Imperium

Behemoth`s Lair

Mod balansujący do h4

Permalink

Ściśle rzecz biorąc - potrafię zmienić umiejętności, ale tylko tyle ile ich jest. Jak 4 to 4, ale jak 1 jest to tylko jedną. Aby dodać nową trzeba przepisać jednostkę. Nie wiem jak wpisać odnośniki.
Szybkość na mapie przygody jest związana z tą na polu bitwy. Jak tu zwiększysz to i tam. Zatem nic z tego. Można dodać punkt czy dwa, ale nie więcej bo na polu bitwy za szybko.
...
Po edycji tekstu gra się psuje.
Albo zły edytor tekstu popsuł format. Ten co dałem jest dobry.
Albo program źle pakuje. Ten co dałem jest idealny.
Wtedy gra się otworzy ale z mapy wysadzi.
To co zrobiłem, to tymi programami.

Permalink

Baronus

Ściśle rzecz biorąc - potrafię zmienić umiejętności, ale tylko tyle ile ich jest. Jak 4 to 4, ale jak 1 jest to tylko jedną.

Kiedyś też tylko tyle umiałem, ale potem udało mi się znaleźć sposób na podmianę wszystkich umiejętności u dwóch jednostek np. kościany smok ma: strach, nieumarły, lata, szkielet, a behemot ma: siła. Potrafię tak zrobić, że behemot ma wszystkie umiejętności kościanego, a kościany tylko siłę (umiejętność behemota), a potem te pojedyńcze umiejętności podmieniać. W ten sposób mogę zmienić ilość umiejętności. Jednak Mosqua znała jakiś inny sposób i nawet go tłumaczyła, ale ja tego nie ogarniam. Hellburn chyba wie jak się dodaje, lub zabiera umiejętność w normalny sposób.


Permalink

Masz złotą edycję, czy inną wersję? Po zedytowaniu tabeli i stworzeniu nowego pliku updates (z tymi nowymi tabelami) miałeś jakieś problemy po wbiciu go do gry? Czy trzeba tworzyć jakieś nowe exe?

Sprawdziłem jak to działa w angielskiej wersji i jest ok. Text edit Baronusa pozwolił mi stworzyć bandytów mających 100 życia oraz mikstury kosztujące 15000 złota.


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 11.04.2015, Ostatnio modyfikował: Taro

Permalink

Baronus, jak to zrobiłeś, że możesz dodawać jednostki do miasta o innej przynależności, czyli np. jadowite pomioty, które są ze Śmierci, do Azylu - miasta jednostek Chaosu? Jak robiłem takie coś programem Hiew, to mi wywalało grę.


Permalink

Zamienić dwie jednostki umiejętnościami? Ciekawe! Podaj sposób. Może się przydać. Chyba nie chodzi o zmianę animacji i dźwięku? Bo to wiem. Podpisujemy pliki odwrotnie, pakujemy i już. To co mówiła Mosqua, to jest wyjaśnione w tych linkach co podałem. Tylko, że nie wiem jak wpisać, żeby program przerzucił pod nowy adres.
Żeby zmienić przynależność jednostki w tablicy zmieniasz ... NATURE na MIGHT... i już się nie psuje ! To jest przynależność.
...
Mam Złotą. Tylko taka była samodzielna do kupienia.
Dziwne. Jeśli majstrowałeś coś innym texeditem to może jest popsute. Popsuje najlepiej wywalić.
Ale mam inną teorię. Wchodzisz nie tym plikiem exe ! Pamiętaj, że pliki updates i exe modu Odrodzenie HIV są ściśle powiązane. Pasują tylko do siebie. Nie można wchodzić w updates z modu niezmodyfikowanym exe !
Albo majstrujesz na modzie albo na Złotej Edycji ! Wtedy inne updates ! Konflikt powoduje przynależność. W modzie leperkaun jest w Życiu a w Złotej w Naturze. W efekcie może wyjść, że brakuje jakiejś jednostki i komputer wywali! Updates muszą się zgadzać z plikiem exe. Jak zmienisz przynależność jednostki w updates, trzeba też w exe. Chyba, że zmienisz jedną frakcję na drugą. Np. zmiana nag na mnichów nie popsuje gry bo ten sam poziom. Gra zamieni ich miejscami.
Zatem pilnuj zgodności exe z updates. Ponumeruj je !

Permalink

Odstawiłem twój mod na bok i edytowałem Heroes IV ZE bez czegokolwiek. Dlatego tak dopytuję. Dokładnie wyglądało to tak:

1) Za pomocą mh4 otwieram plik updates z daty.

2) Jest tam wiele różnych rzeczy poza tabelami, ale edytowałem tabele tak jak chciałem twoim text editem.

3) Za pomocą mh4 stworzyłem nowy plik updates (z h4l do h4r) i skopiowałem go do gry.

4) Uruchomienie każdej mapy kończy się crashem.

5) W wersji angielskiej działa to bez zarzutu.

Cóż, liczę że inni sami spróbują i się wypowiedzą.

Update:
Zmodyfikowałem ruch minotaurom, by były tak szybkie jak czarne smoki. Da się to zrobić i nie jest do końca tak jak mówił Baronus. Mamy dwie cechy w tabelach: speed i movement. Speed to po prostu inicjatywa w bitwie i nic więcej. Natomiast movement określa ruch na mapie i w czasie bitwy. Minotaury mając go 45 mają 30 ruchu na mapie (to chyba górny limit) oraz 15 zasięgu w czasie walki.


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 12.04.2015, Ostatnio modyfikował: Taro

Permalink

Spróbowałem pozmieniać statystyki zgodnie z Twoją instrukcją, Taro, i też działa. Do zmieniania wypakowanych plików tekstowych użyłem Notepada++, ale to chyba nie ma znaczenia.
Najpierw zmieniłem Minotaurom 'movement' na 45 i rzeczywiście miały podczas bitwy 15 ruchu, a na mapie 30.
Potem zmieniłem Behemotom Atak na 1 i obrażenia na 2000-3000.
Początkowo nie działało, ale potem zauważyłem, że bezpośrednio przed każdą liczbą jest NUL, a przed nim - znak mówiący o długości tej liczby. Zastąpienie tych znaków pozwala zmienić długość liczby.

Także teraz mam w grze Behemoty o Ataku 1 i Obrażeniach 2000-3000 (czyli przeciwnik o Obronie powyżej 20 ma dla nich Obronę równą 20) oraz Nagi o Inicjatywie 1007 i Smocze Golemy o Inicjatywie 1009 (ruszają się przed moralującymi przeciwnikami o Inicjatywie poniżej 7/9).

Permalink

Wygląda na to, że plik heroes4p nie czyta tak samo jak oryginalny. Ten plik jest inny od heroes4. Wersja polska jest jakoś inaczej kodowana. Zresztą nazywa się 4p nieprzypadkowo... Dlatego zrobiłem na oryginalnej. Na h4p nawet nie wiem gdzie są te adresy. Możesz próbować Resedit2, ale z tego co wiem psuje zapis. Jest jeszcze H4ReEx... Raczej się nie męcz, bo nawet jak znajdziesz jakiś program to później nie zmienisz h4p. Oryginalna działa tak samo po polsku. Dziwna rzecz, ze polska wersja jest jakaś inna...
Z ta szybkością jest jak mówiłem. Możesz podnieść szybkość jednostek na mapie, ale tylko do 30. Wtedy jednak stwory w bitwie będą miały 15 lub więcej ruchu, czyli w pierwszej rundzie przejdą całą planszę. A to jest bez sensu. Chyba, że ktoś tak chce. Można zmienić ale minimalnie bez psucia bitwy.

Permalink

Jak wypakowywać i zapakowywać pliki tekstowe? Wypakowane wiem jak się modyfikuje - texteditem, ale nie wiem jak je podmienić w pliku updates. Updates da się otworzyć tym mh4, ale jak coś wypakować, zapakować, lub podmienić?

Baronus, otwierasz Hiew i wchodzisz w heroes4, znajdujesz kod jednostki, a następnie masz numery umiejętności takie jak podała Mosqua. Poza tymi numerami jest zawsze jeszcze jeden numer, który odpowiada za to do jakiej jednostki są przypisane podane tam umiejętności. Gdy podmienisz te numery u dwóch jednostek, to wymienią się im umiejętności. Potem je podmieniasz na takie jakie chcesz. Dzięki temu możesz obniżyć ilość umiejętności u jednego stwora i zwiększyć u drugiego.


Permalink

Ok, więc po kolei:

1) Na wszelki wypadek kopiujesz w bezpieczne miejsce cały folder data, żeby w razie czego móc go z powrotem dać na dawne miejsce (a tym samym poprzednie ustawienia).

2) Tworzysz w bezpiecznym miejscu inny folder. To bardzo ważne, bowiem w tym folderze zostanie utworzony ostateczny plik do skopiowania. Więc lepiej mieć jakiś konkretny niż robić to na pulpicie czy w dokumentach.

3) Otwierasz za pomocą mh4 plik updates z daty w grze. Zaznaczasz wszystkie rzeczy jakie pojawią się na liście a potem wypakowujesz je do folderu, który stworzyłeś.

4) Za pomocą text edita otwierasz tabelę którą chcesz i edytujesz ją (każda tabela zaczyna się od słowa "tables").

5) Gdy wprowadzisz zmiany jakie chcesz, wracasz do mh4. Musisz znaleźć w którejś z zakładek na górze opcję "build a h4.r file" Klikasz i wówczas musisz znaleźć folder, gdzie są te wszystkie bebechy, które wcześniej wypakowałeś. Będzie tam plik h4.l, oznaczasz go, dajesz ok i wyskoczy pasek budujący właściwy plik.

6) Ostatecznie musisz znaleźć w folderze (ręcznie, nie za pomocą mh4!) plik który stworzyłeś, czyli updates h4.r i wkleić go do daty gry.

7) Sprawdź czy działa. Ja modowałem na equilibrisie, bo Złota Edycja ma jakieś problemy.


Permalink

Plik heroes4p jest inny niż oryginał.
Nie musi być equlibris. Tu macie oryginalny plik Winds of War do KAŻDEJ! wersji językowej:
http://www.acidcave.net/download/heroes4_sfx.exe
Na nim zrobiłem mod. Do niego są też wszelkie poradniki, które podają adresy.

Co Mh4 096 to po prostu otwierasz nim plik np. upadates i zaznaczasz opcję - extract all - lewy górny róg. I już masz wypakowane! Plik equi, który się utworzy jest do pakowania.
Jeśli chcesz spakować to drugim z lewej zaznaczasz - build h4 file. Musisz zaznaczyć plik equi i albo wcisnąć go, albo napis build. I już buduje! Oryginalny plik albo do schowka, albo zmienić nazwę np. na upadates o. I już bezpieczny.
Jeśli chcesz wyjąć tylko jedną tabelę to - extract selected file. Czyli musisz zaznaczyć co. Wtedy jednak jej nie dodasz bo program pakuje cały plik. Czyli zrób sobie folder z rozpakownym całym plikiem i tam kombinuj i pakuj.
Mh4 096 z texeditem w środku wstawiłem tu:
http://www.supershare.pl/?d=FD5A42D32

...

Tak można podejrzeć eqilibris i coś może zrozumiemy.
Ogrom to co gryfy? Barbarzyńcy są raczej ofensywni. Poza tym kontra skasowała by księgę zaklęć a szkoda. Chyba, że umiecie dopisać umiejętność.
Cyklopom dodać krótki zasięg? Znowu ... Czy umiecie dopisać jednostce umiejętność?
Wystarczy dać cyklopom 4 strzały. Nie ma wozu z amunicją. 3 czy 4 strzały zastąpią krótki zasięg. Ale wtedy przydał by się brak kar wręcz. Znowu trzeba dopisać... Nie tak łatwo.
Elfy to jednak mają być najlepsi łucznicy gry. Raczej bym dał nieskończoną amunicję a zabrał ją meduzom. U nich jest ona bez sensu. Bo mają brak kar wręcz.

Permalink

Działa. Dziękuję Baronus, prawdziwy z ciebie przyjaciel.


Permalink

Miło mi to słyszeć. :-) Dziś mam piękny dzień jak widać.:-)

Warzyw skoro behemoty mają 1 ataku a maksimum obrony to 20, dałeś im 2000-3000 ataku, to dwa behemoty zadzadzą bohaterowi 200-300 obrażeń? Czyli jednym ciosem ci załatwią bohatera. Czy to się opłaca?
Widzicie co odkrył Warzyw. Przed każdym parametrem jest liczba określająca długość parametru, czy dla liczby 7889 będzie to 4. Zmieniając tę liczbę zmieniacie długość parametru! Tym sposobem każdym hdedytorem możecie zmieniać teksty sformatowane! Wprawdzie textedit jest lepszy bo ustawia przejrzyste linijki, ale to może się przydać.
Tak się domyślałem jak to napisałeś Aagon, że aby podmienić jednostki trzeba zmienić kod. Mosqua napisała żeby nie ruszać to nie ruszałem. :-) A tu proszę, można to ruszać. :-)
Nie wiedziałem tego.
I tak wspólnym wysiłkiem dochodzimy do wiedzy.
To może się ktoś weźmie za to? Tutaj ekspert pokazuje jak dodać minotaurom KILKA NOWYCH umiejętności!
http://heroescommunity.com/viewthread.php3?TID=39499
March 13, 2014 09:12 AM

Niestety jak mówiłem trudno pojąć bo nie tłumaczy dokładnie co gdzie wpisać i jakim programem. Ale może ktoś to umie?

Permalink

Do tego właśnie służy ta "umiejętność". Do ubijania Bohaterów i Czarnych Smoków, tudzież innych stworów o wysokiej Obronie. 2 Behemoty ubijające 20-poziomowego bohatera... Trochę mocna ta umiejętność. Niby pojawiały się głosy za wzmocnieniem Behemotów, więc dla małej obrony przeciwnika praktycznie nie zmieniłem obrażeń, ale może powinienem.
Zobaczmy jak wypadają na tle konkurencji - Ptaków Gromu i Aniołów. Anioły zarówno w testach Hellburna i Mosquy były w miarę blisko środka tabeli, więc można powiedzieć, że to statystyczne średniaki. Obronę i hp mają podobne jak u Behemotów.

Popatrzmy na liczby. Od lewej: Obrona przeciwnika, średnie obrażenia zadawane przez tygodniowe przyrosty Ptaków, Behemotów oraz przeciętnych jednostek 4-go poziomu - Aniołów. W nawiasach przykładowi przeciwnicy o danej Obronie.
10/396/500/315 (Niziołki)
20/243/250/158 (Jednorożce, Gargulce)
30/192/250/105 (Wampiry, Ptaki Gromu)
40/167/250/79 (Mroczni Czempioni)
40/ 77/250/79 (Czarne Smoki)
60/ 51/250/53 (Barbarzyńca)
...
200/16/250/16 (główny Bohater pod koniec typowej kampanii)

No dobra, trochę przegiąłem z tymi obrażeniami. Może powinno być około 150 zamiast 250? (i 300 zamiast 500)
Odpowiadałoby to średniemu współczynnikowi Obrażeń Behemota w okolicach 1500.

Aha, zauważyliście, że w tabeli z zaklęciami można zablokować używanie Mikstur Nieśmiertelności na polu bitwy? Wystarczy wyrzucić im wszystkie iksy poza pierwszym.
To znaczy, może nie trzeba aż wszystkich wyrzucać, ale jak wyrzuciłem wszystkie (poza kategorią 'adventure'), to podczas bitwy nie mogłem jej na nikogo rzucić, a na mapie przygody - mogłem.

Można powiedzieć, że umiejętność 'nieskończona amunicja' w ogóle jest bez sensu, bo można ustawić w statystykach bardzo dużą liczbę strzałów.

Nie próbowałem dopisywać umiejętności. Jak rozumiem, trudność polega na ogarnięciu jak działają te 'jumpy', tzn. dlaczego ten numer to skok do tej linii? Nie widzę żeby ktoś o to pytał, więc wydaje się, że to powinno się wyjaśniać w praktyce, podczas wykonywania kolejnych kroków instrukcji w Hiew-ie. Może spróbuj (jeszcze raz?) powoli dokonać dokładnie tych samych zmian, co TheUnknown, upewniając się, że wiesz dlaczego należy wpisać taką liczbę, a nie inną.

Liczba modyfikacji: 2, Ostatnio modyfikowany: 13.04.2015, Ostatnio modyfikował: Warzyw

Permalink

Tygodniowo przyrastają 3 behemoty czyli 375 ! Bohater nie ma szans, nawet z 25 poziomu. Gdyby bohaterowie mieli po 1000 zdrowia... Niestety właśnie tak tu jest. Zmienisz jedno to drugie nie pasuje. Ale oczywiście dobrze, że wymyślasz. Może jakoś się to wprowadzi.
Ciekawe czy te zablokowane mikstury nadal są w sklepie? Pewnie są ale nie można użyć... Ja jestem za tym aby używać. Są fajne tylko za tanie. Druga to uleczenie ran. Kosztuje jeszcze mniej bo 500, a prawie tak samo działa.
O tym mówiłem. Dać elfom 99 strzałów czy więcej, a meduzom zabrać. Będzie to samo. Parę umiejętności jest bez sensu. A berserek to wręcz nieumiejętność.
Udało mi się w końcu dopisać umiejętności! :-) Na podstawie tego poradnika i oglądania equlibrisa. Jest to dość trudne do nauczenia, ale jak wiesz to już proste. Trzeba próbować. Tak miałem wczoraj świetny dzień.

Permalink

Baronus, mógłbyś zmienić ilości początkowych zasobów w tym pliku który podałeś (heroes 4 do wszystkich wersji językowych) i wstawić go tu? Na razie nie podaję wartości, bo nie wiem czy się zgodzisz. Chodziłoby mi o zmianę zarówno zasobów gracza ludzkiego jak i kompów w zależności od poziomu trudności.


Permalink

Trzeba zmienić w obu plikach początkowych. Za pomocą KAŻDEGO hd edytora.
Zasoby zaczynają się w linijce:
58e9d8
14000000140000000a0000000a0000000a0000000a000000983a0000
Czyli: 20, 20, 10, 10, 10, 10, 15000. Pierwszy poziom najłatwiejszy gracza.
Nie muszę mówić ile czego.
Pięć pierwszych to poziomy graczy ludzkich. Pięć ostatnich to gracze komputerowi. Jeśli gracz ma pierwszy to komputer szósty. Jeśli gracz piąty to komputer dziesiąty. Pięć więcej. Tam jest zdaje się jest błąd bo wychodzi, że na maksimum komputer ma 60! złota!!!
Ja sam chcę to poprawić i obejrzeć ale na razie dopisuję jednostkom nowe umiejętności.
A co do wersji polskiej to nie wiem co jest grane. Mój plik heroes4p działa bezbłędnie na updates spakowanych mh4096. Ba nawet poprawionych reseditem 2... Masz złota edycję z 2008 czy wcześniejszą? A może paczkę I-IV?

Permalink

Jesteś pewien, że dobrze przepisałeś tę linijkę? Bo ani w oryginalnym exe ani w tym, które podałeś nie ma takiej linijki. A tego ciągu liczb 140000 itd to już w ogóle nie łapię co to i na co :D


Permalink

Mam ją otwartą dokładnie tak jak podałem. Skopiowałem ci cały fragment.
Tu masz trochę tłumaczyłem:
http://www.ungern.fora.pl/tam-gdzie-nie-ma-juz-drog,12/homm-tworzenie-nowych-swiatow,5575.html
Aby znaleźć linię w hd edytorach używaj opcji Go to. Wpisujesz linię. Niekiedy trzeba kropki.
Czy ty używasz czasem hiev? Tam trzeba kropki przed, a poza tym trzeba dodać 4 bo zaczyna się od 400000. Czyli:
Go to
.98e9d8
Po kolei.
14000000 = drewno bądź ruda. W liczbie 20. Jeśli wpiszesz 19 to zwiększysz do 25. Tak wystarczy zmienić cyferki!
oa000000 = reszta surowców, każdy w liczbie 10. Jeśli zrobisz 0f będzie 15.
983a0000 = 15000 złota.
0000000 to puste miejsce.
Ściągnij jeszcze jakikolwiek kalkulator szesnastkowy, żeby ci przeliczył system dziesiętny na szesnastki.
I pamiętaj żeby odwrócić liczbę! 15000 to 3a98. Odwracasz 983a i dopiero wpisujesz.
To akurat dobry trening na naukę. Początki są trudne zawsze. :-)

Permalink

"Nieskończona amunicja" jest tak jakby bez sensu wyłącznie dlatego, że blokuje miejsce, które teoretycznie możnaby wykorzystać na umiejętność niemożliwą do zastąpienia zmianami w statystykach. W przypadku Meduz nie ma to jednak znaczenia, bo więcej umiejętności nie potrzebują.
Sądzę, że duża liczba strzał u Meduz ma sens, w przeciwieństwie do braku kar wręcz. No bo jak często Meduzy walczą wręcz?
Z resztą, czy brak kar wręcz w ogóle wpływa na liczbę przeciwników zamienionych w kamień? Jeśli nie, to brak kar wręcz jest tym bardziej bez sensu, bo Meduzy mają bardzo niskie obrażenia, więc ich główną bronią jest zamiana w kamień.
W sumie ciekawe jak zachowywałyby się Meduzy z Szałem (np. zamiast braku kar wręcz). Może strzelałyby w najbliższego przeciwnika?

Behemoty mają standardowo 2 przyrostu (3 dopiero po wybudowaniu drogich Zagród). Aha, w oknie rekrutacji, w miejscu na obrażenia, mieści się tylko 8 znaków w jednej linii (w tym myślnik), więc minimalne obrażenia raczej nie powinny być 4-cyfrowe. Nie jestem pewny, czy przy średnich obrażeniach typu 1100 czy 1200 Behemoty nie byłyby o wiele za słabe w stosunku do Ptaków.

Mikstur Nieśmiertelności nadal można używać, ale tylko przed walką. ;)
Gorzej z Miksturami Many, którymi też można spamować (tak jak Miksturami Nieśmiertelności). Ale zawsze można w razie potrzeby zwiększyć im cenę czy zmniejszyć efekt.
Jedyne miasta w których sprzedawane są Mikstury Uzdrowienia to Przystanie, gdzie i tak nietrudno o dostęp do zaklęć leczących, więc nie widzę tu problemu. Z resztą, możemy kontrolować zarówno cenę jak i siłę tych mikstur.

Zmieniłem Chłopom wszystkie statystyki na 1, poza ceną (28), przyrostem (10k) i poziomem (4). Po tej zmianie, Chłopi zaczęli poruszać się po polu bitwy... po przekątnych!
Atakować mogli jednak tylko, gdy przeciwnik stał obok nich.

Wspominacie tu czasem o heroes4.exe i heroes4p.exe. Wiecie może po co są 2 pliki exe z których można odpalać grę zamiast jednego? Wiem, że ten z 'p' wymaga płytki do uruchomienia gry...