Imperium

Behemoth`s Lair

Might and Magic Heroes 5.5

Permalink

Od dłuższego czasu Quantomas rozwija tzw. AI Mod, znacznie poprawiający inteligencję gracza komputerowego (bazujący na AI programu szachowego Fritz, od dłuższego czasu wykańcza ostateczną wersję 3.2 i prace chyba zbliżają się do końca). Ten mod jest rozprowadzany razem z modem Eternal Essence, w którym jest trochę ciekawych zmian (np. można mieć aż 8 umiejętności). Ogólnie rzecz biorąc: świetna rzecz, dzięki której HOMM V (moim skromnym zdaniem) stał się najlepszą grą z serii HOMM. Problem w tym, że od dawna praktycznie nic się tam nie dzieje.

Niedawno sprawa dostała nowych skrzydeł i pojawiło się Might and Magic: Heroes 5.5. Jest tam wszystko, co było w EE/AI Mod: AI Quantomasa i dodatki z EE, ale jest też sporo innych zmian:

- większe pola bitew dla tzw. battle sites (14x14 - i smoki nie dolecą w pierwszej turze...)
- silniejsze stwory do pokonania (... ale będzie ich dużo więcej, zależnie od czasu w grze - i mogą też być inne niż dotychczas, np. do smoków Sylwanu i Lochu mogą dołączyć smoki krasnoludzkie, a nawet Feniksy; podobnie dla pozostałych tego typu obiektów)
- nowe klasy bohaterów (po 3 typy bohaterów dla każdego miasta)
- nowe obiekty na mapie przygód (dostępne również dla generatora map losowych)
- zmiany w zaklęciach (np. efekty Przyspieszenia i Spowolnienia zależą od Mocy bohatera)
- "ściąga" z możliwymi umiejętnościami i ich wymaganiami dostępna z okna bohatera
- nowe zaklęcia (Town Gate teleportuje do najbliższego miasta, Town Portal teleportuje do pustego garnizonu dowolnie wybranego miasta)
- jest też wersja 64-bitowa.

Warto wypróbować. Najlepiej skopiować całą grę (ale bez niektórych modów wymienionych w dokumentacji) w inne miejsce i dopiero na to zainstalować MMH5.5. W przypadku polskiej wersji gry otrzymuje się wersję polsko-angielską :)

S.

Edit: już jest polskie tłumaczenie. Link jest na Heroes Community.


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 2.10.2015, Ostatnio modyfikował: Stachnie