbiec w stylu leśnej doliny),
* Exhausted mines (wyczerpane złoża surowców),
* Dwa razy Bridge (z jego miejsca wnioskuję, że miał być mrocznym wariantem tego krótkiego drewnianego),
* Ship (Statek, obiekt do zebrania z wody jak Rozbitek),

Obraz

Tutaj zaś są również niedziałające (z jednym wyjątkiem) obiekty, które mają własne grafiki.

* Ferry 5 i Ferry 6 to najprawdopodobniej warianty promu wodnego (te istniejące w grze są zakodowane numerami od 1 do 4),
* Teleporters - jak sama nazwa wskazuje jest to coś związanego z portalami, choć nie mam bladego pojęcia w jaki sposób,
* Fix Me - ten obiekt jest zakodowany w edytorze jako default (?),
* Placed Event (Zadarzenie umiejscowione) - miał to chyba być jakiś wariant tego obiektu,
* Gnoll Hut (Chata Gnolli) - ciekawa sprawa. Nazwa wskazuje, że w tym miejscu mieszkają Gnolle, a kod obiektu mówi nam, że jest to miejsce do rekrutacji wojska. Niestety, mimo że ten obiekt działa, można w nim kupić tylko Berserkerów. Najprawdopodobniej autorzy chcieli wprowadzić Gnolle do gry, ale zabrakło im czasu lub rozmyślili się.

Obraz

Sztandary zwycięstwa, mimo ich absencji wśród domyślnych palet są w całości przetłumaczone na polski. Ich opis mówi, ze zwiększają one morale wojsk, jednak sam nie zaobserwowałem tego efektu. Są one interaktywne, jednak po wejściu na nie armią nic się nie dzieje.

Obraz

Sześć par działających portali jednokierunkowych.

Obraz

Tutaj zaś są artefakty z kampanii, których normalnie w edytorze nie ma, jednak po umieszczeniu na mapie można je zebrać i przeczytać historyjkę jak przy każdym innym.

Obraz

* Zamek Hexisa z TGS (szkoda, że to tylko garnizon),
* Dwa stosy skarbów (morski i lądowy) - normalnie pojawiają się, gdy armie z artefaktami spatują. W tym wypadku jednak, gdy je podniesiemy w grze otrzymamy komunikat, że jest to tylko gra świateł.
* Tome - losowa księga jednej ze szkół magii,
* Dwa wozy - chata misji, choć niedziałąjąca (nie da się edytować jej właściwości, a w grze jak na nią wejdziemy to nic się nie dzieje),

Obraz

Na tym obrazku znajdują się wszystkim dobrze znane strzałki ruchu, okrąg wybranej armii i efekt czaru Trzęsawisko. Wszystkie te obiekty są nieinteraktywne i można przez nie przechodzić.

Dodatkowo w edytorze dwa razy zakodowana jest Lodowa Iglica. Można również wygrzebać wszystkie wyglądy miast (od wioski po zamek). Na liście obiektów znajdują się także takie, których nie da się "wyciągnąć", a są to nagrobki dla każdej frakcji, specjalne modele bohaterów TGS i WoW na mapie i dziwny obiekt o nazwie Generic ship (bezfrakcyjny statek?).

Wiem, że wielu z was to wiedziało, ale po prostu umieszczam to tutaj, by było dla potomnych. Pozdrawiam.

Link do mapy ze wszystkimi niestandardowymi obiektami (chomik + free transfer): link

Edit: Po pogrzebaniu w plikach gry udało mi się odkryć oficjalne polskie nazwy większości powyższych przedmiotów, jak i ich opisy.


Liczba modyfikacji: 2, Ostatnio modyfikowany: 9.01.2016, Ostatnio modyfikował: Merrox

Permalink

Była podobna mapa o nazwie "hidden objects", ale zawierała nieco mniej z tych rzeczy. Dobrze, że wstawiłeś.

Przeglądając tabele z gry można się dowiedzieć, że nie zaimplementowano paru innych rzeczy:

1) Artefaktów poziomu boskiego (divine artifacts), które są wymienione z nazwy.

2) Kluczy - czemukolwiek miały służyć.

3) Cios w plecy - jeden artefakt ma opis, że zwiększa obrażenia od tego.


Permalink

Bardzo cenne. Ta gra nie była nigdy ukończona. Pisałem o tym:

http://imperium.heroes.net.pl/temat/4126

Spakowali co mieli bardzo chaotycznie i rzucili na rynek. Stąd mnóstwo niedokończonych rzeczy. Pewnie w kodzie gry znalazło by się jeszcze więcej. Warto je zebrać w jednym temacie.